Li1quid's schermafbeelding
    iTrader
    99 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door camerad Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Bij BMW zit er trouwens een bug in de ACC, hij ziet geen stilstaand verkeer. Dus als je achterop een stilstaande file komt aangereden dan remt hij niet automatisch. Best wel een supergevaarlijke situatie.
    Is bij VW ook zo, lijkt me geen bug te zijn maar design keuze.
    Het systeem zal er vanuit gaan dat het geparkeerde wagens (of decor) zijn en je daarvoor nog een bocht zal nemen.

Zelf wissel ik zonder na te denken tussen ACC en gewoon rijden. De situaties waar ACC goed werkt heb je na een tijdje wel door.
    PSN: Li1quid

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door camerad Bekijk bericht
    Bij BMW zit er trouwens een bug in de ACC, hij ziet geen stilstaand verkeer. Dus als je achterop een stilstaande file komt aangereden dan remt hij niet automatisch. Best wel een supergevaarlijke situatie.
    Ik vind dat niet onlogisch, ACC is nog iets anders dan autonoom rijden. Wat wel stom tov mijn vorige (Audi) is is dat het BMW systeem spontaan rechts inhaalt ipv de wagen links voor je te volgen. En houdt veel meer (minimum) afstand dan bij Audi wat wel vervelend is zoals Eniac zegt.

Wat wel tof is bij mijn 5 is dat hij de ACC radar altijd lijkt te gebruiken ook als je zonder CC rijdt en die info gebruikt om te schakelen. Als je gas lost schakelt hij automatisch terug om af te remmen tov je voorligger. En bij een file schakelt de motor aan uit stilstand zodra je voorligger aanzet.

Dubbel gevoel dus, bij mijn Audi kon ik dat niet missen. Bij mijn huidige wagen zou ik wel zonder kunnen.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    Vraagje trouwens voor de BMW hybride rijders, de pre-conditioning (verwarmen van wagen voordat je ermee vertrekt), warmt die eigenlijk buiten het interieur en de batterij ook de benzinemotor op?

Want indien niet, en je rijdt een eind op batterij alleen, en moet dan eens snel optrekken, dan zou je ineens een hoog vermogen van een ijskoude benzine motor gaan vragen, niet echt ideaal me dunkt?
    Ligt eraan wat je hoog vermogen noemt natuurlijk. Het is altijd de combinatie volledig elektrisch vermogen en surplus het brandstofvermogen.

De elektromotor zit ook op dezelfde lijn als de 2.0l brandstofmotor en je onderschat ook wel de warmteafgifte van die elektromotor denk ik

Als je bij u thuis vertrekt dan staat uw motor toch ook koud? En dan moet je ook naar 50 of 70 optrekken.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    63 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Ligt eraan wat je hoog vermogen noemt natuurlijk. Het is altijd de combinatie volledig elektrisch vermogen en surplus het brandstofvermogen.

De elektromotor zit ook op dezelfde lijn als de 2.0l brandstofmotor en je onderschat ook wel de warmteafgifte van die elektromotor denk ik

Als je bij u thuis vertrekt dan staat uw motor toch ook koud? En dan moet je ook naar 50 of 70 optrekken.
    Goh, als ik thuis vertrek met mijn huidige wagen rij ik rustig tot mijn watertemperatuur normaal staat, pas daarna zal ik eens wat sportiever rijden.

Maar ik vermoed dat wanneer ik met de hybride rustig rij (en dus enkel elektrisch), de verbrandingsmotor gewoon nooit op temperatuur komt, tenzij er een systeem is waardoor dat wel gebeurt.
    De elektrische motor steekt mee in de versnellingsbak, dus zie niet onmiddellijk hoe de warmte van die elektro motor de benzinemotor gaat opwarmen, tenzij die ook watergekoeld zou zijn?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

De bedrijfswagen topic

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Li1quid Bekijk bericht
    Is bij VW ook zo, lijkt me geen bug te zijn maar design keuze.
    Het systeem zal er vanuit gaan dat het geparkeerde wagens (of decor) zijn en je daarvoor nog een bocht zal nemen.

Zelf wissel ik zonder na te denken tussen ACC en gewoon rijden. De situaties waar ACC goed werkt heb je na een tijdje wel door.
    Lijkt mij toch een vrij bizarre design keuze dan. Dit creeert levensgevaarlijke situaties. Op geen enkele manier verwacht je dat die gewoon aan volle snelheid doorrijdt. En zelfs in de file wanneer de voorligger die netje gevolgd wordt door ACC beslist om een ander rijvak te kiezen kan het systeem de stilstaande auto erachter niet zien.
    Dat dit bij meerdere merken is wil gewoon zeggen dat ze hun software bij de zelfde fabrikant inkopen en dat ze dus met dezelfde beperkingen zitten.

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als je veel rijdt op autostrades zijn al die rijhulpsystemen echt leuk hoor.
    Ik betaal er toch met plezier voor bij, zo stap je na 1.5h rustig uit je wagen en kan je aan je werk beginnen of naar huis gaan. IPV helemaal stressed te zijn.

Die afstand dat de ACC houdt vind ik persoonlijk ook goed, in het begin is die lang, maar eenmaal je weet wnr je moet beginnen inhalen heb ik er geen last meer van. Bij mij staat die op bijna de langste afstand. Ik gok bij 120km/h dat dat 75 of meer meters is dat die afstand houd.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Goh, als ik thuis vertrek met mijn huidige wagen rij ik rustig tot mijn watertemperatuur normaal staat, pas daarna zal ik eens wat sportiever rijden.

Maar ik vermoed dat wanneer ik met de hybride rustig rij (en dus enkel elektrisch), de verbrandingsmotor gewoon nooit op temperatuur komt, tenzij er een systeem is waardoor dat wel gebeurt.
    De elektrische motor steekt mee in de versnellingsbak, dus zie niet onmiddellijk hoe de warmte van die elektro motor de benzinemotor gaat opwarmen, tenzij die ook watergekoeld zou zijn?
    Uw watertemperatuur speelt in feite minder mee. Het is vooral uw olie, uw smeermiddel, die op temperatuur moet zijn.
    Echt koud zal uw motor niet meer zijn als je al even elektrisch aan het rijden bent.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Uw watertemperatuur speelt in feite minder mee. Het is vooral uw olie, uw smeermiddel, die op temperatuur moet zijn.
    Echt koud zal uw motor niet meer zijn als je al even elektrisch aan het rijden bent.
    Preconditioning bij BMW is niet eigen aan het hybrid model e. Ik had dit bv. ook al op m'n 3 reeks van 6 jaar geleden (kon dat dan doen via de ConnectedServices).
    Anyway ... enige wat hier gebeurd is dat de wagen ge-pre-climatiseerd wordt. Hierbij spreken we dus over de binnen temperatuur.

Dit zal geen effect hebben voor zover ik weet op de batterij of electromotor. En al zeker niet op uw verbrandingsmotor.
    Enkel is het wel zo dat hiervoor electriciteit gebezigd wordt, dus zuigt dit wel aan de lading v/d batterij.

En i.v.m. in E vertrekken & snelweg opgaan -> Ja, het is idd het geval dat je dan 0,0 seconden de motor hebt opgewarmd mits je in E bolde richting snelweg. Eenmaal snelweg schiet m'n motor dan in gang.
    Nu ja ... die wagens zullen daar ook op ontworpen zijn eh ... anders moet je nooit Full-E rijden.

Ik zet zo m'n machien meestal in battery control op den oprit, zo draait de motor tegen dat ik begin te versnellen. Als je idd tot op de snelweg bolt in Full-E & dan verwacht full blown kickdown te doen richting links rijvak ipv rustig in te voegen ... jah da's dan ook weer niet het beste plan. De motor moet dan ineens wakker worden & ineens 100% geven. Dan zal de motor sowieso niet z'n volle prestatie kunnen geven.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Ik heb hier net eens in de configurator een 530e en een A7 55 TFSIe samengeklikt, beide soortgelijk uitgerust. Verrassend resultaat:
    530e :€96650
    A7: €98840

En aangezien VAG standaard een pak meer korting geeft, zou de A7 uiteindelijk goedkoper uitkomen. Toch wel opvallend gezien het vermogenverschil (117PK) en het feit dat de A7 eigenlijk een klasse hoger zit.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Ik heb hier net eens in de configurator een 530e en een A7 55 TFSIe samengeklikt, beide soortgelijk uitgerust. Verrassend resultaat:

En aangezien VAG standaard een pak meer korting geeft, zou de A7 uiteindelijk goedkoper uitkomen. Toch wel opvallend gezien het vermogenverschil (117PK) en het feit dat de A7 eigenlijk een klasse hoger zit.
    Ik heb vorige week de A6 berline 50 TFSIe eens samengeklikt. Dan heb je 300PK ipv 367, maar dat is nog altijd niet mis. En zelfs proper uitgerust (business plus met wat leuke opties erbij zoals de B&O en dergelijke) blijf je dan onder de 70K.

Helaas, hij komt een jaartje te laat voor mij

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht

Waarom is een A7 een stapje hoger?

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik zie de A7 toch ook maar als de coupé van de 6, die dan toch op dezelfde hoogte staat als een 5.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Puur financieel is dat zo. De A6 en 5 zijn directe concurrenten. De A7 is met vergelijkbare uitrusting een 7000 euro duurder dan een A6 - tenzij ik bij mijn vergelijkingen eerder dit jaar serieus wat over het hoofd gezien heb.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Puur financieel is dat zo. De A6 en 5 zijn directe concurrenten. De A7 is met vergelijkbare uitrusting een 7000 euro duurder dan een A6 - tenzij ik bij mijn vergelijkingen eerder dit jaar serieus wat over het hoofd gezien heb.
    Als ik het goed voorhad is de A7 beter uitgerust standaard. Maar het verschil kan wel 4-5k zijn voor hetzelfde pakket natuurlijk.

Is ook een beetje slimme marketing natuurlijk. Want ik zou niet inzien waarom hij duurder zou zijn dan de A6.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dag allen,

Ik ben blijkbaar al even niet meer actief. Ik vond mijn oude account al niet meer terug. Anyway, ik zat eens met een vraag. Mijn nieuwe Passat is aangekomen in de garage maar ik vraag mij nu af of ik best wacht tot januari om hem in te schrijven. De leasing wilt dit maar scheelt het echt in doorverkoopwaarde? Ik ben zelfstandige dus voor mij zou het relevant kunnen zijn.

Groet,

Pagina 619 van 645 Eerste ... 119519569609615616617618619620621622623629 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten