iTrader
    0

Praktisch: Hoe een wagen bij garage aankopen en je oude wagen overlaten?

Hallo,

Ik heb enkele heel concrete vragen, heb via google en dit forum gezocht maar vond geen antwoord die voor mij duidelijk genoeg was.

Ik ben vorige week bij een garage gaan kijken naar een wagen. Heb wat bedenktijd genomen, een bod gedaan en vandaag is dat aanvaard.

Ik koop de tweedehandswagen aan <> ik laat mijn eigen wagen over + opleg van 6.500 euro.

Nu wil ik deze wagen graag zaterdagavond gaan halen. Ik zou er omrijden met mijn eigen wagen (garage is +/- 50min rijden). En dan mijn wagen daar achter laten en terugkeren met de nieuwe wagen.

Praktische vragen:

- Hoe pak je dit in een logische volgorde aan? Wat doe ik eerst? Verzekering wijzigen? Oude auto uitschrijven? Nieuwe inschrijven? Doe ik dit voor de verkoop of nadien?

- Hoe kan ik legaal terug naar huis rijden? Moet ik mijn verzekering (ING) deze week verwittigen dat ik zaterdagnamiddag met een andere wagen ga rijden? Mijn oude moet natuurlijk ook nog verzekerd zijn want ik moet daarmee naar de garage rijden. Hoe verzeker ik twee verschillende wagens op 1 dag (in het weekend, dus ik kan de verzekeraar niet contacteren). Ik wil gewoon ECHT niet onverzekerd rondrijden.

- Moet ik op voorhand iets doorgeven dat ik mijn nummerplaten ga verhangen van auto? Of kan ik dit nadien doen als ik de nieuwe wagen ga inschrijven? Kan dit online of moet ik hiervoor naar een kantoor van iets?

- Kan ik nog iets recuperen van de inschrijving van mijn vorige wagen + van de jaarlijkse verkeerstaks?

- De opleg van 6.500 euro, hoe zouden jullie dit doen? Ter plaatse overschrijven via online bankieren?

Het mag dus vrij duidelijk zijn dat ik op dit vlak een ongelooflijke noob ben.

Aan iedereen die tijd vrijmaakt om mij te helpen, ik waardeer het enorm ;-)

DyNaRaX's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    voor het geld zou ik aan de bank een bankcheque vragen
    “Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.”

Bes86's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Ik ken enkel de flow voor aankoop van een nieuwe wagen:
    1. Verzekering om een offerte vragen voor jouw nieuwe wagen (BA/halve omnium/full omnium/..., you pick) o.b.v. alle info van de nieuwe wagen + verzekering dan ook aangaan natuurlijk.
    2. Verkoper dient u de papieren voor de inschrijving te bezorgen + vraag tot betaling van de restwaarde.
    3. Met die aanvragingsdocumenten kan uw verzekering de inschrijving voltooien.
    4. Betaal ondertussen wel de restwaarde.
    5. Na enkele dagen ontvangt ge uw inschrijvingsdocument (thuis- en autozijde) via de post (te betalen ter plekke).
    6. Vraag aan uw verzekering een tijdelijk papier om te bewijzen dat ge verzekerd zijt.
    7. Met inschrijvingsdocument (énkel autozijde!) van nieuwe wagen + tijdelijk verzekeringsbewijs + alle papieren van uw huidige wagen (hier zeker de thuis- en autozijde van uw inschrijvingsdocument meenemen) trekt ge naar de dealer. OOK BEWIJS VAN BETALING MEENEMEN! (Kan meestal via afschrift / bank-app.)
    8. Nu kunt ge naar huis rijden met de nieuwe wagen.

Als inschrijving, verzekering én betaling niet in orde zijn, kunt ge sowieso nie vertrekken met de nieuwe wagen.

De flow voor aankoop van tweedehandswagen is volgens mij identiek dezelfde.

En de inschrijving van uw huidige wagen kunt ge nie recupereren, de verkeersbelasting van de resterende maanden van 2019 wel.
    Laatst gewijzigd door Bes86; 2 april 2019 om 17:09

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Inderdaad, gewoon wat Bes86 heeft beschreven.
    En i.v.m. betaling: garages vragen meestal bankcheque, zoals Dynarex zegt. sommige garages niet voor overschrijvingen te vinden. Dus als je zeker wil zijn, bel je even naar de garage en vraag je even of ze online overschrijving aanvaarden. (denk ook aan je limietbedrag van overschrijvingen).

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Inderdaad, gewoon wat Bes86 heeft beschreven.
    En i.v.m. betaling: garages vragen meestal bankcheque, zoals Dynarex zegt. sommige garages niet voor overschrijvingen te vinden. Dus als je zeker wil zijn, bel je even naar de garage en vraag je even of ze online overschrijving aanvaarden. (denk ook aan je limietbedrag van overschrijvingen).
    Heb mijnen Audi met overschrijving betaald.
    Maar inderdaad niet elke garage aanvaardt dat.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Heb mijnen Audi met overschrijving betaald.
    Maar inderdaad niet elke garage aanvaardt dat.
    die hadden uw itrader hier gezien.

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    die hadden uw itrader hier gezien.
    Lool, hahaha wie weet. Heb hem wel pas na betaling gekregen .
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Regels voor berichten