Plecotus's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hit Hard Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En schoon velgen ook.
    Had liever de 20" gehad, maar car policy laat eigenlijk maar tot 18" toe ivm CO2 uitstoot.
    Deze 19" zijn uitzonderlijk toegestaan omdat ze onderdeel uitmaken van het Platinum/R-line pack.

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk

josilirios's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Kan ook hoor. Misschien eens de test doen bij pakweg directlease of de leaseprijs omhoog gaat bij pakweg rood of geel

edit: effectief, directlease geeft €15/m extra aan voor een sunset orange X1 tov een mineralgrau X1. Beide kleuren kosten evenveel op de configurator van BMW, dus lijkt me dat directlease dan inderdaad rekening houdt met verminderde restwaarde?

Blijft toch belachelijk dan? Maakt niet uit wat je met je budget doet, of je dat nu in sportzetels steekt of in een kleur die voor een lagere restwaarde zorgt?
    Heb dat nooit begrepen als argument want elke optie heeft een invloed op de restwaarde. Het is jouw budget dus je kiest toch zelf waar je dat in steekt.

Dat is anders dan bvb bedrijven waar ze de wagens aankopen en dus zelf de invloed van die restwaarde gaan voelen.
    Cheer up, the worst is yet to come.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Niet iedereen heeft budget

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josilirios Bekijk bericht
    Blijft toch belachelijk dan? Maakt niet uit wat je met je budget doet, of je dat nu in sportzetels steekt of in een kleur die voor een lagere restwaarde zorgt?
    Heb dat nooit begrepen als argument want elke optie heeft een invloed op de restwaarde. Het is jouw budget dus je kiest toch zelf waar je dat in steekt.

Dat is anders dan bvb bedrijven waar ze de wagens aankopen en dus zelf de invloed van die restwaarde gaan voelen.
    Ze kijken hoe rap ze de auto's kunnen verkopen.
    Bij gekleurde auto's duurt het gemiddelde langer om hem te verkopen.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Maakt niet uit wat je met je budget doet, of je dat nu in sportzetels steekt of in een kleur die voor een lagere restwaarde zorgt?
    Heb dat nooit begrepen als argument want elke optie heeft een invloed op de restwaarde.
    Ik had het ook aan de hand met mijn Tiguan. De standaard 5 zitter (korte versie) viel buiten budget. De Tiguan Allspace (lange versie) viel wel binnen budget. Sterker nog, als ik de 3e zetelrij (7 zitplaatsen) aanvinkte dan ging mijn leaseprijs met 10€/maand naar BENEDEN (!!) hoewel dat wel een optie van 650€ (excl) is!

Idem met witte lakkleur (niet 'metallic'). Thans is een metallic kleur een 700€ (excl) kostende optie, maar als ik een niet-metallic kleur selecteerde ging mijn leaseprijs met 15€/maand OMHOOG!

Hogere restwaarde blijkbaar...

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik ga akkoord

Er zal vaak ook wel een stuk angst voor de corporate image bij zitten vermoed ik.

Hit Hard's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Minder populaire kleuren worden soms ook geweerd voor als de werknemer ontslag zou nemen, en de wagen naar een ander collega zou gaan. Dan zit die daar met z'n roze 3-reeks .

Ik vermoed dat dat ook de reden is waarom cabrio's en pickups en dergelijke soms niet mogen.

josilirios's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Ik ga akkoord

Er zal vaak ook wel een stuk angst voor de corporate image bij zitten vermoed ik.
    Dat snap ik dan weer wel. Bij ons willen ze enkel grijze wagens en dat snap ik wel. Maar dat er dan een fleet manager begint te bazelen over restwaarde terwijl je zelf verantwoordelijk bent voor je budget, nja oke...
    Cheer up, the worst is yet to come.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    In verschillende kranten (hln.be, tijd.be, ...) zonet:

Het Grondwettelijk Hof heeft ‘cash for cars’ vernietigd, een wet die het gebruik van bedrijfswagens moet ontraden. Zowel het opzet als sommige aspecten van de uitvoering zijn volgens het Hof “problematisch in het licht van de grondwettelijke beginselen van gelijkheid en niet-discriminatie”.
    ‘Cash for cars’, ook wel mobiliteitsvergoeding genoemd, laat werknemers toe hun bedrijfswagen in te ruilen voor meer loon, met dezelfde fiscale en sociale voordelen als de bedrijfswagen. Vijf organisaties, onder wie vakbonden en klimaatorganisaties, waren naar het Grondwettelijk Hof getrokken om de wet uit 2018 aan te vechten.

Met succes, zo blijkt nu. “Zowel het algemene opzet van de ontworpen regeling als bepaalde aspecten van de concrete uitwerking ervan zijn problematisch in het licht van de grondwettelijke beginselen van gelijkheid en niet-discriminatie”, zo staat in de conclusie van het arrest dat het Hof vandaag velde. Het Hof handhaaft de gevolgen tot, in voorkomend geval, nieuwe wetsbepalingen in werking treden en uiterlijk tot en met 31 december 2020.

“Het Grondwettelijk Hof vernietigt op onze vraag cash for cars. Cash for cars lost mobiliteitsproblemen niet op, de begunstigden kunnen wagen verder blijven gebruiken. Daarnaast: ongerechtvaardigde fiscale koterij, voorbehouden aan werknemers die recht hebben op bedrijfswagen”, zo reageerde ACV-jurist Piet Van den Bergh op Twitter.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Plezant. Ik ben een van die rare kwieten die cash-for-car doet. We hebben twee weken geleden net de evaluatie gedaan dat het binnen ons gezin nog steeds de beste combinatie was dat mevrouw parabellum een nieuwe bedrijfswagen bestelde en dat ik cash-for-car bleef doen. Nu gaat er weer onduidelijkheid zijn of en hoe ze er vanaf 2021 een mouw aanpassen, maar daarvan hangt eigenlijk de beslissing af of en welke bedrijfswagen mijn vrouw bestelt volgende maand. Grote kans dat we vanaf januari dus weer twee bedrijfswagens op de oprit hebben staan, want als ik het bedrag van cash-for-car gewoon als loon moet laten belasten heb ik liever een wagen met tankkaart ter mijner beschikking, ook al ga ik gewoon met de fiets werken.

Vermoeiend, dit land. Elke keuze die je geïnformeerd probeert te maken is eigenlijk altijd nog steeds een halve gok.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parabellum Bekijk bericht
    Plezant. Ik ben een van die rare kwieten die cash-for-car doet. We hebben twee weken geleden net de evaluatie gedaan dat het binnen ons gezin nog steeds de beste combinatie was dat mevrouw parabellum een nieuwe bedrijfswagen bestelde en dat ik cash-for-car bleef doen. Nu gaat er weer onduidelijkheid zijn of en hoe ze er vanaf 2021 een mouw aanpassen, maar daarvan hangt eigenlijk de beslissing af of en welke bedrijfswagen mijn vrouw bestelt volgende maand. Grote kans dat we vanaf januari dus weer twee bedrijfswagens op de oprit hebben staan, want als ik het bedrag van cash-for-car gewoon als loon moet laten belasten heb ik liever een wagen met tankkaart ter mijner beschikking, ook al ga ik gewoon met de fiets werken.

Vermoeiend, dit land. Elke keuze die je geïnformeerd probeert te maken is eigenlijk altijd nog steeds een halve gok.
    Er is een discriminatie qua belasting van loon. Logisch dat er daar commentaar ging op komen
    Aangezien er maar blijkbaar 0.175% effectief gebruikt maakt van de regeling denk ik rapper dat ze het gaan afschaffen dan een verandering door te voeren.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parabellum Bekijk bericht

Nochtans hebben ze wel een zeer solide punt. Het heeft ook een zeer goede reden waarom het grondwettelijk hof dit oordeel velt. En als je er goed over nadenkt dan ga je hier ook in volgen.

Maar de portemonnee gaat natuurlijk voor. Maar het is wel raar dat je kiest voor een tweede bedrijfswagen die niet of amper gebruikt zal worden. Dan voor cash for car dat correct belast zou worden. Ik zou denken dat je in de laatste optie net rijker wordt. Alleen minder rijk dan nu.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Maaltijdcheques zijn ook op een andere manier belast, warrants versus brutobonus,... het hele Belgische fiscale systeem is een grote koterij. Ik ben niet boos, ik roep niet dat ik het niet begrijp, ik vind het gewoon vermoeiend.

Als ik moet kiezen tussen 200 euro netto extra of een bedrijfswagen op de oprit die ik niet veel zou gebruiken, dan kies ik inderdaad voor het tweede. Ik heb een mooi loon en gemak heeft ook zijn waarde.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Nochtans hebben ze wel een zeer solide punt. Het heeft ook een zeer goede reden waarom het grondwettelijk hof dit oordeel velt. En als je er goed over nadenkt dan ga je hier ook in volgen.

Maar de portemonnee gaat natuurlijk voor. Maar het is wel raar dat je kiest voor een tweede bedrijfswagen die niet of amper gebruikt zal worden. Dan voor cash for car dat correct belast zou worden. Ik zou denken dat je in de laatste optie net rijker wordt. Alleen minder rijk dan nu.
    Ik volg idd de redenering van het grondwettelijk hof maar dan moet deze laatste (en andere organisaties) wel consequent zijn - in bepaalde sectoren valt ook het één en ander te zeggen over bvb. de netto onkostenvergoedingen waar zeer creatief mee wordt omgesprongen.

Ik ben dan ook voorstander van een complete omschakeling naar een veel eenvoudiger loon en belastingbeleid. In C moet dergelijke vereenvoudiging altijd voordeliger zijn voor iedereen - de administratieve kost van deze manier van werken kost letterlijk miljoenen €. Wel slecht nieuws voor diegenen die deze taken uitvoeren vermits hun job de facto overbodig wordt.

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb het hier eerder ook al neergeschreven eh ... zo van 'als het binnen X aantal jaar nog bestaat die cash for car kunnen we eens zien'.
    Awel ... het heeft ni lang geduurd.

Pagina 642 van 672 Eerste ... 142542592632638639640641642643644645646652 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten