zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ja, ik bedoelde natuurlijk garage/oprit, maar in een stadscentrum zijn beide zeldzaam he. En je moet inderdaad niet én op het werk én thuis laden, maar je moet wel voor beide de mogelijkheid hebben. Anders kan je bvb in het weekend nergens naartoe, of geraak je niet meer thuis na het werk.
    Als je thuis kan laden geraak je altijd thuis na het werk, zeker aangezien het type wagen dat men als salariswagen geeft in een andere prijsklasse zit dan bv. onze goedkope hyundai.
    Wat dat andere betreft, ik heb absoluut geen probleem met een werkgever die het mogelijk maakt voor zijn werknemers om gelijk waar te wonen ( ik ben geen mac-bc ). Dus een wagen waarmee je van en naar uw werk kan gaan, absoluut! Waarom uw werkgever die ene specifieke weekendactiviteit zou moeten sponseren ontgaat me dan weer.
    *** Also sprach Zarathustra ***

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Ze hebben de formule van lichte vracht een aantal jaar geleden al aangepast

https://financien.belgium.be/nl/part..._vrachtauto#q1

De fiscale definitie bepaalt vooral de manier waarop de laadruimte moet afgesloten zijn van de passagiersruimte en de verhouding van de lengte van de laadruimte t.o.v. die van de wielbasis (afstand tussen de twee assen). Daardoor vallen de meeste monovolumes, terreinwagens en luxe 4x4’s fiscaal gezien niet binnen de categorie van lichte vrachtauto’s.
    Waarom denk je dat er abnormaal veel Amerikaanse pickups (in mijn ogen toch .) rondrijden in België,? Juist omwille van lichte vracht. Als Magnettes voorstel niet gepaard gaat met toch wel wat aanpassingen, ga je heel wat meer Ford F-150s zien rijden. Ik zie Gent op die manier vol rijden met deze bakken. https://www.ford.com/trucks/f150/mod...50-king-ranch/
    o/

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Behalve als je de achterbank eruit kiepert, zoals nu vaak gebeurt bij zwaar-gemotoriseerde Mercedes/Audi's.
    leuke gezinswagen dan

En laadpalen voorzien op parkeerplaatsen in steden gaat de norm worden.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    jobs waar een bedrijfswagen bij hoort, gaan die in de toekomst dan meer loon aanbieden als de wagens eruit gaan? en indien nee, wie gaat die jobs dan nog willen doen voor het equivalent van ~1000 euro minder per maand

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Waarom denk je dat er abnormaal veel Amerikaanse pickups (in mijn ogen toch .) rondrijden in België,? Juist omwille van lichte vracht. Als Magnettes voorstel niet gepaard gaat met toch wel wat aanpassingen, ga je heel wat meer Ford F-150s zien rijden. Ik zie Gent op die manier vol rijden met deze bakken. https://www.ford.com/trucks/f150/mod...50-king-ranch/
    Ahnee, Tesla Cybertrucks he

leuke gezinswagen dan

En laadpalen voorzien op parkeerplaatsen in steden gaat de norm worden.
    Klopt, maar dat wil zeggen dat ze in alle steden, alle wegen mogen openbreken in de komende 4 jaar... Realistisch klinkt dat niet he?

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Buiten het feit dat er gigantische investeringen nodig zijn om dat haalbaar te maken natuurlijk. Om u een voorbeeld te geven, Telenet heeft zo'n 2000 werknemers (IT-ertjes ) in Mechelen zitten. Je beseft toch dat die kostprijs van die 4000 laadpalen (1 thuis en 1 op het werk) dan rechtstreeks naar de klant verschuift? En dat geldt zo voor alle bedrijven. Daarnaast komt er dan een enorm elektriciteitstekort waardoor de prijzen enorm gaan stijgen.

Maar hey, kortzichtige maatregelen zijn the way to go.
    Je kan het ook in het belachelijke trekken he. 2000 laadpalen bij telenet... Ze hebben zelfs zoveel parkeerplaatsen niet eens (bv externen mogen al helemaal niet meer parkeren daar).

Je tweede argument dat het "1000e afpakken van de gemiddelde werknemer is" klopt ook al helemaal niet. Ipv een benzinewagen/dieselwagen wordt het gewoon een elektrische wagen. En voor 99% van de salariswagens is dat meer dan voldoende range.

Voor specifieke doeleinden (bouwvakkers/vertegenwoordigers:/...) zal er wel een uitzondering moeten gemaakt worden, maar van de 600K bedrijfswagens is dat niet de meerderheid hoor. En zelfs dan nog, de gemiddelde bakker/beenhouwer zal ook al toekomen met een elektrische wagen ipv een diesel voor hun rondes bv.
    Voor bouwvakkers kan het dan ook lonen om meer in eigen regio werk te vinden bv, ipv dat een limburger een werf in oostende neemt en een west-vlaming naar Hasselt moet zoals vandaag nog veel te veel gebeurt.

Cronos zet hier bv ook al hard op in, ze betalen de aansluiting bij je thuis, zorgen voor alternatief als je op reis wilt met de auto. Die doen dat niet uit de goedheid van hun hart hoor.

Ik vind het alleszinds geen rare gedachtengang dat ze het via de bedrijfswagens gaan pushen. Na 4 jaar is dan het hele bedrijfswagenpark geëlektrificeerd, komen er al tweedehands modellen op de markt (dus ook goed voor de tweedehandsmarkt). Het is denk ik veel beter om het op deze manier te doen ipv weer een of andere subsidie in het leven roepen waar enkel de rijken van profiteren (omdat de middenklasse toch zo'n wagen niet kan betalen in het begin, cfr zonnepanelen)

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Klopt, maar dat wil zeggen dat ze in alle steden, alle wegen mogen openbreken in de komende 4 jaar... Realistisch klinkt dat niet he?
    Ik zie niet echt waarom dat het geval zou zijn, begin al met alle parkeer garages in appartementsgebouwen. Bij ons zijn ze er nu 60 aan het installeren, ze hebben daar echt de weg niet voor open gebroken.
    Laatst gewijzigd door zarathustra; 26 november 2019 om 11:30

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Ik zie niet echt waarom dat het geval zou zijn, begin al met alle parkeer garages on appartementsgebouwen. Bij ons zijn ze er nu 60 aan het installeren, ze hebben daar echt de weg niet voor open gebroken.
    smorgens passeer ik twee parkeerplaatsen zie ik niks, savonds kom ik terug en passeer er weer en staan 2 laadpalen.
    Blijkbaar wel allemaal mogelijk dan.

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dat klopt, maar wat je daarmee hebt is dat je mensen uren "oplegt" waarop ze van huis mogen. Echt een positieve evolutie kan je dat niet noemen. En om een mooi tegenvoorbeeld te geven: Het zou perfect mogelijk moeten zijn om het verkeer naar het werk te spreiden, nochtans staan we allemaal elke morgen in 300km file. Uiteindelijk gaat zo goed als iedereen elke dag zijn wagen 's avonds als hij thuiskomt insteken. Leuk effect ook wanneer het blackout-programma in werking treedt, de volgende dag kan een hele regio niet naar zijn werk omdat de wagen niet is opgeladen.

Ja, ik bedoelde natuurlijk garage/oprit, maar in een stadscentrum zijn beide zeldzaam he. En je moet inderdaad niet én op het werk én thuis laden, maar je moet wel voor beide de mogelijkheid hebben. Anders kan je bvb in het weekend nergens naartoe, of geraak je niet meer thuis na het werk.
    Of misschien zegt de werkgever: "niet mijn probleem dat ge er in het weekend niet raakt, voldoende snelladers op de baan"

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Buiten het feit dat er gigantische investeringen nodig zijn om dat haalbaar te maken natuurlijk. Om u een voorbeeld te geven, Telenet heeft zo'n 2000 werknemers (IT-ertjes ) in Mechelen zitten. Je beseft toch dat die kostprijs van die 4000 laadpalen (1 thuis en 1 op het werk) dan rechtstreeks naar de klant verschuift? En dat geldt zo voor alle bedrijven. Daarnaast komt er dan een enorm elektriciteitstekort waardoor de prijzen enorm gaan stijgen.

Maar hey, kortzichtige maatregelen zijn the way to go.
    Bij Telenet werken niet alleen IT-ers.
    Telenet heeft 2000 bedrijfsvoertuigen, daar zitten wel al de camionetten, poolwagens ed ook bij. Enkel vanaf midden-kader krijg je een salariswagen.
    Als je een elektrische wagen neemt, dan is de laadpaal thuis verplicht en die wordt betaald vanuit je leasebudget.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    smorgens passeer ik twee parkeerplaatsen zie ik niks, savonds kom ik terug en passeer er weer en staan 2 laadpalen.
    2 laadpalen, geen probleem, dat gaat over een 2 kabels van 2.5mm². 100 laadpalen, dan spreek je over kabels van cm's diameter, die liggen nergens en om die te trekken moet je de straten open breken...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Bij Telenet werken niet alleen IT-ers.
    Telenet heeft 2000 bedrijfsvoertuigen, daar zitten wel al de camionetten, poolwagens ed ook bij. Enkel vanaf midden-kader krijg je een salariswagen.
    Als je een elektrische wagen neemt, dan is de laadpaal thuis verplicht en die wordt betaald vanuit je leasebudget.
    Maar op die parking (nuja, niet die naast de deur, maar die achter het kerkhof) staan ook nog een heel leger aan externen die dus ook een elektrische wagen hebben. Je kan dan als bedrijf zeggen "niet mijn probleem", maar dat impliceert dat iedereen die bij klanten komt werken dus wel een laadpaal thuis zal nodig hebben. Bij Telenet, Cronos, BAC, ... is overal een overstap naar elektrische wagens bezig, maar het verschil is daar dat het een vrijwillige overstap is.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    2 laadpalen, geen probleem, dat gaat over een 2 kabels van 2.5mm². 100 laadpalen, dan spreek je over kabels van cm's diameter, die liggen nergens en om die te trekken moet je de straten open breken...

Maar op die parking (nuja, niet die naast de deur, maar die achter het kerkhof) staan ook nog een heel leger aan externen die dus ook een elektrische wagen hebben. Je kan dan als bedrijf zeggen "niet mijn probleem", maar dat impliceert dat iedereen die bij klanten komt werken dus wel een laadpaal thuis zal nodig hebben. Bij Telenet, Cronos, BAC, ... is overal een overstap naar elektrische wagens bezig, maar het verschil is daar dat het een vrijwillige overstap is.
    En die elektrische 'laadpaal' ( in praktijk een doosje aan de muur niet veel groter dan een A4) kost pakweg 1000 euro in een privé omgeving. Dus dat is een eenmalige kost voor een positief groter doel. Niet echt een probleem. En die arme stakkers die hun bedrijfswagen nu altijd op straat moeten parkeren? Dat zullen dan de hoefsmeden, tonnenmakers en paardentrambestuurders van de dit decennium worden.

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    a) je moet niet EN op het werk EN thuis laden. 75km enkele rit gaat perfect met onze goedkope hyundai. In belgië is er dus voor 95% van de mensen geen probleem
    b) je hebt geen garage nodig om thuis te laden eh. Een oprit is al genoeg. En voor degene die geen van die zaken hebben.. mss is er wel een argument te maken dat je dan niet in staat bent om een wagen te hebben. Net zoals je geen kinderen zou moeten maken met een minimumloon zou je geen wagen moet krijgen als je er geen zorg voor kan dragen.

Dunno, ik ben geen PS fan, maar dat voorstel is hetgene ik al 2-3 jaar zeg.
    Da's total BS natuurlijk. Men wil meer & meer mensen naar 't stad krijgen & daar heb je nl. geen van beide in vele gevallen.
    Dus gij geeft dan doodleuk aan dat een wagen enkel nog voor de best toebedeelden mag zijn.

Hebt ge geen (al dan niet chic kot) met nen oprit & garage ... tough luck, gij moogt u niet meer verplaatsen vanaf nu.
    Dus zij die in een huis verblijven ... fine, al de rest ... forget it.
    En zij die huren hebben wss pech, want wie gaat dat dan bekostigen? Huurder wil niet want is zijnen eigendom niet, verhuurder ook niet want zijn probleem niet.

Not quite right e.

En die elektrische 'laadpaal' ( in praktijk een doosje aan de muur niet veel groter dan een A4) kost pakweg 1000 euro in een privé omgeving. Dus dat is een eenmalige kost voor een positief groter doel. Niet echt een probleem. En die arme stakkers die hun bedrijfswagen nu altijd op straat moeten parkeren? Dat zullen dan de hoefsmeden, tonnenmakers en paardentrambestuurders van de dit decennium worden.
    Same thing. Ge moet dat ding ergens kwijt kunnen 'op uwen eigendom'. Velen hebben dat niet & moeten gebruik maken van whatever publieke ruimte beschikbaar is.

Zelfs in mijn geval ... een ondergrondse parkeerplaats voorzien voor mijn gebouw & het gebouw dat ze nog aan het bouwen zijn & feitelijk ook die woningen die daar naast staan (1/2 plaatsen voorzien per unit, dus +/-150+ plaatsen, 2 verdiepen) ... dat zal nog niet voor vandaag/morgen zijn dat ze dat helemaal gaa elektrificeren hoor. Voor zover dat al evident is om zoveel palen/charging boxes op 1 lijn te krijgen. Probably not.
    En ze willen onder die nieuwen bouw zelfs nog een 'kleiner' examplaar voorzien & 'linken' aan ons parking om nog meer te voorzien (bij ons is het alles behalve volzet).
    Dus NOG meer, mss op 2 lijnen I dunno, but still ... geen klein 2,5mm2 kabelke hiervoor hoor. Zal een redelijk zware onderneming zijn moest het al lukken.

En we zijn nog extreem ver weg van elke publiek beschikbare parkeerplaats op heel den Belgique uit te rusten met een publieke paal.

Vantham's schermafbeelding
    iTrader
    21 (96%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    thuiswerken FTW.

Ik werk nu al sinds vorige week maandag thuis tot minstens eind deze week wegens plaatsgebrek bij verhuizen. Ik heb echt geen nood om op kantoor te zijn. alle meetings kunnen via skype gebeuren en voor de rest werk ik praktisch alleen. Ik snap nog altijd die achterlijk attitude niet van meer aanwezig te zijn dan niet. 1 dag per week naar kantoor vind ik voldoende omdat je toch nog ietwat contact moet hebben, maar noodzakelijk vind ik het niet.

Ik denk er ook sterk aan om vanaf volgende week toch zeker 3 dagen van thuis uit te werken ipv 2 nu.

alles elektrisch is gewoon onmogelijk (ik woon in een rijhuis en kan toch geen kabel over het fietspad gaan leggen zeker), een systeem waarbij je oplaadt terwijl je rijdt bestaat ook, maar is veel te duur om te implementeren, zonnecellen leveren niet voldoende, waterstof is nog niet genoeg ingeburgerd.
    There's no such thing as too much snow

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Een Tesla supercharger is op 1 uur geplaatst dacht ik zonder enige grote werken aan de ondergrond.

Pagina 607 van 639 Eerste ... 107507557597603604605606607608609610611617 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten