iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik reed voor mijn huidige wagen ook met een 318d touring (de F31), heb verschillende malen een 1 serie als vervanger gehad, en vond het toch ook dag en nacht verschil. Je merkt echt wel dat je in een kleinere wagen zit dan.

Mijn huidige is nu wel een stukje harder terug (330e G20), mede door de 19" velgen met runflat's erop... Rijdt wel een stuk snediger dan de F30/31 serie...
    Niemand gaat ontkennen dat een 1 kleiner is dan een 3 eh .
    Maar harder... dat merk ik toch niet echt. Er is zelfs voor mij persoonlijk geen enkel verschil in hardheid tussen een A3, Mercedes A, BMW 1 standaard.
    Dus als iemand zegt dat je alle schokjes voelt tot in de puntjes van je haren, lijkt mij dat eigenlijk zwaar overdreven.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    Heb zelf een 1 gekozen omdat die vering hard is (rijd 70k/jr, maar kick op rap door bochten rijden ed). Heb al in verschillende wagens gereden, enkel de Mini cooper bj 2011 was nog harder geveerd. Je voelde daar zelfs de verflijnen op het asfalt. Was waanzinnig ha
    Dat voel ik in bijna elke auto. In een BMW 3 of 5 kan ik ook de verflijnen voelen.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Alphabet is toch echt een kutlease ze, zit al 2u in garage voor die eindelijk toestemming geven voor garage verder kan (of het ligt aan de garage waarom doen die dat niet op voorhand heb een afspraak...)
    En dat gewoon voor olieverversing + groot onderhoud (want ze moeten dat samen doen)

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Alphabet is toch echt een kutlease ze, zit al 2u in garage voor die eindelijk toestemming geven voor garage verder kan (of het ligt aan de garage waarom doen die dat niet op voorhand heb een afspraak...)
    En dat gewoon voor olieverversing + groot onderhoud (want ze moeten dat samen doen)
    Ach, het is bij veel grote merkgarages iets. Ik rij 1,5 jaar met een Octavia en heb denk ik al 6x in de garage gestaan (1x waterpomp defect, 1x silinblokken veranderd, rest gewoon onderhoud). Nooit was er iets van de eerste keer in orde. Ik verdenk die mannen er ook van te knoeien met de boordcomputer, of toch zeker met het interval voor onderhoud. Vorige onderhoud/nazicht was 5 maanden geleden, sinds 3 maanden geef BC melding dat er alweer onderhoud nodig is, en het is geen defect want hij telde af "onderhoud in 30-29-28 dagen". Wie gelooft zo'n garages nog op den duur?

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Het is bij de lokale dealer dat ik ga, al zijn ze wel net overgenomen (door groep die dat merk niet heeft).

Mag volgende week nog eens terug want ze hadden niet alle onderdelen binnen

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik moet ook al even op onderhoud. Maar ze hadden een maand nodig om m'n afspraak in te plannen.
    Nog 2 weken, ale 1,5 weken te gaan.

Ga natuurlijk over m'n kilometers zitten (ale, zit der al over), maar dat zal nu ook de grootste ramp ni zijn.

Qua onderhoud & issues heb ik daar nochthans nog nooit issues gehad de voorbije jaren (met m'n vorige kar dus). Maar er staat wel een advertentie voor nieuwe mechaniekers, dus jah ... volk te kort == lange wachttijd.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Net mooie offerte van de Skoda Supert iV Style gekregen. 50.000 voor de korting, en 35K na de korting :-)

Mooi mooi. Maar ik zie nu net de WLTP waardes.
    Daar staan twee waardes vermeld, terwijl er bij de NEDC maar 1 vermeld staat: ''cyclus binnen en buiten stad 32gr''
    Bij WLTP staat 'Cyclus laag, midden, hoog - gecombineerd: 138gr'' en 'cyclus 'depleting: 28gr".

Dus euuuhm...wat gaan ze nu in feite gebruiken om VAA te berekenen van plug-in hybrides??

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trigun Bekijk bericht
    Net mooie offerte van de Skoda Supert iV Style gekregen. 50.000 voor de korting, en 35K na de korting :-)

Daar staan twee waardes vermeld, terwijl er bij de NEDC maar 1 vermeld staat: ''cyclus binnen en buiten stad 32gr''
    Bij WLTP staat 'Cyclus laag, midden, hoog - gecombineerd: 138gr'' en 'cyclus 'depleting: 28gr".

Dus euuuhm...wat gaan ze nu in feite gebruiken om VAA te berekenen van plug-in hybrides??
    Aandrijvingstype maakt niet uit.

De gecombineerde WLTP waarde telt.

Of soit ... zal tellen, net zoals dat nu de gecombineerde NEDC 2.0 is.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    30%, das wel ferm inderdaad. Puur gezien autosalon? Ik vermoed eerder combinatie van verschillende factoren (fleet korting, autosalon, ...)?
    Laatst gewijzigd door Stellaken; 16 januari 2020 om 10:15

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)

Dus zo'n 30% korting?
    Dan zou de L&K iets boven 40k uit komen, concurrentieel met de 508 dus. Dat vind ik toch goeie deals voor plug-in hybrides...

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Dus zo'n 30% korting?
    Dan zou de L&K iets boven 40k uit komen, concurrentieel met de 508 dus. Dat vind ik toch goeie deals voor plug-in hybrides...
    Ja, dat gaat inslaan als een bommetje op de leasemarkt vermoed ik. Het laatste jaar is er gigantisch veel bewogen op de markt, waar je 1 jaar geleden de fiscaal interessante hybrides op je 2 handen kon tellen komen ze nu overal tevoorschijn.

Volgende stap van de regering zal dan wel zijn om deze te beginnen benadelen tov full electrics.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    3-reeks binnengebracht voor herstelling aan inklapbare trekhaak. Gaf een foutmelding en wou niet meer vergrendelen.

3 jaar en 2 maand in de lease (132K km) en hij mag niet meer vervangen worden van Athlon Nu goed, eind deze maand concreet nieuw loonvoorstel en hopelijk nieuw budget voor een 318dA Touring.

Als vervanger had ik trouwens de nieuwe Dreier gekregen, mijn indruk:

- héél veel stiller dan de F30
    - een pak ruimer
    - kwalitatief een serieuze sprong voorwaarts in het interieur
    - sportstoelen zijn een grotere must dan leder
    - business navi voldoet meer dan prima, meer nog, de tellers zijn veel mooier
    - idrive in combinatie met touch werkt waanzinnig goed, ook voor apple carplay (werkt draadloos en start meteen op)
    - het voelt alsof het motorblok nog meer tussen de assen ligt, de neus is echt licht. Da's iets wat ik vaak las, maar nooit goed snapte, tot gisteren

Negatief:
    - stuur is wel héél erg bekrachtigd, iets té, zelfs in sport
    - was een genepen 100kw variant, en die vind ik echt nauwelijks potenter aanvoelen dan mijn 316dA in sport
    - na jaaaaren BMW vind ik de ergonomie iets minder straightforward. Meer knopjes dan vroeger zelfs
    - ik maak het mij zelf wijs dat ik hem mooier vind dan de F30, maar eigenlijk issie niet zo mooi

coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    W00t! Wagen is geleverd en nummerplaat is ook al in orde. Documenten moeten gewoon nog toekomen bij de dealer.Ophalen zal dinsdag 21/01 gebeuren
    Originele leverdatum was 7 februari maar het zal dus vroeger zijn. Ik ga er nog mee kunnen rijden voor ik op verlof ga.
    My fight towards financial independence: Fight to FI/RE

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Joepie, op zoek naar een nieuwe leasebak.
    Ik ben momenteel de Audi A4 Avant aan het bekijken. Dat systeem met opties De website myald.be

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Enkele vragen ivm bedrijfswagen.
    Bij mijn huidige WG heb ook nooit een nieuwe mogen bestellen.
    Ik ga beginnen bij een nieuwe WG binnen 5 weken. Ik heb een leasebudget van 605 EUR inc. BTW., excl, tanken, 4j.
    Hoe gaat dit in zijn werk? Ik zal offertes moeten aanvragen bij garages etc.
    Maar hoe weet ik tot welk budget/.. ik kan gaan? Weet ik op voorhand welke modellen tot dit budget behoren?
    Laatst gewijzigd door Minimo; 19 januari 2020 om 00:32

iTrader
    64 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Minimo Bekijk bericht
    Enkele vragen ivm bedrijfswagen.
    Bij mijn huidige WG heb ook nooit een nieuwe mogen bestellen.
    Ik ga beginnen bij een nieuwe WG binnen 5 weken. Ik heb een leasebudget van 605 EUR inc. BTW., excl, tanken, 4j.
    Hoe gaat dit in zijn werk? Ik zal offertes moeten aanvragen bij garages etc.
    Maar hoe weet ik tot welk budget/.. ik kan gaan? Weet ik op voorhand welke modellen tot dit budget behoren?
    Hangt van uw werkgever af.
    Sommigen werken met vaste leasing bedrijven (Alphabet, ...), bij anderen ben je vrijer...

Bij mij was het offertes vragen bij de garages, werkgever laat voor de leasing dan nog even een tegen offerte door de eigen bank maken en hupsakee, bestellen!

Belangrijkste is wel hoeveel km/jaar, heeft een enorme impact op maandelijkse prijs!

Pagina 637 van 684 Eerste ... 137537587627633634635636637638639640641647 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten