iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    euh geen idee wat jij doet met je Samsung maar de mijnen update gewoon automatisch zonder dat ik iets moet doen.
    Enigste waar ik problemen mee heb is Android Auto omdat er geen ondersteuning is voor België. Dat is gewoon 1 minuut werk om de apk te downloaden en te installeren (voordeel van android)

Als ik online lees waarom BMW Android buiten houdt is het enkel voor het geld.
    Met android heb je de Connecteddrive niet nodig.

En als ik dit mag geloven
    https://www.bmw-connecteddrive.be/sp...dpackages.html

dan kost Apple Car Play zo'n 309€ per jaar voor BMW
    Kost is zo'n 80 euro per jaar. Op korte termijn dus een goedkopere optie dan bij de concurrentie.
    Maar het idee van een abonnement vind ik gewoon idioot en al helemaal omdat alle updates vanuit Apple komen.
    BMW is klaar van het moment dat de auto gemaakt is, ze geven er geen service meer op die een abonnement zou kunnen rechtvaardigen.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    euh geen idee wat jij doet met je Samsung maar de mijnen update gewoon automatisch zonder dat ik iets moet doen.
    Enigste waar ik problemen mee heb is Android Auto omdat er geen ondersteuning is voor België. Dat is gewoon 1 minuut werk om de apk te downloaden en te installeren (voordeel van android)

Als ik online lees waarom BMW Android buiten houdt is het enkel voor het geld.
    Met android heb je de Connecteddrive niet nodig.

En als ik dit mag geloven
    https://www.bmw-connecteddrive.be/sp...dpackages.html

dan kost Apple Car Play zo'n 309€ per jaar voor BMW
    Ik bedoelde vooral op andere elektronica.
    Maar zuiver kijkende naar updatebeleid van Samsung dan heb je in Samsung geen super partner. Een Galaxy S7 uit 2016 krijgt bijvoorbeeld geen android 10. Is een toestel uit 2016. Terwijl een iPhone 6s uit 2015 keurig ios 13 krijgt.

Concreet wil dat zeggen dat een toestel uit 2015 dus nog altijd up-to-date is. En dus nog altijd alle apps kan draaien. Een iPhone 5 is bijvoorbeeld momenteel outdated en kan bepaalde apps niet meer draaien omdat deze niet meer ondersteund zijn. Maar dat is dan een toestel uit 2012 natuurlijk. Bij Samsung is dit toestellen vanaf 2015.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Ik bedoelde vooral op andere elektronica.
    Maar zuiver kijkende naar updatebeleid van Samsung dan heb je in Samsung geen super partner. Een Galaxy S7 uit 2016 krijgt bijvoorbeeld geen android 10. Is een toestel uit 2016. Terwijl een iPhone 6s uit 2015 keurig ios 13 krijgt.

Concreet wil dat zeggen dat een toestel uit 2015 dus nog altijd up-to-date is. En dus nog altijd alle apps kan draaien. Een iPhone 5 is bijvoorbeeld momenteel outdated en kan bepaalde apps niet meer draaien omdat deze niet meer ondersteund zijn. Maar dat is dan een toestel uit 2012 natuurlijk. Bij Samsung is dit toestellen vanaf 2015.
    Heb met m'n S4 een goei 5j gedaan. Nooit enig probleem gehad met het draaien van apps.
    Draaide die op dat ogenblik de allerlaatste major versie van Android? Probably not. Maar nooit heb ik issues gehad met compatibiliteit van apps.

Heb op dit moment een S8 (gekocht als S9 al uit was) en die gaat dus ook al enkele jaren mee. En die zal nog mee gaan tot die oftewel omploft oftewel problemen begint te geven (bv. met de batterij).
    Lig ik er wakker van dat binnen 2j ik mss niet de meest recente versie van Android draai? Nope. Totaal niet.

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    194 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    En die nieuwst me iOS zorgt er dan voor dat je batterij nog een uurtje of 4 mee gaat.
    Het was namelijk dat of een toestel zo traag dat je het na een dag door het raam gooit.

En dan toch maar een nieuwe halen, want de batterij...maar hij had wel de nieuwste versie. Toppie.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter3770 Bekijk bericht
    En die nieuwst me iOS zorgt er dan voor dat je batterij nog een uurtje of 4 mee gaat.
    Het was namelijk dat of een toestel zo traag dat je het na een dag door het raam gooit.

En dan toch maar een nieuwe halen, want de batterij...maar hij had wel de nieuwste versie. Toppie.
    Ik weet niet waar je het over hebt.
    Maar onafhankelijke bronnen bevestigen nochtans dat de accuduur allesbehalve een issue is.
    Sterker nog, je ziet duidelijk dat bijvoorbeeld de 11 pro max gelijkaardige toestellen lik op stuk geeft. Dat terwijl hij zelfs geen 4000+ mAh batterij heeft.

Je gaat mij niet horen zeggen dat apple altijd magistrale accuduren laat opmeten. Laat staan dat ze gigantische batterijen aanbieden. Maar feit is wel dat in verhouding met hun capaciteit gewoon goed scoren qua accuduur. En let ook op dat veel accuproblemen te wijten zijn aan externe apps, waar Apple dus in feite weinig aan kan doen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    194 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik weet niet waar je het over hebt.
    Maar onafhankelijke bronnen bevestigen nochtans dat de accuduur allesbehalve een issue is.
    Sterker nog, je ziet duidelijk dat bijvoorbeeld de 11 pro max gelijkaardige toestellen lik op stuk geeft. Dat terwijl hij zelfs geen 4000+ mAh batterij heeft.

Je gaat mij niet horen zeggen dat apple altijd magistrale accuduren laat opmeten. Laat staan dat ze gigantische batterijen aanbieden. Maar feit is wel dat in verhouding met hun capaciteit gewoon goed scoren qua accuduur. En let ook op dat veel accuproblemen te wijten zijn aan externe apps, waar Apple dus in feite weinig aan kan doen.
    Apple heeft officieel moeten toegeven dat ze oudere toestellen hun snelheid naar beneden klokken omdat de batterij anders zo op zou zijn, met performantieproblemen tot gevolg.
    Al eens gewerkt op zo'n oude met de nieuwste iOS?

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Apple heeft officieel moeten toegeven dat ze oudere toestellen hun snelheid naar beneden klokken omdat de batterij anders zo op zou zijn, met performantieproblemen tot gevolg.
    Dat was idd een heel tijdje geleden een hele YouTube/Twitter/Media/... rel.
    Uiteraard was het slechts bevestiging van wat iedereen al jaren vermoedde, want het was natuurlijk al langer opgevallen dat dat ding bij elke update wel wat trager werd.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik draai hier nog een iPhone 6s op ios 13.
    Het is te zeggen, mijn vriendin gebruikt mijn oude 6s nog.

Het klopt wat je zegt dat je niet de volle snelheid van ios 13 kan ervaren daarop zoals op een 11 pro. Maar goed we spreken van een toestel van 2015 die nog op een A9 soc draait. De nieuwe A13 is driemaal zo krachtig en vele malen zuiniger.

Hetgeen jij op doelt zijn de piekprestaties die niet meer ondersteund worden bij een batterij die gedegradeerd is. Op een gegeven moment is uw batterij dermate verouderd dat hij niet meer in staat is om een hoog genoeg piekvermogen te leveren. iOS heeft een functie die monitort en extrapoleert wat de spanningsdaling bij een bepaalde last zou betekenen bij een volledige belasting. En als hij dit opmerkt gaat hij uw maximale kloksnelheid verlagen. Mocht hij dit niet doen dan zou je bij een te hoge kloksnelheid gewoon uw batterij op zijn gat trekken en zal uw telefoon uitvallen. Heb je dit voor dan is een simpele vervanging van de batterij de oplossing. Zo heb ik een tijdje geleden de batterij van die 6s vervangen, en draait deze gewoon op piekprestaties.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Maar wat is het probleem dan juist? Ik heb zelf nog een 6S van mijn werk, een toestel dat eigenlijk nog maar heel weinig frustraties heeft opgeleverd. Het doet altijd exact wat het moet doen. Je staat ook voor de keuze: ofwel voer je de update uit en heb je kans dat uw toestel net iets minder snel werkt , ofwel voer je de update niet uit en ben je nog jaren zoet zonder echte beperkingen. Bij Android krijg je die keuze meestal niet na 4 jaar. Nu is die laatste iOS13 wel echt een shitshow, maar daar ervaren mijn collega's met een iphone 8 net dezelfde problemen na de update.

Edit: Wat MrKend54l zegt vat het perfect samen, een simpele vervanging van de batterij lost meestal alles op.

KerberosX's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Ik vind het eigenlijk echt wel een belachelijk systeem van BMW. Ik snap de reden ook niet, want alle updates zijn voor Apple en niet voor BMW.
    Is dat niet gewoon om de mobiele data te financieren?
    aRe YoU nOt EnTeRtAiNeD?

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KerberosX Bekijk bericht
    Is dat niet gewoon om de mobiele data te financieren?
    Carplay en Android Auto werken via je smartphone, je auto voorziet eigenlijk enkel het scherm en input.

Mobiele data is dan ook die van je smartphone.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Selten Bekijk bericht
    Edit: Wat MrKend54l zegt vat het perfect samen, een simpele vervanging van de batterij lost meestal alles op.
    Zo simpel is dat niet, die batterij vervangen kan alleen bij Apple of in zo’n third-party shop. Tijdje terug deed Apple actie dat je voor de iphone 6 en 6s dit tegen een gereduceerde prijs kon doen van 29€. Ik denk dat die actie nu wel voorbij is en dat je nu gewoon de volle pot mag betalen, voor een 6s is dit zowieso niet meer de moeite, kan je beter wat bijleggen en de 8 halen.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door camerad Bekijk bericht
    Zo simpel is dat niet, die batterij vervangen kan alleen bij Apple of in zo’n third-party shop. Tijdje terug deed Apple actie dat je voor de iphone 6 en 6s dit tegen een gereduceerde prijs kon doen van 29€. Ik denk dat die actie nu wel voorbij is en dat je nu gewoon de volle pot mag betalen, voor een 6s is dit zowieso niet meer de moeite, kan je beter wat bijleggen en de 8 halen.
    Geen onzin verkopen eh. Die batterij vervangen is een kwestie van onderaan twee schroefjes los te maken, scherm op te lichten en schermconnectors los te maken. Dan gewoon de batterij te verwijderen, schermsticker aanbrengen, scherm terug monteren en die twee schroefjes terug indraaien. Is een fluitje van een cent.

Ik weet ook niet goed waar jij haalt dat het de moeite niet meer zou zijn. Bij apple de batterij laten vervangen kost u 99€. Een iPhone 8 kost nog 539€. Anders gezegd 440€ meer. Op alle vlakken heb je dan een beter toestel. Maar om de 6s aan de kant te gooien zuiver daarvoor is erover. Zeker als je weet dat hij nog volle ondersteuning krijgt tot 2020. En pas in 2021 je problemen gaat krijgen.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Geen onzin verkopen eh.
    Mja... https://www.theverge.com/2019/8/14/2...t-unauthorized

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    En batterij vervangen kost tegenwoordig 55 euro of 75 euro afhankelijk van welk model je hebt, bij een officiele apple verdeler.

Pagina 597 van 637 Eerste ... 97497547587593594595596597598599600601607 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten