Pagina 2 van 2 Eerste 12
    Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stig-2fast Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Inderdaad, die v60 is helemaal zo klein niet, ik kom van een v60 en heb nu een passat variant. Die passat is een klein beetje groter maar ik heb nog nooit gedacht: dit had ik niet kunnen laden in de v60. Integendeel: in de v60 heb ik zonder problemen mijn ikea kleerkast kunnen vervoeren omdat de bijrijderszetel naar voor kon geklapt worden, in de passat gaat dat niet (toch niet met top comfort zetels). En wat die zetels betreft: qua zitcomfort voor lange ritten is er mijns inziens niemand die kan tippen aan volvo, zeker niet in dezelfde prijsklasse. Als ik mocht kiezen: terug een volvo!
    Dat kan ook niet in elke V60 hoor, enkel bij de standaardzetels dacht ik.

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Inderdaad, die v60 is helemaal zo klein niet, ik kom van een v60 en heb nu een passat variant. Die passat is een klein beetje groter maar ik heb nog nooit gedacht: dit had ik niet kunnen laden in de v60. Integendeel: in de v60 heb ik zonder problemen mijn ikea kleerkast kunnen vervoeren omdat de bijrijderszetel naar voor kon geklapt worden, in de passat gaat dat niet (toch niet met top comfort zetels). En wat die zetels betreft: qua zitcomfort voor lange ritten is er mijns inziens niemand die kan tippen aan volvo, zeker niet in dezelfde prijsklasse. Als ik mocht kiezen: terug een volvo!
    Bwah, die sportzetels van mijnen s3 zijn ook serieus comfortabel. Heb praktisch in enen trek naar Berlijn gereden en had amper last van mijn rug. Paar keer moeten stoppen om te tanken, kon er anders ni geraken.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    0
    Een voordeel aan de V60 is dat er ook een 70l tank in zit. Ik kon daar gewoon met gemak 1200km per keer mee doen.
    Ooit zelfs 1600km zien staan in de boordcomputer, maar hou zoiets maar eens 1600km lang vol

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Bwah, die sportzetels van mijnen s3 zijn ook serieus comfortabel. Heb praktisch in enen trek naar Berlijn gereden en had amper last van mijn rug. Paar keer moeten stoppen om te tanken, kon er anders ni geraken.
    Vorig verlof naar Kroatië gereden. Ik was frisser toen ik aankwam dan toen ik vertrok
    Nee maar de zetels van Volvo zijn echt wel goed. Laat ons zeggen dat ik al in andere heb gezeten. Sommige van VAG zijn minder comfortabel dan een houten plank met splinters.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Vorig verlof naar Kroatië gereden. Ik was frisser toen ik aankwam dan toen ik vertrok
    Nee maar de zetels van Volvo zijn echt wel goed. Laat ons zeggen dat ik al in andere heb gezeten. Sommige van VAG zijn minder comfortabel dan een houten plank met splinters.
    Die van mijne Jetta 5 waren ook comfortabel. Die hebben altijd een aanpasbare lendensteun, wat wel betere steun geeft. Aantal jaar terug naar het Gardameer gereden met de Jetta en zelfs met verlaging was dat ook nog comfortabel.

Heb 2 hernia's, dus comfort heb ik wel nodig.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    0
    Met de zetels plat is het inderdaad erg gelijkaardig, maar toch niet altijd wenselijk. Dan koop je u beter een camionette (overdreven, maar toch). Ik moet vaak veel materiaal vervoeren voor mijn werk en dan is het toch handig dat de achterzetels niet telkens ingeklapt moeten worden, zeker als er 2 kinderstoelen in zitten. Om nog maar te zwijgen over veiligheid bij remmen. De nieuwe V60 is er wel op vooruit gegaan. De koffer is ruimer en vooral veel toegankelijker. Over dat zitcomfort heb je volledig gelijk!

iTrader
    22 (100%)
    Ik vind het zitcomfort van Volvo eigenlijk nogal overrated. Niet dat het slecht is, maar het idee dat ze er met kop en schouders zouden bovenuit steken... Dat nu toch echt niet. Deze winter ook nog testritten gedaan met de nieuwe V60 en nieuwe V90 en ik kan niet zeggen dat ik daarin beter zat dan in het ander materiaal dat ik gewoon ben.

Over die vorige V60, die koffer blijft toch echt een aanfluiting voor een Volvo break.

iTrader
    0
    Ik vond die stoelen best goed zitten, alleen in de breedte waren ze minder goed (standaard stoelen). De stoelen van de V40 zijn iets smaller, waardoor ze bij mijn lichaamsbouw veel beter zitten.

Maar wat vervoeren jullie eigenlijk allemaal dat een koffer van een V60 niet goed genoeg is?
    Dat je klaagt over de vorm bij een Mercedes CLA Shooting brake, oké. Maar ik snap nog steeds niet wat er zo slecht is aan die van de V60.
    Hij mag dan nog iets kleiner zijn dan gemiddeld, het is nog steeds een gigantische koffer.

iTrader
    22 (100%)
    Alles in zijn context he. 430l noem ik niet gigantisch en voor een D-segment break is het gewoon ver onder de maat. Kan je moeilijk rond.

Dat het voor velen voldoende is is dan weer een andere discussie.

Edit: om even een vergelijking te maken: dat is alsof BMW de volgende M3 met 280PK zou uitbrengen. Dat is ook meer dan snel genoeg voor de meesten, maar als sportsedan in die klasse zou het ver onder de maat zijn.

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten