Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ze willen toch gewoon de mensen meer duwen naar ecologischere alternatieven. Ze willen niet echt minder bedrijfswagens.

Ben wel gelukkig dat ik altijd dezelfde wagen krijg met dezelfde opties en niet uit een lijst moet kiezen. Want elke keer worden de lijsten precies beetje zieliger.

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ze willen toch gewoon de mensen meer duwen naar ecologischere alternatieven. Ze willen niet echt minder bedrijfswagens.

Ben wel gelukkig dat ik altijd dezelfde wagen krijg met dezelfde opties en niet uit een lijst moet kiezen. Want elke keer worden de lijsten precies beetje zieliger.
    Tenzij je PHEV gaat ... Indeed

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Ecologische alternatieven zijn ook fiets, trein of cash-for-car..en dan heb je effectief minder wagens.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zijn er hier BMW leasers die apple carplay hebben?
    Hoe zit dat eigenlijk met het abonnement voor apple carplay? Die loopt maar 3 jaar terwijl een lease 4 jaar loopt.
    Wat doe je dan met dat laatste jaar? Zit je dan opeens met een auto zonder carplay, tenzij je nog eens wilt bij betalen?
    Ik snap echt niet waarom ze daar een abo systeem van maken.

iTrader
    63 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Zijn er hier BMW leasers die apple carplay hebben?
    Hoe zit dat eigenlijk met het abonnement voor apple carplay? Die loopt maar 3 jaar terwijl een lease 4 jaar loopt.
    Wat doe je dan met dat laatste jaar? Zit je dan opeens met een auto zonder carplay, tenzij je nog eens wilt bij betalen?
    Ik snap echt niet waarom ze daar een abo systeem van maken.
    Hier in min of meer dezelfde situatie, heb connected services met rtti, is ook een abo van 3 jaar terwijl de lease 4 jaar is.

Alleen niet zeker of ik het ooit ga uitvinden, de lease was 4 jaar en 40K km/jaar, en zit daar nogal dik over, dus op drie jaar aan mijn huidig tempo ga ik al aan pakweg 170,000 km zitten, dus misschien gaat de lease dan al de wagen terug roepen en mijn werkgever een gepeperde afrekening geven

Ik ben niet zeker hoever de lease firma (Belfius in mijn geval) de km wil laten oplopen alvorens de wagen terug te roepen...

iTrader
    63 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    Hier in min of meer dezelfde situatie, heb connected services met rtti, is ook een abo van 3 jaar terwijl de lease 4 jaar is.

Alleen niet zeker of ik het ooit ga uitvinden, de lease was 4 jaar en 40K km/jaar, en zit daar nogal dik over, dus op drie jaar aan mijn huidig tempo ga ik al aan pakweg 170,000 km zitten, dus misschien gaat de lease dan al de wagen terug roepen en mijn werkgever een gepeperde afrekening geven

Ik ben niet zeker hoever de lease firma (Belfius in mijn geval) de km wil laten oplopen alvorens de wagen terug te roepen...
    Effe gekeken on-line, er staat gewoon dat je twee weken voor de afloop van het abo kan verlengen, zal je dan vermoedelijk zelf moeten doen of aan uw werkgever vragen...

Wel wat vreemde data, ik heb mijn wagen van 11/7/2017 en loopt tot 17/09/2020, dus blijkbaar krijg je nog een paar maanden gratis?

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door camerad Bekijk bericht
    Uiteindelijk zal voor een werknemer gewoon de VAA wat omhoog gaan (beperkt), en de wagenlijst waar die kan uitkiezen zal wat korter worden. Maar die werknemer gaat zijn bedrijfswagen daar echt niet voor laten staan. Als ze met die maatregel denken dat er minder wagens smorgens in de file gaan staan dan gaan ze toch met iets straffer moeten komen.
    Op termijn gaan het verschil zo klein worden dat mensen automatisch meer naar alternatieven kijken nu heb je mensen die een leasewagen nemen terwijl ze hem eige lijk niet nodig hebben ( wonen en werken in dezelfde staat bv). Nu nemen die een omdat ze niet anders kunnen.

Daarnaast gaat het voor veel mensen op een gegeven moment een rekensommetje oorden. Nu is het nog een no brainer om altijd voor die leasewagen te gaan, maar dat zie ik wel veranderen. Elk jaar een beetje meer taksen en minder voordeel en automatisch duw je mensen naar alternatieven.

An zich ben ik er zelfs nog niet tegen. Heb ook altijd al een leasewagen gehad maar het systeem is niet houdbaar op den duur. En de laatste jaren komen er meer en meer capabele alternatieven (elek fietsen/ deelsystemen/ elek wagens die goedkoper worden)

Noctilucus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    Op termijn gaan het verschil zo klein worden dat mensen automatisch meer naar alternatieven kijken nu heb je mensen die een leasewagen nemen terwijl ze hem eige lijk niet nodig hebben ( wonen en werken in dezelfde staat bv). Nu nemen die een omdat ze niet anders kunnen.

Daarnaast gaat het voor veel mensen op een gegeven moment een rekensommetje oorden. Nu is het nog een no brainer om altijd voor die leasewagen te gaan, maar dat zie ik wel veranderen. Elk jaar een beetje meer taksen en minder voordeel en automatisch duw je mensen naar alternatieven.

An zich ben ik er zelfs nog niet tegen. Heb ook altijd al een leasewagen gehad maar het systeem is niet houdbaar op den duur. En de laatste jaren komen er meer en meer capabele alternatieven (elek fietsen/ deelsystemen/ elek wagens die goedkoper worden)
    Allemaal goed en wel als er iets aan de loonlasten gedaan wordt; als er gewoon meer belastingen uit bedrijfswagens gehaald worden zonder dat er iets tegen over staat, gaat het niet om alternatieven maar een verdoken extra belasting.

En met alle LEZ en de push naar elektrificatie, zullen mensen de komende jaren nog steeds gepusht worden om voor een bedrijfswagen te kiezen (PHEV / EV) omdat zelf zoiets nieuw kopen in verhouding nog altijd veel duurder is. Beetje ironisch...
    "... who gnaws hungrily in inconceivable, unlighted chambers beyond time and space amidst the muffled, maddening beating of vile drums and the thin monotonous whine of accursed flutes"

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noctilucus Bekijk bericht
    Allemaal goed en wel als er iets aan de loonlasten gedaan wordt; als er gewoon meer belastingen uit bedrijfswagens gehaald worden zonder dat er iets tegen over staat, gaat het niet om alternatieven maar een verdoken extra belasting.

En met alle LEZ en de push naar elektrificatie, zullen mensen de komende jaren nog steeds gepusht worden om voor een bedrijfswagen te kiezen (PHEV / EV) omdat zelf zoiets nieuw kopen in verhouding nog altijd veel duurder is. Beetje ironisch...
    Het klassieke beeld van een junior it-er die 2000bruto en een bedrijfswagen heeft zal wel een beetje verdwijnen dan hoop ik Want er is effectief wel al iets aan (de laagste) lonen gedaan. Alleen blijft die wagen een pervers effect hebben op die lonen.

M'n gok, binnen 10-20 jaar wordt autobezit weer voor een bepaalde elite, en al de rest gaat aan autodelen of elektrische fietsen (of een ander alternatief).

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het klassieke beeld van een junior it-er die 2000bruto en een bedrijfswagen heeft zal wel een beetje verdwijnen dan hoop ik Want er is effectief wel al iets aan (de laagste) lonen gedaan. Alleen blijft die wagen een pervers effect hebben op die lonen.

M'n gok, binnen 10-20 jaar wordt autobezit weer voor een bepaalde elite, en al de rest gaat aan autodelen of elektrische fietsen (of een ander alternatief).
    Het zijn al lang niet meer alleen de laagbetaalde IT’ers die met een bedrijfswagen rijden. Tegenwoordig worden wagens zowat gegeven bij eender welke functie, of je nu IT’e, manager of bij het onthaal telefoons moet opnemen.

Trouwens autobezit is nooit alleen voor de elite geweest, tenzij je misschien 50 jaar terug in de tijd gaat. Een auto hebben is gewoon iets dat zo hard ingeburgerd is geworden dat de meesten liever net boven het minimumloon zitten met een wagen dan een paar honderd netto erbij zonder. En de politiek weet dit goed genoeg want de partij die aan de Belg zijn auto gaat raken mag zich verwachten om kennis te maken met de kiesdrempel.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Effe gekeken on-line, er staat gewoon dat je twee weken voor de afloop van het abo kan verlengen, zal je dan vermoedelijk zelf moeten doen of aan uw werkgever vragen...

Wel wat vreemde data, ik heb mijn wagen van 11/7/2017 en loopt tot 17/09/2020, dus blijkbaar krijg je nog een paar maanden gratis?

Dat abo is bij BMW zelf. De leasing heeft daar niets mee te zien dus die trekt zich daar niets van aan. Dus of uwe lease nu 3, 4 of 5 jaar is maakt 0,0 uit.
    BMW trekt zich dat even weinig aan, want zij houden geen rekening met het feit dat gij als financieringsoptie voor leasing kiest en dat die lease langer dan 3j loopt.
    Bij mijne vorigen was dat ook zo, Connected Services met RTTI. RTTI heeft idd nog even gewerkt net na de vervaldatum, maar niet permanent natuurlijk. Daar heb ik +/-5j mee gedaan, dus +/-3j MET RTTI en +/-2j ZONDER RTTI.

Wilt ge dat er weer bij? Geen probleem ... gewoon abo aanvragen via Connected portal.
    -> Maar ge gaat natuurlijk terug voor 3j betalen.

CarPlay dus van 't zelfste. Wilt gij dat nog gebruiken 3j na datum? Fine -> Pay up!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vind het eigenlijk echt wel een belachelijk systeem van BMW. Ik snap de reden ook niet, want alle updates zijn voor Apple en niet voor BMW.
    Ik vermoed dat BMW hier wel nog wat imago schade mee zal krijgen eenmaal apple carplay door het grote publiek als musthave gezien wordt.

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Ik had bij Belfius een leasecontract van 220.000km op 4 jaar en de wagen is op 3 jaar en 160.000km teruggeroepen. Ik wilde de wagen zelf overkopen, maar dat was niet toegestaan vanwege de kilometers.
    Dus ook geen idee waarom ze het niet hebben laten lopen, had er eigenlijk niets mee ingezeten om er nog 60000km verder mee te rijden,

iTrader
    32 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij ons is het uit een lijst en inderdaad jaar na jaar stijgen de wagens van klasse. Kon 2 jaar geleden nog een A5 kiezen, is nu 2 klassen hoger (ook mede door nieuw model) en kan nu zelfs amper een A4 nemen met opties..

Ben serieus aan het denken over die 'cash for car' alleen is dat natuurlijk weer iets dat maar half zijn gat uitgewerkt is, dat bestaat nu al een tijdje en is er al 1 bedrijf dat dit aanbiedt? Ik betwijfel het. Bij ons reppen ze er allezins met geen woord over.

Noctilucus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Hopelijk krijgen die typische junior profielen dan een degelijker loon waardoor ze niet meer in aanmerking komen voor een werkbonus, dat is nu het meest perverse effect dat speelt.
    "... who gnaws hungrily in inconceivable, unlighted chambers beyond time and space amidst the muffled, maddening beating of vile drums and the thin monotonous whine of accursed flutes"

Pagina 595 van 637 Eerste ... 95495545585591592593594595596597598599605 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten