Discussie: Auto praktijklessen

iTrader
    0

Auto praktijklessen

Goedendag iedereen,

Ik had eigenlijk een vraag over de praktijklessen van een rijbewijs B. Ik ben laatst geslaagd op mijn theorie, maar ik heb nog steeds niet mijn voorlopig rijbewijs. Ik heb (en ken) namelijk niemand als begeleider. Ook heb ik niet genoeg geld om direct 1200 € te betalen voor 20 uur praktijklessen. Nu vraag ik me af of er toch nog een oplossing voor mij is, want ik zou wel heel graag mijn rijbewijs willen halen. Weet iemand misschien of je voor de 20 uur bekwaamheidstest ook per les kan betalen en dus niet gelijk in één keer moet betalen.

Gr
    Rijebwijs

Tefal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Leen 1200 euro of werk 2-3 maanden wat bij in het weekend of savonds.

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Als ge ze wel stuk voor stuk kunt betalen kunt ge ook een paar maanden sparen en wat later aan de lessen beginnen.

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Heb je eigenlijk dan wel een wagen etc tot je beschikking? Want enkel de praktijkuren lijken me sowieso te weinig om te slagen voor het praktijkexamen.

Skoebiedoe's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Uw voorlopig is 3 jaar geldig dacht ik...tijd genoeg om te sparen en naar de rijschool te gaan...als je echt wilt kan het.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skoebiedoe Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Uw voorlopig is 3 jaar geldig dacht ik...tijd genoeg om te sparen en naar de rijschool te gaan...als je echt wilt kan het.
    Hangt er vanaf of je voorlopig rijbewijs type 18M of 36M kiest, bij die eerste heb je verplicht 20u scholing nodig en heb je achteraf de mogelijkheid om dus nog 1.5 jaar alleen te mogen oefenen zonder begeleider. Theorie blijft in ieder geval 3 jaar geldig, maar veel mensen vergeten dat dit niet hetzelfde is als de geldigheidsduur van het voorlopig rijbewijs. Zeker bij het lang wachten tussen het behalen van theorie en het aanvragen van het voorlopig rijbewijs kan dat lastige gevolgen geven.

18M lijkt me dus het beste voor de topicstarter, dan heeft hij geen verdere begeleiders nodig (die sinds 2017 trouwens ook nog eens een verplichte cursus moeten volgen) na die 20u. Best heb je wel een auto ter beschikking dan, want én zonder eigen begeleiders én zonder auto kan je niet veel anders dan alles met de rijschool te doen, en dat zijn duizenden euro's.

Je kan bij de meeste rijscholen wel per les betalen, maar ik weet niet of dat veel zin heeft aangezien je voor een 20u stage vaak 10 rijlessen van 2u zal kunnen volgen, maar wel allemaal verspreid over maximaal evenveel weken (dus 10). Slechts 2u per week heeft imo echt geen zin als je deftig wil leren rijden, dus ik vrees ervoor dat deftig sparen (en een beschikbare oefenauto) de enige opties zijn.

iTrader
    0
    Auto rijden is helaas extreem duur, als 1200 EUR je te veel is om les te volgen zou ik eerst wat verder sparen. Dat bedrag is nog niks ten opzichte van een auto aankopen, onderhouden, verzekeren...

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Heb je eigenlijk dan wel een wagen etc tot je beschikking? Want enkel de praktijkuren lijken me sowieso te weinig om te slagen voor het praktijkexamen.
    Toen ik voor mijn rijbewijs ging heb ik enkel 3 praktijklessen gedaan en na de laatste les direct mijn praktijk examen. Was er van de eerste keer door ook. Spreek wel over 10 jaar terug, geen idee of dat nu ook van toepassing is.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Vogroth's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skoebiedoe Bekijk bericht
    Keb Da ook voorgehad, m'n pa ging me leren rijden en die had nooit genen tijd, uiteindelijk het geld, bleek m'n theorie vervallen te zijn... Eerst wel 20u gedaan -_-

Tmoet in theorie dacht ik iemand zijn die al 8j geen ongeluk heeft gehad waarvan die in fout gesteld is... Voor de rest maakt het niet echt uit?
    Xboxlive: Vogroth Steam: MrsMetalCookie Battlenet: Vogroth#2386
    The Custombeast: NZXT H440 Red/Black - i5-6600k CPU - 3,5 GHz - SYTHE Fuma tower power SCFM-1000 - MSI Z170 Gaming Pro Carbon - MSI GTX 1070 gaming x 8G - Corsair 16GB DDR4 Red 3000 mhz - Corsair RM550X - WD 1TB - SAMSUNG SSD 256GB - SAMSUNG 24 Inch monitor - CORSAIR K70 RGB Rapidfire - CORSAIR SABRE RGB - SEHNHEISER GSP350

Sethje4's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Datum van de theorie staat sinds februari op het voorlopig rijbewijs.
    PSN-ID: Sethje4

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vogroth Bekijk bericht
    Keb Da ook voorgehad, m'n pa ging me leren rijden en die had nooit genen tijd, uiteindelijk het geld, bleek m'n theorie vervallen te zijn... Eerst wel 20u gedaan -_-

Tmoet in theorie dacht ik iemand zijn die al 8j geen ongeluk heeft gehad waarvan die in fout gesteld is... Voor de rest maakt het niet echt uit?
    Niet alleen ongeluk, mag ook geen verkeersovertredingen op zijn naam staan hebben (dus waarbij je voor rechtbank gekomen bent).

Sethje4's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Niet alleen ongeluk, mag ook geen verkeersovertredingen op zijn naam staan hebben (dus waarbij je voor rechtbank gekomen bent).
    Begeleider moet 8 jaar zijn rijbewijs hebben en de laatste drie jaar geen verval in het recht tot sturen hebben opgelopen.
    PSN-ID: Sethje4

Tags for this Thread

Regels voor berichten