Pagina 11 van 11 Eerste ... 7891011

Discussie: E-bike Topic

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nexus is natuurlijk wel zowat het minimum dat je kan nemen, maar op een e-bike zou ik hands down daarvoor gaan.

De minimale extra weerstand en het verlies aan bereik van versnellingen wordt toch elektrisch gecompenseerd.

Op mijn Canyon Commuter (non-e-ebike) stond een Alfine 8 maar ik vond dat toch merkbaar meer weerstand bieden dan een derrailleurfiets. Desondanks was het heerlijk no-nonsense

EDIT: geen Nexus 11, maar Alfine 8 (minder, maar beter )
    Laatst gewijzigd door poeperman2; 12 november 2019 om 17:46
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

R1TM1X's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB26DETT Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Eens gaan rondkijken en we twijfelen tussen Sparta M8b en Cannondale Mavaro City. Zelfde motor, de Cannondale is duurder maar heeft betere batterij (500kwh ipv 300). Downgrade van de batterij in de Cannondale is mogelijk zodat ze qua prijs ongeveer gelijk uitkomen, we zouden dan voor een 400kwh batterij gaan.

De sparta heeft een gesloten kettingkast met Shimano nexus versnellilngen, de cannondale een derailleursysteem. Dat vind ik de lastigste afweging.
    deraileursysteem vraagt stukken meer onderhoud als je wilt dat het lang meegaat. minder vlot schakelen en minder versnelling zijn op een elektrische fiets een miniscuul nadeel.
    AIRSOFT collectie:
    AEG:E&L AK105 |G&P VLOTR M4|ICS sig552
    GBB:TM MP7|KJW 1911

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poeperman2 Bekijk bericht
    Nexus is natuurlijk wel zowat het minimum dat je kan nemen, maar op een e-bike zou ik hands down daarvoor gaan.

De minimale extra weerstand en het verlies aan bereik van versnellingen wordt toch elektrisch gecompenseerd.

Op mijn Canyon Commuter (non-e-ebike) stond een Nexus 11, maar ik vond dat toch merkbaar meer weerstand bieden dan een derrailleurfiets. Desondanks was het heerlijk no-nonsense
    Een Nexus systeem is toch een stuk duurder in aankoop dan een basic derailleur. Prijs/kwaliteit kan het moeilijk beter dan een Nexus, da's waar.
    Ik zou zelf voor een derailleursysteem gaan omdat je dan veel makkelijker uw achterwiel kan demonteren.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Selten Bekijk bericht
    Een Nexus systeem is toch een stuk duurder in aankoop dan een basic derailleur. Prijs/kwaliteit kan het moeilijk beter dan een Nexus, da's waar.
    Ik zou zelf voor een derailleursysteem gaan omdat je dan veel makkelijker uw achterwiel kan demonteren.
    da's echt peanuts hoor, gewoon een nokje losmaken in de naaf, en dan je wiel losmaken met een moersleutel. Geen idee of dat al bestaat met QR eigenlijk.

En als je tubeless rijdt (of met melk IN je binnenbanden zoals ik deed omwille van de lekkende wangen bij Schwalbe Kojak) moet je zelden nog je achterwiel losmaken

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poeperman2 Bekijk bericht
    da's echt peanuts hoor, gewoon een nokje losmaken in de naaf, en dan je wiel losmaken met een moersleutel. Geen idee of dat al bestaat met QR eigenlijk.

En als je tubeless rijdt (of met melk IN je binnenbanden zoals ik deed omwille van de lekkende wangen bij Schwalbe Kojak) moet je zelden nog je achterwiel losmaken
    Da's peanuts voor iemand die dit kan/wil. Ik sleutel ook met veel plezier zelf aan mijn fiets(en), maar dat geldt niet voor iedereen.

Bij een QR systeem voor naafversnellingen zou het niet zo makkelijk zijn om de juiste kettingspanning te krijgen, of je zou makkelijker je naaf scheef installeren/trekken. De bevestigingsproblemen van dat nokje lijken mij ook niet zo simpel op te lossen.

Tevreden van tubeless? Het lijkt mij een grote vuiligheid om te installeren. Eenmaal ok niets dan voordelen natuurlijk.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Selten Bekijk bericht

Tevreden van tubeless? Het lijkt mij een grote vuiligheid om te installeren. Eenmaal ok niets dan voordelen natuurlijk.
    Ja hoor, al jaren tubeless in de mtb en sindsdien nooit meer lek. In de racer zit het (nog) niet, ondanks het wheel+tire systeem van Mavic waarbij het perfect zou moeten gaan.

Tubeless in de binnenband was een experimentje (heb je wel binnenbanden nodig met uitneembare valve core) en ook daarmee nooit lek gereden. Kan natuurlijk ook toeval zijn, maar ik gok dat het aan de sealant ligt

EDIT: en het is eigenlijk heel proper Als je een spuit gebruikt met een doorzichtig darmpje dat past op het ventiel, dan lekt het eigenlijk niets, en het duurt slechts een paar minuten.

Pagina 11 van 11 Eerste ... 7891011

Regels voor berichten