iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door camerad Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mercedes is inderdaad wel toe aan een nieuw design voor hun D segmenters. Zo’n ipad op het dashboard met randen van 3cm was misschien aanvaardbaar 5j geleden maar zou voor een premium wagen toch niet meer mogen. Geldt eveneens voor de GLC.

Persoonlijk zou ik momenteel de GLA prefereren boven een C of GLC. Een interieur dat terug mee kan met de tijd en op het autosalon best wel verrast hoeveel ruimte je hebt achterin. Zeker voor een wagen die gebaseerd is op een kleine A klasse.
    Feit dat ze gebaseerd zijn op de A klasse is de reden dat ik net voor de C gekozen heb. Wou oorspronkelijk voor de cla gaan maar comfort was beetje zoek terwijl ik dat net zoek. Geef mij maar de rwd en comfort van de c klasse dat en heb zowat alle opties die ik wou en meer.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik help mijn vriendin een bedrijfswagen kiezen binnen haar budget van 550 euro exclusief btw, maar alle offertes komen terug boven het budget. Het leasebedrijf is ALD Automotive en het gaat om een oeprationele lease. Het termijn is 4 jaar. Kilometers ben ik niet zeker, maar mijn vriendin doet er zeker 40000 per jaar. Ik denk zelf dat het bedrijf budgetten heeft gevraagd op basis van 30000 km per jaar, dit moet ik nog nagaan.

Ik heb volgend offertes laten opmaken:
    Skoda Kamiq - Prijs excl btw = 23300 - Leaseprijs: 606 euro/maand
    Skoda Kamiq - Prijs excl btw = 22450 - Leaseprijs: 593 euro/maand
    BMW 1 reeks - Prijs excl btw = 26230 - Leaseprijs: 628 euro/maand
    BMW X1 - Prijs excl btw = 28500 - Leaseprijs: 697 euro/maand

De Skoda's zijn heel goed uitgerust met opties, de BMW's iets minder. Op Skoda was er ook meer korting.

Ik vraag me nu af hoe deze budgetten worden berekend? Deze liggen toch redelijk hoog als ik me niet vergis. Als een Scala al 43 euro buiten haar budget valt, naar welke auto's moet ik dan gaan kijken?

Plecotus's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Question

Vraagje voor de (ervarings)deskundigen:

Na een 3-tal jaren 'in-between' (lees: ZONDER! ) bedrijfswagen gezeten te hebben kom ik sinds augustus 2019 wél terug in aanmerking voor een wagen. Kon kiezen tussen of een bedrijfswagen of een 'car allowance'.
    Die allowance bedroeg 850EUR / maand. Ik heb voor de wagen gekozen, maar sinds de allereerste maand liep dit volledig fout bij HR en werd er tóch een car allowance uitbetaald, dewelke dan enkele maanden later terug 'verrekend' werd (lees: opnieuw in mindering gebracht) om dan toch de volgende maand wéér opnieuw op mijn loonbrief te verschijnen:

MaandCar Allowance
    Augustus + 850
    September+ 850
    Oktober- 301.61 (terugvordering augustus) / - 850 (terugvordering september)
    November+ 850
    December- 329.03 (terugvordering oktober / - 850 (terugvordering november)

Buiten het feit dat de uitbetaalde en achteraf opnieuw ingetrokken bedragen NIET overeenkomen vraag ik mij ook het volgende af:

1) ik beschik sinds augustus wel over een tijdelijke inloopwagen, echter heb ik tot de dag van vandaag nog geen enkele VAA moeten betalen voor die wagen
    2) de inloopwagen is een rental. Dus geen short-lease, noch tijdelijke wagen 'van de parking'

Mijn bedenking daarbij:

1) wordt ik wel verondersteld VAA te betalen op die rental?
    2) aangezien dit een rental (geen lease) is, én ik blijkbaar geen VAA betaal heb ik misschien wettelijk dan tóch recht op de car allowance tijdens die maanden tot dat de definitieve leasewagen geleverd wordt?

Van HR heb ik tot nu geen eenduidig antwoord ontvangen.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arno Verdoodt Bekijk bericht
    Als een Scala al 43 euro buiten haar budget valt, naar welke auto's moet ik dan gaan kijken?
    Fabia en consoorten?

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plecotus Bekijk bericht
    1) wordt ik wel verondersteld VAA te betalen op die rental?
    Ja. Jij hebt als werknemer niets te maken met de modaliteiten van je werkgever om die wagen voor jou te voorzien. Dat heeft geen invloed op VAA.

Klein detail: je betaalt geen VAA. Je betaalt belastingen op een VAA (want het wordt bijgeteld bij je loon).

2) aangezien dit een rental (geen lease) is, én ik blijkbaar geen VAA betaal heb ik misschien wettelijk dan tóch recht op de car allowance tijdens die maanden tot dat de definitieve leasewagen geleverd wordt?
    Naast het feit dat je wel degelijk een VAA zou moeten hebben, zal je werkgever je graag zien komen: die moet zo al de hoge kost van een rental dragen en dan zouden ze nog eens €800 extra per maand aan jou moeten betalen?

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Klein detail: je betaalt geen VAA. Je betaalt belastingen op een VAA (want het wordt bijgeteld bij je loon).
    Klopt inderdaad. Maar er staat al 6 maanden geen enkele vermelding van VAA voor de wagen op mijn loonbrief. Wel voor 'GSM' en 'Internet abo'

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    en dan zouden ze nog eens €800 extra per maand aan jou moeten betalen?
    YESSS!

Nee, alle gekheid op een stokje: dat lijkt me inderdaad ook niet logisch maar ik probeer een verklaring te vinden waarom mijn loonbrief sinds augustus consistent elke maand opnieuw één grote soep is.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Vraagje voor de (ervarings)deskundigen:

Na een 3-tal jaren 'in-between' (lees: ZONDER! ) bedrijfswagen gezeten te hebben kom ik sinds augustus 2019 wél terug in aanmerking voor een wagen. Kon kiezen tussen of een bedrijfswagen of een 'car allowance'.
    Die allowance bedroeg 850EUR / maand. Ik heb voor de wagen gekozen, maar sinds de allereerste maand liep dit volledig fout bij HR en werd er tóch een car allowance uitbetaald, dewelke dan enkele maanden later terug 'verrekend' werd (lees: opnieuw in mindering gebracht) om dan toch de volgende maand wéér opnieuw op mijn loonbrief te verschijnen:

MaandCar Allowance
    Augustus + 850
    September+ 850
    Oktober- 301.61 (terugvordering augustus) / - 850 (terugvordering september)
    November+ 850
    December- 329.03 (terugvordering oktober / - 850 (terugvordering november)
    zie eniac +

Afbouwingen kunnen beperkt worden om wettelijke redenen. Of wegens inhouding van vaak (hangt er vanaf hoe goed je een loonfiche kan lezen, kan zijn dat je wat mis interpreteert)
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    kan zijn dat je wat mis interpreteert)
    Heel goed mogelijk! Heb die mannen/vrouwen van SDworx al meermaals verdacht van het opzettelijk overcompliceren van de loonfiche . Zeker als het over (eenmalige) premies, awards of ESPP bijdrages gaat! De belastingen die je daar op betaald worden allemaal maar in één pot gegooid met de belastingen op je regulier loon waardoor je alle detail/overzicht verliest.
    Sorry, even

Wat betreft de Car Allowance is het 'redelijk' simpel (buiten het feit dat de bedragen van de terugvorderingen mijn inziens niet veel steek houden).
    Alles, zowel de betalingen als de terugvorderingen vallen onder 'Premie 3026' met als omschrijving 'Car Allowance'. Waar bij de terugvordering dan nog een maand & jaar vermeldt worden (bijvb: 08/19 of 09/19)

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arno Verdoodt Bekijk bericht
    Mijn vriendin heeft nu net ook een nieuwe job met bedrijfswagen. Het gaat om operationele lease van 4 jaar met budget van 550 excl btw. Al enkel offertes gedaan o.a bij BMW en Skoda. Bijvoorbeeld voor een Skoda Scala volledig uitgerust met alle packs zitten we na korting aan 22450 euro excl btw. De leasing maatschappij zette dit om naar een maandelijks budget van 593 euro excl btw en exclusief haar tankkaart. Vrees dus dat je voor 600 euro incl btw niet veel moet verwachten. Natuurlijk te zien wat voor lease het is en bij wat voor leasing bedrijf je zit.
    Dat lijkt me toch wel heel duur. Ik heb het eens nagevraagd en collega's met zelfde budget rijden rond met: A3 berline, Mercedes A, Skoda Octavia, Volvo V60 (wel bijna einde lease).
    Zal zelf wel zien hoe ver ik geraak met 605 EUR inc. BTW..

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)

Wat betreft de Car Allowance is het 'redelijk' simpel (buiten het feit dat de bedragen van de terugvorderingen mijn inziens niet veel steek houden).
    Alles, zowel de betalingen als de terugvorderingen vallen onder 'Premie 3026' met als omschrijving 'Car Allowance'. Waar bij de terugvordering dan nog een maand & jaar vermeldt worden (bijvb: 08/19 of 09/19)
    Die codes zijn intern, hebben weinig te maken met fiscaliteit. Er zijn 2 redenen die ik mogelijk acht:
    - inhouding van de teveel gekregen bedragen min de vaa. Daarvoor zou ik je loonfiches moeten zien.
    - inhouding van het bedrag beperkt tot de wettelijke grens van 20% van je loon
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Die codes zijn intern, hebben weinig te maken met fiscaliteit. Er zijn 2 redenen die ik mogelijk acht:
    - inhouding van de teveel gekregen bedragen min de vaa. Daarvoor zou ik je loonfiches moeten zien.
    - inhouding van het bedrag beperkt tot de wettelijke grens van 20% van je loon
    Ik heb ooit eens 1000 euro netto teveel gekregen en ben dit gaan 3 maal zeggen dat ze het nog terug moesten aftrekken.
    Toen kreeg ik een brief dat ze een fout gemaakt hebben en hebben ze me 1000€ bruto afgetrokken. Toen ben ik maar gestopt met er over te beginnen.

Misschien hebben ze er gewoon zo een soep van gemaakt dat ze het zelf niet meer weten. Zolang je het gemeld hebt en het in jou voordeel is zou ik er niet meer teveel over zeggen.

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Klopt inderdaad. Maar er staat al 6 maanden geen enkele vermelding van VAA voor de wagen op mijn loonbrief. Wel voor 'GSM' en 'Internet abo'

YESSS!

Nee, alle gekheid op een stokje: dat lijkt me inderdaad ook niet logisch maar ik probeer een verklaring te vinden waarom mijn loonbrief sinds augustus consistent elke maand opnieuw één grote soep is.
    Omdat die in Polen gemaakt worden, en die niets kennen van onze wetten misschien? Bij ons toch
    Als wij een probleem hebben zegt locale HR ons: "wij kunnen niks doen, log een ticket bij IT".
    Echt handig...Volgens mij kan ik gewoon elke week invullen in SAP dat ik van wacht was, extra betaald krijgen, en dat geen kat dat zou merken.

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)

YESSS!

Omdat die in Polen gemaakt worden, en die niets kennen van onze wetten misschien? Bij ons toch
    Als wij een probleem hebben zegt locale HR ons: "wij kunnen niks doen, log een ticket bij IT".
    Echt handig...Volgens mij kan ik gewoon elke week invullen in SAP dat ik van wacht was, extra betaald krijgen, en dat geen kat dat zou merken.

coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    BMW X1 vandaag gaan ophalen; Twee weken vroeger dan voorzien. Op een rapke twee foto's getrokken:

My fight towards financial independence: Fight to FI/RE

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trigun Bekijk bericht
    Voor de Q3 Sportback 35 TFSI S-Tronic, heb ik deze opties:

- Business Pack
    - MMI Touch Plus
    - Virtual Cockpit Plus
    - Buitenspiegels electr. verstelbaar en inklapbaar
    - Audi Sound System
    - Audi Phone box light (draadloos opladen)
    - Achteruitrijcamera
    - Adaptieve Snelheidsregelaar (incl. traffic jam assist)
    - Ergonomische sportzetels in stof
    - Comfort key (keyless entry en wagen starten met start-knop, ipv een old-school sleutel in het contact te moeten draaien)
    - Dab+
    - Park assist
    - Audi Smartphone Interface (voor de Apple carplay)

Enkel het stoffen interieur stoort me wat. Eventueel ga ik nog voor business plus en ga ik boven budget voor de semi lederen/pur zetels maar heb ik wel zetelverwarming bij.

Alternatief is nog steeds de Audi A4 Avant Advanced 35 TFSI S-Tronic met Business Pack Plus, sportzetels en Apple Car play. Maar dan mis ik wel de traffic jam assist, wireless charging, audi sound system, comfort key, dab+ en park assist.

Momenteel heb ik een A4 Avant van 2015. Dus de B8, nog het oude model, dus ook al zou ik opnieuw voor een A4 kiezen, het blijft een grote upgrade.
    ''Maar je ging toch een Q3 Sportback nemen??'' .....Jaah, maar ik kom er net achter dat die A4 dus ook wel in budget past (met wat opleg)

Wat een luxeproblemen toch! :-)
    Ik weet niet zeker of die 'Audi Smartphone Interface' draadloos is. Indien niet, lijkt het me niet zo interessant om een optie met draadloos laden te betalen.

Pagina 639 van 665 Eerste ... 139539589629635636637638639640641642643649 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten