Discussie: E-bike Topic
-
12 november 2019, 10:20 #151
Nexus is natuurlijk wel zowat het minimum dat je kan nemen, maar op een e-bike zou ik hands down daarvoor gaan.
De minimale extra weerstand en het verlies aan bereik van versnellingen wordt toch elektrisch gecompenseerd.
Op mijn Canyon Commuter (non-e-ebike) stond een Alfine 8 maar ik vond dat toch merkbaar meer weerstand bieden dan een derrailleurfiets. Desondanks was het heerlijk no-nonsense
EDIT: geen Nexus 11, maar Alfine 8 (minder, maar beter)
Laatst gewijzigd door poeperman2; 12 november 2019 om 17:46
1 leden vonden dit bericht nuttig.Met citaat reageren
-
12 november 2019, 16:23 #152
- iTrader
- 1 (100%)
- Mentioned
- 0 Post(s)
no votesMet citaat reageren
-
12 november 2019, 17:26 #153
Ik zou zelf voor een derailleursysteem gaan omdat je dan veel makkelijker uw achterwiel kan demonteren.no votesMet citaat reageren
-
12 november 2019, 17:50 #154
En als je tubeless rijdt (of met melk IN je binnenbanden zoals ik deed omwille van de lekkende wangen bij Schwalbe Kojak) moet je zelden nog je achterwiel losmakenno votesMet citaat reageren
-
12 november 2019, 18:26 #155
Bij een QR systeem voor naafversnellingen zou het niet zo makkelijk zijn om de juiste kettingspanning te krijgen, of je zou makkelijker je naaf scheef installeren/trekken. De bevestigingsproblemen van dat nokje lijken mij ook niet zo simpel op te lossen.
Tevreden van tubeless? Het lijkt mij een grote vuiligheid om te installeren. Eenmaal ok niets dan voordelen natuurlijk.no votesMet citaat reageren
-
13 november 2019, 09:56 #156
Tubeless in de binnenband was een experimentje (heb je wel binnenbanden nodig met uitneembare valve core) en ook daarmee nooit lek gereden. Kan natuurlijk ook toeval zijn, maar ik gok dat het aan de sealant ligt
EDIT: en het is eigenlijk heel properAls je een spuit gebruikt met een doorzichtig darmpje dat past op het ventiel, dan lekt het eigenlijk niets, en het duurt slechts een paar minuten.
no votesMet citaat reageren