Bes86's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)

Auto huren voor weekendje Ardennen

Ben van plan om nen auto te huren voor een verlengd weekendje Ardennen.
    Iemand ervaringen met autoverhuurbedrijven (Kost/tevredenheid)?

En specifiek ervaring met Renties?

iTrader
    0
    2j geleden een auto gehuurd via avis. 10 dagen en 600 euro betaald voor de full omnium dekking. Geen overbodige kost want een gloednieuwe auto en op reis de spiegel er af gereden. Contact genomen met avis en die ter plaatse mogen laten repareren.
    Specifiek voor avis gekozen omdat we toen onbeperkt aantal km mochten rijden, sommige verhuurbedrijven rekenen een extra kost aan vanaf x aantal km.

Hou er wel rekening mee dat de online simulatoren weinig representatief zijn. Eens je bij de dealer staat is het vaak dat ze je een duurder model aansmeren omdat er "toevallig" geen auto in jouw budgetklasse meer vrij is. Of er is niets van verzekering etc inbegrepen. Bij ons kostte de wagen net geen 300 euro zonder verzekering maar dan onderzoeken ze de wagen nadien bijna met de microscoop en rekenen ze je elk krasje aan...

Je moet ook een visakaart hebben op naam van de bestuurder. Geen visa om we waarborg op te blokkeren = geen wagen.

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    2j geleden een auto gehuurd via avis. 10 dagen en 600 euro betaald voor de full omnium dekking. Geen overbodige kost want een gloednieuwe auto en op reis de spiegel er af gereden. Contact genomen met avis en die ter plaatse mogen laten repareren.
    Specifiek voor avis gekozen omdat we toen onbeperkt aantal km mochten rijden, sommige verhuurbedrijven rekenen een extra kost aan vanaf x aantal km.

Hou er wel rekening mee dat de online simulatoren weinig representatief zijn. Eens je bij de dealer staat is het vaak dat ze je een duurder model aansmeren omdat er "toevallig" geen auto in jouw budgetklasse meer vrij is. Of er is niets van verzekering etc inbegrepen. Bij ons kostte de wagen net geen 300 euro zonder verzekering maar dan onderzoeken ze de wagen nadien bijna met de microscoop en rekenen ze je elk krasje aan...

Je moet ook een visakaart hebben op naam van de bestuurder. Geen visa om we waarborg op te blokkeren = geen wagen.
    Ze mogen geen duurder model aansmeren in de zin van 'ze mogen niet meer geld vragen als ze je model niet hebben'.
    Ze moeten hem dus oftewel je gevraagde klasse geven oftewel een klasse hoger geven. Ze mogen ook niet een lagere klasse geven.

Ook dacht ik de in EU alle nodige verzekeringen erin moesten zonder extra te betalen?

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Ze mogen geen duurder model aansmeren in de zin van 'ze mogen niet meer geld vragen als ze je model niet hebben'.
    Ze moeten hem dus oftewel je gevraagde klasse geven oftewel een klasse hoger geven. Ze mogen ook niet een lagere klasse geven.

Ook dacht ik de in EU alle nodige verzekeringen erin moesten zonder extra te betalen?
    Een online simulatie is geen geldig contract hé, als ze u enkel een duurdere hebben staan mogen ze u daar zeker meer voor aanrekenen.

Verzekering idd verplicht, maar is doorgaans gewone BA met redelijk hoge franchise. Daarmee dat Mulan dat van die krasjes aanhaalt: als ze het je lappen, kan het soms goedkoper zijn (en alleszins een pak gemakkelijker) om een uitgebreidere verzekering te nemen. Tenzij je droomvakantie begint en eindigt met foto's trekken en vergelijken van uw huurauto
    PS4 / PS2 / PSX / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    iMac 27" (2017) / HP ProBook 650 G1 / iMac 24" (Early 2008) // iPad Air 2 / iPhone 6S
    Projecten: mijnscore & frequency trainer
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    3 (100%)
    Ah ok verkeerd begrepen dan.
    Ik dacht effectief auto geboekt online. Dan mogen ze niet meer aanrekenen.

Bes86's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Heb nu al veel verhuurfirma's met elkaar vergeleken...
    • Avis is raar: de prijs scheelt énorm afhankelijk van de ophaallocatie... Voor de rest lijkt Avis Kortrijk het voordeligst voor normale wagens.
    • Sixt daarentegen heeft iets exclusievere merken, maar daar betaalt ge ook al snel meer voor.
    • Dockx is gewoonweg pure afzetterij.
    • Europcar heeft niet echt "wow-modellen" in hun stal.

Ga toch nog efkes doorzoeken naar een ietwat exclusieve wagen aan een deftige prijs.

iTrader
    0
    voor iedereen die vaak autos huurt , je kan perfect externe extra verzekering nemen, voor 1 specifieke periode, maar ook voor een heel jaar (kost nog geen 100 euro voor een heel jaar).
    ik heb voor 4 dagen full omnium extern 25 euro betaald recent.
    de huurwagen was 120. de verzekering via de verhuurfirma wil ik niet weten...

iTrader
    127 (97%)
    En ik zal ook en tip geven, gebruik de britse website van de verhuurbedrijf ,reden= onbeperkt km ..

iTrader
    0
    zag net een huurwagen voor 20 euro voor 2 weken (yep, dus minder dan 2 euro per dag) in madrid, unlimited kms, full to full :-)
    mei

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elegance Bekijk bericht
    En ik zal ook en tip geven, gebruik de britse website van de verhuurbedrijf ,reden= onbeperkt km ..
    zijn dat geen onbeperkte miles?

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bes86 Bekijk bericht
    Heb nu al veel verhuurfirma's met elkaar vergeleken...
    • Avis is raar: de prijs scheelt énorm afhankelijk van de ophaallocatie... Voor de rest lijkt Avis Kortrijk het voordeligst voor normale wagens.

Ga toch nog efkes doorzoeken naar een ietwat exclusieve wagen aan een deftige prijs.
    Kleine opmerking bij Avis Kortrijk: probeer best de wagen in te leveren wanneer men daar aanwezig is. Dat is immers niet altijd het geval en dan moet je je sleutel in een bus droppen.
    Had vorig jaar een klein akkefietje, wagen volgetankt ingeleverd maar was volgens inleverrapport (waar ik dus niet bij was omdat er niemand was om in ontvangst te nemen) niet volgetankt en ik kreeg een volle tank aangerekend.

Wel goed opgelost hoor, heb mijn geld teruggekregen dus ik ben wel tevreden, maar heb er nog wel tankbonnetje voor moeten opzoeken een volle maand na inleveren van de wagen - goed dat ik dit gehouden had
    Dus wil je de rompslomp wat vermijden, zie dat er iemand aanwezig is.

Regels voor berichten