iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Bij de Q3 ook geen lendensteun bij sportzetels?
    Nope. Da's een optie van 380 euro

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bubba Bekijk bericht
    Gisteren ook eindelijk de nieuwe mogen afhalen:

Eerste 100 kilometer zitten er op en ik ben tevreden tot nu toe.
    Dat klinkt precies niet erg heel enthousiast

Ziet er anders wel goed uit hoewel dat de velgen een maatje groter hadden gemogen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Soms zijn die mannen ook bedrijfsleider en dan vallen die wagens toch onder firma waarvan ze leider zijn maar hoe dat dat exact berekend wordt weet ik niet

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

De bedrijfswagen topic

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Succes er mee, fan van model en kleur, maar de velgen zijn wel dat niet.
    Merci, het zijn dan ook de standaard velgen voor de business solutions uitvoering, dat is nu echt iets dat mij weinig tot niets zegt dus daar wil ik mijn budget niet aan spenderen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door camerad Bekijk bericht
    Dat klinkt precies niet erg heel enthousiast

Ziet er anders wel goed uit hoewel dat de velgen een maatje groter hadden gemogen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Jawel hoor, tot nu toe zeer blij, maar heb er nog niet veel kilometers opzitten dus nog veel te ontdekken en ervaren natuurlijk.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bubba Bekijk bericht
    Gisteren ook eindelijk de nieuwe mogen afhalen:

Eerste 100 kilometer zitten er op en ik ben tevreden tot nu toe.
    Schone wagen, en zal goed rijden eh, maar ik haat bij Mercedes zo hard dat ze een mix doen bij de vensteromlijsting. Deel chroom, en deel niet. Bij Audi en BMW is het of of.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trigun Bekijk bericht
    Allright, ik heb mijn laatste offertes binnen.

Het merendeel hier is geen fan van SUV's, dat is al duidelijk gebleken

Maar zit dus echt sloot tussen de Volvo XC40 en de Audi Q3 Sportback.

Audi Q3 SB 35 tfsi s-tronic, platinum pack (met de LED koplampen met dynamische knipperlichten), Alcantara/lederen sportzetels, comfort key, adaptive cruise control met traffic jam assist, park assist, lane assist, achteruitrij camera, Audi smartphone interface, Audi sound system, phone box light (wireless charging)

XC 40 Inscription T3 geartronic, met IntelliSafe pro pack, Winter pack, Parking pack, versatility pro pack, getinte ramen, duo-zone airco, amber lederen interieur, electr. verstelbare bestuurderzetel met geheugenfunctie, DAB+, zetels met verlengbare zitting, wireless charging

Q3: 47 euro boven budget (dus eigen opleg)
    XC40: 12 euro boven budget.

Indien ik op de XC40 nog het 700watt Harman Kardon systeem aanvink, de four-c adaptieve ophanging, 19" velgen en een trekhaak, kom ik ook uit op 47 euro eigen opleg. Idem Q3 dus.

Puur objectief gezien is de XC40 van 12 euro opleg natuurlijk de meest logische keuze, maar de Q3 is net iets mooier van lijn. Het stoort met enkel dat de Q3 geen lendensteun , DAB+ of een 12v aansluiting in de koffer, heeft (apart pack voor nodig). Die opties konden er niet meer bij en ik wil geen opties schrappen.
    Ging trouwens de FM band niet geschrapt worden vanaf 2022?

In ieder geval: zware bevalling

Wat zouden jullie doen, mochten jullie tussen die twee kiezen.
    Ik heb het voorbije jaar veel kilometers gereden met de XC40 T3 Momentum van mijn moeder, en ik zou u toch eerder de Q3 aanraden dan. Pas op, het is geen slechte auto, maar ik denk dat op zowat alle vlakken de Q3 wel gewoon beter of minstens even goed is.

Het comfort voor de chauffeur is vrij goed, maar de passagiers vanachter stellen het minder goed, dus als die achterbank vaak gevuld gaat zijn, zou ik de Volvo zeker vermijden. In comfort modus stuitert het vanachter vrij hard, en dat in combinatie met de zetels die veel te recht zijn, zorgt ervoor dat je totaal geen oog dicht kan doen op de achterbank. In een warme zomer is het vanachter nog lang puffen omdat er geen ventilatieroosters zijn voor de achterbank, en vanachter zijn er ook geen hendels bovenaan om je aan vast te houden.
    Het infotainment is niet echt handig om te bedienen, en wat ik ook raar vind, is dat de armsteun niet verstelbaar is in hoogte. Als je dus een groter persoon bent dan is dat best ambetant.

Als je vaak kinderen/mensen op de achterbank meeneemt dan raad ik hem eerder af, maar voor de rest zijn het kleine details die ik gewoon ambetant vind

Ik heb nu nog niet met de nieuwe Q3 (mee)gereden, maar de vorige auto van mijn moeder was een Q5 (vorige gen) en die missen we toch wel.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vince23 Bekijk bericht
    In comfort modus stuitert het vanachter vrij hard, en dat in combinatie met de zetels die veel te recht zijn, zorgt ervoor dat je totaal geen oog dicht kan doen op de achterbank. In een warme zomer is het vanachter nog lang puffen omdat er geen ventilatieroosters zijn voor de achterbank, en vanachter zijn er ook geen hendels bovenaan om je aan vast te houden.
    Het infotainment is niet echt handig om te bedienen, en wat ik ook raar vind, is dat de armsteun niet verstelbaar is in hoogte. Als je dus een groter persoon bent dan is dat best ambetant.

Als je vaak kinderen/mensen op de achterbank meeneemt dan raad ik hem eerder af, maar voor de rest zijn het kleine details die ik gewoon ambetant vind

Ik heb nu nog niet met de nieuwe Q3 (mee)gereden, maar de vorige auto van mijn moeder was een Q5 (vorige gen) en die missen we toch wel.
    In een Q3 ga je ook niet kunnen slapen achterin hoor. Dat stuitert ook voldoende. En de ventilatieroosters zijn ook niet standaard op de Q3, de hendels dan weer wel.

Het infotainment in de Q3 is even onhandig want het is ook touchscreen. Armsteun is ook niet verstelbaar bij de Q3.

Dus uw frustraties zijn alvast niet beter bij de Q3
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Het infotainment in de Q3 is even onhandig want het is ook touchscreen.
    Ik denk dat hij het op het specifiek systeem van de XC40 heeft. Er is echt geen noodzakelijk verband tussen touchscreen en onhandig bedienen. Al meerdere wagens met touchscreen gehad en er is weinig van aan.

Integratie van Android Auto of Carplay in het systeem van Audi is overigens ook veel beter dan in dat van Volvo.

De armsteun in de Q3 is toch wel verstelbaar in hoogte? Het is 1 van de rare quirks van (sommige?) Volvo's dat die dat niet kunnen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het gaat me inderdaad om het specifiek systeem. Het zijn vaak kleine zaken maar bijvoorbeeld het scherm van de airco sluit niet automatisch na een paar seconden. De algemene layout stoort me ook soms, net zoals de slechte integratie van AA en carplay zoals eniac zegt.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het infotainment systeem is misschien niet het beste, maar ik heb er alleszins nog niet veel over te klagen gehad bij de nieuwste volvo's.
    En airco achteraan is wellicht gewoon optioneel zoals bij veel merken en je moeder heeft dan die optie gewoon niet genomen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    De armsteun in de Q3 is toch wel verstelbaar in hoogte? Het is 1 van de rare quirks van (sommige?) Volvo's dat die dat niet kunnen.
    Veel merken kunnen dat niet. Bijvoorbeeld geen enkele BMW heeft op dit moment verstelbare armsteun denk ik. Idem bij Mercedes.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)

Is dat zo? Ik dacht van niet hoor.
    Daarbij zijn er echt zeer veel merken waar deze niet in hoogte verstelbaar is.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Het infotainment systeem is misschien niet het beste, maar ik heb er alleszins nog niet veel over te klagen gehad bij de nieuwste volvo's.
    En airco achteraan is wellicht gewoon optioneel zoals bij veel merken en je moeder heeft dan die optie gewoon niet genomen?

Veel merken kunnen dat niet. Bijvoorbeeld geen enkele BMW heeft op dit moment verstelbare armsteun denk ik. Idem bij Mercedes.
    BMW heeft verstelbare als in "voor en achteruit". Het merendeel van de merken heeft helemaal niks verstelbaar, en een paar kunnen in de hoogte.
    Ik vind het gatlelijk, maar eigenlijk is zo'n steun die aan uw zetel vasthangt nog beter.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Volgens de configurator zijn er bij de Q3 alvast standaard ventilatieroosters achteraan de middenconsole, maar bij de XC40 is het inderdaad gewoon een optie.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Is dat zo? Ik dacht van niet hoor.
    Even gecontroleerd en het is toch wel zo, configurator geeft het ook zo aan. Let wel: met "in de hoogte" bedoel ik dus dat je de helling kan aanpassen. Scharnierpunt achteraan blijft nagenoeg altijd hetzelfde.

Nu goed, weer wat bijgeleerd. In al mijn wagens waar ik al een armsteun had was de hellingshoek aanpasbaar dus ik dacht dat dat de standaard was.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Even gecontroleerd en het is toch wel zo, configurator geeft het ook zo aan. Let wel: met "in de hoogte" bedoel ik dus dat je de helling kan aanpassen. Scharnierpunt achteraan blijft nagenoeg altijd hetzelfde.

Nu goed, weer wat bijgeleerd. In al mijn wagens waar ik al een armsteun had was de hellingshoek aanpasbaar dus ik dacht dat dat de standaard was.
    Dat is niet in hoogte verstelbaar maar in hellingshoek.

Ik stel mij de vraag wat daar nuttig aan is aangezien de hellingshoek toeneemt. Het doel van een armsteun is toch dat deze vlak is? Bij het schakelen of bedienen van de navi is een ellebooghoek van 60 of 50 graden toch niet comfortabel?

Tags for this Thread

Regels voor berichten