zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Da's total BS natuurlijk. Men wil meer & meer mensen naar 't stad krijgen & daar heb je nl. geen van beide in vele gevallen.
    Dus gij geeft dan doodleuk aan dat een wagen enkel nog voor de best toebedeelden mag zijn.

Hebt ge geen (al dan niet chic kot) met nen oprit & garage ... tough luck, gij moogt u niet meer verplaatsen vanaf nu.
    Dus zij die in een huis verblijven ... fine, al de rest ... forget it.
    En zij die huren hebben wss pech, want wie gaat dat dan bekostigen? Huurder wil niet want is zijnen eigendom niet, verhuurder ook niet want zijn probleem niet.

Not quite right e.
    Ik ben geen voorstander van meer en meer mensen in de stad te krijgen.
    Ik heb eeb lader geïnstalleerd voor ons appartement dat we verhuren
    Als je in België dezelfde mentaliteitsshift krijgt als in Noorwegen dan is geen lader hebben gewoon een waardeverlies voor uw (opbrengst)eigendom.

Same thing. Ge moet dat ding ergens kwijt kunnen 'op uwen eigendom'. Velen hebben dat niet & moeten gebruik maken van whatever publieke ruimte beschikbaar is.

Zelfs in mijn geval ... een ondergrondse parkeerplaats voorzien voor mijn gebouw & het gebouw dat ze nog aan het bouwen zijn & feitelijk ook die woningen die daar naast staan (1/2 plaatsen voorzien per unit, dus +/-150+ plaatsen, 2 verdiepen) ... dat zal nog niet voor vandaag/morgen zijn dat ze dat helemaal gaa elektrificeren hoor. Voor zover dat al evident is om zoveel palen/charging boxes op 1 lijn te krijgen. Probably not.
    En ze willen onder die nieuwen bouw zelfs nog een 'kleiner' examplaar voorzien & 'linken' aan ons parking om nog meer te voorzien (bij ons is het alles behalve volzet).
    Dus NOG meer, mss op 2 lijnen I dunno, but still ... geen klein 2,5mm2 kabelke hiervoor hoor. Zal een redelijk zware onderneming zijn moest het al lukken.

En we zijn nog extreem ver weg van elke publiek beschikbare parkeerplaats op heel den Belgique uit te rusten met een publieke paal.
    De tijdslijn is inderdaad mss wat krap ( maar ik argumenteer hier al 4+ jaar voor). Maar je maakt toch allemaal problemen die er geen zijn hoor. Mijn schoon ouders wonen al 7+ jaar in zo'n toen in een kleine gemeente in Noorwegen. Ze hebben daar nu 4-5 blokken naast gezet + een ondergrondse parking. Hebben die allemaal een lader? Nope. Weet je wat er gebeurt als je morgen een EV koopt? Lader aanvragen, kost wat kronen, geïnstalleerd binnen de 10 dagen. Dit zijn allemaal problemen die al lang opgelost zijn.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Noctilucus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    salariswagens

bedrijfswagens blijven nodig
    Mooi principe, maar probeer maar eens het onderscheid in de praktijk te maken zonder dat er héél veel gefoefel aan te pas komt...

En inderdaad, veel bedrijven die een serieuze investering moeten doen om op elektrisch over te schakelen, zullen dat gewoon doorrekenen aan hun klanten.

Ik weet niet meer wie het hier al gezegd heeft, maar op dit moment is er op jaarbasis onvoldoende elektriciteitsgeneratie beschikbaar in België om een serieus deel van het wagenpark te laten overstappen op elektrisch. Een redelijk deel van de bedrijfswagens lukt misschien nog net, maar dan zit je in piekperiodes wel met een probleem waarvoor ik onze kortzichtige overheid nog geen oplossing voor zie vinden.
    "... who gnaws hungrily in inconceivable, unlighted chambers beyond time and space amidst the muffled, maddening beating of vile drums and the thin monotonous whine of accursed flutes"

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noctilucus Bekijk bericht
    Mooi principe, maar probeer maar eens het onderscheid in de praktijk te maken zonder dat er héél veel gefoefel aan te pas komt...

En inderdaad, veel bedrijven die een serieuze investering moeten doen om op elektrisch over te schakelen, zullen dat gewoon doorrekenen aan hun klanten.

Ik weet niet meer wie het hier al gezegd heeft, maar op dit moment is er op jaarbasis onvoldoende elektriciteitsgeneratie beschikbaar in België om een serieus deel van het wagenpark te laten overstappen op elektrisch. Een redelijk deel van de bedrijfswagens lukt misschien nog net, maar dan zit je in piekperiodes wel met een probleem waarvoor ik onze kortzichtige overheid nog geen oplossing voor zie vinden.
    de werkgevers gaan wel zelf beslissen dan wat een bedrijfswagen en wat een salariswagen is als het hen te veel geld kost.

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    de werkgevers gaan wel zelf beslissen dan wat een bedrijfswagen en wat een salariswagen is als het hen te veel geld kost.
    En voila ... zo komen we gewoonweg terug uit op 'ik pak u nu 1000 EUR loon af'. Dus jah.

We zijn terug bij pre-verkiezingen Calvo toestanden aanbeland e. Alleen ... me nen omweg.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    En voila ... zo komen we gewoonweg terug uit op 'ik pak u nu 1000 EUR loon af'. Dus jah.

We zijn terug bij pre-verkiezingen Calvo toestanden aanbeland e. Alleen ... me nen omweg.
    op zich niet neen hé.
    Vanuit de overheid wordt er niet gezegd dat ze geen salariswagens meer mogen geven hé. Ook worden ze niet extra belast als zijnde salariswagens.
    Voorstel nu is gewoon dat bedrijfswagens elektrisch moeten zijn tegen 2023.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    b) je hebt geen garage nodig om thuis te laden eh. Een oprit is al genoeg. En voor degene die geen van die zaken hebben.. mss is er wel een argument te maken dat je dan niet in staat bent om een wagen te hebben. Net zoals je geen kinderen zou moeten maken met een minimumloon zou je geen wagen moet krijgen als je er geen zorg voor kan dragen.
    Is user159 je alter ego? Mensen die geen eigen oprit hebben zijn stakkers die geen auto mogen hebben? Wat een trol opmerking...

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Is user159 je alter ego? Mensen die geen eigen oprit hebben zijn stakkers die geen auto mogen hebben? Wat een trol opmerking...
    Als het doel is om dichtbevolkte gebieden ( steden) meer leefbaar te maken dan is niet parkeren op straat zeker een stap in dat proces. Dus vanuit die inval zal je dus ofwel geen auto hebben ofwel er een parking voor moeten voorzien. ( En die parking heeft dan geen probleem om een lader te hebben)

Alles in context en binnen de visie zien eh.
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Als het doel is om dichtbevolkte gebieden ( steden) meer leefbaar te maken dan is niet parkeren op straat zeker een stap in dat proces. Dus vanuit die inval zal je dus ofwel geen auto hebben ofwel er een parking voor moeten voorzien. ( En die parking heeft dan geen probleem om een lader te hebben)

Alles in context en binnen de visie zien eh.
    Voor nieuwbouw appartementen is die verplichting er al langer. En terecht. Eigenlijk zou iedereen toch minstens 1 autostaanplaats moeten bezitten. Desnoods is dat een gehuurde ondergrondse garage. Ik zou zelf ook nooit een (dure) nieuwe wagen op straat willen parkeren.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    op zich niet neen hé.
    Vanuit de overheid wordt er niet gezegd dat ze geen salariswagens meer mogen geven hé. Ook worden ze niet extra belast als zijnde salariswagens.
    Voorstel nu is gewoon dat bedrijfswagens elektrisch moeten zijn tegen 2023.
    Dan heb je tot nu toe altijd met een grote break of in een ruime SUV gereden. En dan mag je deze plots gaan inwisselen voor een kale Model3 waar je geen halve schoendoos inkrijgt bij wijze van spreken. Ik kan mij niet voorstellen dat er daar veel blij van worden.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ligt het aan mij of is er helemaal geen sprake van een verbod? Het gaat als ik het goed lees puur om de belastingsaftrek. Met andere woorden, een klassieke diesel- of benzinewagen met totale kost van 10K/jaar wordt vanaf 2023 dan een €1000 duurder per jaar voor een bedrijf ten opzichte van 2022?

2022: pakweg 50% aftrekbaar => vennootschapsbelasting 20% op (10K*50%) = €1000
    2023: 0% aftrekbaar => vennootschapsbelasting 20% op (10K) = €2000

We zullen wel zien, zeker...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Ligt het aan mij of is er helemaal geen sprake van een verbod? Het gaat als ik het goed lees puur om de belastingsaftrek. Met andere woorden, een klassieke diesel- of benzinewagen met totale kost van 10K/jaar wordt vanaf 2023 dan een €1000 duurder per jaar voor een bedrijf ten opzichte van 2022?

2022: pakweg 50% aftrekbaar => vennootschapsbelasting 20% op (10K*50%) = €1000
    2023: 0% aftrekbaar => vennootschapsbelasting 20% op (10K) = €2000

We zullen wel zien, zeker...
    Voor de individuele zelfstandige valt de meerkost nog te overzien. De impact zit vooral bij de werknemers die een salariswagen als onderdeel van hun loon ziet.

Grotere bedrijven gaan hier serieus op inhakken als ze zien dat het fiscaal nier meer rendeert om nog wagens aan hun personeel te geven.

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Probeer zo bij van die grote bedrijven eens 50 euro opslag / maand vast te krijgen e (out of the blue). Dat zal ook niet zonder slag of stoot gaan of zomaar 'ineens' gebeuren.
    Daar schrijven ze dan op Vacature artikels over ... over hoe je 'het dan moet aanpakken' & whatever.

Als jouw wagen ineens een meerkost geeft van 1000 euro of meer t.o.v. de huidige kost ... jah ... da's nen opslag van meer dan 50 euro e manneke.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Hela hela ik heb geen oprit noch garage

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben benaderd voor een andere job die wat meer verdient dan de huidige en die ook een firmawagen biedt waar de huidige dat niet heeft. Nu denk ik dat het niet echt aantrekkelijk is omdat ik nu op 6 km van huis werk en waarom zou ik dat opgeven voor min of meer hetzelfde loon maar een firmawagen bij om dan elke dag in de file naar brussel te zitten. Plus wellicht een proletariaatswagen (3serie a4 cla of c klasse gok ik) met de motor van een keukenmixer. En dan pakken ze dat op termijn misschien nog af ook door dit soort politiek
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Als jouw wagen ineens een meerkost geeft van 1000 euro of meer t.o.v. de huidige kost ... jah ... da's nen opslag van meer dan 50 euro e manneke.
    50*13.92 + patronale kost, het zal er niet ver afliggen.

Maar je hebt natuurlijk gelijk, we spreken hier zeker voor grote bedrijven over een serieuze massa aan extra kosten.

Pagina 608 van 643 Eerste ... 108508558598604605606607608609610611612618 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten