Pagina 2 van 9 Eerste 123456 ... Laatste

Discussie: E-bike Topic

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kakature Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hopelijk kan ik binnenkort via mijn werk ook een leasefiets krijgen. Ik woon op 23 kilometer van mijn werk en kan 90 % op de fietssnelweg F4 rijden.
    Een speed pedelec is hiervoor wel aan te raden zeker, of niet? Ik kijk dan vooral naar de modellen van Riese & Muller en Stromer

Over Cowboy gesproken: ik vind dat prachtige fietsen en heel cool (en Belgisch!). Jammer genoeg zijn ze voor mij iets te sportief afgesteld. De fiets rijdt keihard en de houding is voor mij zeker niet relax genoeg. Verder vind ik het jammer dat de range maar 50 kilometer is. Ik hoop dat ze binnenkort met meerdere modellen komen en met iets meer range.
    Ja dat is echt perfect voor Speed Pedelec.

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo Bekijk bericht
    Ideaal zou zijn een gewone e-bike maar waar je toch makkelijk 30km/h zou rijden met bv wind mee.

Kzal is een aantal fietsen moeten testen wrs om te ondervinden of dat mogelijk is.
    Besef je de gevolgen als je daar een accident mee hebt of gewoon al gepakt wordt? Geen helm, geen verzekering, geen nummerplaat,... dat zijn stevige boetes. En bij een accident een verzekering die elke cent komt halen bij u.

Kameraad van mij heeft ne Stromer ST3. Heeft hij heel veel bekijks mee, vooral vorig jaar toen je die nog quasi niet zag rijden. Mensen pakken foto's en spreken hem spontaan aan. Ook wel een beest van een fiets. En super hoge autonomie.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    Besef je de gevolgen als je daar een accident mee hebt of gewoon al gepakt wordt? Geen helm, geen verzekering, geen nummerplaat,... dat zijn stevige boetes. En bij een accident een verzekering die elke cent komt halen bij u.
    .
    als dat verantwoord is of niet laat ik in het midden,

maar tegen dat de politie zich daarmee gaat bezighouden in belgie kunnen de vogels terug praten .. komop zeg, 't is hier net zwitserland of noorwegen eh.

half belgie rijdt schijtezat bellend achter het stuur rond, .... dat boeit de politie nu is echt gene ene zak als een velo 30 zou rijden ipv 25.. ik zie ze al langs het fietspad in de bosjes gaan controleren. of na een crash, de velo op de 'rollen zetten' met 2 gevleugelde wielen :-D
    its just not belgium..

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door --- Bekijk bericht
    als dat verantwoord is of niet laat ik in het midden,

maar tegen dat de politie zich daarmee gaat bezighouden in belgie kunnen de vogels terug praten .. komop zeg, 't is hier net zwitserland of noorwegen eh.

half belgie rijdt schijtezat bellend achter het stuur rond, .... dat boeit de politie nu is echt gene ene zak als een velo 30 zou rijden ipv 25.. ik zie ze al langs het fietspad in de bosjes gaan controleren. of na een crash, de velo op de 'rollen zetten' met 2 gevleugelde wielen :-D
    its just not belgium..
    Gezien er de komende jaren meer doden zullen vallen door fietsongelukken (een voorspelling, ik weet het) zullen ze hier wel prioriteit van maken.

Ik vind persoonlijk dat je de laatste jaren de shift ineens wel hard ziet gaan. En dat is vooral te danken aan de elektrische fietsen. Nu gaan die op de problemen botsen dat de wielertoeristen al lang hebben, de fietsinfrastructuur is totaal niet aangepast aan de noden van een snelle fiets (onoverzichtelijke bochten, moordstrookjes met ongelijk beton/asfalt, straatmeubilair dat uitnodigd om zelfmoord te plegen,...) Dus er gaan eerst meer doden vallen vooraleer dat daar iets aan gedaan wordt. Das helaas een trieste werkelijkheid in België

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Deze voormiddag 9 fietsen getest. Trek, Riez & Muller, Kalkhoff, Oxford.

Het eerste wat me opvalt. Die 25km/h is echt te belachelijk. Ondersteuning tot mss 26-27 bij sommige en baf weg ondersteuning. Fietste zelfs heel vervelend. Ondersteuning,geen ondersteuning... kwam er zot van lol

Dan met een aantal speed pedelecs gereden. Oogt toch zwaar, ook als ge erop zit. (mss komt het door die brede banden)Rijdt wel lekker daar niet van maar toch iets minder behendig dan een 25km/h model.

Kweet al wel welke motor ik wil. De Bosch CX speedline.

Ik denk toch dat ik ga gaan voor een 25km/h model maar er komt sowieso een speedchip in. De omzeiling is super easy. Het gemak da ge 30km/h kunt rijden is zoveel meer waard. +35km/h zie ik me er nu ook nie mee rijden ook al heb ik de mogelijkheid...

Deze namiddag toch wel eens een Stromer uittesten. Ik wil het toch eens ervaren
    Laatst gewijzigd door Scifo; 4 april 2019 om 13:19

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Wij hebben ze mogen testen omdat we de pcb die er in zit produceren.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Productize?

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Amai zo ne Stromer. Kheb enkel ST1 model kunnen testen, de minst krachtige dan nog. Dat ding vliegt vooruit!

Met gemak reed ik daar 50km/h mee. Als ik daar mee rondrijdt, da wordt mijn dood Vooral als ik aant testen was op een fietspad. Mocht er dan een auto van de oprit afrijden, dan was ik gezien -.-

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    Gezien er de komende jaren meer doden zullen vallen door fietsongelukken (een voorspelling, ik weet het) zullen ze hier wel prioriteit van maken.

Ik vind persoonlijk dat je de laatste jaren de shift ineens wel hard ziet gaan. En dat is vooral te danken aan de elektrische fietsen. Nu gaan die op de problemen botsen dat de wielertoeristen al lang hebben, de fietsinfrastructuur is totaal niet aangepast aan de noden van een snelle fiets (onoverzichtelijke bochten, moordstrookjes met ongelijk beton/asfalt, straatmeubilair dat uitnodigd om zelfmoord te plegen,...) Dus er gaan eerst meer doden vallen vooraleer dat daar iets aan gedaan wordt. Das helaas een trieste werkelijkheid in België
    +1 België is al kak qua fietsinfrastructuur, laat staan dat er nog eens wat cowboys aan 45 per uur komen voorbij vlammen.

kakature's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo Bekijk bericht
    Amai zo ne Stromer. Kheb enkel ST1 model kunnen testen, de minst krachtige dan nog. Dat ding vliegt vooruit!

Met gemak reed ik daar 50km/h mee. Als ik daar mee rondrijdt, da wordt mijn dood Vooral als ik aant testen was op een fietspad. Mocht er dan een auto van de oprit afrijden, dan was ik gezien -.-
    Ahja? Beter dan bijvoorbeeld Riese & Muller (wat toch ook een topmerk is)?

Polle32's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    8 Km is de moeite niet. Ik rij dagelijks 2x10 met een soort gravelbike (giant anyroad 2) tegen een gemiddelde van 25-27, max rond de 35.
    En sowieso altijd een helm. Niet voor de politie of verzekering, maar voor mijzelf en mijn gezin.

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Ahja? Beter dan bijvoorbeeld Riese & Muller (wat toch ook een topmerk is)?
    Bij die middenmotors moogde toch ferm doortrappe om al 40km/h te hale.

Stromer heeft achterwielaandrijving. Wrs ook krachtige motor, ma da weet ik nie exact.

kakature's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Die Stromers hebben (voor zover ik kan zien op de foto's toch) allemaal een niet-uitneembare batterij zeker? Ik kan helaas niet opladen in mijn garage dus dat zou dan geen optie zijn voor mij

Sonina's schermafbeelding
    iTrader
    122 (100%)
    Die Stromers hebben (voor zover ik kan zien op de foto's toch) allemaal een niet-uitneembare batterij zeker? Ik kan helaas niet opladen in mijn garage dus dat zou dan geen optie zijn voor mij
    Batterij is wel uitneembaar; zie ook bv. https://www.youtube.com/watch?v=9R2uRKsUMlw
    I was here.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lonniedarko Bekijk bericht
    Productize?
    Page. Wij bestukken de pcb's. Productize zal ze wss ontwerpen ofzo..

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Page. Wij bestukken de pcb's. Productize zal ze wss ontwerpen ofzo..

Interessant.

Ik zal de naam moeten onthouden, wij hebben soms wel eens wat maatwerk elektronica nodig.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Pagina 2 van 9 Eerste 123456 ... Laatste

Regels voor berichten