iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dj1234 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dilemma: Ik moet/mag na 2 jaar met een BMW 1 te rijden een nieuwe auto kiezen binnenkort, maar ik ga net niet in een hogere loonschaal zitten op dat moment. Ik moet wel deze volgende auto 5 jaar houden.

Dus mijn opties zijn:
    - Opnieuw categorie BMW 1/Audi A3/A-klasse nemen en vanaf ik in de hogere loonschaal zit (een jaar later ofzo) een klein bedrag extra per maand bruto krijgen
    - Categorie BMW3/Audi A4/C-klasse nemen en maandelijks een klein bedrag van mijn loon in leveren tot ik in de hogere loonschaal zit
    Heb je die ruimte van de 3/A4/C nodig? Indien niet zou ik ongetwijfeld voor de lagere categorie gaan. Met een 1/A3/A ben je zelden beduveld.

josilirios's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou dat gewoon aanbrengen bij mijn directie of ze daar niet wat flexibel in kunnen zijn. Als ze die groei in jou zien en/of al uitgesproken hebben, wat is het probleem dan?
    Ben het wel gewoon om in een lossere omgeving te werken dus misschien dat dat niet lukt in een strakke organisatie structuur en loggere regels.
    Cheer up, the worst is yet to come.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Binnen x-aantal maanden is mijn huidige firmawagen (Octavia) afgeschreven dus ben ik al stilaan aan het uitkijken naar de mogelijkheden.
    Auto’s worden door de werkgever effectief aangekocht (dus geen leasing).

Budget is rond de €25.000,00 BTW in (factuurbedrag).

Voor de rest vrije keuze naar modellen toe. Wagen moet wel nieuw zijn en volgens aantal km zal het diesel worden.
    Op basis van mijn budget lijken mij opnieuw een Octavia of een Karoq mij de meest voor de hand liggende keuzes.
    De Tiguan staat zeer hoog op mijn verlanglijstje maar zal gezien het budget wellicht niet haalbaar zijn.

Iemand nog suggesties? Met gezinsuitbreiding in het achterhoofd zal het sowieso een break of SUV worden.
    Zoals reeds omschreven is het budget €25.000,00 inclusief BTW op factuur. Het mag dus ook gerust een wagen zijn van 35K met 10k korting...

Loont het daarnaast de moeite om eventueel wat langer te wachten op eventuele saloncondities?

GADGET's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ben je voor zo iets niet best met stockwagens of wagens die de garage al zelf heeft moeten inschrijven?

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Huidige of vorige generatie van CLA?
    Want de huidige is wel een stuk ruimer geworden.
    En die koffer is echt wel een pak hoger dan een bak bier.
    De huidige, had 30K km op de teller.

Op het einde van de koffer is die toch echt niet hoger hoor.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Einde? De bovenkant en onderkant van die koffer is toch parallel aan elkaar?
    En als je de hoedenplank er af haalt, heb je zelfs ruimte voor meerdere bakken bier (al weet ik niet of 3 op elkaar nog lukt) op elkaar te stapelen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dilemma: Ik moet/mag na 2 jaar met een BMW 1 te rijden een nieuwe auto kiezen binnenkort, maar ik ga net niet in een hogere loonschaal zitten op dat moment. Ik moet wel deze volgende auto 5 jaar houden.

Dus mijn opties zijn:
    - Opnieuw categorie BMW 1/Audi A3/A-klasse nemen en vanaf ik in de hogere loonschaal zit (een jaar later ofzo) een klein bedrag extra per maand bruto krijgen
    - Categorie BMW3/Audi A4/C-klasse nemen en maandelijks een klein bedrag van mijn loon in leveren tot ik in de hogere loonschaal zit
    Is een poolwagen die al een paar jaar oud is geen optie? Dan hoef je geen 5j meer te wachten vooraleer je de hogere klasse kunt komen.
    En hoeveel is dat klein bedrag? Ik persoonlijk zou proberen voor de grotere wagen te gaan, 5j is vrij lang en als je kinderen gaat hebben ofzo gaat die ruimte wel zeer handig zijn.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    De huidige, had 30K km op de teller.

Op het einde van de koffer is die toch echt niet hoger hoor.
    30k km op 3 maand? Want die is als ik het Google maar leverbaar sinds oktober 2019

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MKTO Bekijk bericht
    Binnen x-aantal maanden is mijn huidige firmawagen (Octavia) afgeschreven dus ben ik al stilaan aan het uitkijken naar de mogelijkheden.
    Auto’s worden door de werkgever effectief aangekocht (dus geen leasing).

Budget is rond de €25.000,00 BTW in (factuurbedrag).

Voor de rest vrije keuze naar modellen toe. Wagen moet wel nieuw zijn en volgens aantal km zal het diesel worden.
    Op basis van mijn budget lijken mij opnieuw een Octavia of een Karoq mij de meest voor de hand liggende keuzes.
    De Tiguan staat zeer hoog op mijn verlanglijstje maar zal gezien het budget wellicht niet haalbaar zijn.

Iemand nog suggesties? Met gezinsuitbreiding in het achterhoofd zal het sowieso een break of SUV worden.
    Zoals reeds omschreven is het budget €25.000,00 inclusief BTW op factuur. Het mag dus ook gerust een wagen zijn van 35K met 10k korting...

Loont het daarnaast de moeite om eventueel wat langer te wachten op eventuele saloncondities?
    Saloncondities zijn nu al overal he

Octavia wordt vernieuwd in mei (of ergenz daarrond)

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Dus mijn opties zijn:
    Easy.
    Zeker als het slechts een tijdelijk geval is dat je wat moet bij leggen & dat dit pakweg volgend jaar gecorrigeerd wordt, dan zou ik 100% voor een hogere klasse gaan VS 5j opgescheept zitten met dat klein ding.

Maar wel enkel als het geen kaal geval moet zijn ... anders ben je beter af dat je naar iets anders kijkt, want een kale Duitser ... jah ... al meermaals gezegd, maar ideaal is dat niet.

En de BIV ... momenteel nog NEDC 2.0 -> https://belastingen.vlaanderen.be/FA...an-uw-voertuig
    Blijkbaar is het uitgesteld naar 2021 (https://www.hln.be/nieuws/binnenland...2021~a04e57ee/) vooraleer ze WLTP pakken (wat dus voor de bedrijfswagens ook al was voorop gesteld is dus nu ook particulier het geval).

Maar ga er dus maar van uit dat het vanaf 2021 WLTP zal zijn ze.

Terug werkende kracht ... goh ... who knows. Nog niets van concrete informatie over zien passeren hoe ze daarmee om zullen gaan.
    Laatst gewijzigd door ThekillingGoku; 12 januari 2020 om 15:46

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn vriendin krijgt op haar eerste job een bedrijfswagen met budget 550/maand excl btw en tankkaart. Ze krijgt onder andere 13% korting bij BMW. Ik vroeg me af of een BMW 1 of X1 haalbaar is voor dat budget. We zijn offerte gaan aanvragen en redelijk gunstig geweest met de opties.. de 1 was 26.2k en de X1 was 28.5k, beiden exclusief btw. Nu moet de offerte omgerekend worden tot een maandelijks bedrag door het leasing bedrijf. Wat denken jullie? Moest het onrealistisch zijn gingen ze dat ons bij de BMW dealer wel vermeld hebben toch? Alvast bedankt.

langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Easy.
    Zeker als het slechts een tijdelijk geval is dat je wat moet bij leggen & dat dit pakweg volgend jaar gecorrigeerd wordt, dan zou ik 100% voor een hogere klasse gaan VS 5j opgescheept zitten met dat klein ding.

[...]
    Voor jou, daarom niet voor hem

Er zijn nogal wat factoren die bepalend zijn:
    - Hoeveel moet hij bijbetalen / hoeveel bruto extra indien hij kleinere wagen neemt
    - Hoeveel ruimte heeft hij effectief nodig
    - Hoeveel kilometer rijdt hij op een jaar
    - Hoe gevoelig is hij voor de 'status' van de grotere wagen

Het feit dat de vraag wordt gesteld vermoed ik wel dat er op gevoel zal worden gekozen en het de grotere wagen zal worden, en dat er nu gewoon bevestiging wordt gekozen bij autofanaten om toch maar voor de grotere te gaan

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door langun Bekijk bericht
    Voor jou, daarom niet voor hem

Er zijn nogal wat factoren die bepalend zijn:
    - Hoeveel moet hij bijbetalen / hoeveel bruto extra indien hij kleinere wagen neemt
    - Hoeveel ruimte heeft hij effectief nodig
    - Hoeveel kilometer rijdt hij op een jaar
    - Hoe gevoelig is hij voor de 'status' van de grotere wagen

Het feit dat de vraag wordt gesteld vermoed ik wel dat er op gevoel zal worden gekozen en het de grotere wagen zal worden, en dat er nu gewoon bevestiging wordt gekozen bij autofanaten om toch maar voor de grotere te gaan
    Goh ... I get that.

Maar hij vermeld zelf dat het een 'klein' bedrag is en dat het voor een beperkte periode is, dus valt die kost terug weg later onder de vorm van een opslag. In die zin zou bij mij de keuze snel gemaakt zijn (heck ... ik heb zelf al geld in m'n bedrijfswagens gestoken, dus ik heb letterlijk al een gelijkaardige keuze gemaakt ).

Uiteraard is dat 'mijn gevoel' en dat steken we hier ook niet onder stoelen of banken natuurlijk dat dit voor een groot deel ook voort komt uit het feit dat ik inderdaad ... fan ben van schoon wagens.

Moest hij nu gesproken hebben van grote bedragen en kiezen ver boven z'n budget zou ik het anders verwoord hebben ... maar daarom dat ik ook afsluit met die waarschuwing om niet te hoog in model te gaan VS het budget om niet met een kale kip te eindigen (gewoon om toch maar de 'status' te hebben).

Status die mij weinig interesseert eerlijk gezegd. Bij mij is het eerder voor mezelf. Heb toch maar weinig volk om tegen te gaan 'stoefen' met die status.
    En zij in de kring ... goh ... ik heb hier al voorbeelden aangehaald eh ... die hebben regelmatig iets gelijkaardig, dus stoefen is er dan ook niet aan de orde.

Ook professioneel ... nog slechts heel weinig van m'n klanten weten waarmee ik nu rond bol noch waarmee ik er voor mee rond bolde. Enkel als er bij die klant ook wagen fans zitten en we beginnen over auto's dan lieg ik er ook niet om natuurlijk.

Basically ... status ... goh ... I don't care. I just want a nice car. Eentje waar ik met plezier alle dagen naartoe loop en in stap.

En dan de andere argumenten -> Ruimte & kilometers ... die hebben mijn keuze alles behalve beÏnvloed.
    - Technisch gezien zou ik genoeg ruimte hebben met een 1-reeks, maar toch wil ik er geen, want ik zou er zelf niet alle dagen met plezier naartoe stappen (gezien de 'e' versie is mijne koffer nl. een pak kleiner dan normaal wete).
    - En km kan je trekken in een eentje indien gewenst (& kijk bv. naar m'n pa ... 440i M-Performance ... die bolt er mss 5K/jaar als 't al zoveel is)

Anyway ... I'll stop rambling there ... 't is iets dat hij persoonlijk gaat moeten bepalen voor zichzelf of die wagen hem iets waard is ... of niet.
    Voor mij was het antwoord dus 'ja'.

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Einde? De bovenkant en onderkant van die koffer is toch parallel aan elkaar?
    En als je de hoedenplank er af haalt, heb je zelfs ruimte voor meerdere bakken bier (al weet ik niet of 3 op elkaar nog lukt) op elkaar te stapelen.
    Ik heb ze even getekend.
    https://ibb.co/Tww27jF

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    5j opgescheept zitten met dat klein ding.

- Technisch gezien zou ik genoeg ruimte hebben met een 1-reeks, maar toch wil ik er geen, want ik zou er zelf niet alle dagen met plezier naartoe stappen
    Toch nog maar eens het bewijs wat voor een ongenuanceerde belachelijke clown je bent.

Wat voor een onzin toch weer. Volgens mij heb je zelfs geen weet wat een klein ding juist wilt zeggen.

En ook duidelijk dat je nog nooit met een F20 1er hebt gereden. Genoeg mensen die wel enige nuance hebben en die bewust voor een 1er gekozen hebben. En daar heel tevreden mee zijn. Meer tevreden dan hun 3 bijvoorbeeld. Ook zeer grote onzin dat je zegt dat je fan bent van schone wagens, en daarmee eigenlijk wilt zeggen dat je een 1, A3 en A niet mooi vindt. Pas op jij mag dat gerust vinden, maar de insteek en argumentatie daarvan zijn echt ridicuul.

Een heel betoog over hoe status u niks zegt. Maar dan wel alle argumenten geven, en alle pluspunten zoals meer waar voor uw geld weerleggen, die duidelijk aangeven dat het zuiver status is. Status waar je elke maand dan nog een extra eigen bijdrage voor doet. Je snapt dan toch dat uw advies zeer laakbaar is?

En dan afsluiten en zeggen dat kiezen voor een hatchback, een kleine wagen, wilt zeggen dat je geen waarde hecht aan een wagen. Mijn maag en ogen draaien duizend toeren.
    Laatst gewijzigd door MrKend54l; 12 januari 2020 om 18:26
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Pagina 632 van 684 Eerste ... 132532582622628629630631632633634635636642682 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten