Pagina 4 van 4 Eerste 1234

Discussie: Auto events

Svartálfar's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aMniZu Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zeker voor herhaling vatbaar! Plezant dagje en leuk om eens mee te mogen rijden in de Lotus (waarvoor nogmaals dank ).
    Folembray later dit jaar gaat me niet lukken maar volgend jaar sowieso nog eens mee met tracksolutions.
    Ah jij hebt het siriusgeel, is hier niet ook iemand met een zwarte? Ikzelf heb em int rood, kan mooie tricolore worden dan

jvc's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Een trackday is toch al een totaal andere kost dan een auto event
    Klopt, een trackday moet je al wat geld aan geven en uw auto willen afbeulen. Een rondrit is een betere optie dan

aMniZu's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Svartálfar Bekijk bericht
    Ah jij hebt het siriusgeel, is hier niet ook iemand met een zwarte? Ikzelf heb em int rood, kan mooie tricolore worden dan
    Zwart geen idee. Super_veloce heeft hem in het oranje, die heb ik ook al eens gezien op een meet.
    Was ook iemand aanwezig (niet van het forum) met een titanium grijze RS 280. Vind ik persoonlijk ook wel mooi en natuurlijk veel meer stealth dan rood, geel of oranje
    Specs: INTEL I7 870 @ 3.7Ghz - MSI HD 7950 - 8GB DDR3 Corsair Vengeance - Corsair 60GB SSD - WD Caviar Black 1TB - WD Caviar Green 2TB - Logitech G510 - Corsair Vengeance 1500 - Steelseries Sensei Fnatic
    L!ve: aMniZu 87 - PSN: aMniZu87
    Forza Malinwa

Nijntje's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvc Bekijk bericht
    Klopt, een trackday moet je al wat geld aan geven en uw auto willen afbeulen. Een rondrit is een betere optie dan
    Goh agree and disagree. Hangt ervan af wat je uitsteekt op een trackday natuurlijk. Je kan je daar perfect amuseren zonder de auto kapot te raggen.
    Rondritten blijf ik meer en meer van weg. Ik heb al teveel gekke dingen gezien en meegemaakt.

Ook ongevallen die gebeuren door in elkaars gat te rijden. Enkele weken geleden nog in de ardennen op een minder publieke rit. Kop-staart met GTR, R8 en een AMG dacht ik.
    Iedereen rijdt daar vaak veel te snel, spoort elkaar aan om snel en gevaarlijk te rijden... Nah.

Er zijn ook andere soorten ritten maar die zijn meestal niet zo populair bij het gemiddelde publiek en hier veronderstel ik.
    Roadbook en op gemiddelde tijd rijden....

Dan beter is uitleven op een trackday. Is tenminste nog veilig voor buitenstaanders en andere weggebruikers!
    IF YOU'RE NOT HAVING FUN.. SPEND MORE MONEY

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Kameraad van mij doet al jaren zo'n tijdevents met een 944, nu ja, dat is nog in een klasse waar het net nog een bepaald rally gehalte heeft. Zegt dat dat veel plezanter is dan trackdays.

iTrader
    2 (75%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Kameraad van mij doet al jaren zo'n tijdevents met een 944, nu ja, dat is nog in een klasse waar het net nog een bepaald rally gehalte heeft. Zegt dat dat veel plezanter is dan trackdays.
    Das natuurlijk persoonlijke voorkeur. Ik probeer liever zo snel mogelijk een ronde te rijden, limieten op te zoeken en te leren.
    Kan me wel voorstellen dat die timerally's wel plezant zijn als je dat goed aanpakt.

Is maar wat je zelf het liefste wil. Static meetings zeggen mij ook steeds minder en minder. Toch nooit niks te doen en altijd dezelfde gezichten.
    Ik ga niet snel ergens naartoe rijden om specifiek een bepaalde auto te zien. Praat dan liever met mensen over de technische zaken zoals andere nokkenassen steken ipv over welke uitlaat dat is of wie de dikste velgen heeft gekocht hehe. Ieder zijn ding.

jvc's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nijntje Bekijk bericht
    Goh agree and disagree. Hangt ervan af wat je uitsteekt op een trackday natuurlijk. Je kan je daar perfect amuseren zonder de auto kapot te raggen.
    Rondritten blijf ik meer en meer van weg. Ik heb al teveel gekke dingen gezien en meegemaakt.

Ook ongevallen die gebeuren door in elkaars gat te rijden. Enkele weken geleden nog in de ardennen op een minder publieke rit. Kop-staart met GTR, R8 en een AMG dacht ik.
    Iedereen rijdt daar vaak veel te snel, spoort elkaar aan om snel en gevaarlijk te rijden... Nah.

Er zijn ook andere soorten ritten maar die zijn meestal niet zo populair bij het gemiddelde publiek en hier veronderstel ik.
    Roadbook en op gemiddelde tijd rijden....

Dan beter is uitleven op een trackday. Is tenminste nog veilig voor buitenstaanders en andere weggebruikers!
    Als je zoals je zegt zo snel mogelijk een ronde wilt rijden dan gaan bepaalde onderdelen veel meer belast worden, een standaard wagen zijn remmen zijn er bijvoorbeeld niet op voorzien en moet je al redelijk upgraden als je deftig wilt tracken. Ik denk ook dat de slijtage bij een Lotus Elise veel beter meevalt dan bij een BMW M3 bvb. door het gewicht alleen al

Van die rondritten heb je wel gelijk dat er soms wel wat zotten bijzitten, in de vorige rondrit dat ik deed volgde ik een groepje die precies op circuit aan het rijden waren, ik heb liever nog wat marge op de openbare weg.

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Ik vraag me eigelijk af of track days leuk zijn, ook al rij je maar op 80%..

Kzou het zelf es wille doen maar zie me precies nie voluit gaan met eigen zuurverdiende centjes

iTrader
    2 (75%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo Bekijk bericht

Kzou het zelf es wille doen maar zie me precies nie voluit gaan met eigen zuurverdiende centjes
    Als je zoals je zegt met de fear factor rijdt om je eigen materiaal niet in de vangrail te rijden, ga je genoeg kick krijgen zonder 100% op de limiet te rijden hoor.
    Je kan perfect rijden dat je wat zuiniger bent op remmen en banden en nog steeds loeihard gaan.

Gewoon zorgen voor genoeg cooldown laps en geen domme dingen doen zoals net van de baan komen, stoppen en je handrem opzetten (warme schijven kan je krom trekken etc).
    Zijn paar kleine dingen en dan valt het echt wel goed mee.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvc Bekijk bericht
    Als je zoals je zegt zo snel mogelijk een ronde wilt rijden dan gaan bepaalde onderdelen veel meer belast worden, een standaard wagen zijn remmen zijn er bijvoorbeeld niet op voorzien en moet je al redelijk upgraden als je deftig wilt tracken. Ik denk ook dat de slijtage bij een Lotus Elise veel beter meevalt dan bij een BMW M3 bvb. door het gewicht alleen al

Van die rondritten heb je wel gelijk dat er soms wel wat zotten bijzitten, in de vorige rondrit dat ik deed volgde ik een groepje die precies op circuit aan het rijden waren, ik heb liever nog wat marge op de openbare weg.
    Klopt. Gewicht doet veel bij de Cup 250 maar ik spaar de auto wel echt niet. Vraag maar aan AmniZu.
    Ik probeer er echt wel alles uit te halen en rag wel stevig met die kar

iTrader
    37 (100%)

Je hoeft helemaal geen 100% te gaan om fun te hebben tijdens een trackday hoor.
    Zolang iedereen respect heeft voor elkaar en elkaars wagen komt dat allemaal goed.
    Specs: INTEL I7 870 @ 3.7Ghz - MSI HD 7950 - 8GB DDR3 Corsair Vengeance - Corsair 60GB SSD - WD Caviar Black 1TB - WD Caviar Green 2TB - Logitech G510 - Corsair Vengeance 1500 - Steelseries Sensei Fnatic
    Forza Malinwa

iTrader
    37 (100%)
    Als je zoals je zegt met de fear factor rijdt om je eigen materiaal niet in de vangrail te rijden, ga je genoeg kick krijgen zonder 100% op de limiet te rijden hoor.
    Je kan perfect rijden dat je wat zuiniger bent op remmen en banden en nog steeds loeihard gaan.

Gewoon zorgen voor genoeg cooldown laps en geen domme dingen doen zoals net van de baan komen, stoppen en je handrem opzetten (warme schijven kan je krom trekken etc).
    Zijn paar kleine dingen en dan valt het echt wel goed mee.

Klopt. Gewicht doet veel bij de Cup 250 maar ik spaar de auto wel echt niet. Vraag maar aan AmniZu.
    Ik probeer er echt wel alles uit te halen en rag wel stevig met die kar
    Haha, klopt, is er ook wel voor gemaakt natuurlijk
    Het feit dat je in die Lotus zo dicht tegen de grond zit geeft natuurlijk ook al een groter snelheidsgevoel dan in een 'gewone' wagen.
    Forza Malinwa

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Paar maanden terug in Las Vegas was er een kerel die $760 betaalde voor met een Huracan Performante 10 rondjes alleen op het circuit te rijden. Wat die uiteindelijk deed was het circuit zelf redelijk sloom berijden en dan op het recht stuk uit de bocht ervoor plankgas geven, en dan ruim voor de volgende bocht al remmen. Dus die mens heeft eens 250kph+ gereden, maar niet veel "circuit" gedaan.

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Damn, thx voor de tip. Ik zie mezelf zoiets nog wel doen

Trakday zou ik niet intens willen doen maar zo 1 of 2x per jaar lijkt me wel es super. Deze kerel gaat er wel voor
    (2019) Mazda MX-5 2.0 184, first test Nürburgring nordschleife (on board)

Misschien ook via skylimit eens van die cursussen volgen.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Paar maanden terug in Las Vegas was er een kerel die $760 betaalde voor met een Huracan Performante 10 rondjes alleen op het circuit te rijden. Wat die uiteindelijk deed was het circuit zelf redelijk sloom berijden en dan op het recht stuk uit de bocht ervoor plankgas geven, en dan ruim voor de volgende bocht al remmen. Dus die mens heeft eens 250kph+ gereden, maar niet veel "circuit" gedaan.
    Ik heb zo met de Corvette speciaal een leuke bochtige weg gezocht. De verhuurder zei dat de meesten hem huren om op en af de strip te rijden en te revven. Tja ...

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Pagina 4 van 4 Eerste 1234

Regels voor berichten