desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Hangt ervanaf, als ge ene koopt met Full Self-Driving package dan wordt de hardware gratis geupgrade.
    2.5 is sowieso maar een piggyback module.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hangt ervanaf, als ge ene koopt met Full Self-Driving package dan wordt de hardware gratis geupgrade.
    2.5 is sowieso maar een piggyback module.
    Maar gezien hij die upgrade niet gehad heeft, zal hij die optie ook niet hebben.
    Als je exact dezelfde wagen samenstelt (zover het kan) komt die nu op: €107780

Dan is het dus 20k afschrijving op die 2 jaar. Dan ben je toch beter af met een nieuwe?

De reden dat die 2e hands nog zo veel waard zijn, komt volgens mij ook omdat Tesla plots 50k van de nieuwprijs gedaan heeft. Die mensen willen natuurlijk nog zoveel mogelijk van hun geld recupereren.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Voor die mensen is dat vrij waarschijnlijk geen half huis .
    Waarschijnlijk niet maar als je smorgens vroeg tussen het plebs moet gaan aanschuiven zal je IMO ook niet zo erg rijk zijn. Tenzij dat ze daar staan voor hun plezier natuurlijk

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door camerad Bekijk bericht
    Waarschijnlijk niet maar als je smorgens vroeg tussen het plebs moet gaan aanschuiven zal je IMO ook niet zo erg rijk zijn. Tenzij dat ze daar staan voor hun plezier natuurlijk
    Of ze doen hun werk gewoon graag en kunnen zich met dagprijzen van >€1000 al eens iets veroorloven.

Ik ken zo een zelfstandige program manager die met een Panamera Hybrid rondrijdt.

En die staat in de week misschien mee in de file, maar rijdt er ook wel buiten de spits mee hoor.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Of ze doen hun werk gewoon graag en kunnen zich met dagprijzen van >€1000 al eens iets veroorloven.

Ik ken zo een zelfstandige program manager die met een Panamera Hybrid rondrijdt.

En die staat in de week misschien mee in de file, maar rijdt er ook wel buiten de spits mee hoor.
    Kwestie van keuzes maken. Een familiekennis factureert aan 100€/uur maar rijdt in een gewone gezinswagen van 30k.
    Hij heeft wel van het jaar zijn 4de huis gekocht die hij na wat oplapwerk gaat verhuren. Zo heeft hij een extra passief inkomen van maandelijks 3x huur. Passief want alles wordt geregeld door een immokantoor dus hij heeft er geen omzien naar.

Als investering lijkt mij dit slimmer maar als autofreak snap ik ook waarom iemand liever voor een Panamera kiest.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kwestie van keuzes maken. Een familiekennis factureert aan 100€/uur maar rijdt in een gewone gezinswagen van 30k.
    Hij heeft wel van het jaar zijn 4de huis gekocht die hij na wat oplapwerk gaat verhuren. Zo heeft hij een extra passief inkomen van maandelijks 3x huur. Passief want alles wordt geregeld door een immokantoor dus hij heeft er geen omzien naar.

Als investering lijkt mij dit slimmer maar als autofreak snap ik ook waarom iemand liever voor een Panamera kiest.
    Een auto die je als daily gebruikt is dan ook zeer zelden een investering.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Why not both? Genoeg mensen met dikke wagens die ook een arsenaal aan vastgoed hebben opgebouwd.
    Het een sluit het ander niet uit. Of dat de meeste met een panamera ook effectief extra vastgoed hebben om te verhuren weet ik wel niet.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191126_04738158
    Magnette wil enkel nog elektrische bedrijfsauto’s

zoals voorspeld met de invoering van mobiliteitsbudget

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191126_04738158
    Magnette wil enkel nog elektrische bedrijfsauto’s

zoals voorspeld met de invoering van mobiliteitsbudget
    Heb het ook in de politieke ergernissen-thread gepost, maar dat is een compleet onrealistisch plan, wegens verschillende redenen.
    1) Wat met mensen die in een stad wonen (waar we door de overheden naartoe gepusht worden) en dus geen laadpaal hebben?
    2) 660k auto's @ 11kW laadcapaciteit = 6GW aan vermogen nodig. Dat is meer dan alle kerncentrales samen.
    3) Wat ga je doen met bedrijfswagens voor mensen die elke dag 100-en km's rijden?

En het grappige is dat het mobiliteitsbudget er ging komen om de files te verminderen, deze maatregel is puur een belastingsstijging en zal de file geen cm doen afnemen. Ik ben algemeen voorstander van elektrische wagens, maar dit soort maatregelen zijn zo'n 15 jaar te vroeg en duidelijk geschreven door iemand met geen greintje kennis over mobiliteit.

Wel grappig natuurlijk dat ze hun kiesvee niet in de voet gaan schieten en de km-vergoeding gaan laten bestaan. Daardoor zou het voor mezelf waarschijnlijk interessanter worden om een Porsche privé te kopen dan om een zuinige bedrijfswagen te kopen.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Heb het ook in de politieke ergernissen-thread gepost, maar dat is een compleet onrealistisch plan, wegens verschillende redenen.
    1) Wat met mensen die in een stad wonen (waar we door de overheden naartoe gepusht worden) en dus geen laadpaal hebben?
    2) 660k auto's @ 11kW laadcapaciteit = 6GW aan vermogen nodig. Dat is meer dan alle kerncentrales samen.
    3) Wat ga je doen met bedrijfswagens voor mensen die elke dag 100-en km's rijden?

En het grappige is dat het mobiliteitsbudget er ging komen om de files te verminderen, deze maatregel is puur een belastingsstijging en zal de file geen cm doen afnemen. Ik ben algemeen voorstander van elektrische wagens, maar dit soort maatregelen zijn zo'n 15 jaar te vroeg en duidelijk geschreven door iemand met geen greintje kennis over mobiliteit.
    je moet ook zien wie het voorstel lanceert hé.
    Een franstalige PS'er.

Dus belastingsverhoging is geen probleem voor hem.
    En meeste bedrijfswagens en bijgevolg salariswagens zijn ingeschreven in Vlaanderen.
    Hij verliest niks want het past perfect in z'n plaatje.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Wel grappig natuurlijk dat ze hun kiesvee niet in de voet gaan schieten en de km-vergoeding gaan laten bestaan. Daardoor zou het voor mezelf waarschijnlijk interessanter worden om een Porsche privé te kopen dan om een zuinige bedrijfswagen te kopen.
    Dat is pas over 3 jaar. Ondertussen gaan ze investeren in meer laadpalen etc. in de stad. Ook je werkgever zal investeren in laadpalen en zonnepanelen.
    100-en km's rijden is sowieso slechts een minderheid. De meeste mensen doen enkel woon- werkverkeer. Bovendien gaat dat nog steeds kunnen. Die wagens hebben vaak een bereik van 400 à 500 km en als dat nog niet volstaat zal er nog wel een oplossing zijn (die je misschien wat meer geld kost omdat je extra vervuilt).

Ik ben wel een voorstander van elektrische wagens, en dan zijn leasewagens die ideale kandidaat om ze te pushen aangezien ze door bedrijven betaald worden.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dit is niet meer dan een politiek spelletje. Er is nog geen sprake van een regering en er worden al voorstellen gelanceerd die bij het vlaamse kiespubliek niet gesmaakt gaan worden. Hij wil hiermee gewoon de vlaamse partijen uit hun kot lokken.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bosic Bekijk bericht
    Dat is pas over 3 jaar. Ondertussen gaan ze investeren in meer laadpalen etc. in de stad. Ook je werkgever zal investeren in laadpalen en zonnepanelen.
    100-en km's rijden is sowieso slechts een minderheid. De meeste mensen doen enkel woon- werkverkeer. Bovendien gaat dat nog steeds kunnen. Die wagens hebben vaak een bereik van 400 à 500 km en als dat nog niet volstaat zal er nog wel een oplossing zijn (die je misschien wat meer geld kost omdat je extra vervuilt).

Ik ben wel een voorstander van elektrische wagens, en dan zijn leasewagens die ideale kandidaat om ze te pushen aangezien ze door bedrijven betaald worden.
    Op 3 jaar tijd gaan ze volgens u elke straat in heel België openbreken om laadpalen te zetten? En je verwacht dat alle werkgevers hun parking daarvoor ook gaan open breken?
    Je beseft dat vrachtwagens en camionetten voor leverdiensten etc allemaal bedrijfswagens zijn he? En ivm 400/500km range, De range van een EV zakt met 56% in de winter, dat is dus nog 200km dat er dan over schiet.

Gaat ook een toffe worden als het afschakelplan in werking treedt. Half België dat niet kan gaan werken omdat de overheid te dom was om te investeren in deftige energieoplossingen.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Sterker nog, voor vrachtvervoer is er gewoon geen redelijke oplossing.
    Wij zijn gaan zien naar een E-Crafter. Dat is dan de kleine versie, range is 140km zonder lading en de kostprijs is 72.000 EUR ex BTW zonder opties.
    Ik moet dus de prijs van 3 andere camionette betalen voor met 1 ton cargo wrs nog 80km te kunnen rijden. Gaat plezant worden!

Ook in den bouw gaat het huilen met de pet op zijn. Pak nu een Model X. Ja dat kan een fameus gewicht trekken, helaas zakt uw range wel rond de 60% in. Dus ene die tuinonderhoud doet of ne metser die heeft gewoon geen mogelijkheden meer om eens een remorque zand of chape te gaan halen.

Over 3 jaar is gewoon totaal onrealistisch. Zelfs over 10j zie ik het somber in. Als ge dit plan wilt doorvoeren dan moet ge al zeker geen reactoren sluiten, ge moet er onmiddellijk gaan bijbouwen. Want we denken hier nu allemaal in laadpaaltjes voor wagens, maar denk is na wat het gaat geven als ook vrachtwagens moeten elektrisch rijden.
    Zo een Tesla Semi is beschikbaar met 750km range, wat voldoende is, zelfs voor internationaal verkeer. Dat ding heeft echter een accupakket van 1 MW. 1 MegaWatt. Stel nu nog dat ze enkel laden tijdens hun pauze of nacht en zich koppelen aan een paal die 150kWh levert. Dan kunnen ze op pakt 8u tijd hun truck volledig opladen, wat eigenlijk te traag is. Maar goed, geen ramp, ge moet ook eten op de middag en aan de laadkaai kunt ge hem ook insteken tijdens laden/lossen dus dat valt wel te compenseren.
    Wilt dan wel zeggen dat bv een site als Essers toch zeker 200-250 laadpalen moet aansluiten met een capaciteit van 150kW per stuk. Oftewel 37.5MW aan vermogen. Voor 1 logistiek centrum, louter aan laadpalen.

Voor een kmo als waar ik voor werk wil dat zeggen dat we toch een laadpaal of 10 gaan moeten plaatsen. Pakt nu dat 2 laadpalen 1 aansluiting delen, dan komen we op 5x 150kW vermogen oftewel 650kW louter voor auto's te kunnen laden. Dat wil dan zeggen dat ELKE KMO maar een goeie 60k moet leggen voor een hoogspanningscabine en de kosten moet dragen om van een normale 400V naar een hoogspanningsaansluiting te gaan.

Ik zie het niet gebeuren hoor jongens...
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bedrijven gaan nog eerder de wagens afschaffen voor de meeste WN's dan die investeringen zomaar te doen. De energie infra is er niet op voorzien & het is nog veel meer dan 3j weg van er op voorzien te zijn.
    Dat het er ooit mss wel van zal komen dat E-cars de norm zijn kan ik nog in komen. Maar nog niet binnen 3j.

En dan komt het weer neer op ne platten tax-dump op de Vlaamse WN.

Laat staan dat al mijn klanten, die niet noodzakelijk ook bedrijfswagens aanbieden, allemaal doodleuk even heel hun terrein gaan open breken om palen te zetten op elk parkeerplaatske.

Pagina 605 van 645 Eerste ... 105505555595601602603604605606607608609615 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten