Pagina 5 van 249 Eerste 1234567891555105 ... Laatste

Discussie: Sportieve hatchback

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik bedoelde niet dat een Astra b-segment is he. Een Ford fiesta met 150 pk is al leuker bedoelde ik.
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powerwing Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En toch... de nieuwe Insignia spookt ook nog door m'n hoofd. En nee, heb zo'n grote wagen nie meer nodig. En met de uitrusting die ik wil, ben ik aangewezen op tweedehands met mijn budget (kleine 40k als ik vergelijk met de nieuwprijs van mijn huidige Insignia).
    Een paar maand terug was je aan het zeuren over dat je niet blij was dat opel ging samenwerken met PSA en dat je daardoor naar een ander merk ging zien....en nu kom je terug op opel.....

En als je de ruimte niet nodig hebt snap ik niet waarom je voor een break zou gaan?
    (Ben sowieso geen fan van breaks maar dit terzijde)
    Als je terug opel begint te zien kan je ook ineen peugeot gaan zien en andere Franse merken hé.

Ja en premiums gelijk Audi is nu eenmaal duurder.
    Mercedes CLA overwogen? Daar hebben ze ook breaks van? Of een sedan?

WeedJunk's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een 308 GTI lijkt mij ook wel dikke fun, al met een 308 dieselstoof door Marokko gesjeest, had fun.
    "Nemo me impune lacessit!"
    Zaffah:"Voor mijn part luistert mijn lief naar mensen die scheten in een fles laten."

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WeedJunk Bekijk bericht
    Een 308 GTI lijkt mij ook wel dikke fun, al met een 308 dieselstoof door Marokko gesjeest, had fun.
    Idd, schijnen vrij goede hot hatches te zijn en de looks zijn ook niet mis. Enkel vrij duur in vergelijking met de concurrentie + het is "maar" een 1.6 (kan uiteraard ook een voordeel zijn).
    Giggity

Liquid Li0n's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (0%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powerwing Bekijk bericht
    Geen Hyundai... Mijn pa is nog langer klant bij de garage waar ik tot nu toe al mijn Opel's gekocht heb. Hij heeft ook altijd met Opel gereden, en nu een aantal maanden geleden een Hyundai gekocht. Euhm... niks voor mij. Afwerking is toch minder, hoor...

Kheb nog een tweeling van bijna 12. Heb wel de ruimte van een grote break nie meer nodig, maar een coupé is dan toch ook verre van ideaal. Daarom dus een 5-deurs hatchback. En nu je 't erover hebt : heb nie eens gecheckt of de Golf GTI wel verkrijgbaar is in 5d...
    Edit : nee dus, of ik zie het toch nie meteen tenminste. GTI valt dus weg, blijkbaar...

Nie mooi...
    een GTI is wel verkrijgbaar als 5 deurs hoor, kijk maar op de configurator van VW

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StoneBall Bekijk bericht
    Zelf geen ervaring mee, zitten er hier waarschijnlijk wel een paar die het al gedaan hebben (ook eens kijken op Forums - Autoforum) Staat toevallig een topic op van iemand die er ook mee bezig is (en hier vroeger ook zat dacht ik) Hothatch 2018 - Golf GTI vs Octavia RS vs i30N vs Cupra vs andere - Autoforum

Nog één: Alfa Romeo Giulietta Veloce 1.8 TBi maar zal bijna niet te vinden zijn in België.
    ik zit hier nog steeds maar veel veel minder haha
    het topic interesseerde me wel en zag veel gelijkenissen met het mijne op autoforum.
    Daar is het idd volop voor de i30N performance.

Ik ben zelf ook een VAG man tot ik op de IAA in Frankfurt die i30N zag, lijkt op een Golf, heeft meer opties standaard als VAG, heeft 5 jaar garantie met onbeperkte kilometers maar, zoals hier ook aangehaald door de topic starter: doorverkoopprijs zal minder zijn, kortingen zijn ook minder. (VAG bv Seat --> 9% particulier en 20% fleet | Hyundai --> 5% particulier en 10% fleet)
    nadeel bij de Hyundai is ook de hoogste co2 uitstoot van alle hothatches met tegelijk minder pk dan de Leon Cupra. 158gr voor de cupra, 163 voor de i30N

Spijtig dat de Focus RS te duur is, de Focus ST op zijn einde loopt en de Megane RS in april pas met een nieuw model komt (en ik heb zelf ook niet zo franse auto minded ben)
    PSn: Liquid_Li0n | Gamertag: Liquid Li0n | PS4, Xone, PS3 & PSP Specs: 55" 1080p 3DTV // DTS 7.1 surround // PS4 500gb HDD // Xbox One 500gb // PS3 fat 200gb HDD // PSP 2001 |

Ciamician's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Die GTI's zijn best nog leuke dingen eigenlijk. Zeker als je wegblijft van die godsgruwelijke stoffen ruitjesbekleding en de "MILTON KEYNES" velgen. Verschrikkelijk!
    Heb voor de lol er eens ééntje samengesteld en voor +- 36k is die nog wel deftig uitgerust.

Mits een gulle dealer kun je daar nog een redelijke som van afkletsen denk ik? Eventueel op het autosalon ééns langsgaan, geen idee wat de courante kortingen daar zijn bij VW. Jong tweedehands zullen die ook wel interessant zijn denk ik, al zal je dan wel goed moeten opletten voor de typische petjeshokken die zijn misbruikt door de plaatselijke Kevin's en Jordy's.
    Laatst gewijzigd door Ciamician; 5 december 2017 om 22:18
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SanderH_ Bekijk bericht
    Die GTI's zijn best nog leuke dingen eigenlijk. Zeker als je wegblijft van die godsgruwelijke stoffen ruitjesbekleding en de "MILTON KEYNES" velgen. Verschrikkelijk!
    Heb voor de lol er eens ééntje samengesteld en voor +- 36k is die nog wel deftig uitgerust.

Mits een gulle dealer kun je daar nog een redelijke som van afkletsen denk ik? Eventueel op het autosalon ééns langsgaan, geen idee wat de courante kortingen daar zijn bij VW. Jong tweedehands zullen die ook wel interessant zijn denk ik, al zal je dan wel goed moeten opletten voor de typische petjeshokken die zijn misbruikt door de plaatselijke Kevin's en Jordy's.
    Maar je blijft (net als bij de Focus ST trouwens) in een nét-niet versie rondrijden. Ik ben er vrij zeker van dat veel mensen die hem kopen na een paar jaar spijt hebben dat ze geen Golf R (of Focus RS) gekocht hebben... Niet omdat het geen goede wagens zijn, maar wel omdat ze een betere variant van hetzelfde model hebben.

Liquid Li0n's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (0%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    ja maar een Golf GTI Performance of een Golf R heb je niet met manueel, dat is net een argument voor zo een hot hatch bochtenpakker. en als je een 230 of 245 pk versie van de GTI chipped zit je ook op 310pk maar dan wel op de voorwieltjes natuurlijk. OK, minder gewicht maar mss hopeloos in tractie.
    PSn: Liquid_Li0n | Gamertag: Liquid Li0n | PS4, Xone, PS3 & PSP Specs: 55" 1080p 3DTV // DTS 7.1 surround // PS4 500gb HDD // Xbox One 500gb // PS3 fat 200gb HDD // PSP 2001 |

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Maar je blijft (net als bij de Focus ST trouwens) in een nét-niet versie rondrijden. Ik ben er vrij zeker van dat veel mensen die hem kopen na een paar jaar spijt hebben dat ze geen Golf R (of Focus RS) gekocht hebben... Niet omdat het geen goede wagens zijn, maar wel omdat ze een betere variant van hetzelfde model hebben.
    Duidelijk nog niet gehoord van een GTI clubsport. Of nog beter zelfs een GTI clubsport S.
    Geniale wagens zijn dat. Dat is echt geen net niet wagen hoor.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Duidelijk nog niet gehoord van een GTI clubsport. Of nog beter zelfs een GTI clubsport S.
    Geniale wagens zijn dat. Dat is echt geen net niet wagen hoor.
    Maar nogal onhandig om kinderen op de achterbank te vervoeren zonder achterbank he (voor de clubsport S) . Los van het feit dat ze niet meer te koop zijn natuurlijk...

Wat je eigenlijk aantoont is dat het nog erger is, want een GTI moet nog 3 modellen boven zich laten staan (als je enkel naar de Golf kijkt).

Ciamician's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Maar nogal onhandig om kinderen op de achterbank te vervoeren zonder achterbank he (voor de clubsport S) . Los van het feit dat ze niet meer te koop zijn natuurlijk...

Wat je eigenlijk aantoont is dat het nog erger is, want een GTI moet nog 3 modellen boven zich laten staan (als je enkel naar de Golf kijkt).
    Ik wil hier Powerwing zijn topic nu ook niet te veel gaan vervuilen met Golf GTI vs Golf R praat, maar toch wel een interessante bedenking uit het Autoforum topic die hierboven gelinkt staat:

Budgetair kon een R voor mij, dat was het punt niet. Maar de R is gewoon minder leuk. Hij draagt 100 kg extra gewicht mee, en voelt 98% van de tijd (tegenover de 245 PK GTI) niet sneller gezien het koppel quasi identiek is (R 380 Nm, GTI 370 Nm, en GTI is lichter). Trek je wel door, dan breng je enkel je rijbewijs in gevaar, en het is niet dat je bij een GTI PP op volle toeren denkt 'ging dit maar wat sneller' (tenzij je op circuit bent misschien). Eens je rekening houdt met extra verbruik, extra bandenslijtage, hogere CO2/VAA, etc. dan is de R ook nog steeds wel 20% duurder.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik wil hier Powerwing zijn topic nu ook niet te veel gaan vervuilen met Golf GTI vs Golf R praat, maar toch wel een interessante bedenking uit het Autoforum topic die hierboven gelinkt staat:
    Klopt, ik vind het nut van die echte topmodellen ook niet zo fantastisch. Maar diezelfde logica kan je doortrekken naar elke BMW M, Audi RS, ...
    Het is bijna altijd zo dat het échte topmodel enkel in extreme gevallen een voordeel heeft tov het model eronder, maar toch blijf je altijd het gevoel hebben dat er een betere bestaat.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Bij de GTI vind ik dat eigenlijk wel anders. De GTI is eigenlijk traditioneel gezien het icoon, dus minder onderhevig aan een net-niet gevoel.

Voor mij toch
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk bericht
    Idd, schijnen vrij goede hot hatches te zijn en de looks zijn ook niet mis. Enkel vrij duur in vergelijking met de concurrentie + het is "maar" een 1.6 (kan uiteraard ook een voordeel zijn).
    Laten we hopen dat deze eraan komt-> https://www.google.be/search?q=308+r...obile&ie=UTF-8

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hangt er allemaal vanaf wat je verlangt van uw wagen. Mijn voorkeur zou wel naar de R gaan, zelfs al weegt die meer dan de gewone GTI. Voor dagelijkse wagen is die gewoon veel beter geschikt, het is een echte GT. Door zijn 4x4 is die ook veel bruikbaarder en zeker al bij slechte weersomstandigheden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy444 Bekijk bericht
    Laten we hopen dat deze eraan komt-> https://www.google.be/search?q=308+r...obile&ie=UTF-8
    Ik vrees dat deze bij een concept zal blijven.
    Giggity

Pagina 5 van 249 Eerste 1234567891555105 ... Laatste

Regels voor berichten