iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Je moet die RS'en ook niet gaan vergelijken met S/RS/AMG... en consoorten hé.

Ze zijn meestal zelfs trager dan pakweg een 330i of 330d, dus gewoon de iets hogere motorisaties bij de premium's.

Vind ook dat die RS'en wat tegenvallen, ze labelen dat als hun sportuitvoering, maar die prestaties zijn toch niet echt wauw te noemen.
    Ik mis hier precies toch iets. De Kodiaq, oké, dat is een twijfelgeval omdat ze daar enkel de diesel in hebben gestoken.

Maar de Octavia RS zit toch gewoon middenin hot-hatch domein? Volgende generatie zal ook wel +- 280PK gaan krijgen.
    En een 330i is ongeveer even snel als een hot-hatch in de rechte lijn. Maar op een effectief rondje op circuit gaat die toch serieus moeite mogen doen om te volgen.

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Is de Octavia niet doorgaans net iets trager dan de vergelijkbare varianten zoals Focus ST, I30N, 308 GTI,...?

Enfin, kan mis zijn, maar ik mis toch wat spanning bij het RS label, zeker wanneer ze dat idd op de Kodiaq plakken en die dan eigenlijk qua specs moet onderdoen voor pakweg een Q5 3.0 TDI.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je moet die RS'en ook niet gaan vergelijken met S/RS/AMG... en consoorten hé.

Ze zijn meestal zelfs trager dan pakweg een 330i of 330d, dus gewoon de iets hogere motorisaties bij de premium's.

Vind ook dat die RS'en wat tegenvallen, ze labelen dat als hun sportuitvoering, maar die prestaties zijn toch niet echt wauw te noemen.
    Ben het volledig met je eens.
    Maar opnieuw, het is de bang for buck waar het verschil zit.
    Ik was zeer verrast op basis van het afwerkingsniveau wanneer ik naar de nieuwe Superb & Kodiaq kijken ging.
    Dit is echt niet meer "budget", maar eerder instap premium.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Is de Octavia niet doorgaans net iets trager dan de vergelijkbare varianten zoals Focus ST, I30N, 308 GTI,...?

Enfin, kan mis zijn, maar ik mis toch wat spanning bij het RS label, zeker wanneer ze dat idd op de Kodiaq plakken en die dan eigenlijk qua specs moet onderdoen voor pakweg een Q5 3.0 TDI.
    Momenteel is de Octavia wat trager (0.3s naar 100 tov i30N), maar hij zit ook nog op een "oude generatie" qua motorisatie. i30N, Megane RS en Focus ST zijn allemaal nieuw en zitten rond 280PK, De 308 GTI moet het met iets minder doen, maar weegt een pak minder.

Dus dan zit je met een relatief zware wagen met "maar" 245PK logischerwijs wat achterop. Maar in de Golf TCR levert die motor 290PK, dus verwacht dat van de volgende Octavia RS ook maar.

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Necre0 Bekijk bericht
    Ik was zeer verrast op basis van het afwerkingsniveau wanneer ik naar de nieuwe Superb & Kodiaq kijken ging.
    Pas op, ik ben er ook van overtuigd dat die Kodiaq RS idd zeer leuk is om mee te rijden en een zeer goede keuze is gezien de prijs.

Maar wanneer je dat RS label ziet, en de uiterlijke kenmerken erbij neemt, dan verwacht je eigenlijk een kleine bom. En dat is het allesbehalve natuurlijk. Ze zouden die motorisatie beter gewoon zo aanbieden, met de optie voor bv een RS-pack. En dan een echte topper uitbrengen met RS label.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Deze ochtend een 440i die zichzelf bijna in het decor zette. Hoe dom kan je nu zijn om vier rijstoken ineens op te schuiven vanaf de oprit lost over de witte markeringen in zo'n regen...

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Evolutie diesel/benzine, op Cardoen momenteel 617 benzine wagens, 20 diesels en 6 hybrides.

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Deze ochtend een 440i die zichzelf bijna in het decor zette. Hoe dom kan je nu zijn om vier rijstoken ineens op te schuiven vanaf de oprit lost over de witte markeringen in zo'n regen...
    Nothing new. Zo rijden er genoeg zotten rond.

Paar weken geleden nog ... 's ochtends op E40 ter hoogte oprit Aalst heeft er mij enen zo vol in de fring doen schieten (& dus bijna v/d weg geknald moest ik een halve seconde trager gereageerd hebben).
    Ik gewoon rustig 120 in de midden, links naast mij 'beetje plaats' & rechts van mij ne camion die ietwat voor mij bolde & dus nog nét nen otto tussen kon (maar eigenlijk niet, want die camion rijdt natuurlijk geen 120).
    Jah ... toch forceren e ... van oprit bang naar links, mij de pas afsnijden. Echt ne criminele zot.

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Evolutie diesel/benzine, op Cardoen momenteel 617 benzine wagens, 20 diesels en 6 hybrides.
    Cardoen pakt al een hele tijd geen diesels meer binnen. Gelijk hoe. Dus da's nog overschot die van den hof moet.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hoe werkt Cardoen eigenlijk? ergens lotjes auto's opkopen in faillissement of goeikopere EU-landen ofzo?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als al die auto's uit faillissementen moeten komen, gaan er toch gigantisch veel bedrijven failliet mogen gaan ze :o

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Als al die auto's uit faillissementen moeten komen, gaan er toch gigantisch veel bedrijven failliet mogen gaan ze :o
    Cardoen, Dex etc .. - Autoforum

blijft gewoon info van een ander forum maar toch interessant.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Daar zie ik ergens degelijk bewijs dat het uit faillissementen komt.
    Dat is een heel hardnekkig gerucht in die wereld dat als het van grote loten komt, dat het bijna automatisch uit faillissementen komt.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Necre0 Bekijk bericht
    Dat zijn toch allemaal boute uitspraken hoor :P
    Als skoda instap premium is, wat is volkswagen dan?

Pas op skoda zit heel goed met hun kwaliteit en hun prijs. Maar vergeet niet dat het wel nog altijd een wagen gebaseerd is op proven VW onderdelen.
    Ze pakken het smart aan door ruime wagens te bouwen, en ruimte geeft de mensen een perceptie dat het beter is. Terwijl dat niet altijd zo hoeft te zijn.
    Buiten skoda heb je ook nog mazda, niet vergeten dat deze toch ook wel veel waarde voor uw geld bieden. En ze bouwen ook nog veel andere wagens buiten enkel de 9lives heilige graal de MX-5.

Ik kan u alvast wel één ding zeggen, een skoda kan mij allesbehalve bekoren. En ik ken zo nog genoeg mensen die hier hetzelfde over denken.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SlashDotDash Bekijk bericht
    Op mijn audi was dat een bolvormige sensor / radar links onderaan de bumper; die bij BMW is plat midden onderaan de bumper, misschien een kleinere 'kijkhoek'?
    Van wat ik kan vinden op het net is dat Audi dit inderdaad gewoon wat doorontwikkeld heeft. Blijkbaar gebruikt de ACC dan gegevens van de GPS om te bepalen langs welke kant er niet ingehaald mag worden (bijvoorbeeld UK, wegens LHD). Je kan het systeem ook bypassen door een dot gas te geven, dan gaat ie alsnog rechts inhalen.

Weet ook dat de regels ivm rechts inhalen niet overal gelijk zijn in Europa. In Duitsland mag je bijvoorbeeld rechts inhalen op de autosnelweg met een snelheid tot 80km/u.

Maar misschien heeft BMW ook zoiets in de hogere reeksen. Een G20 heeft ondertussen trouwens ook radar + camera ipv alleen radar zoals een F30.

Pagina 622 van 622 Eerste ... 122522572612618619620621622

Tags for this Thread

Regels voor berichten