Pagina 1 van 4 1234 Laatste

iTrader
    1 (100%)

Adblue tanken personenwagen

Sinds 1 januari zijn de Total stations uit de network fuel card gestapt. Ambetant maar niets aan te doen.

Ik heb dus een network fuel card, mag tanken aan Q8, Esso, Shell, Dats24 en LukOil. Dus an sich nog keuze genoeg. De merde is nu wel dat ik ook een wagen heb waar adblue in moet.
    Tot eind vorig jaar wist ik van een paar tankstations van Total waar ik regelmatig passeerde dat ik dat daar kon tanken, ook door middel van de network fuel card. Nu valt die optie weg natuurlijk.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een van de 5 bovenstaande merken waar je een tankstation hebt waar je dat wel nog kan? Hun sites zijn niet geweldig duidelijk op dat vlak. Ook als je googled vind je niet zo geweldig veel.

Dus als je er weet, bij voorkeur gewoon naam en adres bij zetten, dan kan dat nog nuttig zijn voor andere mensen dan ik

GADGET's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    locatie ?

lijkt me dat je al zeker bij elk tankstation langs autosnelwegen adblue kan tanken ? Toch zeker in de zone voor vrachtwagens.
    Denk dat dit bijna altijd aangeboden wordt ?

Bij de kleinere wegen zal dit misschien minder frequent zijn. Kijk gewoon even bij de pomp voor vrachtwagens. Is wel gebruikelijker vermoed ik.

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GADGET Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    locatie ?

lijkt me dat je al zeker bij elk tankstation langs autosnelwegen adblue kan tanken ? Toch zeker in de zone voor vrachtwagens.
    Denk dat dit bijna altijd aangeboden wordt ?

Bij de kleinere wegen zal dit misschien minder frequent zijn. Kijk gewoon even bij de pomp voor vrachtwagens. Is wel gebruikelijker vermoed ik.
    https://www.autogids.be/auto-advies/...nk-je-het.html

Het is ten sterkste afgeraden om het goedje in een auto te proberen tanken met een AdBlue-pompinstallatie voor vrachtwagens. De tanksnelheid en het debiet daarvan zijn namelijk afgesteld op vrachtwagens. Die komen niet overeen met die voor het vullen van het veel kleinere (8 tot 25 liter) reservoir van een auto of een lichte vrachtwagen.

Slayerbe's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Verbuikt uw wagen zoveel adblue of ben je nu echt zo gierig dat je daarvoor kilometers gaat rondrijden (werk betaalt de tankkaart toch...) om het toch maar met de tankkaart te kunnen betalen? Dat kost amper iets.

Waarschijnlijk bedrijfswagen dus gewoon even langsgaan bij de garage? Of zelf aankopen in een autowinkel als auto5 of online bij amazon voor iets van een 1€/liter.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    De garage zal zeggen "om de x kilometer", en dan ga je erin kijken en is er amper iets uit als je normaal rijdt. Dan komt de factuur van €80 voor het 'bijvullen'.

Ga gewoon naar de gamma en koop er u een fleske, koop u een trechter en kap dat er zelf in.

Of, 21 euro op bol.com:

Adblue 10L

GADGET's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    hehe

al meermaals gedaan nochtans. No problem, gaat ook zeer traag bij de vrachtwagens. Is niet zoals diesel tanken.
    We hebben dit nu bij ons op het bedrijf in IBC vat (1000l) dus probleem stelt zich niet meer

Danet's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Tegenwoordig kan je dat bij sommig Lukoil tankstations ook tanken,
    zoals bij Lukoil Nieuwevaart 152, 9000 Gent.

Toen ik mijn wagen in ontvangst nam vermelden ze me dat ze die adblue tijdens het onderhoud gingen bijvullen, dat ik daar zelf niet echt naar moest kijken.

Kan het eigenlijk kwaad als deze tank leeg is?

iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Danet Bekijk bericht

Toen ik mijn wagen in ontvangst nam vermelden ze me dat ze die adblue tijdens het onderhoud gingen bijvullen, dat ik daar zelf niet echt naar moest kijken.

gewoon even op m'n link klikken en je hebt je antwoord.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slayerbe Bekijk bericht
    Verbuikt uw wagen zoveel adblue of ben je nu echt zo gierig dat je daarvoor kilometers gaat rondrijden (werk betaalt de tankkaart toch...) om het toch maar met de tankkaart te kunnen betalen? Dat kost amper iets.

Waarschijnlijk bedrijfswagen dus gewoon even langsgaan bij de garage? Of zelf aankopen in een autowinkel als auto5 of online bij amazon voor iets van een 1€/liter.
    Langsgaan bij de garage kost me voor deze grap om en bij de 2 uur overdag en het kost het bedrijf meer in diesel dan er adblue in mijn tank gaat
    Momenteel is het zo dat ik een total had op m'n baan waar ik dat kon doen (ik denk ook eentje voor vrachtwagens maar dat lukt wel) en dat ik dat tot nu toe met die kaart kon doen. WIn win dus, zowel voor het bedrijf (want het kost minder om dat rechtstreeks te taken dan naar de garage te rijden) en voor mij omdat ik m'n eigen vrije tijd er niet moet insteken. Uiteindelijk kost dat maar 5 minuten aan het tankstation.

Daarom ben ik aan het zoeken of er tankstations zijn (waar ik sowieso ook mag tanken) waar dat ook kan, als dat niet het geval is zal het idd zo een bidonnetje zijn dat ik zal aankopen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Danet Bekijk bericht

ja dan start je auto niet meer.

Nu ik heb een tank van maar 8l, dus alle 5K gaat de melding branden dat ik nog 2.5K km kan rijden vooraleer het gedaan is. afgezien van die melding die serieus hinderlijk is, komt dat sneller naar boven dan me lief is. En alle 5K km ga ik niet naar de garage. Onderhoud is pas elke 30K ofzo
    Laatst gewijzigd door damocles; 3 januari 2019 om 15:27

Noctilucus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    De garage zal zeggen "om de x kilometer", en dan ga je erin kijken en is er amper iets uit als je normaal rijdt. Dan komt de factuur van €80 voor het 'bijvullen'.

Ga gewoon naar de gamma en koop er u een fleske, koop u een trechter en kap dat er zelf in.

Of, 21 euro op bol.com:

Adblue 10L
    Ze zouden natuurlijk durven maar ik merk toch dat ik elke 10000 à 15000 km AdBlue moet bijvullen en dat is een tank van 24 liter.
    "... who gnaws hungrily in inconceivable, unlighted chambers beyond time and space amidst the muffled, maddening beating of vile drums and the thin monotonous whine of accursed flutes"

iTrader
    52 (100%)
    Kan je bedrijf geen vat van 1000L op hun terrein plaatsen: https://www.webshop.gabriels.be/adblue/4-ibc-1000l.html

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Dan doen jullie toch iets verkeerd lijkt me? Doorgaans gaat dat toch wel even mee, om de 5k km lijkt me uitzonderlijk snel?

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    Sinds 1 januari zijn de Total stations uit de network fuel card gestapt. Ambetant maar niets aan te doen.
    Uh, echt? Wist ik nog niet :/
    Tankstation waar ik hier altijd tank is ook een Total, goed dat ik het weet dan...

Geen communicatie van het werk gekregen maar er is net een overname gebeurd en ik vermoed dat het ergens lost in translation is gegaan.

iTrader
    12 (100%)
    Verkopen die dat niet in bidons in de corresponderende shop?
    Heb je een IT of economische achtergrond, beu om elke dag naar Brussel af te reizen.
    Kom een wereldspeler verstekken in Zwijnaarde
    https://www.sofico.global/en/jobs

iTrader
    0
    Adblue verkopen ze ook vaak in tankstation winkels, kan je daar niet met je kaart betalen? (Zelf nog nooit geprobeerd, maar ik dacht dit eens op het forum gelezen te hebben dat dat soms lukt)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Uh, echt? Wist ik nog niet :/
    Tankstation waar ik hier altijd tank is ook een Total, goed dat ik het weet dan...

Geen communicatie van het werk gekregen maar er is net een overname gebeurd en ik vermoed dat het ergens lost in translation is gegaan.
    Ik heb die mail ergens pas vorige week gekregen, ik ga het sowieso nog vergeten denk ik

Pagina 1 van 4 1234 Laatste

Regels voor berichten