Pagina 2 van 245 Eerste 1234561252102 ... Laatste

Discussie: Sportieve hatchback

iTrader
    7 (90%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StoneBall Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Audi S1 in Duitsland gaan halen? https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...ns=MANUAL_GEAR

Nog een andere mogelijkheid: Seat Leon Cupra?

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...ns=MANUAL_GEAR
    Mja, ook da invoeren vanuit Duitsland. Geen ervaring mee en ik ben nogal wantrouwig op da vlak. Ik ben nog iemand die traditioneel bij een offiële binnenlandse dealer koopt (tweedehands van een particulier of bij zo'n tweedhandsdealer, zou ik ook nooit doen, tenzij het iemand is die ik ken en kan vertrouwen). Zitten daar geen addertjes onder het gras ?

StoneBall's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Zelf geen ervaring mee, zitten er hier waarschijnlijk wel een paar die het al gedaan hebben (ook eens kijken op Forums - Autoforum) Staat toevallig een topic op van iemand die er ook mee bezig is (en hier vroeger ook zat dacht ik) Hothatch 2018 - Golf GTI vs Octavia RS vs i30N vs Cupra vs andere - Autoforum

Nog één: Alfa Romeo Giulietta Veloce 1.8 TBi maar zal bijna niet te vinden zijn in België.
    .

iTrader
    4 (100%)
    Ook bvb een V40 T4 of T5 misschien?

iTrader
    7 (90%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StoneBall Bekijk bericht
    Zelf geen ervaring mee, zitten er hier waarschijnlijk wel een paar die het al gedaan hebben (ook eens kijken op Forums - Autoforum) Staat toevallig een topic op van iemand die er ook mee bezig is (en hier vroeger ook zat dacht ik) Hothatch 2018 - Golf GTI vs Octavia RS vs i30N vs Cupra vs andere - Autoforum

Nog één: Alfa Romeo Giulietta Veloce 1.8 TBi maar zal bijna niet te vinden zijn in België.
    Die i30N komt op da forum wel positief naar voor. Was nie echt voor Hyundai omwille van mij pa z'n recente auto, maar afwerking zou in die N30 een heel stuk beter zijn. Herverkoopwaarde zal misschien dan wel minder zijn, hoewel, zo'n i30N is toch wel wat exclusiever dan een gewone i30...
    En als ik dan het andere merk van mijn huidige dealer bekijk, Nissan, dan is er de Pulsar GT, 1.6 manueel met 190pk, 27k. Ook geen lelijke wagen uiteindelijk, en degelijke afwerking.
    't Zijn nog 2 'eventualiteiten', deze 2, maar waarschijnlijk niet...

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powerwing Bekijk bericht
    Die i30N komt op da forum wel positief naar voor. Was nie echt voor Hyundai omwille van mij pa z'n recente auto, maar afwerking zou in die N30 een heel stuk beter zijn. Herverkoopwaarde zal misschien dan wel minder zijn, hoewel, zo'n i30N is toch wel wat exclusiever dan een gewone i30...
    En als ik dan het andere merk van mijn huidige dealer bekijk, Nissan, dan is er de Pulsar GT, 1.6 manueel met 190pk, 27k. Ook geen lelijke wagen uiteindelijk, en degelijke afwerking.
    't Zijn nog 2 'eventualiteiten', deze 2, maar waarschijnlijk niet...
    De restwaarde van eender welke hot hatch ligt laag. Ze zijn exclusiever maar zijn meestal ook compleet afgeragd.

iTrader
    7 (90%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Ook bvb een V40 T4 of T5 misschien?
    T3 R-Design 29k basis, T4 R-design 31k basis. Maar opties lopen ook snel op...
    Heb die verhouding prijs/uitrusting wat onderschat. Voor een C-segmenter verwacht ik dat je voor 30k dan al een serieuze uitrusting hebt. En op dat vlak scoort de Astra supergoed. Ook bij bvb. die Nissan GT.
    Enfin, 't wordt nog een moeilijk beslissing.
    Sowieso de lancering van de nieuwe Focus afwachten in 2018, daarna nog ne keer in detail bekijken. V40 wordt ook vernieuwd, dacht ik, in 2018, maar de prijs zal er niet beter op worden...

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)

Wat die DSG betreft : ik kan wel begrijpen dat je daar sportief mee kan rijden, maar ik zou 'het schakelen' zelf missen, denk ik. Hoort gewoon bij autorijden. Ik koop wel 'n automaat als ik écht oud ben
    Mocht ik het geld hebben voor een Porsche 911, dan kocht ik een 911R, voor de handbak...
    Of misschien is het gewoon een kwestie van vastgeroest te zitten in mijn 'gewoontes'. Misschien zou ik er toch wel snel aan wennen, aan een automaat...
    Ik was ook altijd van die mening.. maar sinds ik nu een paar maanden met een degelijke automaat rij wil ik niks anders meer, het is zeker de moeite om eens met eentje te gaan testrijden!
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    7 (90%)
    Die i30N komt op da forum wel positief naar voor.
    https://www.youtube.com/watch?v=M8B4uNsC6Fw

Blijkt dus inderdaad heel goed te zijn. Vanafprijs zou in België net geen 30K zijn.
    Maar hoor ik dat goed in dit filmpje ? Vanafprijs in Nederland voor 2018, wegens belastingsmaatregelen 40k ?? Met full option 46k ? WTF ?
    Gaan ze hier in België ook mee afkomen ? Iets met het milieu te zien voor auto's met veel pk's ?

Tussen haakjes : ga ik schrikken van de BIV en rijtaks van bvb. zo'n i30N ? Heb momenteel 170pk, maar ik veronderstel dat er voor een hot hatch nog iets extra bijkomt ?

iTrader
    4 (100%)
    https://www.youtube.com/watch?v=M8B4uNsC6Fw

Blijkt dus inderdaad heel goed te zijn. Vanafprijs zou in België net geen 30K zijn.
    Maar hoor ik dat goed in dit filmpje ? Vanafprijs in Nederland voor 2018, wegens belastingsmaatregelen 40k ?? Met full option 46k ? WTF ?
    Gaan ze hier in België ook mee afkomen ? Iets met het milieu te zien voor auto's met veel pk's ?

Tussen haakjes : ga ik schrikken van de BIV en rijtaks van bvb. zo'n i30N ? Heb momenteel 170pk, maar ik veronderstel dat er voor een hot hatch nog iets extra bijkomt ?
    Die dingen zijn afhankelijk van uw motorinhoud en co2. BIV: 848,76 Verkeersbelasting:410,22

Ter vergelijking een Fiesta ST gaat 114gr co2 met een 1.5l halen, dit geeft BIV 152,8 EUR Verkeersbelasting 194,4 EUR
    De nieuwe Focus ST krijgt ook een 1.5l dus die zal qua belastingen ook wel een pak goedkoper uitkomen.

Vile's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik zou gaan voor de nieuwe Ford Focus. De huidige Ford Focus is een betere wagen dan de VW Golf en ik verwacht dat Ford wel op dat elan zal verder bouwen.

iTrader
    7 (90%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vile Bekijk bericht
    Ik zou gaan voor de nieuwe Ford Focus. De huidige Ford Focus is een betere wagen dan de VW Golf en ik verwacht dat Ford wel op dat elan zal verder bouwen.
    Ik wacht in elk geval de release van de nieuwe Focus af...

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Rond jouw budget vind ik de i30N ook wel de beste keuze. Het standaard pakket is al super goed uitgerust tov andere merken binnen dat budget.
    Seat Leon FR (1.4 of 1.8) is ook nog een optie. De Megane GT is ook geen slechte keuze maar idd Frans.
    Persoonlijk ben ik wel zeer tevreden van mijn Civic 1.5 maar je moet idd van de looks houden (moet wel zeggen dat ze irl mooier zijn dan op foto)
    Giggity

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Voor een C-segmenter verwacht ik dat je voor 30k dan al een serieuze uitrusting hebt.
    Als je en een potent motorblok wilt en een degelijke uitrusting dan is 30k een habbekrats. Een iet of wat highline 125pk golf zit al vlotjes boven de 30k.

Ik denk dat je u een beetje blindstaart op de Astra. Als ik zo vluchtig kijk dan is de Astra van hetzelfde laken een broek hoor. Goedkoper dan bijvoorbeeld de golf, maar draai u geen rad voor de ogen door te denken dat je buitenstapt met een dikke 200pk Astra voor 30k.

Laat ons eerlijk zijn als je een hot hatch wilt met matige opties dan gooi je gewoon 40k op tafel. Leon cupra is zo een beetje de goedkoopste, en kost 40k.

De Leon FR met 150pk kost dan 29k.

Goedkoper is automatisch ook inboeten op kwaliteit en afwerking. Ook de simpele reden waarom een premium duurder is.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    30K vind ik een mooi budget voor een sportieve hatchback, maar dan uiteraard niet nieuw, maar een tweedehandswagen (max 45k-50k km). Om eerlijk te zijn kijk ik niet meer zozeer naar leeftijd van een wagen, materiaal is duurzaam genoeg om lang mee te gaan. Voor mij is er geen verschil of nu de auto 4 jaar oud is en 50k km op staat of 2 jaar oud en 50k km op staat.
    Voor mij is de reden van 45-50k km omdat ik zo'n 20k km per jaar rijd, als ik dan 4 jaar met rijd zit je aan zo'n 120-130 km, dat verkoopt dan nog en zit je ruimschoots safe met bijkomende kosten.

Bij de BMW dealer hier in de streek staat er een BMW M135i te koop. Ingeschreven in 2013 en 48k km, 2 jaar BMW garantie en bijstand. €29.950 (nieuwprijs €50k)
    Bij een andere dealer staat er ook een M135i te koopt is dan wel de facelift, ingeschreven 2015 met 44k km op de teller, 2 jaar BMW garantie en bijstand vraagprijs €31.900
    Voor mij persoonlijk 1 van de leukste hatchback voor dat geld. 3 liter 6 cilinder in lijn, met achterwiel aandrijving. Zullen de laatste worden vrees ik, kun je er beter nog van genieten. Wie weet verkoopt het later nog goed ook, omdat het uniek is.
    De BMW 135i van 9 jaar oud met km standen van +110k km vragen ze nog 19-20.000 euro voor. Als je het achteraf verkocht krijgt voor 16-17.000 vind ik dat wel schappelijke prijzen voor het geen wat je nu betaald.

Als ik kijk naar een golf gti, die kun je ook vinden bij een volkswagen dealer. Staat er eentje te koop voor €27.900 Bj 2017 met 27k km op de teller en 2 jaar garantie. Nog verschillende onder de 30k van bj2017 met 2 jaar garantie van volkswagen.

Voor 30k kun je gerust wel jonge tweedehands sportieve hatchback vinden dat aan u eisen voldoen.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 1 december 2017 om 19:50
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht

Bij de BMW dealer hier in de streek staat er een BMW M135i te koop. Ingeschreven in 2013 en 48k km, 2 jaar BMW garantie en bijstand. €29.950 (nieuwprijs €50k)
    Bij een andere dealer staat er ook een M135i te koopt is dan wel de facelift, ingeschreven 2015 met 44k km op de teller, 2 jaar BMW garantie en bijstand vraagprijs €31.900
    Voor mij persoonlijk 1 van de leukste hatchback voor dat geld. 3 liter 6 cilinder in lijn, met achterwiel aandrijving. Zullen de laatste worden vrees ik, kun je er beter nog van genieten. Wie weet verkoopt het later nog goed ook, omdat het uniek is.
    De BMW 135i van 9 jaar oud met km standen van +110k km vragen ze nog 19-20.000 euro voor. Als je het achteraf verkocht krijgt voor 16-17.000 vind ik dat wel schappelijke prijzen voor het geen wat je nu betaald.
    Stuur die link eens door.

Ik zie enkel maar 318d’s met 30k km Bj 2016 voor 37k. Ook wel een 116d bj 2015 voor 26k.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Pagina 2 van 245 Eerste 1234561252102 ... Laatste

Regels voor berichten