iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldvinc Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    BMW X1 vandaag gaan ophalen; Twee weken vroeger dan voorzien. Op een rapke twee foto's getrokken:

Dat is eens een ander kleurtje voor een X1 dan het standaard grijs of blauw dat je overal tegenkomt.

Baffel's schermafbeelding
    iTrader
    74 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arno Verdoodt Bekijk bericht
    Ik help mijn vriendin een bedrijfswagen kiezen binnen haar budget van 550 euro exclusief btw, maar alle offertes komen terug boven het budget.
    ...
    Ik vraag me nu af hoe deze budgetten worden berekend? Deze liggen toch redelijk hoog als ik me niet vergis. Als een Scala al 43 euro buiten haar budget valt, naar welke auto's moet ik dan gaan kijken?
    Ik heb ooit is een polo in lease gehad en die was 550 per maand. BMW1 daarna was idd 650. Prijzen lijken mij ok. Met welke auto's rijden haar collega's? Dat is meestal een goed punt om van te starten.
    \\

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door camerad Bekijk bericht
    Dat is eens een ander kleurtje voor een X1 dan het standaard grijs of blauw dat je overal tegenkomt.
    Meeste bedrijven verbieden dan ook alle 'niet business kleuren

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door camerad Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Meeste bedrijven verbieden dan ook alle 'niet business kleuren
    Mja bedrijven verbieden het dan ook omdat het de restwaarde nadelig zou beïnvloeden omdat de meeste mensen liever geen felle kleuren kopen. En eerlijk, ik zou mij er toch ook niet rap aan wagen.

Echter, de gustibus coloribusque... Dus heel veel plezier ermee coldvinc

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Mja bedrijven verbieden het dan ook omdat het de restwaarde nadelig zou beïnvloeden omdat de meeste mensen liever geen felle kleuren kopen. En eerlijk, ik zou mij er toch ook niet rap aan wagen.

Ik betwijfel wel ten zeerste dat de restwaarde significant minder wordt door de kleur (buiten extreme gevallen). Estoril-blauw is redelijk fel, dat appelblauw zeegroen van BMW ook, mazda-rood, ...

Ik denk dat de correlatie tussen "felle kleuren" en "minder populaire modellen" gewoon doorweegt op die statistiek.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Je ziet hem staan op een parking
    Dat is ook een voordeel

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Ik betwijfel wel ten zeerste dat de restwaarde significant minder wordt door de kleur (buiten extreme gevallen). Estoril-blauw is redelijk fel, dat appelblauw zeegroen van BMW ook, mazda-rood, ...

Ik denk dat de correlatie tussen "felle kleuren" en "minder populaire modellen" gewoon doorweegt op die statistiek.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Kan ook hoor. Misschien eens de test doen bij pakweg directlease of de leaseprijs omhoog gaat bij pakweg rood of geel

edit: effectief, directlease geeft €15/m extra aan voor een sunset orange X1 tov een mineralgrau X1. Beide kleuren kosten evenveel op de configurator van BMW, dus lijkt me dat directlease dan inderdaad rekening houdt met verminderde restwaarde?

coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Verplichting was metallic en geen cabrio of busje; Voor de rest mocht alles.
    Dus ik dacht: "geen lease grijs!".

Ik kan me echter niet herinneren dat de leaseprijs omhoog ging hierdoor

Edit: net de offerte erbij genomen en ik heb niets exrta betaald.
    Laatst gewijzigd door coldvinc; 22 januari 2020 om 10:54
    My fight towards financial independence: Fight to FI/RE

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Selten Bekijk bericht
    Ik weet niet zeker of die 'Audi Smartphone Interface' draadloos is. Indien niet, lijkt het me niet zo interessant om een optie met draadloos laden te betalen.
    Je hebt gelijk. Apple Carplay werkt enkel via USB. Nu goed, die phone box light is uiteindelijk maar 240euro.

Ik heb nog twee extra offertes gevraagd voor die Q3.

Mijn eerste offerte met de opties zoals eerder vermeld met de stoffen sportzetels, komt op 622 euro. (had daar ook nog stuur met schakelpeddels bijgenomen)

De offerte met het S-line interieur + business pack en alle opties zoals eerder vermeld (behalve stuur met schakelpeddels en dab+) komt op 633 euro.

Een derde offerte met het premium pack en alcantara sportzetels + alle eerder vermelde opties komt op 640 euro. (dan heb ik wel verwarmde zetels erbij en de LED koplampen met de dynamische achterpinkers)

Dus 622, 633 of 640. Leasebudget is 600.

Zijn er nog gekken die boven budget willen gaan om een goed uitgeruste wagen te kiezen, of ben ik de enige?

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)

Is jouw leaseprijs echt uitgesplitst per optie en item?
    En kan je die dan naast eenzelfde wagen met andere kleur leggen om 1 op 1 te vergelijken?

Nu goed, kan wel dat er leasemaatschappijen zijn die daar geen rekening mee houden.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Ik vroeg vorige week een lease offerte voor een witte Q3 sportback (omdat die knapper was met het shadow pack); De lease was ineens 15euro duurder. Reden van de lease maatschappij: ''minder goede restwaarde, wit is er wat uit aan het gaan''

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trigun Bekijk bericht
    Zijn er nog gekken die boven budget willen gaan om een goed uitgeruste wagen te kiezen, of ben ik de enige?
    - eerste zelf bestelde wagen: niet boven budget gegaan
    - tweede: al rekening gehouden met een toekomstige (waarschijnlijke) promotie, dus wel boven budget gegaan, wagen in de categorie erboven besteld, en promotie gekregen
    - derde: paar honderd euro aan opties bijbesteld, zelf bij te betalen
    - vierde: nek uitgestoken om zwaar optiepakket erbij te krijgen, uiteindelijk niets moeten bijbetalen

Voor de rest 3 aanloopwagens gehad en 1 parkingwagen na perte totale (dus over alle 4 niets te zeggen), huidige wagen als zelfstandige besteld dus eigen goesting gedaan.

Dus ja, ik ben meestal verder gegaan dan standaard voorzien wanneer ik de kans kreeg. Voordeel is dat je dit vaak op zodanige manier kan doen dat je bijdrage wordt afgetrokken van je VAA waardoor je nettobijdrage maar de helft is. Dan betaal je vaak maar een relatief beperkt bedrag, en dan is het aan jou om te beslissen of je extra comfort je dat bedrag waard is.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij mijn vorige wagen ben ik ook 40 euro boven budget gegaan. Maar toen ook promotie gekregen twee jaar later met een verhoogd budget (van 500 naar 600) en is toen die 40 euro weggevallen.

Echter bij ons is het zo dat je zowiezo reeds 170 euro netto zelf bijdraagt voor de wagen. Stel dat de VAA van je wagen 250 euro is, dan betalen wij daarvan zowiezo 170 euro netto. Het restbedrag, 80 euro, zal dan vermeld worden op je loonfiche als VAA.

Dus in mijn geval geef ik op 4 jaar al 8160 euro netto af voor de wagen wanneer ik niet boven budget ga. Of 10.080 indien ik 40 euro boven budget ga.
    En uiteindelijk nog meer indien ik dan de belastingen op de VAA er nog eens bijtel.

Daar koop je uiteindelijk toch wel een tweedehandse wagen mee. Ik heb nooit gesnapt waarom ze bij ons vasthouden aan die 170euro regel....

coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Is jouw leaseprijs echt uitgesplitst per optie en item?
    En kan je die dan naast eenzelfde wagen met andere kleur leggen om 1 op 1 te vergelijken?

Nu goed, kan wel dat er leasemaatschappijen zijn die daar geen rekening mee houden.
    Toen ik kon samenstellen in Alphabet kon ik iedere optie afzonderlijk bekijken ja. De lijst was wel wat verouderd en er moest sowieso een offerte gemaakt worden.
    Op basis van de gemaakte offerte wordt er een leasebedrag gemaakt.
    Het toppunt is dat mijn originele leasebedrag (volgens de tool) uiteindelijk naar beneden werd bijgesteld (op basis van de offerte).
    Ik betaal nu "maar" 640 EUR i.p.v. 680 EUR en dit voor een goed uitgeruste wagen.

Ik vroeg vorige week een lease offerte voor een witte Q3 sportback (omdat die knapper was met het shadow pack); De lease was ineens 15euro duurder. Reden van de lease maatschappij: ''minder goede restwaarde, wit is er wat uit aan het gaan''
    Helaas is de tool afgesloten. Ik heb een college die in februari een wagen kan kiezen, dus zullen dan eens kijken.

Ik, originele budget was 600 EUR, maar nu betaal ik dus 640 EUR. Ik was erg geïnteresseerd in een Q3 maar mijn grens werd grof overschreden. De Q3 was een dikke 150 bruto per maand duurder (t.o.v. de 680 originele prijs van de X1) als ik dezelfde opties wou als in de X1 dat was toch echt teveel van het goede.
    Laatst gewijzigd door coldvinc; 22 januari 2020 om 12:02
    My fight towards financial independence: Fight to FI/RE

Plecotus's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plecotus Bekijk bericht
    Hier idem! Dinsdag eindelijk collectie dag!
    Staat al sinds voor Kerstmis klaar in de garage maar door vakantie kan ik er nu pas achter gaan...

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
    Gisteren poging #1 voor afhalen wagen: bij het buiten rijden van de showroom meteen issues (lees: waarschuwingen op de dash). Enkele kabeltjes doorgeknabbeld in de motorruimte terwijl de wagen de afgelopen weken buiten op de parking heeft staan wachten.
    Meteen ter plekke nieuwe kabels gestoken en foutcodes gecleared, maar op weg naar het tankstation opnieuw waarschuwingen! Teruggedraaid en sleutel afgegeven!

Vandaag poging #2: "de wagen is volledig in orde meneer, u mag hem komen halen". Ik start de wagen: foutmelding. SERIEUS!

Dus eerst missen ze dit tijdens het aflever-klaar maken van de wagen. En nu blijkbaar OPNIEUW niet goed getest na de uitgevoerde herstellingen?!

Als ik de wagen ooit overhandigd krijg zien ze mij daar alleszinds nooit meer terug voor onderhoud. Wat een farce!!

Pagina 640 van 684 Eerste ... 140540590630636637638639640641642643644650 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten