Pagina 5 van 5 Eerste 12345

iTrader
    54 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lego Duplo Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Plankgas geven is in de meeste situaties waar je onverwacht snel moet kunnen optrekkken niet voldoende. De reflex terugschakelen en plankgas is heel wat minder evident.
    Inderdaad, tenzij je met een automaat rijdt natuurlijk

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    48 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    Inderdaad, tenzij je met een automaat rijdt natuurlijk
    Of 800Nm tot uw beschikking hebt :P
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Dat zegt ie toch niet? Wat een scheve conclusie is dat nu weer. Waar staat in de wetgeving dat als je de limiet rijdt dat je opeens vrije keuze van vak hebt?
    Als je zelf aan 120 op het tweede vak rijdt, heb je daar toch geen last van?

Plankgas geven is in de meeste situaties waar je onverwacht snel moet kunnen optrekkken niet voldoende.
    Ik heb nog nooit een situatie gehad dat ik onverwacht snel zou moeten optrekken. En ik rij al heel lang.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    48 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohanCorn Bekijk bericht
    Aah godverdoeme! Dat we daar niet eerder aan gedacht hebben!

Held!
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    54 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohanCorn Bekijk bericht

Ik heb nog nooit een situatie gehad dat ik onverwacht snel zou moeten optrekken. En ik rij al heel lang.
    In 31 jaar en pakweg +- 1.5 miljoen kilometers toch al een keer of 10, soms door mijn eigen fout (motor die stilvalt net als je op een kruispunt staat en er komt een vrachtwagen aan denderen), soms ook door anderen hun fout.

Gebeurt dus inderdaad redelijk weinig in verhouding tot gereden kilometers, maakt het daarom niet minder belangrijk!

iTrader
    0
    Ik heb meer last van vrachtwagens op het linkervak van een autostrade die maar 2 x 2 rijstroken heeft.
    Het gras groeit niet sneller door er aan te trekken

iTrader
    0
    Maar kom nog altijd vaak mensen tegen die links blijven rijden (aan 120-125) terwijl er rechts méér dan genoeg plaats is om gewoon rechts te rijden
    Ik snap dit ook niet. Mensen die aan 125 op het linker vak rijden daar heb je toch geen last van?

iTrader
    54 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PolBetsbrugge Bekijk bericht
    Ik snap dit ook niet. Mensen die aan 125 op het linker vak rijden daar heb je toch geen last van?
    Last niet (zou toch niet mogen, of je moet zelf overtredingen doen).

Maar het mag niet hé! Het is en blijft een overtreding. En dikwijls zijn dat dezelfde chauffeurs die als het wat drukker wordt op het linkse of middelste rijvak 100 beginnen te rijden en wel last/files veroorzaken...

Is een beetje als niet pinken wanneer men van rijvak veranderd wanneer er 2 km achter hen niemand rijdt, daar stoor je ook niemand mee (er is niemand!), maar het is en blijft een overtreding, en de kans is veel groter dat je dezelfde fout gaat doen wanneer er wel volk achter je rijdt en het wel gevaarlijke situaties kan creëren.

Een aantal zaken wanneer je met de wagen rijdt zou je als automatisme moeten doen (zoals pinken en rechts rijden), véél minder kans dat je dan iets gaat vergeten of fout doen wanneer het er wel toe doet!

Ik ken ook zo iemand (waar ik al eens mee moet meerijden), pinkt ook meestal niet wanneer er niemand achter of voor hem is.
    Wanneer hij dan eens niet pinkt wanneer er wel iemand achter hem zit en ik spreek hem er op aan, dan zegt hij, ah ja, foutje, ik had die niet gezien!
    Is averechtse redenering hé, je moet niet zien of er iemand al dan niet in de buurt is om te beslissen of je al dan niet pinkt, je moet het gewoon altijd doen, maar dat vertikt hij van te begrijpen!

Net zoals een lege of half volle autostrade er niet toe doet of je al dan niet naar rechts gaat rijden!

iTrader
    0
    Maar het mag niet hé! Het is en blijft een overtreding. En dikwijls zijn dat dezelfde chauffeurs die als het wat drukker wordt op het linkse of middelste rijvak 100 beginnen te rijden en wel last/files veroorzaken..
    Als je op het tweede vak zit en er is een vrachtwagen aan het inhalen, dan vertraagt de snelheid op het tweede vak naar 90 en wordt het moeilijker om naar het derde vak te gaan omdat iedereen die achter je aan het rijden is, ook aan het inhalen is.

Dat mensen niet graag op het eerste vak rijden, dat kan ik begrijpen ( niet dat ik het goedkeur ). Vrachtwagens rijden de laatste tijd nogal vaak in op files, maar zoals gezegd, ik zie soms ook veel mensen rijden op het tweede vak, terwijl ze alleen zijn op de snelweg.

iTrader
    0
    Maar het mag niet hé! Het is en blijft een overtreding
    Ik ben akkoord dat het niet mag, ik begrijp enkel niet dat je daar zot van wordt.

Maar kom nog altijd vaak mensen tegen die links blijven rijden (aan 120-125) terwijl er rechts méér dan genoeg plaats is om gewoon rechts te rijden. Zot kan ik daar van worden
    Ik rij soms op het linker vak terwijl het erg druk is en zoals het hoort hou ik voldoende afstand.
    Dan krijg je van de bumperklevers. Wat verwachten deze mensen dan eigenlijk dat ik doe? Naar rechts lukt niet omdat het te druk is en ik kan niet sneller dan mijn voorganger.
    Laatst gewijzigd door JohanCorn; 6 oktober 2018 om 14:22

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterVercruysse Bekijk bericht
    Dat mensen niet graag op het eerste vak rijden, dat kan ik begrijpen ( niet dat ik het goedkeur ). Vrachtwagens rijden de laatste tijd nogal vaak in op files, maar zoals gezegd, ik zie soms ook veel mensen rijden op het tweede vak, terwijl ze alleen zijn op de snelweg.
    Vaak zou ik het niet noemen, ik denk dat de kans om de lotto te winnen niet veel kleiner is dan dat er een vrachtwagen op je inrijdt.

iTrader
    0
    Veel mensen zijn bang om tussen de vrachtwagens te rijden vanwege die reden.

De kans op een ongeval aan een spoorweg is veel groter dan de kans op een terroristische aanslag. Desalniettemin zijn velen bang voor een aanslag, maar rijden zonder nadenken de spoorweg op terwijl deze niet vrij en blijven op de sporen staan.

Pagina 5 van 5 Eerste 12345

Regels voor berichten