Pagina 4 van 4 Eerste 1234
    SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mijn total kaart kan enkel diesel normaal gezien (staat toch op de kaart)

Weet wel van mensen die in buitenland met creditcard betalen en de vrouw thuis haar eigen auto voltankt met kaart van manlief. Dit wordt idd niet automatisch gecontroleerd maar anders wel (ingave kilometerstand en verbruik is simpel op te volgen door totals en andere)

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De verstrekker van tankkaarten voorziet wel tools voor opvolging. Bv Total heeft functionaliteit om automatisch anomalieën op te sporen.
    Ik merk nochtans op dat ik al wel eens verkeerd invul hoeveel kilometer er op de wagen staat. Denk dat als je systematisch wat daarmee foefelt je wel om de zoveel tijd er een bak naft voor een andere wagen uit kan halen zonder dat ze dat merken.

>>> Dit doe ik niet eh...

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Ik merk nochtans op dat ik al wel eens verkeerd invul hoeveel kilometer er op de wagen staat. Denk dat als je systematisch wat daarmee foefelt je wel om de zoveel tijd er een bak naft voor een andere wagen uit kan halen zonder dat ze dat merken.

>>> Dit doe ik niet eh...
    In principe zou je 50-100km per tank kunnen cheaten en dan heb je na een tiental keer tanken wel wat ruimte voor een extra tank.

Kan mij ook voorstellen dat er mensen zijn die dat doen.

Je zal het dan wel mogen uitleggen indien je teller al 750km achterloopt op je tankstand en je een ongeval hebt oid. Zou het toch niet riskeren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Tanken is wss iets anders zit denk ik zelden in lease, maar ad blue is zoals olie

En ik tank ook gewoon die dure total diesel hoor
    Aangezien je beide eigenlijk kunt tanken, zou ik wel denken dat het dan ook samen in de rekening zit. Wel gek dat er geen richtlijnen rond zijn, het scheelt namelijk gigantisch veel geld afhankelijk van je methode.
    Ik ga er alleszins niet speciaal m'n tijd voor verdoen in de garage, ik zoek wel ergens een tankstation met een adblue pomp die ergens op m'n weg ligt.
    Al hoef ik me er nog geen zorgen in te maken, geen adblue in mijn auto momenteel.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    In principe zou je 50-100km per tank kunnen cheaten en dan heb je na een tiental keer tanken wel wat ruimte voor een extra tank.

Kan mij ook voorstellen dat er mensen zijn die dat doen.

Je zal het dan wel mogen uitleggen indien je teller al 750km achterloopt op je tankstand en je een ongeval hebt oid. Zou het toch niet riskeren
    Jij kan ook de man zijn die 10l/100km verbruikt terwijl iedereen anders er maar 5l/100 doet natuurlijk. Een onzuinige rijstijl is geen misdaad
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Jij kan ook de man zijn die 10l/100km verbruikt terwijl iedereen anders er maar 5l/100 doet natuurlijk. Een onzuinige rijstijl is geen misdaad
    Nee maar als je echt gaat cheaten op deze manier is je tankstand niet gelijk aan je reële stand en ik kan wel een aantal scenario's bedenken waarin je daarmee betrapt wordt.

Kan je een ontslag op staande voet kosten...

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Aangezien je beide eigenlijk kunt tanken, zou ik wel denken dat het dan ook samen in de rekening zit. Wel gek dat er geen richtlijnen rond zijn, het scheelt namelijk gigantisch veel geld afhankelijk van je methode.
    Ik ga er alleszins niet speciaal m'n tijd voor verdoen in de garage, ik zoek wel ergens een tankstation met een adblue pomp die ergens op m'n weg ligt.
    Al hoef ik me er nog geen zorgen in te maken, geen adblue in mijn auto momenteel.
    Wij kunnen (bij de toegestane tankstations) alles tanken. Als ik geen diesel tank moet ik gewoon 1 gebruiken als kilometer stand.
    Dan is het of een benzinewagen of bv adblue. Ik denk dat Adblue voor rekening van de lease is, maar een volle tank is een paar euro... (14l en doe daar een 18000km mee)

iTrader
    0
    Ik koop mijn bidons Adblue met mijn tankkaart in de shop bij het tankstation. Nog een paar reservebidons in mijn garage gezet.
    Alsde auto een melding geeft vul ik thuis aan.

Foert's schermafbeelding
    iTrader
    103 (97%)
    mijn tiguan heeft een tank van 18L en doet 9500km met de adblue.

edit: wat al niet meer klopt... hmm.. laatst bijgevuld in mei, met toen 9200km op de teller. nu, 25 juli, geeft de adblue radius nog steeds 8500km aan, terwijl ik toch al sinds mei een goeie 6500km heb gereden.. (en logischerwijs er dus maar 2500km ongeveer meer beschikbaar zou moeten zijn als radius.. )

ik spring deze week nog binnen bij de garage, want ik heb een lange rit in het vooruitzicht, en ik zou niet willen dat mijn wagen na een stop/start ineens niet meer start omdat de adblue tank leeg blijkt te zijn.. misschien is het een sensorke dat kapot is, of misschien waren de eerste 10.000km van de wagen extra hoog in verbruik en is hij nu in zij normale doen ?
    Laatst gewijzigd door Foert; 25 juli 2019 om 14:00
    AMD Ryzen 2700x - Asus Hero VII x470 - 16Gb DDR4 - 970 Evo 500G - Bequiet Dark Base 700 - Seasonic ultra gold 850W - Zotac GTX 1080 Amp extreme - curved LG-34UC87C 3440*1440

Pagina 4 van 4 Eerste 1234

Regels voor berichten