pijlman's schermafbeelding
    iTrader
    23 (90%)

Peugeot reserveband ophanging

Mijn vrouw rijdt met een Peugeot 5008 (oud model) en rijdt geregeld plat

Het reservewiel hangt onder de wagen en je moet dat losschroeven vanuit de koffer.
    Het werkt als een soort ophanging waardoor je de ijzeren draad losschroeft en de band zakt.

aan de binnenkant zit dan een doos met alle materiaal.

Nu door die band al zeker 6 keer vervangen te hebben, is die ophanging kapot.
    Garagehouder zegt dat dat nog een vrij duur iets is.

2 vraagjes:

- zouden jullie riskeren om zonder reserveband te rijden en te investeren in zo een bandenreparatiekit (ongeveer 90% van haar tijd, rijdt ze niet meer dan 25 km per dag, werk ligt op 10 km).
    - is er een ander systeem waarbij we de reserveband onder de wagen kunnen monteren?

iTrader
    0
    Heel veel wagens hebben niet eens een reserve band, dus ja, ik zou het mij riskeren als je pechverhelping hebt. Toen ik een platte band had, hebben ze mij gewoon naar de banden centrale getakeld om het gat in mijn band te dichten.

Maar hoogst waarschijnlijk heeft ze best wel plaats genoeg om de reserve gewoon los in de koffer te leggen?

Je kan ook eens informeren bij een sloophandel voor zo een ophanging.

Maar in de eerste plaats zou ik eens de oorzaak aanpakken. 6x platte band is wel extreem veel he... Ligt dat aan haar rijstijl? Kwaliteit van de banden zelf? Op 15j tijd heb ik nog maar ene keer een platte band gehad omdat er iets in de band zat (nagel) en 1x doordat ik een borduur slecht geraakt had...

iTrader
    22 (100%)
    Voor dat soort kilometrage vind ik 6x platte band nu toch ook wel extreem.
    Ik heb op pakweg 750K km 2 platte banden gehad... laatste al meer dan 10j geleden. Ik rij eigenlijk al jaren rond zonder reservewiel.

Reservewiel los in de koffer zou ik nu ook niet direct doen. Pakt toch wel heel veel ruimte in

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Wtf! 6 keer op zo weinig km's? Probeert die elke put in de weg te pakken ofzo?

Ik heb op die 10 jaar dat ik mijn rijbewijs heb 1 keer platgereden, omdat er een boorkop op de baan lag. Naar de bandencentrale geweest en ze hebben daar zo'n buisje ingestoken.

Als die zoveel platrijdt zou ik de band gewoon in de koffer leggen. Minder moeite, minder gezeik, minder kosten.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

pijlman's schermafbeelding
    iTrader
    23 (90%)
    Tis een 215/50/17 band. Dus laagprofiel.

Aan de kwaliteit kan het niet liggen, momenteel ligt er een Michelin crossclimate op.

2 platte banden waren van een borduur.
    1 platte band door een slechte weg (klacht ingediend bij gemeente en geld gekregen)
    1 platte band door naast de baan te schieten.
    1 keer op autostrade op schroevendraaier gereden
    1 keer ook door iets op de weg.

Maar ik heb het al aangekaart dat de helft haar schuld is.

Soit, ik ga eens op zoek naar schrootwagens.

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pijlman Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Tis een 215/50/17 band. Dus laagprofiel.

Aan de kwaliteit kan het niet liggen, momenteel ligt er een Michelin crossclimate op.

2 platte banden waren van een borduur.
    1 platte band door een slechte weg (klacht ingediend bij gemeente en geld gekregen)
    1 platte band door naast de baan te schieten.
    1 keer op autostrade op schroevendraaier gereden
    1 keer ook door iets op de weg.

Maar ik heb het al aangekaart dat de helft haar schuld is.

Soit, ik ga eens op zoek naar schrootwagens.
    215/50/17 is niet echt laagprofiel hoor

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    215/50/17 is niet echt laagprofiel hoor
    215/50/17 is inderdaad niet echt laagprofiel.

205/35/17 is laagprofiel.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    0
    Het kan ook gewoon ongelooflijk veel pech zijn natuurlijk. Ik heb 15 jaar lang geen enkele platte band gehad en onlangs 2x op een maand tijd (ene nog net met de zomerbanden en enkele weken later plat met een winterband. Dus elke set heeft intussen een gerepareerde band).
    Telkens een nagel erin. Dat zie je echt niet liggen op de baan.

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    9810677780 RESERVEWIEL LIER 136.07 EUR 164,64 EUR
    Das de prijs van 1 band, zo duur is dat nu ook niet als je het zelf vervangt. Das maar 4 schroeven lossen.

Als je de band er terug op hangt trek je die toch helemaal naar achter zodat de kabel spant voordat je het wiel terug onder de auto schroeft eh?
    Want dat gaat meestal stuk door het verkeerd te doen, niet van het 100x te laten zakken.

Regels voor berichten