Pagina 4 van 9 Eerste 12345678 ... Laatste

Discussie: E-bike Topic

kakature's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Good to know!

Die 114 euro bruto/50 euro netto, kan je zoiets dan doortrekken naar alle werkgevers? Maw, zou ik dan ook zoiets betalen of is dat moeilijk om te berekenen?

Ik vrees een beetje dat die Stromers te hard en sportief zullen zijn voor mij. Ik vind het jammer dat er geen vering aanwezig is. Vering die er wel is bij bijvoorbeeld Riese & Muller. Je boet dan wel wat in qua kracht en range, maar comfort is ook wel belangrijk.
    Mind you, ik heb nog op geen enkele Stromer of R&M gezeten, dus het is speculeren voor mij

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kakature Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Good to know!

Die 114 euro bruto/50 euro netto, kan je zoiets dan doortrekken naar alle werkgevers? Maw, zou ik dan ook zoiets betalen of is dat moeilijk om te berekenen?

Ik vrees een beetje dat die Stromers te hard en sportief zullen zijn voor mij. Ik vind het jammer dat er geen vering aanwezig is. Vering die er wel is bij bijvoorbeeld Riese & Muller. Je boet dan wel wat in qua kracht en range, maar comfort is ook wel belangrijk.
    Mind you, ik heb nog op geen enkele Stromer of R&M gezeten, dus het is speculeren voor mij

ze hebben banden met groter dan gemiddelde luchtkamers die daardoor meer demping bieden, en tevens vering in de zadelpen.
    maar idd, tegen 45 door een gootje rijden zal geen aangename ervaring zijn voor de 'genitalia' en ruggenwervel :-)

iTrader
    0
    Good to know!

kijk naar de hoogste belastingsschaal waarin je valt met jouw loon.
    tel dan het maandbedrag voor de lease fiets (indien via werk!) x 1 MIN die belastingsschaal (bv 35% = 0,35) en je weet wat het je nettokost .

hopelijk vergis ik me niet :-p.
    en als het bedrag net zorgt dat je van de ene schaal naar de andere wipt dan klopt de berekening ook niet tot op de euro, ma kom.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    M'n moeder heeft een Flyer Upstreet 5 / 7.23 gekocht. Dat bolt wel fijn
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Bushido's schermafbeelding
    iTrader
    3 (80%)
    Good to know!

Afhankelijk van je budget kan je er eventueel voor kiezen om een verende voorvork en / of verende zadelpen te laten monteren. Maar voor mij persoonlijk is dit niet nodig.. Heb het lange tijd met de koersfiets gedaan dus ben wel wat gewoon...

Big6230's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bij mij op het werk hebben nu 3 collega's een e-bike gekocht. Allemaal ene gewone maar opgedreven met een chip.
    Bollen nu toch rond de 40 gemakkelijk zeggen ze.
    Gisteren even op de cube Cross Hybrid van collega gereden. Rijd inderdaad vlot, maar fiets zelf vind ik niet echt mijn ding.

Nu begint het bij mij ook te kriebelen, aangezien ik iedere dag 1,5u in de auto verknal. Ik moet 35km rijden (enkel) over allemaal binnen wegen. Kan dus nergens vlot doorrijden met auto.

Denk dat ik met ene deftige E-Bike niet veel langer zal rijden dan met de auto.

Zit nu te twijfelen over wat te doen.
    Ene gewone elektricshe fiets en dan laten opdrijven is natuurlijk een pak voordeliger dan een 45km/u kopen.
    Maar zijn deze ook zo betrouwbaar en degelijk?
    PSN: Smiling_assassin
    Now Playing: Vanalles

iTrader
    1 (100%)
    Allemaal goed en wel , maar veel slecht weer in België en dit maakt het niet zo aangenaam en in de Zomer dan weer veel te heet .Ik ben 12j met de fiets naar het werk gegaan en stak echt dikwijls tegen.

Ik vind dit wel allemaal leuk , vooral die cowboy zou ik ook wel willen ferm gerief .

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boomheadshot Bekijk bericht
    Allemaal goed en wel , maar veel slecht weer in België en dit maakt het niet zo aangenaam en in de Zomer dan weer veel te heet .Ik ben 12j met de fiets naar het werk gegaan en stak echt dikwijls tegen.

Ik vind dit wel allemaal leuk , vooral die cowboy zou ik ook wel willen ferm gerief .
    Mijn collega heeft 2017 deels en 2018 volledig in kaart gebracht qua weer.
    En zijn data ontkracht uw stelling volledig. Hij fiets elke dag naar het werk dus hij voelt het goed aan.

Volgens zijn data heeft hij meer zeer weinig in de regen gefietst. Als in 20 keer op een jaar tijd, of minder dan 1/10. En dag is het grootste probleem bij fietsen. De winter is overwegend koud, maar daar kleed je u perfect op en dat is geen enkel probleem.

De zomer is warm, maar wederom daar kleed je u op, en je past uw intensiteit aan.

Het zijn vooral veel dagen met stevige wind. Hij heeft geen 3 opeenvolgende dagen dat hij geen wind gevoeld heeft die hem op een manier hinderde. Nu goed de dagen dat het heel hard waaide waren ook zeer schaars.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0

https://www.hln.be/wetenschap-planee...tijd~ae0e71e1/

7% van de tijd regent het. dan weet je hoe vaak je dus in nat pak zult aankomen!
    al moet ik wel zeggen, als vroeger intensieve fiets pendelaar , dat een natte baan ( van regne daarvoor) ook niet zo tof is ( goede schoenen nodig etc)

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    Gezien er de komende jaren meer doden zullen vallen door fietsongelukken (een voorspelling, ik weet het) zullen ze hier wel prioriteit van maken.

Ik vind persoonlijk dat je de laatste jaren de shift ineens wel hard ziet gaan. En dat is vooral te danken aan de elektrische fietsen. Nu gaan die op de problemen botsen dat de wielertoeristen al lang hebben, de fietsinfrastructuur is totaal niet aangepast aan de noden van een snelle fiets (onoverzichtelijke bochten, moordstrookjes met ongelijk beton/asfalt, straatmeubilair dat uitnodigd om zelfmoord te plegen,...) Dus er gaan eerst meer doden vallen vooraleer dat daar iets aan gedaan wordt. Das helaas een trieste werkelijkheid in België
    Niets belet je om een veilige weg te kiezen. De kortste weg naar 't werk voor mij is 46,5 km, maar ik leg er 55,5 af omdat ik dan een veilige weg heb over heel de afstand. Met een speedpedelec is dat niet direct een probleem

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo Bekijk bericht
    Amai zo ne Stromer. Kheb enkel ST1 model kunnen testen, de minst krachtige dan nog. Dat ding vliegt vooruit!

Met gemak reed ik daar 50km/h mee. Als ik daar mee rondrijdt, da wordt mijn dood Vooral als ik aant testen was op een fietspad. Mocht er dan een auto van de oprit afrijden, dan was ik gezien -.-
    Je rijdt daar 50 km/h mee op de teller. Op de GPS een pak minder snel
    Fietspaden zijn inderdaad vervelend aan die snelheden, maar je kan je weg ook wat aanpassen, of je snelheid aanpassen. Je moet geen 45 km/h rijden met een speedpedelec, je kan dat ....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rscaboy Bekijk bericht
    speed pedelecs zijn zo fucking duur. voor de helft van de prijs heb je een brommer en zit je op je gemak.
    Tja, rijdt eens bij O°C en wat flinke wind met de brommer, vreselijk koud. Met de speedpedelec heb je dat probleem veel minder (de beweging houdt je warm). En op een deftige speed-pedelec kan je ook perfect trainen, ik rijd 15 uur per week aan hartslag 130 bpm met mijn speedpedelec, dat is een zegen voor de conditie.

Ik rijd zowat het hele jaar door met mijn Stromer. Ik kan niet iedere dag met de fiets (omdat ik een verplaatsing moet maken), maar heb over 't voorbije jaar 16000 km met die fiets afgelegd, ik schat dat ik ongeveer 125 keer met de fiets naar 't werk ben geweest. Alleen storm (rukwinden > 60 km/h) en ijzel houden mij van de fiets, tegen regen kan je je perfect kleden.

iTrader
    1 (100%)
    Tegen regen kan je u kleden ja , maar ik reed met een gewone fiets en dan nog is hele grote bergop en das zweten als een paard in die plastieken broek en jas.

Ik reed met gewone fiets dus kan je niet vergelijken , met een speedpedlec is dat wel anders.

iTrader
    0
    Tegen regen kan je u kleden ja , maar ik reed met een gewone fiets en dan nog is hele grote bergop en das zweten als een paard in die plastieken broek en jas.

Ik reed met gewone fiets dus kan je niet vergelijken , met een speedpedlec is dat wel anders.
    Tja, in plastiek rommel ga je je kapot zweten. Maar er bestaat ook ademende waterdichte kledij (ikzelf gebruik regenjas en regenbroek van Vaude). Dat is wel niet goedkoop, maar gaat jaren mee. Ik zou trouwens niet weten waarom ik op een speedpedelec niet zou zweten en jij op je fiets wel zou zweten. Ik rijd met een hartslag van 130 bpm op mijn stromer , met de racefiets rijd ik bij eenzelfde inspanning bijna 30 km/h. Ik douche na iedere woon-werk rit

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ugar Bekijk bericht
    Niets belet je om een veilige weg te kiezen. De kortste weg naar 't werk voor mij is 46,5 km, maar ik leg er 55,5 af omdat ik dan een veilige weg heb over heel de afstand. Met een speedpedelec is dat niet direct een probleem
    .
    damn, respect, 15 uur per week pendelen vind ik best wel, fiets auto moto trein, anything :-).
    , krijg jij dan ca 500 euro netto fietsvergoeding per maand? ook wel niet niks! 6000 per jaar :-o

seetjetoebak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hier niks nada fietsvergoeding en toch met de fiets naar het werk.
    Waarom drijven jullie die e bikes op naar bvb 40km/h.
    Mocht ik dit op de mijne proberen zou ik veel te veel omwentelingen per minuut moeten draaien aan die snelheid.
    Dan moet toch een ander set tandwielen gemonteerd worden?

daimand's schermafbeelding
    iTrader
    29 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seetjetoebak Bekijk bericht
    Hier niks nada fietsvergoeding en toch met de fiets naar het werk.
    Waarom drijven jullie die e bikes op naar bvb 40km/h.
    Mocht ik dit op de mijne proberen zou ik veel te veel omwentelingen per minuut moeten draaien aan die snelheid.
    Dan moet toch een ander set tandwielen gemonteerd worden?
    Als je idd 40 km/u wilt halen klopt dat.

Met een 7pot naafversnelling bv voel je gewoon dat er meer in zit wanneer je 25 km/u rijdt. Wil je sneller rijden trap je je een ongeluk want de motor houdt je tegen. Je voelt gewoon dat je nog niet ten einde zit van die laatste versnelling.

Zo’n chip is gewoon ideaal om de begrenzer op te heffen. Als je dan de 7de versnelling tot het einde rijdt fiets je lekker comfortabel 30-32 oid. (Blijft uiteraard afh van de vertanding van de ebike)

Sneller dan dat hoeft zo’n fiets ook niet te gaan imo. Maar 25 is toch echt wel te traag
    Lob teh fa gnoj!

Pagina 4 van 9 Eerste 12345678 ... Laatste

Regels voor berichten