iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb het hier eerder ook al neergeschreven eh ... zo van 'als het binnen X aantal jaar nog bestaat die cash for car kunnen we eens zien'.
    Awel ... het heeft ni lang geduurd.
    Dat was een algemeen gevoel dat hier wel leefde, geen vertrouwen in het feit dat dat soort dingen blijft bestaan.

Pijnlijk genoeg komt dat meestal ook uit

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik heb het hier eerder ook al neergeschreven eh ... zo van 'als het binnen X aantal jaar nog bestaat die cash for car kunnen we eens zien'.
    Awel ... het heeft ni lang geduurd.
    Toch ook niet meer dan normaal? Een wagen daar kan je nog over wikken en wegen hoe benadelend het is.

Maar iemand gewoon onbelast geld geven is zeer helder natuurlijk. Daarom ook niet meer dan normaal dat het afgeschaft wordt.

Dit is trouwens de eerste voorzet om de bedrijfswagen eveneens aan te pakken.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    'Onbelast geld geven' is incorrect. Je betaalt nog altijd VAA en RSZ.

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Mensen die cash for cat optie hebben gekozen, kunnen die nog achteruit en terug voor een bedrijfswagen opteren? Of is de gemaakte keuze definitief?

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    Mensen die cash for cat optie hebben gekozen, kunnen die nog achteruit en terug voor een bedrijfswagen opteren? Of is de gemaakte keuze definitief?
    Vraag ik me ook wel af. Moeten die bedrijven nu terug auto's kopen voor die mensen?

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Vraag ik me ook wel af. Moeten die bedrijven nu terug auto's kopen voor die mensen?

Indien niet, zijn ze wel mooi genaaid door hun keuze. Zal naar de toekomst toe alleen maar voor zorgen dat mensen minder snel zullen overstappen naar dergelijke alternatieven.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Voor zover ik weet is cash-for-car een overeenkomst die niet opgelegd kan worden. Zowel werkgever als werknemer moeten akkoord zijn om in het systeem te stappen.
    Om uit het systeem te stappen denk ik dat het op dezelfde manier werkt. Van zodra één van de twee partijen aangeeft niet meer in het systeem te willen zitten gaat men terug naar de oude situatie (dus: bedrijfswagen. Of in onderling overleg: meer brutoloon, cafetariaplan, whatever). Dus als het systeem ophoudt te bestaan lijkt het mij logisch dat dat ook betekent dat iedereen de facto weer een bedrijfswagen krijgt. Bij mij is het in elk geval ook nog eens zo afgesproken met mijn baas dat ik op elk moment terug een bedrijfswagen kon vragen.

Diegene die in cash-for-car zijn gestapt en hun bedrijfswagen voor een privé-wagen hebben gewisseld hebben natuurlijk een ander probleem. Die mogen na maximum 2,5 jaar (de tijd dat het systeem bestaan zal hebben) die wagen weer verkopen. Voor mij zal het gewoon een stuk minder netto en weer een bedrijfswagen onder mijn gat betekenen.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    De logische volgende stap zou echter moeten zijn bedrijfswagens naar hun werkelijke waarde belasten, want ook nu is dat systeem je reinste fiscale discriminatie. Maar soit, in België verliest men fiscale koterij boven fiscale rechtvaardigheid.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) met Tapatalk

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    De logische volgende stap zou echter moeten zijn bedrijfswagens naar hun werkelijke waarde belasten, want ook nu is dat systeem je reinste fiscale discriminatie. Maar soit, in België verliest men fiscale koterij boven fiscale rechtvaardigheid.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) met Tapatalk
    Alle extralegale voordelen vallen onder dezelfde situatie, dus telkens die wagen viseren is even goed discriminatie.
    Elk extralegaal voordeel, of het nu maaltijdcheques, ecocheques, GSM van 't werkt, etc. is ... werden toegelaten om de fiscale druk te verminderen (want eenmaal je een beetje deftig begint te verdienen worden de aanslag percentages ronduit belachelijk).

Het is echter telkens de wagen die geviseerd wordt omdat er een veel grotere groep die andere dingen wel heeft & dus een kleinere groep is die een wagen heeft.
    Moest elke kassierster, kuisvrouw, arbeider, ... (iedereen dus) een wagen van 't werk hebben ... geen kat die er naar kraait. Dus maaltijdchecques & andere 'common' voordelen ... da moet blijven.

Als ge die dingen even zwaar (of nog veel zwaarder) gaat belasten dan bruto loon dan zouden die dingen er nooit gekomen zijn (of nooit aangeslagen zijn) want daar dienen ze net voor ... om minder te belasten & toch netto iets te hebben (in natura dan weliswaar).

Ook ... zaken zoals pakweg een GSM van 't werk & de wagen e.d. -> Je krijgt ook enkel & alleen iets gelijkaardig aan vruchtgebruik e.
    Dus u belasten alsof die echt van u wordt (zoals bv. bruto loon) is ook gewoonweg niet correct. Dus zo van die uitspraken als 'wagen van 100K moet ge maar 40% van 100K betalen' ... zijn gewoon belachelijk natuurlijk.
    Als den baas u buiten gooit verdwijnt die mee met de noorderzon.

Dus het 'bruto' VAA, waar je uiteindelijk belasting op betaald ... ligt redelijk in de buurt lijkt mij (En ja, I know, veel discussie rondom de tankkaart, mor soit).
    Nu ja ... dan kan je discussiëren over 't feit dat het niet dat is wat je netto betaald mor ... het is geen extralegaal 'voordeel' meer als dat voordeel u meer kost dan dat ge zelf die wagen aankoopt.

Mag alles rechtlijniger? Sure, why not. Maar de wagen alleen is het probleem niet. Die is gewoon het gemakkelijkste doelwit.

josilirios's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    BetaalT

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
    Cheer up, the worst is yet to come.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Ook ... zaken zoals pakweg een GSM van 't werk & de wagen e.d. -> Je krijgt ook enkel & alleen iets gelijkaardig aan vruchtgebruik e.
    Dus u belasten alsof die echt van u wordt (zoals bv. bruto loon) is ook gewoonweg niet correct.
    Hangt ervan af... Die wagen wordt niet van je. Bij bvb. een smartphone is het niet ongebruikelijk dat je die mag houden. Bvb. in de vorm van een x-jaarlijks budget dat je krijgt, waarmee je er eentje mag kopen, die daarna van jou blijft.

Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plecotus Bekijk bericht
    Het is er op de valreep vandaag dan toch nog van gekomen!
    Wagen kunnen ophalen, nu hopen dat hij niet in panne valt

Wat een bak! Met welk budget kon je dit bekomen? En op hoeveel jaar en kilometers?

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hit Hard Bekijk bericht
    Mooie auto!

Ik vind de combinatie van het blauwe exterieur met het lichte interieur wel geslaagd. En schoon velgen ook.
    Zijn nogal standaard velgen, heb ze ook. Vind ze niet zo mooi op mijn wagen... Hij is wel bijna 2, nog 2 jaar te gaan .
    Ben niet zo voor SUV's, maar dat is wel een schone versie.

Plecotus's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramstep Bekijk bericht
    Wat een bak! Met welk budget kon je dit bekomen? En op hoeveel jaar en kilometers?
    De catalogusprijs van deze configuratie is 55.137EUR (incl BTW) wat in combinatie met een CO2 uitstoot van 135gr resulteert in een jaarlijks VAA van 4.543,46 EUR

2020 Tiguan Allspace Platinum 2.0 TDI SCR 110 kW (150 pk) DSG

Extra opties:
    • Blue Silk Metallic exterieur
    • Storm Grey - Titanium Black interieur
    • Lederen bekleding "Vienna" met Top-Comfort zetels vooraan. Elektrisch verstelbaar + geheugen (beiden voorzetels)
    • 3e zitrij (2 extra zitplaatsen)
    • 230V stopcontact in kofferruimte
    • Head-up Display
    • Multifunctioneel lederen stuur. Verwarmd + schakelpeddels
    • Proactieve bescherming van de inzittenden (Pre-Crash Basic)
    • Rear View/Park Assist/Trailer Assist
    • Side Assist Plus, Lane Assist, Rear Traffic Alert, Traffic Jam Assist en Emergency Assist
    • Sound system "DYNAUDIO Excite Surround", 8+1 luidspr., 400 W totaal vermogen, digitale 16-kanaals verst., subwoofer
    • Trekhaak, elektrisch ontgrendelbaar, manueel uitklapbaar
    • Verwarmbare voorzetels en verwarmbare ruitensproeiers (vooraan)
    • Verkeersbordenherkenning 'Dynamic Road Sign Display'

Inbegrepen in het Platinum Pack:
    • Omgevingsaanzicht "Area View" (360° camera) incl. achteruitrijcamera "Rear View"
    • R-Line "Exterior"
    • Mistlichten vooraan met statische bochtverlichting
    • Sfeerverlichting binnen
    • Navigatiesysteem Discover Media 8"
    • Panoramisch opendak
    • 4 lichtmetalen velgen "Sebring" 8,5 J x 19 in grijs metallic
    • LED-koplampen met variabele lichtverdeling
    • Zijruiten achteraan en achterruit verdonkerd
    • Elektrochrome binnenspiegel met automatische dag/nacht functie
    • Sport-Comfort zetels vooraan
    • Automatische rijlichtschakeling, met dagrijlicht, "Coming home"- functie en "Leaving home"-functie
    • Buitenspiegels met geheugenfunctie, elektrisch inklap- /verstelbaar, apart verwarmbaar
    • Elektronische parkeerrem met "Auto-Hold"
    • Voetgangersherkenning
    • Dynamische lichtbundelhoogte- verstelling, met dynamische bochtenverlichting
    • Active Info Display (Digital Cockpit)
    • Airco "Air Care Climatronic" met 3-zone temperatuurregeling, allergeen-filter en bedieningselementen achterin
    • Automatische afstandsregeling ACC "stop & go", incl. snelheidsbegrenzer (adaptieve cruise-control)
    • Digitale radio-ontvangst DAB+
    • Dynamische grootlichtregulering "Dynamic Light Assist"
    • Sleutelloos vergrendel- en startsysteem "Keyless-Access"

Zeer weinig opties die ik NIET heb aangevinkt. Wat eventueel wel nog op mijn verlanglijstje (nee, ik klaag niet!! ) stond waren:
    • 4Motion all-wheel drive
    • aluvelgen "SUZUKA" - Dark Graphite 8,5 J x 20

De wagen in deze configuratie komt uit op een maandelijkse leaseprijs van 799,30 EUR (excl BTW).
    Dat bedrag kan opgebroken worden in:

Financial rent522,40 EUR
    Taxen32,52 EUR
    Onderhoud60,47 EUR
    Banden53,90 EUR
    Vervangwagen10,78 EUR
    Pechverhelping8,75 EUR
    Verzekering108,48 EUR
    Bijkomende verzekering lichamelijk letsel2 EUR

Dat is geteld op 48 maanden en 40.000km/jaar met een restwaarde van 16.582 EUR (excl BTW).

Van de catalogusprijs ging nog 13% 'Fleet' korting én 2000EUR vaste fleet 'bonus' korting vanaf. Eindsaldo: 45.948EUR (incl BTW).

Laatst gewijzigd door Plecotus; 24 januari 2020 om 17:55
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Super handig om dit zo eens uiteengezet te zien.. dank! En mooie configuratie, denk heel goede value voor het budget.

Tags for this Thread

Regels voor berichten