Pagina 5 van 8 Eerste 12345678 Laatste

Discussie: E-bike Topic

langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Maakt niemand zich dan zorgen met eventuele gevolgen wanneer er iets zou gebeuren en die chip wordt opgemerkt? Zeker wanneer het gaat over lease fietsen.

Geen haar op mijn hoofd dat er bvb aan zou denken om mijn bedrijfswagen te chippen.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door langun Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Maakt niemand zich dan zorgen met eventuele gevolgen wanneer er iets zou gebeuren en die chip wordt opgemerkt? Zeker wanneer het gaat over lease fietsen.

Geen haar op mijn hoofd dat er bvb aan zou denken om mijn bedrijfswagen te chippen.
    Ik denk dat het een beetje hetzelfde verhaal zal zijn.
    Bij die fiets zit een onderhoudscontract, dus hebben zij er alle belang bij dat de fiets in goede staat blijft en vooral origineel.

Ik denk vooral dat als ze zien dat jij uw ketting dubbel zo snel slijt dan andere, dat ze wel aan de bel zullen trekken.

Over onderhoud gesproken is dat bij een speed pedelec wel een ramp. Vooral bij de goedkopere is dat qua afmontering echt maar triestig. Collega's met een stromer klagen hier allemaal over. En ze hebben allemaal ook al beter materiaal gemonteerd
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

kakature's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Maar Stromers zijn net de duurste fietsen die er zijn? Het is nog erger bij andere merken dan?

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kakature Bekijk bericht
    Maar Stromers zijn net de duurste fietsen die er zijn? Het is nog erger bij andere merken dan?
    Je betaald ook gewoon veel voor de naam en het design.
    Bij andere merken is het gelijkaardig, maar is de fiets wel een stuk goedkoper. Natuurlijk moeten die onderdelen wel wat krachten weerstaan, maar dan nog slijt het allemaal net iets te snel. Mijn collega heeft al tweemaal een nieuwe trapas moeten steken. En zijn eerste ketting was vrij snel kapot.

Riese Muller scoort naar het schijnt wel beter qua afmontering.

Maar als ik sommige andere zie dan is het soms een gewone herenfiets waar ze gewoon een motor hebben op gemonteerd
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Thorazer's schermafbeelding
    iTrader
    922 (100%)
    Good to know!

Die 114 euro bruto/50 euro netto, kan je zoiets dan doortrekken naar alle werkgevers? Maw, zou ik dan ook zoiets betalen of is dat moeilijk om te berekenen?

Ik vrees een beetje dat die Stromers te hard en sportief zullen zijn voor mij. Ik vind het jammer dat er geen vering aanwezig is. Vering die er wel is bij bijvoorbeeld Riese & Muller. Je boet dan wel wat in qua kracht en range, maar comfort is ook wel belangrijk.
    Mind you, ik heb nog op geen enkele Stromer of R&M gezeten, dus het is speculeren voor mij
    De ST3 is net heel aangenaam om mee te rijden , had eerst de ST2 en die was te oncomfortabel voor mij.

Ik geniet nu van mijn ST3

PSN Thorazer
    Royal Sporting Club Anderlecht
    Brandweer Edegem

Bushido's schermafbeelding
    iTrader
    3 (80%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boomheadshot Bekijk bericht
    Allemaal goed en wel , maar veel slecht weer in België en dit maakt het niet zo aangenaam en in de Zomer dan weer veel te heet .Ik ben 12j met de fiets naar het werk gegaan en stak echt dikwijls tegen.

Ik vind dit wel allemaal leuk , vooral die cowboy zou ik ook wel willen ferm gerief .
    Ik heb het ook lang gedaan met een gewone fiets (koersfiets) en toen zag ik er ook dikwijls tegen op. Vooral wind was dodelijk! Daarna met een opgevoerde elektrische was al wat beter maar toch geen waardige vervanger voor de auto. Maar een speed pedelec is echt een andere categorie! Zelfs met tegenwind haal ik 38km/u gemiddeld (meewind 41.5km/u)

Elosopardo's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik zie echt de bomen door het bos niet meer. Zo veel speedpedelecs.
    Hebben jullie misschien suggestief voor mij?

Budget: €4000 (komt niet aan op 100 of 200 euro).
    Gebruik: dagelijkse pendel (35km enkel, met mogelijkheid tot opladen op het werk).

Na eigen opzoekingswerk kwam ik uit bij volgende modellen:
    - QWIC RD11 Speed (verkrijgbaar vanaf juli dus nog geen reviews ).
    - Gazelle Cityzen Speed 380.
    - Riese & Müller Charger Touring HS 19

Als ik geen budget had, dan zou ik voor een Stromer gaan, maar ja moet ook wel wat op de centjes letten...
    Visca Barça

iTrader
    9 (100%)
    De QWIC is achtermotor dacht ik, dus in principe zou die iets vlotter moeten zijn dan de R&M Charger.

Ik had ook de Charger op het oog, maar ik moet zeggen dat die RD 11 Speed er wel interessant uit ziet. Als het zo ver is om te kiezen zal ik wel een testrit doen, ik denk dat je dat best ook kan doen.

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    is dat eigenlijk bij alle fietsen zo dat als je de max snelheid van ondersteuning overschrijdt dat dat ding je begint tegen te werken?

Ik heb momenteel een fietske met achterwielaandrijving tot 25 per uur en als je daarboven gaat stopt de ondersteuning (logisch) maar je voelt wel opeens een enorme rem op je trapkracht...waardoor je weer zakt in snelheid en dan springt de motor weer bij omdat je onder de 25 zakt. Héél ambetant gevoel.

Hebben zo Bosch middenmotors dat ook? of is die vrijloop daar beter?

Ben momenteel aan het kijken om voor het gezin 2 Cube touring hybrid 500's aan te schaffen om met de kindjes te kunnen gaan toeren.

Bushido's schermafbeelding
    iTrader
    3 (80%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elosopardo Bekijk bericht
    Ik zie echt de bomen door het bos niet meer. Zo veel speedpedelecs.
    Hebben jullie misschien suggestief voor mij?

Budget: €4000 (komt niet aan op 100 of 200 euro).
    Gebruik: dagelijkse pendel (35km enkel, met mogelijkheid tot opladen op het werk).

Na eigen opzoekingswerk kwam ik uit bij volgende modellen:
    - QWIC RD11 Speed (verkrijgbaar vanaf juli dus nog geen reviews ).
    - Gazelle Cityzen Speed 380.
    - Riese & Müller Charger Touring HS 19

Als ik geen budget had, dan zou ik voor een Stromer gaan, maar ja moet ook wel wat op de centjes letten...
    van deze 3 zou ik de qwic nemen... Heeft achterwiel motor en zal daarmee wat sneller zijn dan de andere 2... En je krijgt meer fiets voor je geld.

Stromer komt deze zomer met een vernieuwde st1 en zou ook rond de 4000€ gaan kosten...

Polestar's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk bericht
    is dat eigenlijk bij alle fietsen zo dat als je de max snelheid van ondersteuning overschrijdt dat dat ding je begint tegen te werken?

Ik heb momenteel een fietske met achterwielaandrijving tot 25 per uur en als je daarboven gaat stopt de ondersteuning (logisch) maar je voelt wel opeens een enorme rem op je trapkracht...waardoor je weer zakt in snelheid en dan springt de motor weer bij omdat je onder de 25 zakt. Héél ambetant gevoel.

Hebben zo Bosch middenmotors dat ook? of is die vrijloop daar beter?

Ben momenteel aan het kijken om voor het gezin 2 Cube touring hybrid 500's aan te schaffen om met de kindjes te kunnen gaan toeren.
    Bij de Oxford van mij zus is dat ook en is inderdaad heel irritant . Bij de Gazelle's (Bosch middenmotor) van de schoonouders is dat niet. Naarmate je de max. snelheid nadert begint de motor rustig af te bouwen zodat je geen schokkerige toestanden krijgt. Bij deze is de vrijloop een pak beter afgesteld.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Currently playing: World of Warcraft

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Eind juli/begin augustus verhuis ik naar Mol en zal van daaruit met een speed pedelec naar mijn werk in Beerse willen gaan (ongeveer 23 km enkel). Ik zou er maximum 5000 euro aan willen geven en denk aan een Riese & Mühler. Gezien de afstand vind ik 45 km/h toch wel een meerwaarde, al heb ik nog geen ervaring met elektrische fietsen. Traject heb ik wel al opgezocht en buiten een aantal dorpskernen (Kasterlee, Tielen, Gierle) zijn er lange, rustige stukken waar ik wel wat snelheid kan aanhouden. Ik zal het in ieder geval moeten ondervinden en zodra ik de fiets heb (zou hem in juli willen aanschaffen) eens over en weer naar het werk gaan. Welk type batterij raden jullie hiervoor aan? Ik vermoed elke dag opladen na een heen- en weerrit?

iTrader
    9 (100%)
    Heb je de mogelijkheid om op het werk op te laden? Indien wel, dan denk ik dat een standaard 500 Wh batterij volstaat.

Met dat budget kan je de Charger kopen met de standaard 500 Wh batterij voor 4589 euro, de 1000 Wh batterij kost nog eens 917,90 euro extra. Ik denk dat je zeker wel kan proberen met de 500 Wh en dan eventueel upgraden mocht het nodig zijn.

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Heb je de mogelijkheid om op het werk op te laden? Indien wel, dan denk ik dat een standaard 500 Wh batterij volstaat.

Met dat budget kan je de Charger kopen met de standaard 500 Wh batterij voor 4589 euro, de 1000 Wh batterij kost nog eens 917,90 euro extra. Ik denk dat je zeker wel kan proberen met de 500 Wh en dan eventueel upgraden mocht het nodig zijn.
    Hoeveel autonomie heeft een 500 Wh batterij dan? Ik kan dit in principe op het werk wel opladen, maar ik dacht dat je toch met gemak 60 km autonomie haalt, zelf met "sportief rijgedrag"?

TitaTovenaartje's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Ik heb een klever x speed.
    Zalig ding. Sportief uitzicht en gaat makkelijk 45 (gps snelheid). Op display haal ik 50/52
    Mijn laatste woon-werkverkeer volgens gps was 39,4 gemiddeld en max 49,7 aan een gemiddelde hartslag van 150
    Work like a Captain, play like a Pirate

Pagina 5 van 8 Eerste 12345678 Laatste

Regels voor berichten