Discussie: Sportieve hatchback

seetjetoebak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvc Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mooie wagen! Als het in Izegem was heb je misschien wel contact gehad met mijn schoonbroer (Bram)
    Tnx.
    Komt van Tielt. Ik ging kijken voor een mini cooper s en kom met deze buiten. Ik heb al slechtere beslissingen genomen.
    Standaard zijn deze achterwiel aangedreven zoals de mijne.

seetjetoebak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Kwam van de week deze tegen.

M235i, lijkt me ook wel degelijk van prijs. Is de M235i standaard xdrive?

Advertentie is wel grappig:
    Schoon spul idd. En naar stage 2 gebracht.
    De 326 stockpaardjes zijn voor mij voorlopig méér dan genoeg.

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Iemand goesting om mee naar Nürnberg te rijden?

7 audi S3 Limousine's te koop onder de 20k. Precies wel een koopje
    https://www.autoscout24.be/nl/lst/au...usine&atype=C&

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Daar hangt een luchtje aan
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Tis zo te zien aangepast. Jammer -.-

Nog een jaartje sparen en dan hak ik de knoop door. Keuze voorlopig tussen S3 of BMW 235. Budget van 30k dat ik wil spenderen

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo Bekijk bericht

Nog een jaartje sparen en dan hak ik de knoop door. Keuze voorlopig tussen S3 of BMW 235. Budget van 30k dat ik wil spenderen
    BMW dan toch?

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Kweet niet. Ik vind zo ne audi ook lekker ogen Kwa rijplezier zal ik het nog allemaal moeten testen ^^

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo Bekijk bericht

Mobile.de, daar kunde nen S3 8V pre-facelift kopen voor rond de €25k-27k.

S3 is wel plezant om mee te rijden heb zelf ne Sportback van 2014. Genoeg power en plakt echt op de weg. Iedereen dat meerijdt vind dat geweldig, ook omdat ze dat niet verwachten van een Sportbackske. Vriendin vindt dat ook plezant gerief.

Binnenkort een chipke naar 380pk. Heb intern ook al wat veranderd (Turbo Intake pipe, vergrootte Turbo inlet, versterkte Diverter valve, K&N filter, Turbo Muffler delete). Shortshifter en Turbo Discharge pipe gaat er ook nog in. hopelijk gaat 'em dan naar 400pk.

BMW dan toch?
    Boe!!! Audi FTW!!

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Boe!!! Audi FTW!!
    Ik rij zelf met een A4. Leuke wagen maar ik zet hem ook opzij voor een 2-serie van 45k hoor.

lookoutordie's schermafbeelding
    iTrader
    46 (100%)
    Moet voor oktober een eerste wagen aanschaffen.
    Ik ga een 15-20k km per jaar rijden. het liefst wil ik een wagen waar ik 6 jaar mee kan rijden (en dus makkelijk 90k km aan kan).
    Van vermogen heb ik niet veel voorkeuren, heb met de onderstaande 116d gereden en vond dat meer dan vlot genoeg.
    Wat raden jullie zoal aan (sportieve look is uiteraard pluspunt)?

Had deze zien staan:

https://bmwpremiumselection.be/nl/vo...-116_9986.html

Een andere die ik had zien staan:
    https://bmwpremiumselection.be/nl/vo...116_10069.html

Wat is er zoal als alternatief waar jullie aan denken ?
    Liefst niet ouder dan 3 jaar.

iTrader
    132 (100%)
    Ik rij zelf met een A4. Leuke wagen maar ik zet hem ook opzij voor een 2-serie van 45k hoor.
    Bwah, tussen AWD of RWD zou ik wel weten wat te kiezen, AWD, dus. Wel min. 300pk.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    50 (100%)
    Bwah, tussen AWD of RWD zou ik wel weten wat te kiezen, AWD, dus. Wel min. 300pk.
    Een 235i/240i is ook leverbaar met xDrive. Dus dat is al geen excuus.
    Daarbij is het xDrive-systeem meer rear biased wat het rijgenot wel ten goede komt. Dus nee daarvoor moet je echt niet de S3 nemen. De motor is ook een stuk lekkerder.

De extra deuren, meer ruimte en het mooiere/ betere (noem het hoe je het wilt :P) interieur zijn dan weer in het voordeel van de S3.

Waar uw voorkeur ligt dat moet je zelf uitmaken. Maar ik zou ook steeds de 240i kiezen. Geen van beide zal over de hele lijn teleurstellen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Een 235i/240i is ook leverbaar met xDrive. Dus dat is al geen excuus.
    Daarbij is het xDrive-systeem meer rear biased wat het rijgenot wel ten goede komt. Dus nee daarvoor moet je echt niet de S3 nemen. De motor is ook een stuk lekkerder.

De extra deuren, meer ruimte en het mooiere/ betere (noem het hoe je het wilt :P) interieur zijn dan weer in het voordeel van de S3.

Waar uw voorkeur ligt dat moet je zelf uitmaken. Maar ik zou ook steeds de 240i kiezen. Geen van beide zal over de hele lijn teleurstellen.
    Voor interieur alleen al zou ik de S3 kiezen. Zeker omdat je dan inderdaad extra deuren hebt, zeker met kinderen e.d.

Taksen zijn ook minder bij de S3. Dat was voor mij toch de doorslaggevende factor. Anders had ik gemakkelijk een RS3 gekocht.

Mijnen S3 is ook gewoon onze familiewagen, als we iets gaan doen is het met mijn wagen.
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    50 (100%)
    Voor interieur alleen al zou ik de S3 kiezen. Zeker omdat je dan inderdaad extra deuren hebt, zeker met kinderen e.d.

Taksen zijn ook minder bij de S3. Dat was voor mij toch de doorslaggevende factor. Anders had ik gemakkelijk een RS3 gekocht.

Mijnen S3 is ook gewoon onze familiewagen, als we iets gaan doen is het met mijn wagen.
    Jaarlijkse taks valt wel mee. De BIV is wel een stukje hoger. Maar goed dan heb je wel een 6 in lijn. Dat maakt natuurlijk ook wel veel goed.

Uiteindelijk is het ook een beetje een kromme vergelijking aangezien de 2 een coupe is. En de A3 een sedan. Ruimte achterin is bij de 2 niet geweldig. Maar wie vervoert er nu veel meer dan 1 persoon met zijn 2? koffer bij de 2 valt ook nog wel goed mee. Kofferopening is bij beide niet geweldig. Puur praktisch wint de A3 natuurlijk.

Als ge met 2 zijt dan voldoet een 2 hoor. Daar kan je perfect uw boodschappen in kwijt.

iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Jaarlijkse taks valt wel mee. De BIV is wel een stukje hoger. Maar goed dan heb je wel een 6 in lijn. Dat maakt natuurlijk ook wel veel goed.

Uiteindelijk is het ook een beetje een kromme vergelijking aangezien de 2 een coupe is. En de A3 een sedan. Ruimte achterin is bij de 2 niet geweldig. Maar wie vervoert er nu veel meer dan 1 persoon met zijn 2? koffer bij de 2 valt ook nog wel goed mee. Kofferopening is bij beide niet geweldig. Puur praktisch wint de A3 natuurlijk.

Als ge met 2 zijt dan voldoet een 2 hoor. Daar kan je perfect uw boodschappen in kwijt.
    BIV bij de mijne was €650 en €350 jaarlijkse taksen. Dus voor een 4-cyllinder met 221kW valt dat goed mee.

Koffer bij een Sportback is hoog en de diepteis nog ca va. Kan er gemakkelijk mijne zak met kuisgerief en emmer in kwijt en heb dan nog plaats voor wat boodschappen.

De kofferruimte van mijne Jetta 5 mis ik soms wel. Dat was echt gigantisch. De reden waarom ik nu een Sportback heb is omdat de kofferopening niet zo groot is bij de A3 sedan.

Wij zijn met 3, dus is een 5-deurs wel interessanter voor ons, plus mijn stiefdochter heeft nog nichtjes die af en toe meekomen. En het mindere koffergedeelte is gemakkelijk opgelost met een dakkoffer.

Pagina 243 van 244 Eerste ... 143193233239240241242243244 Laatste

Regels voor berichten