Discussie: E-bike Topic

Nathrakk's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thorazer Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zelf aan het twijfelen tussen de ST1 of R&M Charger 3 met riem iemand ervaringen?

Grts
    Met een riem moet je er wel bijnemen dat er wat meer vermogensverlies is tov een ketting, wat wil zeggen wat harder werken om hoge snelheid te halen.
    Voor sommige mensen weegt dit niet op tegen het gemak van het weinige onderhoud dat een systeem met riem nodig heeft.

Persoonlijk vind ik dat bij het rijden met een riem het fietsgevoel wat kwijt is.
    Zelf heb ik de ST1 besteld met grootste batterij omdat dit me de beste prijs-kwaliteit verhouding leek in mijn geval.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thorazer Bekijk bericht
    Zelf aan het twijfelen tussen de ST1 of R&M Charger 3 met riem iemand ervaringen?

Grts
    Ik heb op wat op deze topic liggen lurken en ben dan een E-bike gaan bestellen onder leasing. Zonder veel foef of faf geland op de R&M Charger 3 high speed met derailleur. Ik heb zowel de touring (derailleur) variant als de Vario variant met Enviolo 380 traploos met riem uitgetest, en ondanks wat ik wist over lager onderhoud en grotere levensduur ben ik toch voor de derailleur gegaan omdat deze op max snelheid zoveel aangenamer trapt dan de vario.

Als je van plan bent voor een high speed te gaan, probeer ook zeker eens de derailleur versie. beslissing zal dan afhangen van wat je belangrijker vindt.

De Charger 3 heeft ook een Rholoff optie, maar die komt natuurlijk een heel stuk duurder uit.

iTrader
    967 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fyzm Bekijk bericht
    Ik heb op wat op deze topic liggen lurken en ben dan een E-bike gaan bestellen onder leasing. Zonder veel foef of faf geland op de R&M Charger 3 high speed met derailleur. Ik heb zowel de touring (derailleur) variant als de Vario variant met Enviolo 380 traploos met riem uitgetest, en ondanks wat ik wist over lager onderhoud en grotere levensduur ben ik toch voor de derailleur gegaan omdat deze op max snelheid zoveel aangenamer trapt dan de vario.

Als je van plan bent voor een high speed te gaan, probeer ook zeker eens de derailleur versie. beslissing zal dan afhangen van wat je belangrijker vindt.

De Charger 3 heeft ook een Rholoff optie, maar die komt natuurlijk een heel stuk duurder uit.
    Merci ben onderweg naar Rijwielen de Meester in Niel om uit te testen.

Grts
    PSN Milathis
    Live Milathis
    Royal Sporting Club Anderlecht

Nathrakk's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn ST1 staat klaar maar aangezien ze het slot nog niet binnen hebben mogen ze hem nog niet meegeven van de leasemaatschappij.
    Zou volgende week binnenkomen, net wanneer mijn congé begint. Ik kan er mee leven

De R&M heb ik ook getest. Zag er een heel degelijke fiets uit. Maar weer dat net niet gevoel van een middenmotor.

De Klever X Speed is ook een waardige optie, en die zal in het najaar uitkomen met een 1200wh batterij dacht ik.

kampers's schermafbeelding
    iTrader
    54 (98%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Ik ben aan het kijken om mijn wagen weg te doen en een ebike aan te kopen.

Zal moeten dienen op naar de winkel (2km) te gaan. (Kan met rugzak bv). Woon werk verkeer. (Zit tussen jobs in nu maar zal 25/50km Max enkel zijn.)

Ik hou ook wel van gewoon wat rondfietsen in mooi weer. (Heb een slechte rug, koersfiets weggedaan voor deze reden)

Max Budget 3/4k. Ik vind bv die MTB’s wel Nice. Speed pedelec zegt me Ni zoveel.

Iemand suggesties? Dingen om op te letten? Dingen om rekening mee te houden? Ervaringen.
    ---------------------------------------
    - Twitch - YouTube - Discord
    - NBA 2K21 - FIFA 21 - iRacing

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik ben ook zot van MTB E

Daar kan je nog al is mee in den bos rijden en op slechte wegen rijd dat ook beter , je kan er zelfs mee in de sneeuw dat doe ik nu ook .

Ik heb nu een KTM maar een gewone mtb . Ik ga later hoogstwss terug voor KTM

https://www.ktm-bikes.at/en/e-bikes/e-mtb-hardtail.html

Yones's schermafbeelding
    iTrader
    153 (98%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kampers Bekijk bericht
    Ik ben aan het kijken om mijn wagen weg te doen en een ebike aan te kopen.

Zal moeten dienen op naar de winkel (2km) te gaan. (Kan met rugzak bv). Woon werk verkeer. (Zit tussen jobs in nu maar zal 25/50km Max enkel zijn.)

Ik hou ook wel van gewoon wat rondfietsen in mooi weer. (Heb een slechte rug, koersfiets weggedaan voor deze reden)

Max Budget 3/4k. Ik vind bv die MTB’s wel Nice. Speed pedelec zegt me Ni zoveel.

Iemand suggesties? Dingen om op te letten? Dingen om rekening mee te houden? Ervaringen.
    Als het echt een wagen moet vervangen zou ik eerder naar een speed pedelec kijken. Met een gewone e-bike 50km rijden naar u werk? Gij liever als ik Mijn ww afstand is een dikke 20km, daar doe ik met m’n speedpedelec ongeveer 35min over (grootste ondersteuning en Grotendeels fietssnelweg). En ik ben allesbehalve sportief. Ik vrees alleen dat het dan wat krap wordt qua budget. Die 150km die u FM aanhaalt zal nooit op de ‘hoogste’ stand zijn. Kunnen opladen op het werk is ook een pluspunt.

Een gewone e-bike is goed voor recreatief gebruik, maar imo geen waardige vervanger voor een auto.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    Xbox Live: kTs Yones

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dat is waar , met een gewone ga je niet toekomen hoor.

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tot 50km enkele rit, vervanger van je wagen, budget 3a4k, een mtb?
    Nogal een rare mengelmoes van verlangens. Wat je volgens mij nodigt hebt is een snelle fiets met 2 batterijen.

iTrader
    54 (98%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Iemand ervaring met fietsvoordeelshop ?

Ik ga voor een gewone e-bike gaan van Batavus. Wrs de finez exl. Of de power exl. Mensen hier deze hebben?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand ervaring met fietsvoordeelshop ?

Ik ga voor een gewone e-bike gaan van Batavus. Wrs de finez exl. Of de power exl. Mensen hier deze hebben?
    Enkele maanden geleden 2x (H, D) een Batavus e-bike Dinsdag Excl. (schijfrem, riem, Nexus 8, 500 Wh) in de winkel, gekocht en bevalt ons prima.

Bij verschillende proefritten merkte ik dat een fiets met vaste vork, duidelijk beter stuurt en soms tot 5 kg lichter is
    (een Dinsdag model is heel licht en kan je in de stad gewoon oppakken en draaien op de stoep)

Door de bredere banden van het 2020 model merkte ik geen comfort verschil.

Bij online winkels circuleren ook nog 2019 modellen…

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Vaste vork is veel lichter en natuurlijk ook nooit geen onderhoud .

Ik heb liever vaste vork lol

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    Tot 50km enkele rit, vervanger van je wagen, budget 3a4k, een mtb?
    Nogal een rare mengelmoes van verlangens. Wat je volgens mij nodigt hebt is een snelle fiets met 2 batterijen.
    Waarom twee batterijen? Ik doe 2 x 53 km per dag, met één accu. Je kan die opladen terwijl je werkt ;-)

iTrader
    54 (98%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Wat gebruiken jullie voor je telefoon aan je fiets te monteren? Quad lock? Iets anders? (iPhone 8 plus) ook voor het slechte weer.

En kleding voor in de regen? (Broek, jas, natte voeten?)

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Wat gebruiken jullie voor je telefoon aan je fiets te monteren? Quad lock? Iets anders? (iPhone 8 plus) ook voor het slechte weer.

En kleding voor in de regen? (Broek, jas, natte voeten?)
    Telefoon gebruik ik niet op de fiets. Die zit in de rugzak van mijn fietstruitje.
    Kleding voor in de regen: ik heb een Vaude luminum broek en jasje. Dat is nog betaalbaar en redelijk OK (het is echt wel waterdicht, en het ademt redelijk maar niet perfect).
    Je kan ook Shakedry van Gore kopen maar dat is erg duur (en toen ik moest kopen alleen beschikbaar in 't zwart zonder grote reflecterende oppervlaktes)

Regels voor berichten