Discussie: Sportieve hatchback

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bes86 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Kijk maar naar de site van Hyundai zelf.
    In essentie is het ook de N-versie is van de i30 Fastback en niet de Fastback-versie van de i30 N.

De koffer is zeker praktisch, waar zeker uw boodschappen in kunnen. (Ik ga om de 2 weken naar de supermarkt.)
    Maar ge zit wel met een lage koffer, i.p.v. een vlakke laadvloer zoals in de meeste breaks.

@sandervdw: Tja, bij mij liggen de standaard 19" Pirelli P Zero's er nog op.
    Ik schik deze op te rijden en er dan ofwel Michelin PS4S'en of Dunlop Sport Maxx RT2's op te steken + mogelijk andere velgen.
    Ik heb de pilot supersports in 18" (de 4s bestaat niet in 18"). Banden komen 100€/stuk goedkoper uit dan de pirelli's. Dan is de kostprijs van de velgen snel terugverdiend.
    De 19" 4S is trouwens ook 60€ goedkoper dan de pirelli's. De pirelli's zijn goed bij droog weer, maar ze slijten snel, hebben te zachte wangen, ... Imo nodeloos geïnvesteerd geld van Hyundai.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    134 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    In essentie is het ook de N-versie is van de i30 Fastback en niet de Fastback-versie van de i30 N.

De koffer is zeker praktisch, waar zeker uw boodschappen in kunnen. (Ik ga om de 2 weken naar de supermarkt.)
    Maar ge zit wel met een lage koffer, i.p.v. een vlakke laadvloer zoals in de meeste breaks.

Ik schik deze op te rijden en er dan ofwel Michelin PS4S'en of Dunlop Sport Maxx RT2's op te steken + mogelijk andere velgen.
    Heb op mijn 19" Rotiform's ook PS 4S'en, zalige banden voor zowel nat en droog wegdek.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    2 nieuwtjes vandaag:
    1) Er komt (in 2023) een Toyota Corolla GR. Toyota heeft door hun enorme hybride aanbod geen last van de CO2-maatregelen van de EU en beginnen nu plots terug sportieve wagens te maken: https://autofans.be/nieuws/geruchten...rovjpYSZ2cXZjA

2) Facelift van i30 N-line is geteased: https://hothatch.com.au/hyundai-i30-...liIvmKa4PRMiqs Nog niet zo veel over te zeggen, maar eerste zicht is toch een sportievere lijn die wat weg heeft van Mazda 3. Hij krijgt ook een groter infotainment-systeem (belangrijk minpunt momentee) en een digitale cluster.

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Ga maar voor de PS4, ik heb die dunlops maar toch niet zo tevreden over.
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    2 nieuwtjes vandaag:
    1) Er komt (in 2023) een Toyota Corolla GR. Toyota heeft door hun enorme hybride aanbod geen last van de CO2-maatregelen van de EU en beginnen nu plots terug sportieve wagens te maken: https://autofans.be/nieuws/geruchten...rovjpYSZ2cXZjA

2) Facelift van i30 N-line is geteased: https://hothatch.com.au/hyundai-i30-...liIvmKa4PRMiqs Nog niet zo veel over te zeggen, maar eerste zicht is toch een sportievere lijn die wat weg heeft van Mazda 3. Hij krijgt ook een groter infotainment-systeem (belangrijk minpunt momentee) en een digitale cluster.
    Amai dat gaat top worden. Zo een corolla met een 3pitter
    Leuk dat Toyota het probeert. Maar ik zie de hot hatch markt toch niet al beven van schrik. Daarbij 2023 pas. Dat is nog een eeuwigheid.

Had ik trouwens niet enkel jaren geleden niet voorspeld dat ze met een N-line gingen komen. En toen zei een zekere Sander mij dat dit niet snel ging gebeuren, dat ze de naam N echt wel hoog gingen houden. Denk 4 maanden nadien komt er een i30 met 116pk op de markt met N-bumpers
    Deze aankondiging is gewoon dat de i30 een facelift krijgt en dat deze ook een N-line krijgt
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Amai dat gaat top worden. Zo een corolla met een 3pitter
    Leuk dat Toyota het probeert. Maar ik zie de hot hatch markt toch niet al beven van schrik. Daarbij 2023 pas. Dat is nog een eeuwigheid.

Had ik trouwens niet enkel jaren geleden niet voorspeld dat ze met een N-line gingen komen. En toen zei een zekere Sander mij dat dit niet snel ging gebeuren, dat ze de naam N echt wel hoog gingen houden. Denk 4 maanden nadien komt er een i30 met 116pk op de markt met N-bumpers
    Deze aankondiging is gewoon dat de i30 een facelift krijgt en dat deze ook een N-line krijgt
    driepitter is imo geen nadeel. Klinkt beter dan 4-cilinder en uiteindelijk halen ze er evenveel vermogen uit. Maar kijk naar Toyota in de "naburige toekomst" en je hebt een GT86, Supra, Yaris GR en Corolla GR. 4 echt sportieve modellen. Kijk een paar jaar terug en dan had je enkel hybrides en pickups... Ik kan alleen maar toejuichen dat er meer merken terug de moeite doen om een leuk gamma te bouwen.

I know, dat was ook de eerste "belofte". Jammer genoeg hebben ze inderdaad een n-line uitgebracht die er quasi hetzelfde uitziet. En nog erger, ook N-line SUV's uitgebracht ondertussen... De facelift foto is inderdaad van de n-line, maar aangezien die er hetzelfde uitziet zal de gefacelifte N er ook zo wel uit zien.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    driepitter is imo geen nadeel. .
    Dat zou ik toch niet zeggen. Klinkt beter, ja dat klopt. Maar een driepitter heeft ook wel nadelen. Onbalans bijvoorbeeld. En om daar dan 260pk uit te halen, dat lijkt mij toch echt wel zeer op de rand. Dat ga je voelen dat kan niet anders. Toch zeker onderin als de turbo's weinig tot geen druk leveren zal dat niet zo ideaal zijn.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Dat zou ik toch niet zeggen. Klinkt beter, ja dat klopt. Maar een driepitter heeft ook wel nadelen. Onbalans bijvoorbeeld. En om daar dan 260pk uit te halen, dat lijkt mij toch echt wel zeer op de rand. Dat ga je voelen dat kan niet anders. Toch zeker onderin als de turbo's weinig tot geen druk leveren zal dat niet zo ideaal zijn.
    Kan je weer oplossen zoals bij Porsche (of de pops and bangs, wat het waarschijnlijk wel zal worden) door de druk toch op de turbo te houden bij schakelen. Dezelfde discussie gaat elke keer de ronde wanneer er een hot hatch komt met een kleinere motor (Renault, Peugeot) terwijl je daar in praktijk weinig van merkt, net zoals je niet (of amper) merkt dat de Focus bvb een grotere motor heeft. Het is af te wachten, maar met wat elektronische hulp kan je best wel veel van die nadelen opvangen.

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Hoeft daarvoor toch geen slechte motor te zijn. De BMW i8 heeft ook een 1.5T 3 cilinder met 231pk.
    Giggity

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Kan je weer oplossen zoals bij Porsche (of de pops and bangs, wat het waarschijnlijk wel zal worden) door de druk toch op de turbo te houden bij schakelen. Dezelfde discussie gaat elke keer de ronde wanneer er een hot hatch komt met een kleinere motor (Renault, Peugeot) terwijl je daar in praktijk weinig van merkt, net zoals je niet (of amper) merkt dat de Focus bvb een grotere motor heeft. Het is af te wachten, maar met wat elektronische hulp kan je best wel veel van die nadelen opvangen.
    Of Mercedes
    De exacte uitwerking wacht ik nog af. Maar inherent aan de opbouw zit je met bepaalde eigenschappen die je niet kan weghalen. Zoals elke 270 graden arbeidsslag. Dat wilt dus zeggen dat je met bepaalde dode punten zit. Wat je voelt en wat voor die onbalans zorgt. Kleiner ok, maar hier is het kleiner en een cilinder minder

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk bericht
    Hoeft daarvoor toch geen slechte motor te zijn. De BMW i8 heeft ook een 1.5T 3 cilinder met 231pk.
    Nee hij hoeft zeker en vast niet slecht te zijn. De B38 is bijvoorbeeld een steengoede motor.
    Maar specifiek bij de I8 zit je wel met een andere opstelling. Daar moet de B38 zeer weinig alleen het werk verrichten bij vertrekken. En is gekoppeld aan een steengoede automaat die de B38 mooi in het ideale toerengebied houdt. Schakel de elektromotor volledig uit en je hebt een totaal andere rijbeveling. Bij het aanzetten zal dat niet zo vlot zijn.

Ook op te merken dat de I8 niet zo een verfijnde wagen is. Je voelt wel dat daar iets zit te trillen achter je rug. Leg daar een zes-in-lijn in met 231pk en je zit daar met een totaal ander gevoel, dat zal echt veel soepeler zijn en een stuk minder trillingen.

De reden waarom ze voor de B38 gekozen hebben is gewichtsverdeling en besparing.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    https://topgear.nl/autonieuws/cupra-leon-310-pk/

Not bad. Lijn doet me wat denken C-klasse.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    https://topgear.nl/autonieuws/cupra-leon-310-pk/

Not bad. Lijn doet me wat denken C-klasse.

Geen handbak? Maar dan is het dus ook geen archetypische hot hatch, toch? We laten die beslissing over aan de alwetende droogrijders op internetfora.

Nagel op de kop

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Geen handbak? Maar dan is het dus ook geen archetypische hot hatch, toch? We laten die beslissing over aan de alwetende droogrijders op internetfora.

Nagel op de kop
    Hahaha

Ik vind een handbak leuk, maar het is overduidelijk trager en slechter voor co2. Dus ik snap dat we daar stilaan afscheid van zullen nemen.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Kvind het wel fijn dat ze nog een verschil in pk's tussen de hatch en de break maken

En diegenen die heel hard kraaien dat het allemaal handbak moet zijn... Op een circuit oké, maar als daily is een moderne automaat toch gewoon superieur op alle vlak. Het zijn er ook vaak die nog nooit met een automaat hebben gereden die dat zeggen..

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Kvind het wel fijn dat ze nog een verschil in pk's tussen de hatch en de break maken

En diegenen die heel hard kraaien dat het allemaal handbak moet zijn... Op een circuit oké, maar als daily is een moderne automaat toch gewoon superieur op alle vlak. Het zijn er ook vaak die nog nooit met een automaat hebben gereden die dat zeggen..
    Ik heb toch spijt dat ik in de mijnen een automaat heb zitten.
    Ja oke het is gemakkelijk als je in de file staat en als daily misschien maar toch....liever een handbak.

Regels voor berichten