Pagina 5 van 33 Eerste 12345678915 ... Laatste

Discussie: De Tesla thread

Superdad's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    in welke categorie schaar je die dan wel? Gezien de grote van de auto en als die maar de povere afwerking heeft (en ik vermoed zelfs nog minder) zoals de model s, dan is dat imo toch echt niet meer dan dat.

En de reden dat die fanboys op de Teslafora en aanverwanten het over M3, MX enz hebben, is omdat die voor de rest wellicht gewoon niks van auto's kennen.

Maar hey, all hail Tesla
    Duidelijk een objectieve mening. Ik doe zelfs geen moeite.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superdad Bekijk bericht
    Duidelijk een objectieve mening. Ik doe zelfs geen moeite.
    oei zeg, is toch maar een vraag en antwoord op uw reactie? Jij vindt het geen modale gezinswagen, ik wel, en dat is beide ons goed recht. Ik geef je dan ook nog een uitleg waarom ik dat vind en vraag je waarom jij dat niet vindt. Wat is daar zo mis mee?

En die opmerking eronder duidt helemaal niet op u, is een antwoord op de posts erboven.

iTrader
    4 (100%)
    Kameraad had die model X.
    Je merkte wel dat tesla geen autobouwer is. Kleine onafgewerkte details, rubber dichtingen aan de ramen met 'defaults'
    Haalde ook enkel maar de geafficheerde km's zonder radio, verlichting, verwarming. Heeft hem van de hand gedaan maar ging hem wel nog een model 3 kopen voor de kleinere tripjes.
    Reed wel zalig

iTrader
    0
    Kennis van mij was super trots op de bestelling van zijn model X, maar heeft hem ondertussen ook verkocht na korte periode.
    Was onder andere teleurgesteld in de kortere range dan geadverteerd. Tesla had op een bepaald moment een enorm aantrekkingskracht en sommigen hebben misschien impulsief aangekocht.

De problemen met Tesla, zeker met een massaproductie model als de Tesla model 3, zijn toch te begrijpen.
    Een automerk opstarten van 0 is gewoon een gigantische uitdaging. Hij neemt er dan nog zaken bij die hij mss beter niet zou doen (automatische productie, de nieuwe roadster etc).

Voor traditionele autobedrijven is het veel gemakkelijker om een Tesla wagen te maken, dan voor Tesla om een volwaardige autoproducent te worden.

Maar toch heb ik veel respect voor Tesla. Veel mensen hadden nooit gedacht dat ze zo ver zouden geraken en ze hebben vooral van 0 (bij wijze van spreken) nagedacht hoe een wagen er moet uitzien ipv ergens een elektromotor in te lepelen. Het heeft toch voor innovatie gezorgd in het algemeen in de auto-industrie die de komende jaren pas zichtbaar zal worden. Ben toch benieuwd naar Volvo die crazy gaat met Polestar en met een subscriptiemodel komt (range van 150km voor hun eerste model is wel zeer laag), naar de Audi e-tron quattro, naar bedrijven zoals Bollinger Motors (https://www.bollingermotors.com/). Die laatste is dan wel een werkwagen en ziet er minder european friendly uit (nochtans beweren ze hem te designen om compliant te zijn met europese regelgeving), maar hun doorlaadsysteem onder de middenconsole van de wagen, het feit dat je zaken plat kan inladen onder de achterste zetels, de achterkant die je eraf kan nemen (open dak), de binnenkant die modulair is zodat je zelf gemakkelijk hulpsystemen kan bouwen (of third party kopen) om te bevestigen aan het frame etc, ik vind dat toch interessant om te zien. Zo moet een Defender eigenlijk in elkaar zitten als je terug van 0 begint na te denken.

De vraag is vooral in hoeverre Tesla/Musk onder druk gaat komen indien de grote merken ook met hun volwaardige alternatieven op de markt komen. Als ze die periode kunnen overleven zijn ze vertrokken (ze hebben natuurlijk hun batterijproductie achter de hand ook + kunnen opgekocht worden ook nog).

Alleen spijtig dat diezelfde innovatiegolf er waarschijnlijk voor gaat zorgen dat op lange termijn de meer passionele sportwagens op benzine gaan verdwijnen. Wanneer de productie van batterijen goedkoper (en meer ecologisch) wordt, dan gaan de benzine wagens mede door (Europese) regelgeving het toch moeilijk krijgen :-/

iTrader
    0
    Die range kon hij toch op voorhand geweten hebben? Geen enkele autofabrikant geeft een realistisch verbruik/range weer. Daarvoor kijk je naar de reviews als je geen early adopter bent.

[deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]

[deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ouders hebben sinds kort Model S

Echt wel fijne auto, rijdt zeer aangenaam. Autonimie klopt hier bijna tot op de kilometer. Van 340km deden ouders ritje van +- 100km heen en terug en bij terugkomst had de wagen nog 135km autonomie ofzo dus quasi perfect geschat door de wagen. Enige issues die ik gemerkt heb:

- aan bestuurderskant sloot het rubber niet goed aan tegen het raam waardoor je aan hoge snelheid de wind erdoor hoorde blazen, hebben ze meteen gefixt
    - Tijdens een rit op de snelweg met autopilot wou ik de wagen van rijvak laten veranderen en hoewel er niets voor of achter of langs mij te bespeuren was, ging de auto heel hard remmen. Precies alsof de wagen voor me een hindernis detecteerde, maar die was er dus niet. Nu reed er gelukkig niemand achter me, maar anders had ik misschien een probleem gehad... Die autopilot dus toch iets wat ik nog niet 100% vertrouw

MAar gewoon het idee dat je full electric rijdt + de kracht in zo'n wagen bij acceleratie, machtig gewoon.

Spijtig van de prijzen, want zelfs de model 3 is toch snel prijzig als je extended battery erbij neemt.
    Let us pray for all the fools that be
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

WeedJunk's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    https://carbuzz.com/news/model-3-ins...buying-a-tesla

Geen idee of het al aangehaald was, maar blijkbaar is je Tesla (Model 3) verzekeren in de US ook alles behalve goedkoop.
    "Nemo me impune lacessit!"
    Zaffah:"Voor mijn part luistert mijn lief naar mensen die scheten in een fles laten."

iTrader
    0
    Gelukkig is het hier de US niet. Hier zal het wel anders lopen vermoedelijk.

[deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kinxton Bekijk bericht
    Ik kreeg al een andere offerte van 429 EUR voor enkel een BA + rechtsbijstand. Omnium 2400 EUR.
    Snap ik toch ook niet goed. Een offerte voor een verzekering van een auto waar ze de prijs nog niet van weten.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

[deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Dit ganse topic is weer aanstellerij van de bovenste plank. Je hebt een volledig terug betaalbare reserving van 1000 euro gedaan. Niemand kan in Europa een Model 3 bestellen momenteel, laat staan configureren zoals hij doet uit schijnen.
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kinxton Bekijk bericht
    Ik kreeg al een andere offerte van 429 EUR voor enkel een BA + rechtsbijstand. Omnium 2400 EUR.
    2400 is een serieus bedrag, maar volgens mij valt dat nog mee voor een auto met zo'n krachtige motor. Zijn hier mensen die een ICE auto hebben met vergelijkbare specs? De kost van het rijden zelf is natuurlijk ook lager (toch stroom vs benzine), dus afhankelijk van uw kilometers haal je het er wel uit.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

Pagina 5 van 33 Eerste 12345678915 ... Laatste

Regels voor berichten