ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ah serieus, ik dacht echt dat iedereen zelfde tarief betaalde (indien zelfde model/opties ed. natuurlijk )
    VAA is voor iedereen gelijk, want da zijn belastingen. Dus de regels zijn krak 't zelfste natuurlijk voor iedereen.

Eigen bijdrage toestanden daarentegen ... je kan zogezegd een bedrijfswagen hebben die je volledig zelf doorgerekend wordt (zodat je het, in mijn ogen, soms nog met moeite een bedrijfswagen kunt noemen bv.).
    Elke WG kan zo z'n eigen regeltjes opleggen van wat je al dan niet krijgt in context van je loon & wat ze gewoonweg netto door rekenen aan de WN. Als WN is het meestal dan ook 'take it or leave it', maar je hebt niet veel te zeggen aan hoe dit behandeld wordt binnen het bedrijf.

De bedrijven die gewoonweg 'standaard' een heel pak netto eigen bijdrage door rekenen geven (in mijn ogen) eigenlijk gewoonweg GEEN bedrijfswagen. Die laten u een wagen betalen elke maand gewoon omdat je daar werkt.
    En dan HOPELIJK is het idd geen financiële rip-off (dat je er toch ten minste nog een netto voordeel uit haalt).

Echter, indien je er al een voordeel zou uit halen (uiteindelijk ... meestal zal dat wel het geval zijn), zal dat soms enkel zijn in context van de wagen waar je mee rond bolt.
    Dus in het geval dat je even content zou zijn met een Polo dan met de 318d aangeboden door de WG ... dan doe je er wss geen voordeel mee.

En dan zijn er natuurlijk de cafetaria plannen ... dat kan je spenderen aan vanalles en nog wat, niet enkel aan een wagen. Dus valt ook maar half & half onder de noemer 'bedrijfswagen' te rekenen.

En NEE, er is 0,0 verschil tussen bedrijfswagen/salariswagen.
    Dat 2e bestaat gewoonweg niet, dat hebben de 'klagers' gewoon uitgevonden voor de wagens die eigenlijk niet echt professioneel gebruikt worden. Om iets te hebben om op te vitten.
    -> Voor de wetgever is elke wagen, ter beschikking gesteld door de WG (en privé mag worden gebruikt) een voordeel van alle aard. En dus betaal je er belasting op (het systeem van VAA dus).

Li1quid's schermafbeelding
    iTrader
    99 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    VAA is voor iedereen gelijk, want da zijn belastingen. Dus de regels zijn krak 't zelfste natuurlijk voor iedereen.

Eigen bijdrage toestanden daarentegen ... je kan zogezegd een bedrijfswagen hebben die je volledig zelf doorgerekend wordt (zodat je het, in mijn ogen, soms nog met moeite een bedrijfswagen kunt noemen bv.).
    Elke WG kan zo z'n eigen regeltjes opleggen van wat je al dan niet krijgt in context van je loon & wat ze gewoonweg netto door rekenen aan de WN. Als WN is het meestal dan ook 'take it or leave it', maar je hebt niet veel te zeggen aan hoe dit behandeld wordt binnen het bedrijf.

De bedrijven die gewoonweg 'standaard' een heel pak netto eigen bijdrage door rekenen geven (in mijn ogen) eigenlijk gewoonweg GEEN bedrijfswagen. Die laten u een wagen betalen elke maand gewoon omdat je daar werkt.
    En dan HOPELIJK is het idd geen financiële rip-off (dat je er toch ten minste nog een netto voordeel uit haalt).

Echter, indien je er al een voordeel zou uit halen (uiteindelijk ... meestal zal dat wel het geval zijn), zal dat soms enkel zijn in context van de wagen waar je mee rond bolt.
    Dus in het geval dat je even content zou zijn met een Polo dan met de 318d aangeboden door de WG ... dan doe je er wss geen voordeel mee.

En dan zijn er natuurlijk de cafetaria plannen ... dat kan je spenderen aan vanalles en nog wat, niet enkel aan een wagen. Dus valt ook maar half & half onder de noemer 'bedrijfswagen' te rekenen.

En NEE, er is 0,0 verschil tussen bedrijfswagen/salariswagen.
    Dat 2e bestaat gewoonweg niet, dat hebben de 'klagers' gewoon uitgevonden voor de wagens die eigenlijk niet echt professioneel gebruikt worden. Om iets te hebben om op te vitten.
    -> Voor de wetgever is elke wagen, ter beschikking gesteld door de WG (en privé mag worden gebruikt) een voordeel van alle aard. En dus betaal je er belasting op (het systeem van VAA dus).
    Ik betaal 150netto (geen VAA) en dat zou toch gek zijn om niet als bedrijfswagen te benoemen. Voor die 150 ga ik zelf geen wagen kunnen kopen/onderhouden/verzekeren/tanken hoor
    PSN: Li1quid

iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Li1quid Bekijk bericht
    Ik betaal 150netto (geen VAA) en dat zou toch gek zijn om niet als bedrijfswagen te benoemen. Voor die 150 ga ik zelf geen wagen kunnen kopen/onderhouden/verzekeren/tanken hoor
    Wel ... die 300+ begint weliswaar al te tellen eh.
    100/150 EUR zal je over 't algemeen nog wel voordeel uit halen ja.

Uiteindelijk, het komt er op neer dat, hoe meer ze netto door rekenen, hoe minder auto je feitelijk 'krijgt' als loon eh.
    Dan komt het er op neer om zelf uit te maken of het aanbod überhaupt interessant blijft.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Wel ... die 300+ begint weliswaar al te tellen eh.
    100/150 EUR zal je over 't algemeen nog wel voordeel uit halen ja.

Uiteindelijk, het komt er op neer dat, hoe meer ze netto door rekenen, hoe minder auto je feitelijk 'krijgt' als loon eh.
    Dan komt het er op neer om zelf uit te maken of het aanbod überhaupt interessant blijft.
    met 300+ kan je juist geen hol Tenzij je daarmee ook 700 bedoelt

Op 5j tijd - 35K per jaar
    40K aanschaf
    5K verzekering
    3K onderhoud
    2K banden
    3K tax (BIV +++ )
    11K aan diesel (175.000/100 * 5L *1.3)

Is zonder schade, ongelukken, ... 64.000 euro.

Als je 35K km/jaar doet, is die wagen na 5j nog 18k waard

46.000 kosten op 5j = 9200/jaar. = €767/maand in het best-case scenario

Zelfs als je diezelfde aftandse wagen zou kopen, die 5j oud is met 175.000km op de klok

18K aanschaf
    3K verzekering
    3K onderhoud (risico)
    1K banden
    2K tax
    11K aan diesel

zonder grote kosten, 38.000
    herverkoopwaarde = 3000 euro, want 10j oud en 350.000

35.000 euro op 5j = €7000/jaar = € 583/maand in het best case scenario

Of je koopt een auto van een veel lager bedrag natuurlijk, maar dat kan je dan ook weer niet vergelijken met de VAA waar jij over spreekt

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poeperman2 Bekijk bericht
    met 300+ kan je juist geen hol Tenzij je daarmee ook 700 bedoelt

Op 5j tijd - 35K per jaar
    40K aanschaf
    5K verzekering
    3K onderhoud
    2K banden
    3K tax (BIV +++ )
    11K aan diesel (175.000/100 * 5L *1.3)

Is zonder schade, ongelukken, ... 64.000 euro.

Als je 35K km/jaar doet, is die wagen na 5j nog 18k waard

46.000 kosten op 5j = 9200/jaar. = €767/maand in het best-case scenario

Zelfs als je diezelfde aftandse wagen zou kopen, die 5j oud is met 175.000km op de klok

18K aanschaf
    3K verzekering
    3K onderhoud (risico)
    1K banden
    2K tax
    11K aan diesel

zonder grote kosten, 38.000
    herverkoopwaarde = 3000 euro, want 10j oud en 350.000

35.000 euro op 5j = €7000/jaar = € 583/maand in het best case scenario

Of je koopt een auto van een veel lager bedrag natuurlijk, maar dat kan je dan ook weer niet vergelijken met de VAA waar jij over spreekt
    De vraag is of ge twee dezelfde auto's met elkaar moogt vergelijken.
    Want als bedrijfswagen krijgen velen een "premium" merk, maar in privé zouden velen het niet kopen.
    Wil maar zeggen, in bedrijfswagen kan iemand een 5-reeks krijgen, maar privé zal die persoon mss max een Peugeot 308 kunnen kopen. En dan ligt de gebruikskost lager.

De echte vergelijking is volgens mij "Wat de persoon via de WG betaalt voor een wagen vs. wat diezelfde persoon in privé zelf zou kopen en wat hiervan de TCO is."

iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Want als bedrijfswagen krijgen velen een "premium" merk, maar in privé zouden velen het niet kopen.
    Wil maar zeggen, in bedrijfswagen kan iemand een 5-reeks krijgen, maar privé zal die persoon mss max een Peugeot 308 kunnen kopen. En dan ligt de gebruikskost lager.

De echte vergelijking is volgens mij "Wat de persoon via de WG betaalt voor een wagen vs. wat diezelfde persoon in privé zelf zou kopen en wat hiervan de TCO is."
    Dat is ook waarover gesproken werd als je een paar posts na elkaar neemt.
    Alsook was die 300 geen VAA, maar puur netto bedrag dat eerder vermeld werd.

Ik zelf zou opnieuw kijken om mijn BMW te bekostigen privé, maar weliswaar niet nieuw van 't fabriek.
    Maar velen zouden dan i.p.v. hun BMW 1/3 mss wel over stappen naar een veel goedkoper alternatief.

iTrader
    64 (98%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hoeveel mensen rijden er 35k km/jaar, dus enkel privé en woon-werk?
    Gemiddelde licht eerder op een 15K km schat ik, als ge dan nog 20,000 km voor 't werk doet zult ge daar wel voor vergoed worden...

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    Gemiddelde licht eerder op een 15K km schat ik, als ge dan nog 20,000 km voor 't werk doet zult ge daar wel voor vergoed worden...
    Als je 30km van je werk woont dan is 15k km toch peanuts? Ik denk dat de realiteit eerder is dat mensen 20-25k km per jaar afleggen met de hoofdgezinswagen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Iemand die als leasewagen een 5-reeks krijgt zal prive minstens een 5-reeks kunnen betalen. Tegen dat je dat voor elkaar krijgt ga je niet werken voor minder dan 5K netto per maand. En dan is een 5-serie meer dan betaalbaar.

Maar ik snap je punt wel, een 1-reeks van 40K zal niet zo vaak prive gekocht worden met een netto van 2K.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik laat dan nog een criterium van onschatbare, letterlijk, waarde buiten beschouwing. Je rijdt altijd met het nieuwste van het nieuwste.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik rijd 40k km woonwerk + werk. En 25k km privé per jaar

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Iemand die als leasewagen een 5-reeks krijgt zal prive minstens een 5-reeks kunnen betalen. Tegen dat je dat voor elkaar krijgt ga je niet werken voor minder dan 5K netto per maand. En dan is een 5-serie meer dan betaalbaar.

Maar ik snap je punt wel, een 1-reeks van 40K zal niet zo vaak prive gekocht worden met een netto van 2K.
    Kunnen betalen =\= willen betalen
    Mijn vader krijgt 7k bruto/maand en reed tot voor kort ook maar met een citroen . Zelfs hij vindt wagens van +35k zot als gemiddelde particulier

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)

Ik denk dat de leasemarkt u totaal vreemd is. Dus iemand die lease een 5 rijdt heeft 5k netto?
    Droom gerust verder zou ik zo zeggen. Dat is 10410€ bruto voor alle duidelijkheid. Vele die een 5 rijden hebben nog niet de helft.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Ik denk dat de leasemarkt u totaal vreemd is. Dus iemand die lease een 5 rijdt heeft 5k netto?
    Droom gerust verder zou ik zo zeggen. Dat is 10410€ bruto voor alle duidelijkheid. Vele die een 5 rijden hebben nog niet de helft.
    Inderdaad. Moest eens goed lachen toen ik de comment las.

Ik met m'n A4 Avant verdien dan ook zeker 3,5k netto ofzo?

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Hier hebben de mannen die een (dikke) 5-serie krijgen eerder iets van een 7-8k bruto. En dat zijn dan productmanagers in de pharma.

Tags for this Thread

Regels voor berichten