Pagina 1 van 3 123 Laatste
    fredenevy's schermafbeelding
    iTrader
    316 (98%)

KIA - ervaringen 7 jaar garantie

Wij zijn op zoek achter een nieuw 2de autootje.

Kia is één van de kanshebbers, omdat deze over 7 jaar garantie beschikken.

Als ik echter eens google kom ik soms reacties tegen van mensen dat die 7 jaar garantie gebakken lucht zou zijn, en dat ze constant moeilijk doen als er iets moet vervangen worden.

Mijn vraag is: zijn er hier mensen die met een kia rijden en wat zijn jullie ervaringen met betrekking op garantiegevalletjes.
    Zwaait de bisschop met zijn mijter, let dan op voor uwen schijter...

http://psnprofiles.com/FredEnEvy

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    uiteraard is dat gebakken lucht, dat is gelijk de 5j bij hyundai

1) de aankoopprijs van die wagens is serieus gestegen
    2) de onderhoudskosten zijn bij de dealers behoorlijk hoog tov andere merken, en ge moet er gaan om die garantie te houden
    3) de garantie is uiteraard niet op slijtageonderdelen. en quasi ALLES is een "slijtage" onderdeel.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Barbarossa's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Er wordt toch redelijk wat onder garantie vervangen hoor maar vele denken natuurlijk dat hun versleten remblokken / schijven of de koppeling die het na 80.000 km begeeft ook onder garantie vallen.
    De carrosserie onderdelen zouden blijkbaar mega duur zijn en moeilijk in after market te vinden. (Volgens een Kia rijder die ik ken en carrosserieschade heeft gehad)

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)

KIA - ervaringen 7 jaar garantie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barbarossa Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Er wordt toch redelijk wat onder garantie vervangen hoor maar vele denken natuurlijk dat hun versleten remblokken / schijven of de koppeling die het na 80.000 km begeeft ook onder garantie vallen.
    De carrosserie onderdelen zouden blijkbaar mega duur zijn en moeilijk in after market te vinden. (Volgens een Kia rijder die ik ken en carrosserieschade heeft gehad)
    Bijna iedereen weet dat remblokken of schijven niet onder garantie vallen, ik heb nooit iemand horen zeggen tiens is daar nu geen garantie op?
    Koppeling na 80K km al naar de kloten lol zouden ze toch onder garantie mogen herstellen.
    Mijn moeder rijdt rond met een auto van 2007 met 200K km, geen probleem met kopeling gehad.

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Als wij scheve schijven vervangen(oja mensen rijden hun schijven scheef om ze in garantie te vervangen) onder waarborg moeten we de DRM data downloaden. Das de zwarte doos.
    Daar zien ze alles op. Accelleratie, rijsnelheden, remkracht en afstand, chiptuning...
    Ps is geen Kia

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Bijna iedereen weet dat remblokken of schijven niet onder garantie vallen, ik heb nooit iemand horen zeggen tiens is daar nu geen garantie op?
    Koppeling na 80K km al naar de kloten lol zouden ze toch onder garantie mogen herstellen.
    Mijn moeder rijdt rond met een auto van 2007 met 200K km, geen probleem met kopeling gehad.
    Toen wij nog Kia deden hebben we véél mensen aan de toonbank gehad die verwachtten dat hun onderhoud niet te betalen was 'want ze hadden 7 jaar garantie', idem dus voor slijtageonderdelen. Ze interesseren zich niet in een auto en dan zijn ze dus echt gewoon slecht geïnformeerd en gaan ze van verkeerde dingen uit, zo bestaan er genoeg.
    En wat die versleten koppeling betreft met een totaal verkeerde rijstijl krijg je die er door op een paar kilometer als je wilt.

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mijn ouders hebben 8jr terug een Rio gekocht, toen KIA nog een heel pak goedkoper was dan nu. Ze hebben 2x de garantie nodig gehad en ook gekregen, na 1jr was de airco defect en na 6jr de dieselpomp. Zelfs deze laatste werd zonder probleem binnen garantie hersteld (waarschijnlijk met een tweedehandsstuk, maar bon). Dat ze moeilijk doen ivm slijtage onderdelen is ergens wel logisch, niemand geeft 7 jaar volledige garantie op een "gebruiksvoorwerp".

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Don't underestimate the stupidity of mankind .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy444 Bekijk bericht
    Als wij scheve schijven vervangen(oja mensen rijden hun schijven scheef om ze in garantie te vervangen) onder waarborg moeten we de DRM data downloaden. Das de zwarte doos.
    Daar zien ze alles op. Accelleratie, rijsnelheden, remkracht en afstand, chiptuning...
    Ps is geen Kia
    Weten dan zo veel mensen hoe je remschijven krom krijgt?

Barbarossa's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShovShov Bekijk bericht
    Toen wij nog Kia deden hebben we véél mensen aan de toonbank gehad die verwachtten dat hun onderhoud niet te betalen was 'want ze hadden 7 jaar garantie', idem dus voor slijtageonderdelen. Ze interesseren zich niet in een auto en dan zijn ze dus echt gewoon slecht geïnformeerd en gaan ze van verkeerde dingen uit, zo bestaan er genoeg.
    En wat die versleten koppeling betreft met een totaal verkeerde rijstijl krijg je die er door op een paar kilometer als je wilt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    +1 dit dus, het ergste wat ik heb voorgehad was er ene die dacht dat alle carrosserieschade na zijn ongeval onder garantie ging worden hersteld. Roepen en tieren tot en met.
    Bij momenten vraagt ge u af of die echt zo zijn, of zo doen om iets gedaan te krijgen.

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht

Weten dan zo veel mensen hoe je remschijven krom krijgt?
    We verkopen enkel pick-ups in het gamma. Vooral aan zelfstandigen in de bouw. Dus de meeste zijn wel technisch genoeg daarvoor.

Suphafly's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    is het ook niet 7y of x aantal km?
    Sleep is the cousin of death
    Last.fm

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Suphafly Bekijk bericht
    is het ook niet 7y of x aantal km?
    7jaar of 150.000km.
    Hoe zijn trouwens de onderhoudskosten bij Kia? Want als deze duur zijn dan valt dat toch ook tegen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

GADGET's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Heb dat eens gezien hier bij KIA, oud madammeke die net moest afrekenen voor onderhoud (geen idee meer hoeveel, maar vond dat toen wel prijzig, was meer dan mijn OH bij de M3).
    'zeker ieder jaar terug komen he, voor uwe garantie'
    en maar braaf knikken da menske.

Ge zag dat da zo'n autooke was dat 5000km/jaar bolt. Wrsch hebben ze er zelfs niet naar gekeken. Gewoon 2 dagen opzij zetten en dan bellen dat hij klaar staat, maar dat de remblokken ook moesten vervangen worden (super louche business imo, die garages ...maken u wijs wat ze willen uiteindelijk)

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Blijkbaar hangt het er ook vanaf welk model en motor je hebt. Sommige moeten jaarlijks of elke 15km binnen. Andere elke 2 jaar of 30k km

Denk dat je deze intervallen gewoon moet respecteren en dus niet elk jaar binnen moet.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Blijkbaar hangt het er ook vanaf welk model en motor je hebt. Sommige moeten jaarlijks of elke 15km binnen. Andere elke 2 jaar of 30k km

Denk dat je deze intervallen gewoon moet respecteren en dus niet elk jaar binnen moet.
    Lijken mij de gewone intervallen voor benzine en diesel. Ik vind hier op autoforum een post van 2012 (toen hadden ze ook al hun 7 jaar garantie volgens mij?) van 400 euro voor een groot onderhoud. Dat lijkt me toch niet extreem veel (en verre van wat je voor een M3 zou betalen)?

Pagina 1 van 3 123 Laatste

Regels voor berichten