ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De recentste iPhones zijn zo goed als niet meer veilig open te kraken en bij gevolg te repareren.

So let's go high tech
    https://youtu.be/Lj4Od9D4puc

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Geen onzin verkopen eh. Die batterij vervangen is een kwestie van onderaan twee schroefjes los te maken, scherm op te lichten en schermconnectors los te maken. Dan gewoon de batterij te verwijderen, schermsticker aanbrengen, scherm terug monteren en die twee schroefjes terug indraaien. Is een fluitje van een cent.

Ik weet ook niet goed waar jij haalt dat het de moeite niet meer zou zijn. Bij apple de batterij laten vervangen kost u 99€. Een iPhone 8 kost nog 539€. Anders gezegd 440€ meer. Op alle vlakken heb je dan een beter toestel. Maar om de 6s aan de kant te gooien zuiver daarvoor is erover. Zeker als je weet dat hij nog volle ondersteuning krijgt tot 2020. En pas in 2021 je problemen gaat krijgen.
    Onzin? Mag je eens proberen om de batterij te vervangen van een nieuwe iphone, die dingen zijn langs alle kanten aan elkaar geplakt, good luck om dat open te krijgen. Voor een iphone 6s zou het nog kunnen als je wat handig bent, maar een doorsnee gebruiker zie ik dat echt niet doen.
    Trouwens nu nog 99€ kosten maken aan 6s, tja das dan ieder zijn keuze maar voor een beetje meer kan je gewoon 2dehands een iphone 7 op de kop tikken die ook op alle vlakken beter is.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Batterij officieel laten herstellen voor de 6S kost 55 euro, geen 99. Indien buiten garantie, anders is het zelfs gratis.
    https://support.apple.com/nl-be/ipho.../battery-power

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    De recentste iPhones zijn zo goed als niet meer veilig open te kraken en bij gevolg te repareren.

So let's go high tech
    https://youtu.be/Lj4Od9D4puc
    Zoals je kan zien in mijn link, kunnen zelfs de nieuwste modellen nog nieuwe batterijen krijgen. Zo onveilig zal het dan wel niet zijn zeker

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vooral issue met de DIY markt wss.
    En Apple, zoals je ook ziet daar vraagt dik dik door.

Die dingen zijn ni mer gemaakt om weer open te gaan.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

De bedrijfswagen topic

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Batterij officieel laten herstellen voor de 6S kost 55 euro, geen 99. Indien buiten garantie, anders is het zelfs gratis.
    Een jaar of 2 geleden was het nog 99€, of dat is toch wat ze mij vertelden in de apple shop. Wel goed om te weten dat dit nu een stuk goedkoper kan. Voor die prijs zou ik het ook niet riskeren om het zelf te doen, apple lijmt alle componenten vanbinnen en vanbuiten zodanig vast aan elkaar dat je serieus moet beginnen wringen om iets los te krijgen.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door camerad Bekijk bericht
    Onzin? Mag je eens proberen om de batterij te vervangen van een nieuwe iphone, die dingen zijn langs alle kanten aan elkaar geplakt, good luck om dat open te krijgen. Voor een iphone 6s zou het nog kunnen als je wat handig bent, maar een doorsnee gebruiker zie ik dat echt niet doen.
    Trouwens nu nog 99€ kosten maken aan 6s, tja das dan ieder zijn keuze maar voor een beetje meer kan je gewoon 2dehands een iphone 7 op de kop tikken die ook op alle vlakken beter is.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Is nog altijd dezelfde procedure als bij de 1 tot 8 hoor. Onderaan twee schroeven losmaken, en dan het scherm eraf halen. Al sinds mensenheugenis plakt het scherm vast aan het frame met een sticker. Dat is een kwestie van met een zuignap het scherm op te lichten en daarna met een spatel rondom los te maken. Ja dat vereist wat voorzichtigheid. Maar valt echt reuze mee.

Zoals je ook kan zien op onderstaande link.
    https://nl.ifixit.com/Guide/iPhone+X...acement/117346

Blijkbaar kost het nu 55€. Een 6s koste 679€ bij introductie. Dus voor 734€ heb je een toestel dat gegarandeerd 6 jaar volledige ondersteuning krijgt. En piekprestaties ondersteund.

Het probleem is dat er zeer veel onwetendheid en vooroordelen in het spel zijn. En daarop loopt het vaak spaak. Terwijl je voor veel zaken niet rond Apple heen kan.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Is nog altijd dezelfde procedure als bij de 1 tot 8 hoor. Onderaan twee schroeven losmaken, en dan het scherm eraf halen. Al sinds mensenheugenis plakt het scherm vast aan het frame met een sticker. Dat is een kwestie van met een zuignap het scherm op te lichten en daarna met een spatel rondom los te maken. Ja dat vereist wat voorzichtigheid. Maar valt echt reuze mee.

Blijkbaar kost het nu 55€. Een 6s koste 679€ bij introductie. Dus voor 734€ heb je een toestel dat gegarandeerd 6 jaar volledige ondersteuning krijgt. En piekprestaties ondersteund.

Het probleem is dat er zeer veel onwetendheid en vooroordelen in het spel zijn. En daarop loopt het vaak spaak. Terwijl je voor veel zaken niet rond Apple heen kan.
    Ik ben echt (écht!) een Apple-fanboy, maar met die laatste zin overdrijf je wel hoor

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ja, een mens gaat zich al eens afvragen hoe hij als IT professional met fotografie als hobby in godsnaam al jaren kan overleven met de zware handicaps die Android en Windows blijkbaar zijn.

:')

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Ja, een mens gaat zich al eens afvragen hoe hij als IT professional met fotografie als hobby in godsnaam al jaren kan overleven met de zware handicaps die Android en Windows blijkbaar zijn.

Oei, ik ben ook zo iemand.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)

Ooit iemand van Adobe weten uitleggen waarom mensen die veel met Photoshop werken zo vaak een Mac verkiezen. Bleek dat het komt omdat 32-bit Windows u max 3gb ram geheugen kon geven.

Sinds 64 bit is Windows minstens evengoed daarvoor, maar nog steeds blijven ze Macs kopen ...

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

45 stappen minutieus uitvoeren met veel rode driehoekjes, waarbij het bij elke stap game-over kan zijn zal dan toch niet zo simpel zijn. En mocht je dan zover geraken mag je alles nogeens in omgekeerde volgorde uitvoeren.

Met een dure iphone zou ik dat risico toch niet nemen en hem gewoon bij Apple binnendoen. Dan weet ik tenminste dat die nog steeds waterproof is en dat ik geen meldingen krijg omdat ios detecteert dat de batterij niet zelf door Apple is vervangen geweest. Los van het feit dat uw garantie ook vervalt als die nog recent is aangekocht.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Is een beetje kort door de bocht natuurlijk :P

Maar net als IT professional lijkt het mij logisch dat je de voordelen van een volledig gesloten ecosysteem waar alles mooi en harmonieus met elkaar samenwerkt kan waarderen.
    Misschien niet voor u persoonlijk, maar voor mensen die gewoon willen dat wat ze op hun iPad doen zonder veel moeite kunnen verderzetten op hun mac.

Je kan toch ook moeilijk rond het feit dat op de tabletmarkt gewoon apple alleen het heerschappij heeft. Idem met smartwatches, waar een apple watch de logische keuze is.

Ook naar development toe kan je toch niet omheen dat een unix systeem gewoon een logischere keuze is. Daarnaast is OSX ook een zeer licht OS, maar tegelijk bevat het ook veel tools standaard die zeer krachtig zijn. Nog maar simpel de terminal, oelalala. En dan de resource management die vele malen makkelijker is als je maar een beperkt aantal configuraties hebt qua processor, moederbord en toebehoren. Dat is ook hetgeen je ziet in testen, dat een apple product met op papier mindere specs toch beter of minstens even goed presteert dan sterkere producten op papier.

Veel zal ook wel afhangen wat en hoe je programmeert natuurlijk. Is dat vooral met en voor windows producten dan lijkt het mij wiedes dat je dit ook doet op windows. Maar als het os-neutraal is dan zou ik niet weten waarom je dat specifiek op een windows zou doen. Of het zou moeten zijn dat je graag met windows werkt.

Vergeet ook niet dat het lichte en makkelijke karakter voor sommige ook wel belangrijk is. Sommige mensen willen een product waarbij amper tot geen inspraak vereist is, maar wat wel volledig werkt. Een product dat simpel is voor de gebruiker, maar sterk onder de motorkap.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

GADGET's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zeer zware fanboy precies?

Is nu eens het meest overrated merk dat er is imo. Ja, zelfs meer dan Tesla.

PS, mijn iPad heb ik buitengesmeten voor een Huawei en daar heb ik nog geen sec spijt van. los van de prijs, want die is al helemaal van de pot gerukt.

De tijd dat apple de betere was is al even voorbij hoor. Android is daar toch wel over gegaan inmiddels.(Huawei, Samsung,.. Zijn prijs kwaliteit de toppers)

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GADGET Bekijk bericht
    Zeer zware fanboy precies?

Is nu eens het meest overrated merk dat er is imo. Ja, zelfs meer dan Tesla.

PS, mijn iPad heb ik buitengesmeten voor een Huawei en daar heb ik nog geen sec spijt van. los van de prijs, want die is al helemaal van de pot gerukt.

De tijd dat apple de betere was is al even voorbij hoor. Android is daar toch wel over gegaan inmiddels.(Huawei, Samsung,.. Zijn prijs kwaliteit de toppers)
    Nochtans op vlak van tablets is er geen degelijke concurrentie. Daar is Apple wel echt alleenheerser.
    Android is niet gemaakt voor grote schermen. Google spendeert ook weinig aandacht aan tablets en hun ondersteuning, zij gaan volop voor chromebooks en chromeOS. Android apps voor tablets zijn veel schaarser en minder goed.

Windows 10 S is ook een mop. De surface reeks kan je dan upgraden naar de gewone home. Maar windows 10 is geen OS dat voor tablets gemaakt is. Programma's draaien niet zo leuk op een 10inch scherm en Windows 10 is ook niet zo gebruiksvriendelijk full touch.

En dan heb je Apple die een eigen OS heeft met ipadOS. Een zeer groot aanbod apps en optimalisatie voor tablets. En tablets die heel snel werken met heel mooie hardware. De A12x SoC is een beest van een SoC die x86 chips van Intel van hun sokken blaast. En de hogere klasse een serieuze mondvol geeft.

Ik zie ook trouwens niet onmiddelijk in waar Samsung bijvoorbeeld prijs/ kwaliteit de betere is. Toch zeker als je objectieve data tegenover de prijzen gaat leggen.
    Ook wel grappig dat je Huawei aanhaalt terwijl deze geen android meer op hun smartphones gaat leveren.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Pff MrKend54l, die antwoordpost op mij is zo'n onsamenhangend kluwen van soms volledig ongerelateerde zaken die je samen op een hoopje gooit dat ik niet weet hoe ik daar deftig op moet antwoorden. Het is waarschijnlijk niet helemaal jouw wereldje, maar dan moet ik toch echt aanraden om iets meer afstand te nemen ipv je volledig in een discussie te gooien die je niet helemaal begrijpt... En dat klinkt waarschijnlijk een pak boertiger dan ik het eigenlijk bedoel, maar het lukt even niet genuanceerder.

Om even terug te keren naar de eigenlijke uitspraak - "er zijn veel zaken waar je niet rond Apple kan". Ik zie die zaken niet, ik kom ze niet tegen, wat zijn ze dan?

Het enige dat ik je zo'n beetje zie vermelden waar je echt niet rond Apple zou kunnen is "tablets" - maar eerlijk gezegd, ik heb jaren met Android tablets gewerkt (tot vorig jaar), mijndochters hebben elk een Android tablet (8" en 10") en die doen het uitstekend, het bulkt van apps en games en die zijn lekker vlot. iPad OS zal best nog wat mooier zijn, maar echt, ik heb nu nog eens niets tegengekomen waarvan ik dacht "tiens, dit mis ik nu".
    Zelf heb ik een Surface Go (niet in S mode) en dat ding is subliem. Niet van de allersnelste, maar zeer functioneel.
    Alle bovengenoemden hebben dan nog een voor mij gigantisch voordeel op eender welke Apple tablet, en dat is de aspect ratio - voor media consumptie (wat voor mij 1 van de meest prevalente use cases is voor tablets) is de 4:3 ratio van alle iPads gewoon kak.

Kortom, ik ga nog niet eens akkoord dat je voor tablets niet rond Apple kan. En dan vraag ik mij verder af wat die "vele" andere zaken zijn waar je niet voor rond Apple kan?

In het professionele leven zie ik hier en daar wel eens een collega met een Mac, maar wat dan vooral opvalt is steeds weer die mindere integratie met bvb het Office/Sharepoint/Teams geheel dat ik bij zoveel klanten (en consultancybedrijven) als de facto standaard zie gebruikt worden.

Android en Windows zijn al lang niet meer de buggy/trage/tweaker resp. crashy OS'en die ze ooit waren. Android is volwassen geworden, ziet er goed uit, is intuïtief en draait snel op eender welke hardware. Voor pakweg €400 heb je zeer snelle en full-featured toestellen (dus ja, qua value for money kan dat tellen). En Microsoft heeft ook geleerd van vroegere fouten met Windows en biedt een volwassen OS aan.

Maar allez, ik leer graag van je voor welke zaken ik niet rond Apple kan...

edit: overigens een gigantische off-topic :/

Pagina 598 van 645 Eerste ... 98498548588594595596597598599600601602608 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten