ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik vind het niet terug op google, enkel dat Cronos de grootste elektrische vloot heeft van België.
    Goh ... zodra ge in 1 v/d grotere bedrijven terecht komt in een sector waar er wagens worden gegeven dan zit je snel aan de max fleet categorie bij de merken waar men relatie mee heeft.
    Maar men werkt ook veel met leasing firma's samen uiteraard en dat kan ook nog wel voorwaarden bevatten.

Anyway ... Chronos, Deloitte, etc. zullen wel redelijk goed zitten in hun voorwaarden.

Echter is er ook een keerzijde bij die bedrijven natuurlijk nl. dat men in die zelfde grotere bedrijven ook veel strenger zal zijn met de budgetten VS een KMO.
    Ge zult heel weinig te verkondigen hebben, zelfs met wat jaren op de teller binnen het bedrijf.
    -> Je bent daar veel meer dan bij een KMO gewoon een nummer.

Wil je omhoog zijn daar meestal structuren voor voorzien & komt dit meestal met functie wijzigingen & promoties of iets dergelijks. Maar blijft men uiteindelijk ook daar even strikt.
    Veelal worden senior budgetten even streng bewaakt als medior budgetten. De basis is gewoon hoger.

Bij een KMO is er veel vaker, zeker na wat jaren dienst, wat meer te 'regelen' om uw loonpakket dan wat meer te personaliseren of iets dergelijks. Zeker niet overal, al zeker niet een KMO van 5 man, but still.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik vind het niet terug op google, enkel dat Cronos de grootste elektrische vloot heeft van België.
    KBC leased zelf mss daarmee
    Plugin hybride zou voor mij ook wel interessant zijn aangezien ik 1000kwh teveel opwek dus als daar dan tussenkomst in is

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Goh ... zodra ge in 1 v/d grotere bedrijven terecht komt in een sector waar er wagens worden gegeven dan zit je snel aan de max fleet categorie bij de merken waar men relatie mee heeft.
    Maar men werkt ook veel met leasing firma's samen uiteraard en dat kan ook nog wel voorwaarden bevatten.

Anyway ... Chronos, Deloitte, etc. zullen wel redelijk goed zitten in hun voorwaarden.

Echter is er ook een keerzijde bij die bedrijven natuurlijk nl. dat men in die zelfde grotere bedrijven ook veel strenger zal zijn met de budgetten VS een KMO.
    Ge zult heel weinig te verkondigen hebben, zelfs met wat jaren op de teller binnen het bedrijf.
    -> Je bent daar veel meer dan bij een KMO gewoon een nummer.

Wil je omhoog zijn daar meestal structuren voor voorzien & komt dit meestal met functie wijzigingen & promoties of iets dergelijks. Maar blijft men uiteindelijk ook daar even strikt.
    Veelal worden senior budgetten even streng bewaakt als medior budgetten. De basis is gewoon hoger.

Bij een KMO is er veel vaker, zeker na wat jaren dienst, wat meer te 'regelen' om uw loonpakket dan wat meer te personaliseren of iets dergelijks. Zeker niet overal, al zeker niet een KMO van 5 man, but still.
    on that note, na een aantal jaar in die KMO's gezeten te hebben en altijd miserie gehad met die wagens, nu bij Cronos en daar is het gewoon simpel. Je hebt een budget en daarbinnen kan je kiezen wat je wilt. Je kan gewoon een trekhaak nemen bv, waar ik bij een KMO quasi moest smeken om die optie (want mensen met een trekhaak hebben meer kosten aan hun auto hurhurhur).

Dat "er kan wel iets geregeld worden" is m.i. ook wel iets typisch vlaams en zorgt over het algemeen voor meer miserie/afgunst dan dat het oplevert voor het bedrijf.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vanaf 2021 gaat de WLTP norm gebruikt worden voor het berekenen van de VAA.

Ik neem aan dat dit zal gelden voor NIEUWE wagens die aangekocht en ingeschreven worden in 2021.

De VAA voor wagens ingeschreven vóór 2021, die zowel een NEDC als WLTP score hebben op hun conformiteitsattest, zullen dan nog steeds verrekend worden via de NEDC? Men gaat toch niet plots vanaf 2021 de WLTP hanteren ipv de NEDC voor wagens van voor 2021?

STEL: Indien je een plug-in hybride zou kunnen kiezen, enkel omwille van de veel lagere VAA, maar je krijgt van je werknemer enkel een tankkaart voor diesel/benzine, en dus geen laadpaal thuis of een kaart om ten velde de auto op te laden, zou je die dan kiezen?
    Bvb: voor een wagen van 44K met 154gr CO2, is de VAA 370 euro. Mijn eigen bijdrage is zowiezo 170euro netto (alles tot 170 euro van VAA is netto te betalen bij ons) en dan de overige 200 is belastbaar. De VAA van de Skoda is 123 euro netto.

Zeker is dat ik die op eigen kosten niet ga opladen. Mss tijdens een tripje naar de Ikea, maar that's it.

djoew's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trigun Bekijk bericht

Ik neem aan dat dit zal gelden voor NIEUWE wagens die aangekocht en ingeschreven worden in 2021.

De VAA voor wagens ingeschreven vóór 2021, die zowel een NEDC als WLTP score hebben op hun conformiteitsattest, zullen dan nog steeds verrekend worden via de NEDC? Men gaat toch niet plots vanaf 2021 de WLTP hanteren ipv de NEDC voor wagens van voor 2021?

STEL: Indien je een plug-in hybride zou kunnen kiezen, enkel omwille van de veel lagere VAA, maar je krijgt van je werknemer enkel een tankkaart voor diesel/benzine, en dus geen laadpaal thuis of een kaart om ten velde de auto op te laden, zou je die dan kiezen?
    Bvb: voor een wagen van 44K met 154gr CO2, is de VAA 370 euro. Mijn eigen bijdrage is zowiezo 170euro netto (alles tot 170 euro van VAA is netto te betalen bij ons) en dan de overige 200 is belastbaar. De VAA van de Skoda is 123 euro netto.

Zeker is dat ik die op eigen kosten niet ga opladen. Mss tijdens een tripje naar de Ikea, maar that's it.
    Je hoeft toch niet te laden. Zou niet willen weten hoeveel plugins van consultants er rondrijden die nooit een stopcontact zien...Als je zelfstandig bent zou je wel laden omdat het voordeliger is. Als consultant lig je daar toch niet wakker van lijkt me...

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 met Tapatalk
    PSN: Denjoew

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djoew Bekijk bericht
    Je hoeft toch niet te laden. Zou niet willen weten hoeveel plugins van consultants er rondrijden die nooit een stopcontact zien...Als je zelfstandig bent zou je wel laden omdat het voordeliger is. Als consultant lig je daar toch niet wakker van lijkt me...

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 met Tapatalk
    Weet niet of het overal is zoals bij ons, maar onze situatie.

De tankkaarten die wij krijgen zijn berekend op gemiddeld verbruik per maand.
    Stel we leasen auto voor 30k km/jaar dan krijg je maandelijks 200 euro op de kaart, erboven gaan kan zeker maar deze extra wordt aangerekend aan het bedrijf.
    Ik dacht dat dit jaarlijks bekeken werd.

Nu de collega's met een hybride hebben een lager maandelijks bedrag tegenover de diesels en naften, pak fictief 100 euro aan naft omdat deze theoretisch minder verbruiken. Hebben ook kaart voor elektrisch te laden.

Moesten zij enkel tanken en nooit opladen, gaat dit op het einde van het jaar wel wat extra kosten aan het bedrijf en dan zullen ze er zeker over aangesproken worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Ik vrees dat uw aannames geen zekerheid zijn

Het zou me totaal niet verbazen als we vanaf 2021 met z'n allen gewoon op WLTP zullen belast worden waar de waarden beschikbaar zijn. Ik ga in elk geval uit van het worst case scenario. En zo zouden er toch veel mensen met een salaris-SUV beginnen nadenken of ze die echt nodig hebben. Goeie zaak dus.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Binnenkort naar het autosalon om die nieuwe Skoda Octavia te bekijken die ook beschikbaar zal zijn als plug-in. Dat interieur is serieus verbeterd!
    Zeker dat deze hier staat/te bestellen zal zijn.
    Vorige week kon de dealer mij hierover nog geen info geven en verwachtte hij de plug-in pas tegen de zomer of zelfs het najaar van 2020.

De Superb Plug-In is momenteel pas beschikbaar, nu de octavia al uitbrengen als Plug-in lijkt me iet verstandig
    Prijs je deze te hoog gaat die nooit verkopen, prijs je hem lager dan zal de superb nietmeer verkopen

Mij lijkt het dat ze eerst de superb nog even alleen in de markt laten staan

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht
    Zeker dat deze hier staat/te bestellen zal zijn.
    Vorige week kon de dealer mij hierover nog geen info geven en verwachtte hij de plug-in pas tegen de zomer of zelfs het najaar van 2020.
    Octavia is er nog niet als hybride. Enkel superb momenteel

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Alle auto's vanaf 1 januari 2018.
    Dit is al van 2017 of zelfs 2016 geweten dat het zo ging zijn. Daarom dat ook veel hybrides nog voor 2018 gekocht werden omdat ze daarna als 'fake' gingen beschouwd worden.

Of geldt 1 jan 2018 enkel voor de hybrides en niet voor VAA?

Manu's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    Hebben ook kaart voor elektrisch te laden.
    En hoe laden ze thuis? Is er een laadstation geïnstalleerd waarmee de kaart werkt, worden de kosten terugbetaald of is het op eigen kosten?
    Want een laadkaart alleen is m.i. toch nutteloos, een groot deel van het laden gebeurt in principe thuis.
    What you do today can improve all your tomorrows.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Forfaitair bedrag of aparte teller dacht ik.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Alle auto's vanaf 1 januari 2018.
    Dit is al van 2017 of zelfs 2016 geweten dat het zo ging zijn. Daarom dat ook veel hybrides nog voor 2018 gekocht werden omdat ze daarna als 'fake' gingen beschouwd worden.

Of geldt 1 jan 2018 enkel voor de hybrides en niet voor VAA?
    Er is nog nergens een bepaling die stelt dat vanaf 1/1/2021 de WLTP-waarden zullen gebruikt worden, laat staan voor welke auto's vanaf welk bouwjaar/inschrijvingsjaar dat zo zal zijn. Deze beslissing is door de vorige regering doorgeschoven naar de nieuwe regering, maar die hebben we dus nog niet.

Voor zover ik weet is het enige dat nu vastligt dat de NEDC 2.0 waardes sowieso worden gebruikt tot eind dit jaar. Wat daarna precies komt is een vraagteken.

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manu Bekijk bericht
    En hoe laden ze thuis? Is er een laadstation geïnstalleerd waarmee de kaart werkt, worden de kosten terugbetaald of is het op eigen kosten?
    Want een laadkaart alleen is m.i. toch nutteloos, een groot deel van het laden gebeurt in principe thuis.
    Forfaitair bedrag idd, sommige hebben hiervan deftige laadpaal gezet omdat hun vrouw een thuispraktijk heeft.

Alles samen krijgen ze hun vervoer volledig vergoed, maar indien ze enkel maar naft tanken gaan ze mogen bijleggen op het einde van het jaar.

iTrader
    64 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manu Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    Forfaitair bedrag idd, sommige hebben hiervan deftige laadpaal gezet omdat hun vrouw een thuispraktijk heeft.

Alles samen krijgen ze hun vervoer volledig vergoed, maar indien ze enkel maar naft tanken gaan ze mogen bijleggen op het einde van het jaar.

Bij mij laadstationnetje (evhub).
    Is verbonden met het internet en geeft verbruik door aan de werkgever.
    Wanneer ik afrekening krijg van mijn energieprovider geef ik een kopij binnen, daarna wordt het aantal KWh verbruikt door het laadstation terugbetaald door de werkgever, aan nachttarief.

Ik sta zelf in dat mijn wagen enkel begint te laden binnen de nacht tarief uren (programmeerbaar in mijn wagen, BMW 330e).

Moesten ze dat niet doen dan zou niemand zijn firmawagen aan de stekker hangen om op eigen kosten te laden hé!

Pagina 630 van 675 Eerste ... 130530580620626627628629630631632633634640 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten