iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    wel ik zal het zo zeggen, de enige functies die ik al met 5series zag waren die dat meer dan 500 mensen onder zich hadden

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door user159 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    wel ik zal het zo zeggen, de enige functies die ik al met 5series zag waren die dat meer dan 500 mensen onder zich hadden
    Kleine wereld waar jij in leeft...

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    Kleine wereld waar jij in leeft...

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    beter een grote auto in een kleine wereld, dan een kleine auto in een grote wereld dan zou ik zeggen :-)

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Oej oej

Nee dan moet ik u teleurstellen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Oej oej

Nee dan moet ik u teleurstellen.
    In welke zin? Ge zou dat geen directie maar middle management noemen ofwat? Allesinds dat zijn toch mensen met de titel van "director" dus ja

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    In welke zin? Ge zou dat geen directie maar middle management noemen ofwat? Allesinds dat zijn toch mensen met de titel van "director" dus ja
    Ligt aan het bedrijf hoe je dat noemt. Maar om met een 5er te rijden hoef je geen 500 man onder u te hebben. Allesbehalve zelfs. Je moet zelfs geen leiding geven over iemand om met een 5er te rijden.

Uiteindelijk maakt het ook allemaal geen drol uit hoor. Een manager van een team high tier engineers van 10 man kan gerust een veel hogere functie zijn dan een manager van een 200 man continue team. Ik kies dit bewust als voorbeeld omdat dit bij ons zo is
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Ligt aan het bedrijf hoe je dat noemt. Maar om met een 5er te rijden hoef je geen 500 man onder u te hebben. Allesbehalve zelfs. Je moet zelfs geen leiding geven over iemand om met een 5er te rijden.

Uiteindelijk maakt het ook allemaal geen drol uit hoor. Een manager van een team high tier engineers van 10 man kan gerust een veel hogere functie zijn dan een manager van een 200 man continue team. Ik kies dit bewust als voorbeeld omdat dit bij ons zo is
    tuurlijk, dat klopt. hangt meer af van de marktwaarde van het profiel voor zo een functie

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Je mag wel niet vergeten, een manager heeft dan wel misschien een dubbel zo hoog loon als een junior. Zijn auto zal zelden dubbel zo duur zijn in TCO.

Ar3s's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een 5-serie zie je bij ons toch ook niet zoveel verschijnen. De meeste van mijn vrienden (Industrieel ingenieur) zitten rond de €2500 - €3000 netto en rijden rond met een type V60, Superb, Passat. Functies gaan van Project ingenieur (projecten van rond de € 10-20 miljoen), productie manager, onderzoeksmedewerker, ...

Als je bij ons in het bedrijf kijkt rijden enkel de kaderleden met duurdere wagens, dit zijn dan ook zelfstandige die in de raad van bestuur zitten.
    "War does not determine who is right - only who is left."
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Elk bedrijf is anders.

Mijn werkgever doet bijvoorbeeld een extraatje voor alle mensen die veel voor het werk onderweg zijn. Dat betekent dat ik met een goed uitgeruste E rij.

Als je voor zo een auto minstens 5k netto moet verdienen moet ik mijn baas nog 2k uit zijn zakken slaan.

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    In veel van die 'grote' bedrijven ga je nu eenmaal in een strikt, vast stramien terecht komen waar wat je kan krijgen als wagen nu eenmaal strikt beperkt is o.b.v. bepaalde parameters.
    Je functie en anciënniteit zijn hier meestal beslissende factoren.

Gevolg is dat, voor zover ik hier al zien passeren heb ook trouwens, je tegenwoordig nog maar weinig kunt krijgen in de 'gemiddelde' functie en niet al te veel weerwerking zult moeten bieden (discussiëren voor meer).
    En in die zelfde grote bedrijven zal het idd lang duren eer je in het vakje valt waarin een wagen van 80K past.

In 'kleinere' bedrijven daarentegen heb je regelmatig nog iets meer zelf te zeggen over de verdeling van het loon (zeker niet altijd), incl. de wagen, overheen jaren anciënniteit (of evt. bij contractbespreking uiteraard).
    Je wordt meestal ook meer gehoord en je bent minder gewoon een nummer voor het bedrijf ook. Voor die grotere bedrijven ben je uiteindelijk niet meer dan een nummer op een offerte bij de fleet manager.

Maar idd, als ik het hier zo soms zie, krijg je bij veel bedrijven tegenwoordig steeds minder & minder. En wordt men steeds strikter & strikter. De fiscale afstraffingen in het systeem de laatste jaren zullen daar uiteraard veel mee te maken hebben, want het wordt ook steeds kostelijker voor de WG (ik hoor ze hier ook regelmatig klagen daarover).
    Dus ik kan mij inbeelden dat er steeds minder & minder 5 reeksen zullen aangeboden worden.

Maar dat je per sé 500 man moet leiden of dat je 5K netto moet over houden (dus een 10K bruto moet hebben) dat is er dan ook weer wat over. Mss in die specifieke situatie v/d multinational met de strikte policies, daar kan dit wel het geval zijn. Maar niet overal.

Nog een ander bedrijf bv. -> Externe collega van mij bolt bv. met een A6, daar voor een 518. Denk niet dat die met 3K net naar huis gaat hoor.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djoew Bekijk bericht
    Om even terug te komen op een paar posts terug. Mijn ex-werkgever deelt momenteel 530e's uit aan mensen die bruto rond de 3500€ zitten . Het is inderdaad wel wat aan het scheef groeien denk ik...

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 met Tapatalk
    Als em ze voor niets uitdeelt ... hij mag er gerust nog eentje naar hier gooien ze.

Anyway ... heb al meer dan eens mensen tegen gekomen die met een 5 of A6 rond bollen hoor, die rondom dat cijfer zullen zweven.

Voornamelijk in de IT sector in mijn geval, maar meestal kwamen daar dan nog extra voordelen bij e. Zoals internet bijdrage, netto vergoedingen, GSM abbo, etc.
    En jah ... gelijk wat je er nu van denkt, van die netto vergoedingen ... ik heb al cijfers tot 250 en hoger gezien in het brutolonen topic. Da's wel al snel 500 bruto e.
    Laatst gewijzigd door ThekillingGoku; 15 februari 2020 om 11:17

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    De 5serie of A6 van jan modaal komt ook wel niet in de buurt van 80k natuurlijk. Het zou me zelfs verbazen moesten ze vaak boven de 60k uitkomen.

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    De 5serie of A6 van jan modaal komt ook wel niet in de buurt van 80k natuurlijk. Het zou me zelfs verbazen moesten ze vaak boven de 60k uitkomen.
    True enough. Maar 15% of meer korting helpt daarbij natuurlijk redelijk veel.

Manu's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)

De bedrijfswagen topic

Dit weekend de Passat eens tegoei verkend; volgens mij zitten er onverwacht toch LED-Matrix koplampen op maar ben niet zeker, ben daar precies toch allemaal niet zo thuis in.
    Laatst gewijzigd door Manu; 16 februari 2020 om 21:59
    What you do today can improve all your tomorrows.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Bij VW plaatsen ze dat in de markt als "IQ lights", zou op de zijkant van de koplamp unit moeten staan dan

Tags for this Thread

Regels voor berichten