FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Skylimit Circuit Zolder - ervaring

Ik zou dit jaar nog eens een circuit ervaring willen doen. Heb dit al eens gedaan op Zolder en Spa-Franchorchamps. Wil ook deze zomer nog wel een een sportwagen huren om dan eens naar de kust te rijden, maar komt eigenlijk veel duurder uit dan ik had gedacht.

Op Zolder was dat dan met een instructeur een tweetal ronden waarin ik duidelijk merkte dat die u al 50 meter voor je "moet" laat remmen. Heb voldoende sim ervaring en auto gevoel om te weten dat er nog een pak meer zat in die wagen.

Op Spa zet ik er nu wel bij maar mocht ik niet zelf rijden, en zelfs daar merkte ik dat die instructeur niet echt voor laptime ging, en bijvoorbeeld Pouhon "fout" neemt om u als bijrijder meer spectakel te geven in het versnellen uit een bocht.

Iemand van jullie ervaring heeft met bijvoorbeeld deze twee? Beide programma's staan me enorm hard aan en lijken u voldoende vrijheid te geven binnen het mogelijke. Ben ook altijd begonnen met iets met Porsches te zoeken maar eigenlijk staat me dit ook wel aan gewoon omdat ik dan denk dat ik hier veel meer uit ga kunnen halen.

- Circuit ervaring I
    - Circuit ervaring II

Of andere aanraders?

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    849€ voor met een e90 325i rond zolder te rijden. Klinkt in mijn oren toch niet zo spectaculair

Maar ik denk dat je bij alle organisaties wel serieus onder de knoet gehouden wordt. Logisch ook want die mannen nemen geen risico's natuurlijk. Jij kan misschien goed rijden, maar 90% van hun andere klanten waarschijnlijk niet.

Als je echt loco wilt gaan dan kan je best met een eigen wagen gaan. Of een kameraad/ kennis zijn wagen gaan.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

partyboy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Lijkt erop dat die auto's door QSR voorzien worden. Heb via die organisatie al paar keer gaan rijden met een e36 325i. 250euro voor een uur (1sessie).
    Nu die auto op zich stelt op papier niet veel voor maar eens je op het circuit bent amuseer je jezelf rot. Eerste keer een half uurtje met instructeur gereden , die gaf zijn goedkeuring om alleen verder te rijden.
    Daarna ga je zo hard jezelf wilt, niemand die je tegen houd. tenzij je het te bont maakt natuurlijk.
    Als ge een perfectionist bent is die e36 wel een rammelbak (wel rolkooi, semi's etc), heeft zijn leeftijd en al serieus wat afgezien in de loop der jaren , pinkers die niet werken , tellers die ineens beginnen te flippen,...
    Daar word misschien al 20 jaar of langer trackdays mee gereden. Het hield me niet tegen gewoon te genieten.
    Die e90's zagen er wel een pak beter uit , helemaal race spec gebouwd.
    Je hebt echt geen supercar nodig om je te amuseren op circuit Zolder. Spa kan ik nog snappen dat je wat meer pk's wilt, dan nog....

Voor mij een aanrader. Als je met een auto van jezelf gaat moet je die kosten ook niet onderschatten, op termijn dan wel gesproken. Zolder is veeleisend voor alles op je wagen, vooral remmen.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    849€ voor met een e90 325i rond zolder te rijden. Klinkt in mijn oren toch niet zo spectaculair

Maar ik denk dat je bij alle organisaties wel serieus onder de knoet gehouden wordt. Logisch ook want die mannen nemen geen risico's natuurlijk. Jij kan misschien goed rijden, maar 90% van hun andere klanten waarschijnlijk niet.

Als je echt loco wilt gaan dan kan je best met een eigen wagen gaan. Of een kameraad/ kennis zijn wagen gaan.
    Ga ik liever hetzelfde doen met een Formule 3 wagen of een Porsche GT2RS, sure, maar dat doe je 1) niet voor die prijs, en 2) dan mag je allicht helemaal niets. Vandaar dat ik hun formule wel snap, en ik denk dat ik inderdaad voor zo'n voormiddag genoeg plezier zal hebben met een E30.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door partyboy Bekijk bericht
    Lijkt erop dat die auto's door QSR voorzien worden. Heb via die organisatie al paar keer gaan rijden met een e36 325i. 250euro voor een uur (1sessie).
    Nu die auto op zich stelt op papier niet veel voor maar eens je op het circuit bent amuseer je jezelf rot. Eerste keer een half uurtje met instructeur gereden , die gaf zijn goedkeuring om alleen verder te rijden.
    Daarna ga je zo hard jezelf wilt, niemand die je tegen houd. tenzij je het te bont maakt natuurlijk.
    Als ge een perfectionist bent is die e36 wel een rammelbak (wel rolkooi, semi's etc), heeft zijn leeftijd en al serieus wat afgezien in de loop der jaren , pinkers die niet werken , tellers die ineens beginnen te flippen,...
    Daar word misschien al 20 jaar of langer trackdays mee gereden. Het hield me niet tegen gewoon te genieten.
    Die e90's zagen er wel een pak beter uit , helemaal race spec gebouwd.
    Je hebt echt geen supercar nodig om je te amuseren op circuit Zolder. Spa kan ik nog snappen dat je wat meer pk's wilt, dan nog....

Voor mij een aanrader. Als je met een auto van jezelf gaat moet je die kosten ook niet onderschatten, op termijn dan wel gesproken. Zolder is veeleisend voor alles op je wagen, vooral remmen.
    Inderdaad. Het gaat me ook niet om daar even de snelste ronde tijd te hebben gezet, wel om het krijgen van een wagen en daarmee "vrij" te mogen pushen.

Met de eigen wagen is geen optie, want ik heb een bedrijfswagen, dus dat mag al niet. En als je die dan crashed heb je geen enkele verzekering die dat wil betalen hoor.

jvc's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Zo'n E90 325i is redelijk veel aangepast voor circuit dus dat zal echt wel al leuk zijn om mee te rijden op circuit hoor.

Ik moest aan dit denken: https://www.gasoline.events/
    In mei kan je een hele dag op Mettet gaan rijden met instructeurs als je dat wenst, helemaal naar onderen is er ook een mogelijkheid om een wagen te huren. Ik weet wel geen prijzen maar als je er iets voor over hebt zou ik hier zeker eens informeren, zal een heel leuke ervaring zijn want je hebt geen beperking (niemand zit naast je) en je kan een hele dag rijden zoveel je wil.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvc Bekijk bericht
    Zo'n E90 325i is redelijk veel aangepast voor circuit dus dat zal echt wel al leuk zijn om mee te rijden op circuit hoor.

Ik moest aan dit denken: https://www.gasoline.events/
    In mei kan je een hele dag op Mettet gaan rijden met instructeurs als je dat wenst, helemaal naar onderen is er ook een mogelijkheid om een wagen te huren. Ik weet wel geen prijzen maar als je er iets voor over hebt zou ik hier zeker eens informeren, zal een heel leuke ervaring zijn want je hebt geen beperking (niemand zit naast je) en je kan een hele dag rijden zoveel je wil.
    Maar Mettet is nu niet direct een spannend circuit.. Ga er wel eens naar kijken.

jvc's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Maar Mettet is nu niet direct een spannend circuit.. Ga er wel eens naar kijken.
    Als je op Spa wil gaan rijden zal het een stuk meer gaan kosten.
    RSR heeft ook trackdays voor Spa en verhuurt wagens: https://www.rsrspa.com/

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Zijt ge niet beter een klein goedkoop autoke, clio rs ofzo, te kopen en dat exclusief voor circuit te gebruiken?
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB26DETT Bekijk bericht
    Zijt ge niet beter een klein goedkoop autoke, clio rs ofzo, te kopen en dat exclusief voor circuit te gebruiken?
    Weet niet goed hoe je dat ziet werken?

Aankoop auto, aankoop remork, heb geen trekhaak,...?

Burny's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Weet niet goed hoe je dat ziet werken?

Aankoop auto, aankoop remork, heb geen trekhaak,...?
    Als oldtimer inschrijven. Sommige van die oude spotwagen(tjes) zijn niet kapot te krijgen.
    Ik ga geregeld eens kijken op Zolder en soms ook mee als passagier.
    Met je eigen wagen kan je zelf je limieten opzoeken zonder een instructeur naast u.
    Dat is imo the way to go als je al wat ervaring hebt.
    The road to hell is paved with good intentions

Regels voor berichten