Pagina 6 van 9 Eerste ... 23456789 Laatste

Discussie: E-bike Topic

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TitaTovenaartje Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb een klever x speed.
    Zalig ding. Sportief uitzicht en gaat makkelijk 45 (gps snelheid). Op display haal ik 50/52
    Mijn laatste woon-werkverkeer volgens gps was 39,4 gemiddeld en max 49,7 aan een gemiddelde hartslag van 150
    Toch nog een serieuze gemiddelde hartslag dan. Dat staat voor mij gelijk aan redelijke tijden in het rood gaan. Ofwel heb je een hoge hartslag

Killertux's schermafbeelding
    iTrader
    46 (100%)
    Ik ga deze ook ff mee in de gaten houden.
    Mijn woon-werk is 25km enkel en loopt eigenlijk volledig langs de fietssnelweg Kortrijk-Gent. Al heel veel zitten opzoeken en de conclusie is: als je veel geld wilt betalen kun je kiezen voor Stromer of R&M, die hebben beide een speed pedelec (SP) met een grote autonomie (grootste batterij Stromer ofwel de R&M Supercharger met de 2x500Wh Bosch tubes). Zie je het zitten om op te laden op je werk (of laat de afstand het simpelweg toe) kun je altijd gaan voor een goedkopere SP. De meeste zijn hier al genoemd: Trek Super Commuter (eind mei komt trouwens een volledig nieuw gamma uit van Trek, no details yet), QWIC RD10, Klever X Speed (hoewel die ook al richting de dure kant gaat) en wat ik hier mankeer is de Giant Quick E+:

https://www.giant-bicycles.com/be/bi...ick-eplus-2019

Iemand ervaring met deze laatste? Lijkt me wel super naar afmontage en is in tegenstelling tot de meeste Bosch-fietsen, uitgerust met een Yamaha-motor (niet dat dit perse goed of slecht is).

TitaTovenaartje's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    Toch nog een serieuze gemiddelde hartslag dan. Dat staat voor mij gelijk aan redelijke tijden in het rood gaan. Ofwel heb je een hoge hartslag
    tis nog altijd hard trappen he. Als ik mijn hartslag echt laag wil houden zit ik rond de 35 op GPS
    Zitten ook 2 cols op mijn weg
    Work like a Captain, play like a Pirate

Bushido's schermafbeelding
    iTrader
    3 (80%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Killertux Bekijk bericht
    Ik ga deze ook ff mee in de gaten houden.
    Mijn woon-werk is 25km enkel en loopt eigenlijk volledig langs de fietssnelweg Kortrijk-Gent. Al heel veel zitten opzoeken en de conclusie is: als je veel geld wilt betalen kun je kiezen voor Stromer of R&M, die hebben beide een speed pedelec (SP) met een grote autonomie (grootste batterij Stromer ofwel de R&M Supercharger met de 2x500Wh Bosch tubes). Zie je het zitten om op te laden op je werk (of laat de afstand het simpelweg toe) kun je altijd gaan voor een goedkopere SP. De meeste zijn hier al genoemd: Trek Super Commuter (eind mei komt trouwens een volledig nieuw gamma uit van Trek, no details yet), QWIC RD10, Klever X Speed (hoewel die ook al richting de dure kant gaat) en wat ik hier mankeer is de Giant Quick E+:

https://www.giant-bicycles.com/be/bi...ick-eplus-2019

Iemand ervaring met deze laatste? Lijkt me wel super naar afmontage en is in tegenstelling tot de meeste Bosch-fietsen, uitgerust met een Yamaha-motor (niet dat dit perse goed of slecht is).

De trek ben ik persoonlijk wel een fan van (design). De klever had het bij mij geworden als ze een groter frame hadden gehad. 20" is veel te klein voor mij.
    Ik lees dat je traject bijna volledig via de fietssnelweg loop. Als je daar op lange stukken 45 kan rijden zou ik zeker gaan voor een achterwiel motor... De midddenmotoren hebben daar meer moeite mee...

Qua yamaha motor: ik heb op mijn gewone elektrische fiets (batavus) een yamaha motor gehad en ben daar altijd tevreden van geweest. Reed zeer aangenaam... Hoe de highspeed versie daarvan rijd geen idee... Batavus heeft trouwens ook een speed pedelec versie met yamaha motor.

iTrader
    24 (100%)
    Een collega van mij heeft een Trek commuter 7s.
    Rijden hetzelfde traject tot bij mijn thuis en dan moet hij zelf nog 1km verder. scheelt 7min.
    Bij vertrek op het werk ziet hij mij na een km niet nergens meer rijden.
    Niet echt tevreden over zijn fiets. Verzet is veel te klein... (heeft geen derailleur)
    Maar ik zie dat die super commuter wel met derrie is.
    Ik zou zeggen: test er zoveel als je kan

iTrader
    46 (100%)
    Een collega van mij heeft een Trek commuter 7s.
    Rijden hetzelfde traject tot bij mijn thuis en dan moet hij zelf nog 1km verder. scheelt 7min.
    Bij vertrek op het werk ziet hij mij na een km niet nergens meer rijden.
    Niet echt tevreden over zijn fiets. Verzet is veel te klein... (heeft geen derailleur)
    Maar ik zie dat die super commuter wel met derrie is.
    Ik zou zeggen: test er zoveel als je kan
    Hoe zou je de autonomie van je X speed beschrijven?

iTrader
    24 (100%)
    Hoe zou je de autonomie van je X speed beschrijven?
    hangt er van af hoe snel je wilt gaan, wind, lange rechte stukken, eigen gewicht, eigen kracht

Ik kan met mijn 850 batterij op hoogste stand en wat wind een 45km doen. Maar dan ben ik wel rond de 50 aant bollen.
    nooit getest op stand 2 of 1...
    Ik heb toen voor de X speed gekozen, omdat die gewoon hard kan. Afstand was bij mij van minder belang

iTrader
    46 (100%)
    hangt er van af hoe snel je wilt gaan, wind, lange rechte stukken, eigen gewicht, eigen kracht

Ik kan met mijn 850 batterij op hoogste stand en wat wind een 45km doen. Maar dan ben ik wel rond de 50 aant bollen.
    nooit getest op stand 2 of 1...
    Ik heb toen voor de X speed gekozen, omdat die gewoon hard kan. Afstand was bij mij van minder belang
    Mijn wens zou zijn om het 25km (enkel) traject heen en terug te kunnen doen zonder op te laden, aan een nog acceptabele snelheid. Die constante 45km/h hoeft voor mij niet per se.

iTrader
    24 (100%)
    Mijn wens zou zijn om het 25km (enkel) traject heen en terug te kunnen doen zonder op te laden, aan een nog acceptabele snelheid. Die constante 45km/h hoeft voor mij niet per se.
    testen zou ik zeggen. Ben toen ook ene gaan 'lenen' om te testen.
    Maar in principe zou 50 wel haalbaar moeten zijn hoor.

edit
    Mijne staat ook ingesteld op het power profiel.
    Ik veronderstel dat als je die op range zet dat er ettelijke km's bij kunnen
    Laatst gewijzigd door TitaTovenaartje; 12 mei 2019 om 16:27

iTrader
    39 (100%)
    Allee, nog eentje die overweegt om een Speed Pedelec aan te kopen.
    Ik zou van Oud-Turnhout naar Mol moeten (20km). 2 vrienden die daar werken: ene met Speec Pedelec doet er 25 minuten over, de andere met gewone elektrische fiets doet er 45 minuten over.
    Is een redelijk goede verbinding, wel langs de gewone baan/fietspad, dus hopelijk niet te gevaarlijk.

Lokale fietsenmaker lijkt echter geen fan te zijn van Speed Pedelecs: verkopen die amper.
    Dus daar kan ik niet goed terecht. Zijn er goede verkopers in regio Turnhout?

Ik zou eigenlijk niet veel meer dan 4.000€ willen betalen, want dit project kan ook weer na enkele maanden gedaan zijn.
    Voor de rest zie ik weinig redenen om met elektrische fiets te rijden, want dan is het meestal met 1 van de kinderen die dat niet hebben en dat is dan wat flauw

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk bericht
    Allee, nog eentje die overweegt om een Speed Pedelec aan te kopen.
    Ik zou van Oud-Turnhout naar Mol moeten (20km). 2 vrienden die daar werken: ene met Speec Pedelec doet er 25 minuten over, de andere met gewone elektrische fiets doet er 45 minuten over.
    Is een redelijk goede verbinding, wel langs de gewone baan/fietspad, dus hopelijk niet te gevaarlijk.

Lokale fietsenmaker lijkt echter geen fan te zijn van Speed Pedelecs: verkopen die amper.
    Dus daar kan ik niet goed terecht. Zijn er goede verkopers in regio Turnhout?

Ik zou eigenlijk niet veel meer dan 4.000€ willen betalen, want dit project kan ook weer na enkele maanden gedaan zijn.
    Voor de rest zie ik weinig redenen om met elektrische fiets te rijden, want dan is het meestal met 1 van de kinderen die dat niet hebben en dat is dan wat flauw
    Zelf ben ik van Turnhout en heb enkele weken geleden een elektrische fiets gekoch: https://www.12gobiking.nl/kalkhoff-e...-5-b-belt-2019 (Herenfiets in het rood omdat hiervoor de wachttijd minder lang was, fiets is topmodel van Kalkhoff - wou per se een fiets met een riem en schijfremmen)
    Reden aankoop: meer met fiets rijden, woon-werkverkeer Turnhout-Geel (20km).
    Ook even getwijfeld voor een speed Pedelec, maar achteraf gezien heb ik goed gekozen aangezien er voor mij persoonlijk volgende nadelen:
    • Niet zo'n goede fietspaden (ook niet breed, gevaarlijker voor Speedpedelec)
    • Minder bruikbaar in de stad (bv. als je op café gaat, max. 30km/uur)
    • Wil meer fietstochtjes doen met vriendin die met een gewone fiets rijdt
    • Nummerplaat (meer kosten) + Helm is verplicht

Al zijn er natuurlijk ook veel voordelen.
    Nog niet met de fiets naar werk gegaan, dus tijd is voor mij nog een raadsel al vermoed ik tussen 45min-1u (gemiddelde zal rond de 20-22 km/u zijn).

Ben naar verschillende fietsenhandelaars in Turnhout en omgeving geweest, volgende fietshandelaars had ik wel een goed gevoel:
    • Velo Oud-Turnhout (winkel enkel met elektrische fietsen)
    • In't ven sport (Turnhout)
    • Fietsenmaker Bart (fiets daar gekocht wegens goeie service)

Vraag altijd om de fiets te testen, kunnen grote verschillen tussen zijn !

iTrader
    46 (100%)
    https://www.stromerforum.nl/viewforum.php?f=23

Forum van Stromer maar een sectie volledig voor andere merken!

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bruinbeer Bekijk bericht
    Hoeveel kilometer leggen jullie dagelijks af met jullie e-bike?

Ik ben aan het kijken of het haalbaar zou zijn om 2x85km af te leggen met een speedpedelec, wat denken jullie?

Welk model zou hier het meest geschikt voor zijn?
    Met een duopack zal dat nipt lukken. Besef wel dat je dagelijks 4uur op de fiets zal zitten op zijn minst. Dat is niet van de poes.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Bushido's schermafbeelding
    iTrader
    3 (80%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bruinbeer Bekijk bericht
    Hoeveel kilometer leggen jullie dagelijks af met jullie e-bike?

Ik ben aan het kijken of het haalbaar zou zijn om 2x85km af te leggen met een speedpedelec, wat denken jullie?

Welk model zou hier het meest geschikt voor zijn?
    Ik doe er een 40 per dag...

2x85 is echt wel heel veel. Dat kan op verschillende speed pedelecs, maar dan ga je de ondersteuning fors terug moeten zetten. Er zijn momenteel geen speedpedelecs waarmee je 85km kan rijden op volle ondersteuning.

En haalbaar? Ik zou het niet zien zitten... Meer dan 2u enkel? Neen dank je... Maar dat kan voor jou anders zijn natuurlijk...

iTrader
    46 (100%)
    Sinds zaterdag heb ik van mijn fietsenmaker een Giant Quick E+ in bruikleen en ik ben er vandaag ook de eerste keer mee naar mijn werk gereden (25km enkel).
    Kort even proberen enkele bevindingen te delen:
    • Fiets ziet er goed uit. In tegenstelling tot foto's waar hij nogal plastiekerig lijkt, gaat het in werkelijkheid om een matte grijze versie die zeker mag gezien worden.
    • Hij rijdt eigenlijk heel soepel en heeft de eigenschap als een heel natuurlijke fiets aan te voelen. Responsief als je vermogen vraagt (door meer kracht te zetten) maar ook niet direct remmend als je stopt met trappen. Combinatie van een hogere cadans en dan pas neerschakelen, laat hem heel leuk optrekken. Hij beschikt over een dubbel blad vooraan, waarvan je het kleinste eigenlijk in vlakke omstandigheden waarschijnlijk nooit gaat gebruiken.
    • De snelheid zelf: met niet teveel tegenwind kon ik gemakkelijk blijven rijden rond de 42km/u. Mijn Garmin Edge gaf van 40.5-41km/u aan dus er zit een klein beetje marge op.
    • Range: na 25km op de hoogste stand (Sport+), had ik nog 46% batterij over.
    • Als ik beslis om 1 te kopen, wordt het zadel wel vervangen door eentje dat mijn gat wat meer spaart want het is echt beenhard..
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 6 van 9 Eerste ... 23456789 Laatste

Regels voor berichten