Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Morgen nieuwe wagen kiezen.
    Wij hebben geen keuze, dus het wordt weer een transporter 6.1 dubbele cabine.

Wel leuk dat juist het nieuwe model is uitgekomen!
    Verder is sinds de vorige keer ook de automatische versnellingsbak terug betaald.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Volgens mij kan je daar toch niet mee klagen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Neen omdat we een uitgebreide lijst aan opties krijgen rijdt die echt super.
    Voordeel is ook dat ik die privé mag gebruiken en voor mijn hobby's komt die makkelijk uit. Ik rijd meerdere keren per jaar naar de alpen ermee vol ski's en snowboards.
    In de zomer zijn het MTB''s.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Morgen nieuwe wagen kiezen.
    Wij hebben geen keuze, dus het wordt weer een transporter 6.1 dubbele cabine.

Wel leuk dat juist het nieuwe model is uitgekomen!
    Verder is sinds de vorige keer ook de automatische versnellingsbak terug betaald.
    Waarom specifiek een transporter?
    Uw bedrijf is grote klant bij VW? Of uw baas is gewoon VW fan?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Allez vooruit, met onze hoge kilometrage en de batshitcrazy prijzen van VW ligt de TCO van een E350de quasi gelijk met die van een Passat 2.0 diesel. Als ze nu nog efkes zich over het "luxemerk" imago kunnen zetten is het eindelijk gedaan met de last van mijne rug
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Allez vooruit, met onze hoge kilometrage en de batshitcrazy prijzen van VW ligt de TCO van een E350de quasi gelijk met die van een Passat 2.0 diesel. Als ze nu nog efkes zich over het "luxemerk" imago kunnen zetten is het eindelijk gedaan met de last van mijne rug
    Wat is de TCO van een E350de?

En weet iemand hier toevallig ook de TCO van een C350h?

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Waarom specifiek een transporter?
    Uw bedrijf is grote klant bij VW? Of uw baas is gewoon VW fan?
    Denk eerder wij grote klant. Elk jaar al 10 transporters minimum.
    De verkopers zijn vrij van merk maar daar rijden er toch ook veel van bij de VW groep rond.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Als je er over gaat nadenken is dat toch waanzinnig.
    Ik stel mij de vraag hoe ze die TCO bepalen bij de E350e. En hoe dit in lijn ligt met de werkelijke TCO.

Het blijft natuurlijk waanzinnig dat je ineens van een Passat naar een E kan gaan met gelijke TCO. Een Passat is natuurlijk geen goedkope wagen, maar valt wel in het niks met een E.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Ik stel mij de vraag hoe ze die TCO bepalen bij de E350e. En hoe dit in lijn ligt met de werkelijke TCO.

Het blijft natuurlijk waanzinnig dat je ineens van een Passat naar een E kan gaan met gelijke TCO. Een Passat is natuurlijk geen goedkope wagen, maar valt wel in het niks met een E.
    En dan nog niet een "basis" E maar een zwaar gemotoriseerde...

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Aan de aftrekbaarheid zal het niet liggen denk ik, de E zal wel een hoger percentage aftrekbaar zijn maar de E is zoveel duurder dat die aftrekbaarheid overgecompenseerd zal worden.

Denk dus dat het aan 2 zaken kan liggen:
    1. men verwacht een veel hoger percentage restwaarde. Twijfelachtig, want indien de focus daadwerkelijk zal shiften naar electrics kan de waarde van een <50g-hybride evengoed kelderen.
    2. men rekent een gevoelig lager verbruik. Terecht indien niet al te veel kilometer gedaan worden, maar in geval van desolation dus weer twijfelachtig gezien die heel veel kilometer doet.

Aan onderhoud zal het wel niet liggen, algemene gebruikskosten ook niet, aankoopprijs al helemaal niet...

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Om even terug te komen op de discussies van even geleden ivm het winter rubber ... de winters liggen er ondertussen onder.
    Gevoel is wel dat deze net wat harder bollen dan mijn zomers.

Echter ... zoals ik wel verwacht had, heeft men de zomers gematched & er toch ook run-flat op gestoken.

Zoals ik het zie ...
    https://www.bandenleader.be/auto-ban...xoCdoUQAvD_BwE
    https://www.autobandenmarkt.be/rshop...nflat/R-376866

Blijkbaar verdraagt de winterband slechts 240km/u & de zomerband was een 'xxx Y' maat (275/35 r19 100y), die verdroeg dan 300.

Ale soit ... ni dat ik dat ooit zal halen mor soit.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Aan de aftrekbaarheid zal het niet liggen denk ik, de E zal wel een hoger percentage aftrekbaar zijn maar de E is zoveel duurder dat die aftrekbaarheid overgecompenseerd zal worden.

1. men verwacht een veel hoger percentage restwaarde. Twijfelachtig, want indien de focus daadwerkelijk zal shiften naar electrics kan de waarde van een <50g-hybride evengoed kelderen.
    2. men rekent een gevoelig lager verbruik. Terecht indien niet al te veel kilometer gedaan worden, maar in geval van desolation dus weer twijfelachtig gezien die heel veel kilometer doet.

Aan onderhoud zal het wel niet liggen, algemene gebruikskosten ook niet, aankoopprijs al helemaal niet...
    Daarom dat ik de vraag stel

Ik begrijp wel de basisregels die invloed hebben. Maar ik snap echt soms niet hoe ze aan die TCO's komen.

Ik bekijk het altijd van een particulier. En probeer de eventuele kortingen en de hogere restwaarden bij lease in rekening te brengen. Maar ik zie echt niet hoe een Passat even duur kan uitkomen dan een E350e. Daar zullen ze hun broek dan toch serieus aan scheuren denk ik. Ofwel maken ze woekerwinst op die Passat

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Om even terug te komen op de discussies van even geleden ivm het winter rubber ... de winters liggen er ondertussen onder.
    Gevoel is wel dat deze net wat harder bollen dan mijn zomers.

Echter ... zoals ik wel verwacht had, heeft men de zomers gematched & er toch ook run-flat op gestoken.

Zoals ik het zie ...
    https://www.bandenleader.be/auto-ban...xoCdoUQAvD_BwE
    https://www.autobandenmarkt.be/rshop...nflat/R-376866

Blijkbaar verdraagt de winterband slechts 240km/u & de zomerband was een 'xxx Y' maat (275/35 r19 100y), die verdroeg dan 300.

Ale soit ... ni dat ik dat ooit zal halen mor soit.
    Runflat is echt rotzooi. Ik heb dezelfde winterbanden maar dan niet runflat.
    Dat zijn echt super banden, kleven echt aan de baan gelijk plakband.

Het is trouwens gebruikelijk dat er een lagere snelheidsindex genomen wordt bij winterbanden. Is niks speciaal aan. Bij de keuring kunnen ze hier wel over vallen, en dan moet je naar het schijnt een sticker hangen dat je max de snelheidsindex mag rijden. Of dat klopt laat ik in het midden

Uw wagen kan ook maar maximaal 235. Dus een V is zelfs gewoon perfect

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Runflat is echt rotzooi. Ik heb dezelfde winterbanden maar dan niet runflat.
    Dat zijn echt super banden, kleven echt aan de baan gelijk plakband.

Het is trouwens gebruikelijk dat er een lagere snelheidsindex genomen wordt bij winterbanden. Is niks speciaal aan. Bij de keuring kunnen ze hier wel over vallen, en dan moet je naar het schijnt een sticker hangen dat je max de snelheidsindex mag rijden. Of dat klopt laat ik in het midden

Uw wagen kan ook maar maximaal 235. Dus een V is zelfs gewoon perfect
    Ooit winterbanden gehad (op m'n golf 6 toen) met een snelheidsindex van 140km/u. Altijd opmerking over gehad op de keuring ivm die sticker. Al die jaren nooit gedaan en nooit op afgekeurd.

Ik denk dat er pas opmerkingen over komen als je topsnelheid hoger ligt dan de snelheidsindex.

Kheb ook runflats nu en die komen er toch ook niet meer onder, altijd een zaligheid als m'n winterset eronder ligt. (volgende week eens tijd voor maken)
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Noctilucus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht

Het blijft bizar. Bij mijn vorig werk kwam een 530e qua TCO vergelijkbaar uit aan een 520d met iets meer opties, dus stukken hoger dan een Passat.
    Een E350e kwam duurder uit, maar bij Mercedes hadden ze minder volume dus ook minder korting vermoed ik.
    "... who gnaws hungrily in inconceivable, unlighted chambers beyond time and space amidst the muffled, maddening beating of vile drums and the thin monotonous whine of accursed flutes"

Pagina 615 van 637 Eerste ... 115515565605611612613614615616617618619625 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten