ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Welke reviews zijn dat dan?
    Want ik heb precies andere gezien en gelezen.

BMW doet het wel beter dat klopt. Maar een CLA is toch ook niet mis. En op sommige vlakken zou je zelfs kunnen zeggen beter dan de 2.
    Goh ... interieurs zijn persoonlijk e. Ik zelf ben meer te vinden voor de interieur stijl van BMW dan van Merc bv.
    En Tesla z'n ding, waar zoals bij de model 3 bv. er gewoon praktisch NIETS is behalve die giga-tablet (Interior) ... meh ... jamais de la vie! Zelfs nog te cheap om er ne kilometriek in te steken weet ge (en die wagen is alles behalve cheap).
    Laatst gewijzigd door ThekillingGoku; 6 februari 2020 om 18:45

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Goh ... interieurs zijn persoonlijk e. Ik zelf ben meer te vinden voor de interieur stijl van BMW dan van Merc bv.
    En Tesla z'n ding, waar zoals bij de model 3 bv. er gewoon praktisch NIETS is behalve die giga-tablet (Interior) ... meh ... jamais de la vie! Zelfs nog te cheap om er ne kilometriek in te steken weet ge (en die wagen is alles behalve cheap).
    Interieurs zijn persoonlijk, maar kwaliteit van materiaal niet? Ik zie ook dat een witte leder zetel van bepaalde merken kwaliteit is terwijl ik het spuuglelijk kan vinden.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trigun Bekijk bericht
    Bizar, ik heb een 318iA Touring Advantage in bestelling, met business pack PLUS (dus met groot display, digitale cockpit, dab, apple carplay, wireless charging, etc. etc), andere velgen, sportstoelen, verwarmde zetels, meshinlay, sfeerverlichting, comforttoegang, sportpaddels aan't stuur, advanced cruisecontrol met stop'n go en akoestisch glas
    En dat allemaal voor 654 euro/mnd.
    Dan heb je toch ook een beetje extra uitgegeven aan Dravit Grau?

iTrader
    65 (99%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Bizar, ik heb een 318iA Touring Advantage in bestelling, met business pack PLUS (dus met groot display, digitale cockpit, dab, apple carplay, wireless charging, etc. etc), andere velgen, sportstoelen, verwarmde zetels, meshinlay, sfeerverlichting, comforttoegang, sportpaddels aan't stuur, advanced cruisecontrol met stop'n go en akoestisch glas
    En dat allemaal voor 654 euro/mnd.
    Is dat leasing alleen, of echt TCO (dus inclusief brandstof, solidariteitsbijdrage, verworpen uitgaven, ...)?
    TCO is niet hetzelfde als leasing hé.

Bij de TCO is het aantal km/jaar ook enorm doorslaggevend (nog meer dan bij lease alleen), dus zolang je looptijd en km/jaar niet kent is het moeilijk vergelijken...

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Als je als zelfstandige operationele leasecontracten vergelijkt, moet je dan nog naar de CO2 kijken of dit dat al in de prijs vervat door de leasemaatschappij?
    Bv mag je de operationele lease meteen als kost volledig inboeken, of mag je maar 100-80-60% van dat bedrag aftrekken?
    Stel dat ze alledrie 600/m zijn, kost een golf diesel, benzine en egolf dan hetzelfde?
    Laatst gewijzigd door Herman De Croo; 6 februari 2020 om 22:54
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

Iconz's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Stel een nieuwe bedrijfswagen wordt in 2020 ingeschreven en heeft zowel NEDC als WLTP waarde.
    Welke CO2 wordt gebruikt voor 2020 VAA berekening en welke CO2 waarde voor 2021?

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iconz Bekijk bericht
    Stel een nieuwe bedrijfswagen wordt in 2020 ingeschreven en heeft zowel NEDC als WLTP waarde.
    Welke CO2 wordt gebruikt voor 2020 VAA berekening en welke CO2 waarde voor 2021?
    2020 is altijd NEDC 2.0.

Wat het in 2021 wordt voor wagens die voor 2021 zijn ingeschreven, geen idee.

whoopie's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iconz Bekijk bericht
    2020 is Nedc.
    Voor 2021 werd de beslissing doorgeschoven naar de volgende regering.
    Psn: whoopiemans

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    2020 is altijd NEDC 2.0.

Wat het in 2021 wordt voor wagens die voor 2021 zijn ingeschreven, geen idee.
    Bedoel je hiermee dat een wagen vanaf 2020 altijd NEDC 2.0 zal blijven? Ook na 2021?

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Bedoel je hiermee dat een wagen vanaf 2020 altijd NEDC 2.0 zal blijven? Ook na 2021?
    Nee, bedoel dat we dat niet weten omdat de volgende regering daarover moet beslissen

Algemeen wordt aanvaard dat vanaf 2021 WLTP-waarden gebruikt zullen worden, maar of dat geldt voor auto's ingeschreven vanaf 2021 of ook met terugwerkende kracht geldt voor reeds ingeschreven wagens, dat is niet bekend.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Na weken van offertes opgevraagd te hebben, en te laten berekenen door de leasemaatschappij, uiteindelijk voor de nieuwe BMW 3 touring gegaan.
    Helaas toch op een muur gelopen.

We hadden eerst OK gekregen om van 120.000 km naar 100.000 km te gaan, om zo de lease te verlagen (lees eigen bijdrage, want probeer tegenwoordig maar eens iets deftig te vinden voor een budget van 600 euro)

Dus contract laten opstellen en opgestuurd naar de mensen in de US (helaas hebben we niemand lokaal meer)

Dat leek probleemloos te gaan tot aankoop het contract naar HR stuurde en er van daar uit een grote NEIN kwam. De policy dient nu toch gevolgd te worden.... Kust nu mijn kl... .

Ik wou gerust 53 euro boven budget gaan en zelf bijdragen , maar met 120K km, stijgt de lease ineens met 20 euro.
    Dus dat is plots 73 euro boven budget. In totaal schep ik dan 243 euro netto minder per maand + nog eens de belastingen op de resterende VAA. (wij moeten zowiezo 170 euro zelf opleggen om van een bedrijfswagen te 'mogen' genieten)

Blijft over de Q3 (die ook boven budget zal zitten maar dan eerder 22 of 33 euro) en de XC 40 inscription T3.

Nadeel van de T3 is de WLTP die Volvo nu WEL op hun offertes zet (vorige maand was dat nog niet het geval, dan stond enkel de Nedc 2.0 vermeld): WLTP van 166/167 gr/co2
    Voordeel, die zal zo goed als in budget van 600 euro passen dus geen eigen opleg of minimaal.
    Nadeel resterende VAA (na aftrek eigen bijdrage van 170euro) : 209 euro.

Iemand een idee hoeveel men belast op VAA? Dat is nu wel afhankelijk van uw loon, maar ik neem aan dat dat tss de 50 en de 65% zal liggen?

iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand een idee hoeveel men belast op VAA? Dat is nu wel afhankelijk van uw loon, maar ik neem aan dat dat tss de 50 en de 65% zal liggen?
    Men rekent dat er gewoon bij vooraleer uw 'usual' bruto->netto calc gebeurd. Dus naar gelang wat je nu al zelf betaald, heb je daar uw gedacht van wat het zal zijn.
    Is dus voornamelijk afhankelijk van uw eigen persoonlijke situatie.

josilirios's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    gebeurt, betaalt

en om constructief te zijn, afhankelijk van je jaarloon wordt dat bijgeteld aan het belastingstarief van de schijf waar het in valt.
    https://financeinfo.be/belastingen/belastingschijven/
    Cheer up, the worst is yet to come.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Best even een bruto-netto calculator nemen en beide situaties (zonder en met VAA) ingeven.
    Gemakkelijke vuistregel is 50%, maar dat gaat maar op eens je met je gewoon loon tot in de hoogste belastingsschijf komt. Is dat niet zo, dan zal je minder betalen op je VAA.

iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josilirios Bekijk bericht
    gebeurt, betaalt
    Honestly ... daar trek ik mij op e formke nu es genen bal van aan man. Ni dan't een officiële communicatie is e.
    Sta ik zelfs geen 2 seconden bij stil.

Zeker zo tss de soep & de patatten.

Tags for this Thread

Regels voor berichten