ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik denk dat ik hier dan even die sjarel ben die met die 5-reeks rond bolt. Ik kan alleszins aangeven dat ik zeker & vast geen 8K bruto heb. Kom zelfs nog niet in de buurt.
    De wagen is nl. een redelijk gewichtig deel in het gemiddelde arbeidscontract voor bv. IT profielen.

Ik ga zeker niet zeggen dat ik maar 2K bruto mee krijg, dat zou TE zwaar doorwegen richting wagen, maar 8K ... no way.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Het is waarschijnlijk al langsgekomen hier, maar net eens in de Polestar 2 configurator gezeten en dat lijkt me toch echt een heel interessante aanbieding? 500km WLTP range is heel proper, en zelfs als ik alles (behalve trekhaak en het imo vrij nutteloze performance pack) bijeenklik kom ik op €54K.

Fiscaal super interessant en best bruikbaar als dagelijkse gezinswagen. Lijkt mij een ideale volgende wagen. Spreekt me meer aan dan de Model 3 ook.

Ik zou dan zelfs nog kunnen zien of ik de A6 in de zaak laat zitten en gebruik als tweede wagen (voor de vrouw, voor zomervakantie, ...). De kosten daarvan zou ik dan niet meer in de zaak inbrengen maar privé dragen en dat zou perfect wettelijk zijn.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het is waarschijnlijk al langsgekomen hier, maar net eens in de Polestar 2 configurator gezeten en dat lijkt me toch echt een heel interessante aanbieding? 500km WLTP range is heel proper, en zelfs als ik alles (behalve trekhaak en het imo vrij nutteloze performance pack) bijeenklik kom ik op €54K.

Fiscaal super interessant en best bruikbaar als dagelijkse gezinswagen. Lijkt mij een ideale volgende wagen. Spreekt me meer aan dan de Model 3 ook.

Ik zou dan zelfs nog kunnen zien of ik de A6 in de zaak laat zitten en gebruik als tweede wagen (voor de vrouw, voor zomervakantie, ...). De kosten daarvan zou ik dan niet meer in de zaak inbrengen maar privé dragen en dat zou perfect wettelijk zijn.
    Ik overweeg hem ook (als ik nu eens eindelijk een testrit zou kunnen maken...). Het is een echte concurrent voor de Model Y eigenlijk. Alleen zal de Tesla wel altijd een pak sneller zijn, en autopilot gaat sneller vooruit dan de Volvo concurrent. waardoor het een afweging is tussen enerzijds de betere bouwkwaliteit, en anderzijds de betere snelheid/autopilot. Niet zo'n héél evidente keuze imo.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Ik overweeg hem ook (als ik nu eens eindelijk een testrit zou kunnen maken...). Het is een echte concurrent voor de Model Y eigenlijk. Alleen zal de Tesla wel altijd een pak sneller zijn, en autopilot gaat sneller vooruit dan de Volvo concurrent. waardoor het een afweging is tussen enerzijds de betere bouwkwaliteit, en anderzijds de betere snelheid/autopilot. Niet zo'n héél evidente keuze imo.
    Eerlijk gezegd, de Volvo gaat ook in 5s naar 100, dat is eigenlijk ook meer dan snel genoeg he

Autopilot snap ik maar geef ik zelf iets minder om.

Hit Hard's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Verkijk je ook niet op de Autopilot. In zijn huidige staat is dat een goed geïmplementeerde combinatie van ACC en Lane Assist. Ik veronderstel dat de versie Volvo daar niet veel voor gaat moeten onderdoen, of zelfs beter gaat zijn.

Autopilot heeft 2 problemen in Europa:
    - Het is in de VS ontwikkeld, met de infrastructuur van daar in gedachten. Ik wil daarmee niet zeggen dat ze totaal geen rekening houden met de infrastructuur hier, maar de focus lijkt wel op de VS te liggen.
    - Het is beperkt in Europa door de wetgeving hier. Bijvoorbeeld de maximale stuurbeweging is beperkt (dacht ik). Daardoor werkt het allemaal iets minder goed dan sommigen verwachten.

Een Tesla heeft nog wel wat nadelen: de kwaliteit is voor mij nog een vraagteken, maar ik heb er al een beter gevoel bij als vroeger; en de service lijkt nog altijd bedroevend slecht te zijn. Qua performantie en efficiëntie lijken ze wel een serieuze voorsprong te hebben op de concurrentie.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hit Hard Bekijk bericht
    Een Tesla heeft nog wel wat nadelen: de kwaliteit is voor mij nog een vraagteken, maar ik heb er al een beter gevoel bij als vroeger; en de service lijkt nog altijd bedroevend slecht te zijn. Qua performantie en efficiëntie lijken ze wel een serieuze voorsprong te hebben op de concurrentie.
    Wel, net op dat vlak vind ik de Polestar 2 ook best interessant. 500km WLTP-range en 0-100 in 4.7 is eigenlijk niet slecht tov de Model 3 offering. Qua range zit hij dan tussen de Standard en Long Range in (iets meer naar de Long Range toe), qua prijs zit hij er ook tussenin (iets meer naar de Standard toe), en qua performance nagenoeg gelijk aan de Long Range.

Dan heb je imo best een goede aanbieding, zeker gezien ik het interieur toch een stapje beter vind.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Wel, net op dat vlak vind ik de Polestar 2 ook best interessant. 500km WLTP-range en 0-100 in 4.7 is eigenlijk niet slecht tov de Model 3 offering. Qua range zit hij dan tussen de Standard en Long Range in (iets meer naar de Long Range toe), qua prijs zit hij er ook tussenin (iets meer naar de Standard toe), en qua performance nagenoeg gelijk aan de Long Range.

Dan heb je imo best een goede aanbieding, zeker gezien ik het interieur toch een stapje beter vind.
    Ik vond op het autosalon het interieur knap (buiten dat vierkant stuur he, waarom toch). Voor mij is interieurruimte het grotere vraagteken. Past er een kinderstoel in, hoe "bruikbaar" is de koffer, ...

En als je geen leren zetels wil maken, geen probleem, maar kies dan voor Alcantara ofzo ipv voor "vegan leather". Ik wil eigenlijk helemaal geen zetels meer die op leer lijken.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Ik vond op het autosalon het interieur knap (buiten dat vierkant stuur he, waarom toch). Voor mij is interieurruimte het grotere vraagteken. Past er een kinderstoel in, hoe "bruikbaar" is de koffer, ...
    Daarvoor zou ik dan een "grote" gezinswagen laten blijven, eventueel in privé (of nadat hij afgeschreven is in de zaak laten zitten als dat inderdaad zo kan).
    Maar ik vermoed dat voor de meeste verplaatsingen dat geen probleem gaat zijn.

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Daarvoor zou ik dan een "grote" gezinswagen laten blijven, eventueel in privé (of nadat hij afgeschreven is in de zaak laten zitten als dat inderdaad zo kan).
    Blue velvet!

Offtopic: gisteren pas de Peugot e legend gezien, jammer dat deze niet doorgaat ahzo ne schone auto

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Ja, in mijn standpunt zou de Polestar dan al de grote gezinswagen moeten zijn he zodat er een 2e MX5 ofzo bij kan
    99% van de tijd zit ik alleen met een laptopzak in de wagen.

En die e-Legend is GENIAAL. Megaknap interieur met die retro-zetels. Styling waar iedereen nog iets van kan leren. Moest die er komen, ben ik direct verkocht.

Polestar 1 vond ik trouwens enorm knap, maar het interieur is basically een S90 en dan is 150k wel héél duur.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Ik denk dat de leasemarkt u totaal vreemd is. Dus iemand die lease een 5 rijdt heeft 5k netto?
    Droom gerust verder zou ik zo zeggen. Dat is 10410€ bruto voor alle duidelijkheid. Vele die een 5 rijden hebben nog niet de helft.
    Er is niemand die een 5-reeks heeft als company car (dus als werknemer) en slechts 2500 netto verdient. Niemand.
    We zijn geen 2005 meer hé, €2500 netto is een loon voor een uitvoerende bediende met een paar jaar ervaring, zonder leidinggevende functie. Neem eens een kijkje in het brutoloon topic, en be amazed.

Mensen verdienen veel geld, maar héél weinig mensen hebben een E-segmenter. Dat is vaak (middle)management en die verdienen echt wel een pak meer.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poeperman2 Bekijk bericht
    Er is niemand die een 5-reeks heeft als company car (dus als werknemer) en slechts 2500 netto verdient. Niemand.
    We zijn geen 2005 meer hé, €2500 netto is een loon voor een uitvoerende bediende met een paar jaar ervaring, zonder leidinggevende functie. Neem eens een kijkje in het brutoloon topic, en be amazed.

Mensen verdienen veel geld, maar héél weinig mensen hebben een E-segmenter. Dat is vaak (middle)management en die verdienen echt wel een pak meer.
    Daar zit je toch serieus mis hoor. Ik heb in de situatie gezeten waarbij de brandstofprijs in de leasingprijs zat, en ik kon toen plots als junior een 518d nemen.
    Bij mijn laatste bedrijfswagen kon ik ook een kale 5-serie nemen, maar zat ik ook niet op 2500€ netto.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)

Mja maar er is wel een gigantisch gat tussen 2500 netto en 5000 netto he
    Los van het feit dat sandervdw zelfs voor €2500 wel praktische voorbeelden aangeeft dat het wel mogelijk is, kan ik zelf uit ervaring spreken - in 2016 kreeg ik een A6 bij mijn ex-WG en ik zat toen precies op 3000 netto.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Ja, in mijn standpunt zou de Polestar dan al de grote gezinswagen moeten zijn he zodat er een 2e MX5 ofzo bij kan
    Ja, die combo is hier toch niet echt haalbaar
    Vooral omdat ik dan echt alle gezinsverplaatsingen met de Polestar zou moeten doen en ook naar kosten is dat niet zeer interessant.

Tags for this Thread

Regels voor berichten