Pagina 3 van 3 Eerste 123
    Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Na al die jaren nog altijd zeer tevreden over KIA
    Ik kan mij herinneren in de chat dat je niet zo tevreden was over uw Kia en dat je liever met uw pa zijn auto reed....

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    136 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Ik kan mij herinneren in de chat dat je niet zo tevreden was over uw Kia en dat je liever met uw pa zijn auto reed....
    Omdat die nog altijd beter is in pk.

Maar qua service zijn ze goed daar bij KIA. Voor 1 keer dat ik jaarlijks moet gaan voor de garage
    Want mijn ouders zijn niet tevreden van de service bij Opel, maar ligt aan de dealer(s) denk ik
    PSN: Jonas89

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Ik zou het begot zelf niet weten. Hoe dan wel?
    Noodstop met koude remschijven. Zo heb ik het althans eens gedaan aan 90km/u noodstop, terwijl de remmen nog niet opgewarmd waren (al ben ik niet zeker of dat laatste er veel toe doet).

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Ik ken enkele mensen met een KIA. 3 keer ne KIA Ceed. 3 keren miserie.
    Nog iemand anders me ... euuuh ... da break spellement van die mannen ... heeft nogal wat miserie gehad met de dealer ook qua onderhoud & herstelling (minder met de wagen zelf).

Nu ja ... dealers hebben op zich met het merk weinig 'direct' te zien, maar zo extreem veel keuze in KIA dealers is er nu ook weer niet in elke gegeven gemeente. Dus ge zit er dan toch weer mee.

Anyway, allerhande miserie da'k hun over heb bezig gehoord van banale zaken tot extreem gevaarlijke toestanden.
    Van het infotainment systeem dat gewoon nen error geeft bij 't opstarten & dus niets meer mee aan te vangen is (zij het radio, GPS of whatever) tot de stuurbekrachtiging die gewoon at random uit valt (veel plezier in uwen bocht als da ineens voor valt).

Ik weet het niet meer allemaal welke issues ze gehad hebben, maar van kwaliteit valt ├ęcht niet te spreken. Stonden regelmatig meer in de garage dan op de baan.

En kijk ... 7 jaar garantie? K, maar ze bezigen dan stukken die pakweg een derde kosten als de stukken in een premium merk. Er van uit gaande dat die toch kapot gaan en zelfs kosteloos vervangen is het nog goedkoper dan een premium stuk.
    Ik zeg niet dat ge ineens nen Bentley moet kopen he, maar ne KIA komt in ons contreien van ze leven ni mer op den hof.

Nu ja ... ervaringen verschillen zeker. Maar bij ons toch al meermaals van 't zelfste laken een zeil geweest.

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    136 (99%)
    In 6 jaar KIA 0,0 problemen. Van de service ben ik zeer tevreden. Zal verschillen van persoon tot persoon

Eigenlijk van mijn auto zeer content, heeft alles wat het moet hebben. Zelf een super navigatiesysteem/touchscreen en Apple carplay

Natuurlijk komt het wat te kort tegen de andere merken qua pk (mijn model); ahja tis toch maar hier voor in de regio rond te toeren.

Voor de roadtrip nemen we zonder twijfel de Opel
    PSN: Jonas89

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    2) de onderhoudskosten zijn bij de dealers behoorlijk hoog tov andere merken, en ge moet er gaan om die garantie te houden
    .
    Klopt dit? Ik dacht dat je mocht gaan voor onderhoud waar jezelf wil zonder dat dit iets aan de wettelijke garantie doet.

iTrader
    4 (100%)
    KIA geeft trouwens 7 jaar gratis onderhoud momenteel.

iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    uiteraard is dat gebakken lucht, dat is gelijk de 5j bij hyundai

1) de aankoopprijs van die wagens is serieus gestegen
    2) de onderhoudskosten zijn bij de dealers behoorlijk hoog tov andere merken, en ge moet er gaan om die garantie te houden
    3) de garantie is uiteraard niet op slijtageonderdelen. en quasi ALLES is een "slijtage" onderdeel.
    Bij Hyundai koop je best je wagen tijdens de Hyundai Big Deals. Stockwagens van jaar voordien met 0km met een mooie korting. Zo heb ik nu een I40 Executive 2.0 full option voor 27.000 euro gekocht ipv catalogus 37.000. Is dat duur? Voor hetgene wat ik gekregen heb vind ik dat helemaal niet.

Uit ervaring kan ik zeggen dat onze garage helemaal niet moeilijk doet als er iets moet vervangen worden. Zo hebben ze bij deze I40 de beide deurklinken vervangen omdat die defect bleken. De vorige Hyundai had het vervelende probleem dat bij koud weer de CD-speler een irritant geluid maakte bij start van de auto, een minuut lang. Hebben ze dat gehele systeem incluis GPS en aircobediening er uit gehaald (5000 euro) en vervangen zonder enig probleem. Bijna de gehele familie heeft een Hyundai van de I-generatie, geen enkele keer de garantie nodig gehad. Sterker nog: mijn vrouw heeft eens deels haar voorbumper uit de carrosserie gereden door in een diepe put te rijden. Hebben ze daar toch dik kwartier voor moeten kloppen en vijzen in de garage: kostte me niets. Opslag winterbanden vergeten rekenen: 'Ach ja, als gij het niet gezien hebt en ik niet...'. Batterij vervangen in afstandsbediening: 'Laat maar zitten'...

Kan alleen maar zeggen dat ik zeer content ben. Klein onderhoud kost dacht ik tussen 140 en 180 euro.

sui785's schermafbeelding
    iTrader
    54 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thin Liz Bekijk bericht
    Bij Hyundai koop je best je wagen tijdens de Hyundai Big Deals. Stockwagens van jaar voordien met 0km met een mooie korting. Zo heb ik nu een I40 Executive 2.0 full option voor 27.000 euro gekocht ipv catalogus 37.000. Is dat duur? Voor hetgene wat ik gekregen heb vind ik dat helemaal niet.

Uit ervaring kan ik zeggen dat onze garage helemaal niet moeilijk doet als er iets moet vervangen worden. Zo hebben ze bij deze I40 de beide deurklinken vervangen omdat die defect bleken. De vorige Hyundai had het vervelende probleem dat bij koud weer de CD-speler een irritant geluid maakte bij start van de auto, een minuut lang. Hebben ze dat gehele systeem incluis GPS en aircobediening er uit gehaald (5000 euro) en vervangen zonder enig probleem. Bijna de gehele familie heeft een Hyundai van de I-generatie, geen enkele keer de garantie nodig gehad. Sterker nog: mijn vrouw heeft eens deels haar voorbumper uit de carrosserie gereden door in een diepe put te rijden. Hebben ze daar toch dik kwartier voor moeten kloppen en vijzen in de garage: kostte me niets. Opslag winterbanden vergeten rekenen: 'Ach ja, als gij het niet gezien hebt en ik niet...'. Batterij vervangen in afstandsbediening: 'Laat maar zitten'...

Kan alleen maar zeggen dat ik zeer content ben. Klein onderhoud kost dacht ik tussen 140 en 180 euro.
    Welke garage is dat??? De meeste garages rekenen dingen aan die ze niet eens gedaan hebben. Bij jou garage is dat omgekeerd...
    spreek goed nederlands

MrSnow's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    KIA geeft trouwens 7 jaar gratis onderhoud momenteel.
    Is dat nogsteeds zo? Ik heb voor een paar maanden terug een nieuwe auto gekocht bij FaseAutobedrijven
    Doorgewinterde Kia liefhebber

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)

KIA - ervaringen 7 jaar garantie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrSnow Bekijk bericht
    Is dat nogsteeds zo? Ik heb voor een paar maanden terug een nieuwe auto gekocht bij FaseAutobedrijven
    Ga naar een kia garage, geef uw chasisnummer en dan weet je het zeker.
    Of stuur een mail naar een garage.

Pagina 3 van 3 Eerste 123

Regels voor berichten