Pagina 9 van 10 Eerste ... 5678910 Laatste

Discussie: E-bike Topic

kakature's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Ik heb gisteren mijn Klever X Speed in ontvangst genomen maar nog geen 2 kilometer mee kunnen rijden omdat de ondersteuning wegvalt. Trapsensor werkt niet volgens de fietsmaker, zou morgen moeten gefikst zijn.

Beetje jammer, hoe kan zoiets hé? Ben blij met de support van de fietsenmaker wel.

Killertux's schermafbeelding
    iTrader
    46 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kakature Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb gisteren mijn Klever X Speed in ontvangst genomen maar nog geen 2 kilometer mee kunnen rijden omdat de ondersteuning wegvalt. Trapsensor werkt niet volgens de fietsmaker, zou morgen moeten gefikst zijn.

Beetje jammer, hoe kan zoiets hé? Ben blij met de support van de fietsenmaker wel.
    Oei, tegenvaller... Je leest die verhalen hier en daar wel op forums maar hoopt dat je het zelf nooit tegenkomt.

Leuke fiets trouwens maar ze mogen dat display wel eens updaten toch?

iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Killertux Bekijk bericht
    Oei, tegenvaller... Je leest die verhalen hier en daar wel op forums maar hoopt dat je het zelf nooit tegenkomt.

Leuke fiets trouwens maar ze mogen dat display wel eens updaten toch?
    Jep, 'k heb er maar vijf minuten mee gewerkt en het zit nogal slecht in elkaar Ik weet niet hoe het performt want nog niet genoeg ervaring mee, maar dat lijkt mij wel ok. Veel moet dat ding ook niet doen natuurlijk.

1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    16 (94%)
    Ik heb gisteren met een stromer st3 test gereden. Ik rijd nu met een gazelle stadsfiets 25km/u, maar heb die wel opgedreven met het idee dat ik dan ook makkelijk 45 haal. Totaal niet te halen dus en je moet al serieus moeite doen om 35 te halen. Ik rijd nu al zo een jaar rond, maar ik wou toch iets sneller...

Zo een stromer is echt een totaal anders iets. Ik mispakte mij er wel aan hoe anders dat voelt dan een gewone fiets. Redelijk log en zwaar en zeker niet zo “nimble” als een gewone fiets. Misschien ligt da wat aan de gewenning dunno Wat voor mij echt wel een negatief punt was is hoe fucking hard dat rijd. Comfort echt 0,0 lol. Elk putje, elk barstje gaat gewoon los door je ruggengraat. Damn... Er is wel een gevederde zadel voor een prijsje... 300€, djeezes

Lastige situatie dit. Oftewel neem je genoegen met een andere snelle ebike die eigenlijk niet zo snel is, maar wel een stuk goedkoper ofwel betaal je eigenlijk zot veel geld voor een st3 waar je je ruggengraat op kapot rijd haha. Kben natuurlijk bedorven met een chille gevederde gazelle maar toch...

Over de snelheid van die stromer is natuurlijk niet te klagen. Vlotjes 45 en reed makkelijk continu zelfs 48...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    PSN: Shivtee

iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shivte Bekijk bericht
    Ik heb gisteren met een stromer st3 test gereden. Ik rijd nu met een gazelle stadsfiets 25km/u, maar heb die wel opgedreven met het idee dat ik dan ook makkelijk 45 haal. Totaal niet te halen dus en je moet al serieus moeite doen om 35 te halen. Ik rijd nu al zo een jaar rond, maar ik wou toch iets sneller...

Zo een stromer is echt een totaal anders iets. Ik mispakte mij er wel aan hoe anders dat voelt dan een gewone fiets. Redelijk log en zwaar en zeker niet zo “nimble” als een gewone fiets. Misschien ligt da wat aan de gewenning dunno Wat voor mij echt wel een negatief punt was is hoe fucking hard dat rijd. Comfort echt 0,0 lol. Elk putje, elk barstje gaat gewoon los door je ruggengraat. Damn... Er is wel een gevederde zadel voor een prijsje... 300€, djeezes

Lastige situatie dit. Oftewel neem je genoegen met een andere snelle ebike die eigenlijk niet zo snel is, maar wel een stuk goedkoper ofwel betaal je eigenlijk zot veel geld voor een st3 waar je je ruggengraat op kapot rijd haha. Kben natuurlijk bedorven met een chille gevederde gazelle maar toch...

Over de snelheid van die stromer is natuurlijk niet te klagen. Vlotjes 45 en reed makkelijk continu zelfs 48...

Of de Klever X Speed, voorvering en zadelvering. Zelfde snelheid als de Stromer maar wel iets minder range denk ik.
    En als je volledig comfortabel wil zijn: de Klever B Speed. Rijdt even snel maar ziet eruit als een simpele plooifiets

Daarnet mijn eerste ritje achter de rug, paar keer 50.0 km/u aangetikt, wat een machine

iTrader
    16 (94%)

E-bike Topic

Wel weinig dealers voor zo een klever en ook een redelijk nieuwe fiets op de markt waardoor er ook weinig mensen zijn met expertise erin voor reparaties enz wat mij altijd een beetje weerhoud. En kwa kinderziektes enz dunno?

Zal me eens wat inlezen over de klever komende dagen

Greenie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik was ondertussen ook aan het kijken voor een speed pedelec voor woon-werk verkeer.
    Maar nu kwam ik toch op volgende domper in de wetgeving terecht:
    - verboden op jaagpaden (tenzij aangeduid)
    - max 30km/u op fietsostrades

Ik was dan even gaan spieken en zoals verwacht: helaas is het netekanaal geen fietsostrade...

En de fietsostrade die de juiste richting opgaat is nog in aanbouw
    Aiaiai ik weet niet of ik veel zin heb op een traject via moordstrookjes te doen.

iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greenie Bekijk bericht
    Ik was ondertussen ook aan het kijken voor een speed pedelec voor woon-werk verkeer.
    Maar nu kwam ik toch op volgende domper in de wetgeving terecht:
    - verboden op jaagpaden (tenzij aangeduid)
    - max 30km/u op fietsostrades

Ik was dan even gaan spieken en zoals verwacht: helaas is het netekanaal geen fietsostrade...

En de fietsostrade die de juiste richting opgaat is nog in aanbouw
    Aiaiai ik weet niet of ik veel zin heb op een traject via moordstrookjes te doen.
    Max 30 km/u op een jaagpad, er is geen limiet op een fietssnelweg. Kleine nuance

iTrader
    0
    Hier niet alvast. Ik weet wel dat Stromer bvb. hoezen heeft om die batterijen in de winter te laten 'overwinteren' maar jij bedoelt voor tijdens het rijden?
    Inderdaad, ik bedoelde zo'n hoes voor tijdens het rijden. Zoiets bijvoorbeeld https://www.bol.com/nl/p/basil-batte...18/?country=BE

iTrader
    46 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apzoeir Bekijk bericht
    Inderdaad, ik bedoelde zo'n hoes voor tijdens het rijden. Zoiets bijvoorbeeld https://www.bol.com/nl/p/basil-batte...18/?country=BE
    Op het eerste zicht zou ik zeggen dat dit wat overbodig is... Hou er gewoon rekening mee dat uw range in de winter een stukje zal afnemen. Hoe dat ding uberhaupt tegen schokken zou beschermen, weet ik ook niet.

Vraagje over banden ook: mijn fiets heeft op dit moment Schwalbe Big Bens liggen en ik ben op 500km al 2x lek gereden; achteraan, telkens een stukje kiezel in een groef van mijn band en erdoor.
    Maat van mij had op zijn Stromer ST2, Schwalbe Marathon Plus banden liggen, met een 5mm dikke siliconenlaag onder het oppervlak om dit tegen te gaan.
    Iemand ervaring mee?

iTrader
    16 (94%)
    Alé heb me dan toch een stromer st3 aangeschaft. Na 2 testritten ben ik toch gezwicht. Rijd zo soepel en makkelijk en blijkbaar met iets plattere banden en zo een overpriced zadel perfect comfortabel. Kreeg nog een goeie deal zoals standaard een abus slot, 1 jaar omnium en een gratis upgrade naar de 983wh batterij! Spijtig dat ne zwarte is geworden want ik wou eigenlijk een witte maar bon, die kwamen al zeker nimeer binnen voor Januari en daar had ik geen goesting in om te wachten.

iTrader
    46 (100%)
    Ondertussen 1250km gereden met de Quick-E 45 en de ketting slaat over op de 11T... Als ik met die frequentie een nieuwe cassette moet steken, wordt het natuurlijk een dure bedoening.
    Weet er iemand hoe haalbaar het is om zelf te leren om een cassette, of beter nog die 11T alleen, te vervangen? Die 11T sprocket kun je online vinden voor 3EUR, wat het dan wel weer betaalbaar maakt.

Polle32's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Je hebt enkel een cassette-afnemer en een kettingzweep nodig, het kleine kransje kan je apart wisselen.
    https://www.mantel.com/be/pro-casset...CABEgJ65fD_BwE

iTrader
    0
    Op het eerste zicht zou ik zeggen dat dit wat overbodig is... Hou er gewoon rekening mee dat uw range in de winter een stukje zal afnemen. Hoe dat ding uberhaupt tegen schokken zou beschermen, weet ik ook niet.

Vraagje over banden ook: mijn fiets heeft op dit moment Schwalbe Big Bens liggen en ik ben op 500km al 2x lek gereden; achteraan, telkens een stukje kiezel in een groef van mijn band en erdoor.
    Maat van mij had op zijn Stromer ST2, Schwalbe Marathon Plus banden liggen, met een 5mm dikke siliconenlaag onder het oppervlak om dit tegen te gaan.
    Iemand ervaring mee?
    geen ervaring op pedelecs maar op al mijn fietsen leg ik direct marathon plussen, en sindsdien nooit meer lek gereden (toch al paar jaar dat ik die gebruik).
    was echt nodig want er ligt veel glas waar ik woon (brussel, uitgangsbuurten etc ligt altijd wel glas her en der en wordt zelden snel en volledig opgeruimd).

let wel, ze zijn zwaarder, heb naar mijn gevoel iets minder grip, slijten enorm traag op een gewone fiets, stevige karkas dus minder comfy.

enkel op mijn cheape elektrische btwin fiets die van 2019 is heb ik de standaard banden opgelaten, maar bij de eerste lekke band wissel ik die dan ook. voor hetzelfde geld gaat het een paar duizend km goed natuurlijk.. doe er maar 2 x 5 per werkdag mee, dus slijten doen ze ook niet snel.

voor mij dus de investering waard, ondanks de nadelen

iTrader
    0
    Ondertussen 1250km gereden met de Quick-E 45 en de ketting slaat over op de 11T... Als ik met die frequentie een nieuwe cassette moet steken, wordt het natuurlijk een dure bedoening.
    Weet er iemand hoe haalbaar het is om zelf te leren om een cassette, of beter nog die 11T alleen, te vervangen? Die 11T sprocket kun je online vinden voor 3EUR, wat het dan wel weer betaalbaar maakt.
    de kennis die je nodig hebt om dat te kunnen vind je op youtube, in een filmpje dat max. 30 seconden zou moeten duren.

Pagina 9 van 10 Eerste ... 5678910 Laatste

Regels voor berichten