ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik kan me nu inderdaad daar eigenlijk niets rond bedenken al gelezen te hebben. Privé markt is onwetend wat dit betreft?
    Die zijn te druk bezig met vitten op de bedrijfswagens om te zien dat er feitelijk al nen anaconda achter hunne rug klaar staat om te happen.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Die zijn te druk bezig met vitten op de bedrijfswagens om te zien dat er feitelijk al nen anaconda achter hunne rug klaar staat om te happen.
    Volgens een simulatie ging mijn 'type' wagen 30 euro extra zijn voor verkeersbelasting. De volgende auto, een vergelijkbare benzine, zou 36 euro meer kosten.

Niet echt de bedragen waar ik van ga huiveren;
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Volgens een simulatie ging mijn 'type' wagen 30 euro extra zijn voor verkeersbelasting. De volgende auto, een vergelijkbare benzine, zou 36 euro meer kosten.

Niet echt de bedragen waar ik van ga huiveren;
    Ik weet niet met wat je rijdt, maar de privé personen die met een kleine SUV rijden gaan toch verschieten denk ik.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik weet niet met wat je rijdt, maar de privé personen die met een kleine SUV rijden gaan toch verschieten denk ik.
    Citroen C4 Grand Picasso (7-zitter).

't is nu niet dat ik het erg vind dat SUV's zwaarder belast worden. Logica zelve vanuit milieu-oogpunt.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb gisteren de melding gekregen dat ik offertes mag opvragen voor een nieuwe wagen. De vervanging is eigenlijk maar voor in mei.
    Ook al doe ik 40k-50k per jaar, toch mag ik vanaf nu ook benzine kiezen. Zeer interessant, want ik krijg een budget uitgedrukt in cataloguswaarde. De meerprijs die voor een diesel moest betaald worden voor een gelijkaardig vermogen kan ik nu aan opties spenderen.

Budget is ongeveer 42k (voor kortingen). Keuze uit Volvo, Volkswagen of Ford. Ik doe minstens 80% autostrade, een comfortable cruiser is dus gewenst. Ik rijd nog altijd graag manueel, zeker omdat ik de meerprijs van een automaat liever aan andere dingen spendeer. Voldoende ruimte is essentieel. 2 kleine kinderen in lompe autostoelen en er moet heel vaak (groot) materiaal mee voor het werk. Elke ochtend en avond de autostoelen uithalen of herinstalleren zie ik niet zitten.

Ford:
    Eigenlijk maar weinig dat mij echt aanspreekt. De Mondeo te oud, de Focus niet echt wat ik zoek.

Volvo:
    De V60 is mooi, maar jammer dat ze geen handgeschakelde benzine hebben. D3 manueel is de enige die in budget valt, maar dan blijft hij behoorlijk kaal. Ik heb lange benen, dus een verlengbaar stoel is belangrijk. Deze optie is enkel te combineren met de lederen stoelen, wat de prijs stevig beïnvloedt. Qua korting is het voor ons nogal triestig bij Volvo
    Een SUV spreekt me niet aan (XC40) en in een V40 krijg ik mijn materiaal niet in de koffer zonder de zetels plat te leggen.

VW:
    Passat variant business line valt behoorlijk mooi uit te rusten met dit budget. De 1.5 TSI (150pk) zal ook een stuk aangenamer zijn dan de traktor 1.6 TDI (120pk) die ik nu heb. Die Passat is wel een stuk minder mooi dan de V60, maar het verschil op vlak van opties voor mijn budget is eigenlijk (te) groot. Zelfs de R-line kan ik in het budget passen, mede dankzij de enorme kortingen.

First world problems

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)

't is nu niet dat ik het erg vind dat SUV's zwaarder belast worden. Logica zelve vanuit milieu-oogpunt.
    Of het erg is doet er niet toe. Het is dat dit de mensen besluipt zonder dat ze het weten, tenzij je wat mee bent met wat de hele switch tussen NEDC en WLTP nu eigenlijk wil zeggen. Ik zie best nog een heel aantal mensen zeggen "Tiens, vorig jaar was het €400 en nu €450, die overheid toch!", terwijl eigenlijk gewoon de manier van meten aangepast is en ze nog altijd met dezelfde wagen rijden.

Nijntje's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    4 Post(s)

Dat is een bewuste gezinskeuze veronderstel ik? Zonder disrespect, maar das nu iets waarin je mij echt nooit gaat ziet rondrijden.
    Dat is vlees noch vis voor mij. Doe mij dan maar een SUV of grote break als ik dan toch veel plaats nodig heb.
    Monovolumes zijn natuurlijk ook niet de meest aantrekkelijke auto's voor liefhebbers. Praktisch sowieso wel
    IF YOU'RE NOT HAVING FUN.. SPEND MORE MONEY

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Weet jij al je nieuwe CO² voor je C63?

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Mijn mail dat ik een auto mag gaan bestellen laat serieus op zich wachten, ik vermoed omwille van de nieuwe lijsten die opgesteld worden?
    Is een Volvo XC40 hybride even duur in TCO als een BMW 1? Klinkt hoopgevend, ik vind het namelijk nog mooie auto's
    Kan hier niet echt aan de regeling uit, maar eigenlijk zou dat moeten.
    De ene maand kan je een BMW 5 nemen (met genoeg opties) en de andere maand een soortgelijke BMW 3. Is toch nogal een verschil...

Nu is het heel beperkt, wss omdat ze niet goed weten waar ze naartoe willen. Ook lijkt het dat bedrijf b (met iets lagere leasebudgetten) veel minder kan nemen dan bedrijf a (waar ik voor werk). Dat is met eengemaakte statuten, maar car policy niet helemaal.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nijntje Bekijk bericht
    Dat is een bewuste gezinskeuze veronderstel ik? Zonder disrespect, maar das nu iets waarin je mij echt nooit gaat ziet rondrijden.
    Dat is vlees noch vis voor mij.
    Mijn auto hoeft ook geen zalm of panter te zijn, onze auto is een praktisch iets.

Zevenzitter was vereiste om te kunnen gebruiken voor school (natuurlijk geen vergoeding voor gekregen). Verder gewoon een goeie prijs/kwaliteit/laadvolume

Vorige auto's een Megane break en modus
    Rosa Parks

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Mijn auto hoeft ook geen zalm of panter te zijn, onze auto is een praktisch iets.

Zevenzitter was vereiste om te kunnen gebruiken voor school (natuurlijk geen vergoeding voor gekregen). Verder gewoon een goeie prijs/kwaliteit/laadvolume

Een echte autoliefhebber zie ik. Niets mis mee uiteraard.

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Of het erg is doet er niet toe. Het is dat dit de mensen besluipt zonder dat ze het weten, tenzij je wat mee bent met wat de hele switch tussen NEDC en WLTP nu eigenlijk wil zeggen. Ik zie best nog een heel aantal mensen zeggen "Tiens, vorig jaar was het €400 en nu €450, die overheid toch!", terwijl eigenlijk gewoon de manier van meten aangepast is en ze nog altijd met dezelfde wagen rijden.
    Zoals ik al even aanhaalde heel wat pagina's terug. Als je als autoliefhebber toch nog iets deftigs wil, dan kan dat serieus door tikken. Dan spreken we over geen tientallen euro's meer.
    Op 't bedrijf is zo'n wagen al lang niet meer betaalbaar. Wie is nog zo zot om een 340i in te schrijven op de zaak.

Maar als je dat dan privé wil doen gaat dit ineens vrij belachelijk worden om mee te bollen terwijl dit momenteel nog ergens te doen is ('t is ook niet voor niets, maar kom ... da WLTP gedoe gaat dat belachelijk maken).
    Idem voor gelijk welke wagen met wat fun factor natuurlijk. Of het nu een BMW is zoals aangehaald of een of andere random hot hatch.

Nijntje's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Weet jij al je nieuwe CO² voor je C63?
    Zoals bij alles met grote motoren: teveel?

Was dan ook absoluut geen kritiek. Iedereen verwacht andere dingen van een wagen en is in ieders recht.
    Dat jij sowieso een meer verstandige/praktische keuze maakt dan het merendeel van de gebruikers hier staat buiten kijf lijkt me
    IF YOU'RE NOT HAVING FUN.. SPEND MORE MONEY

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Op 't bedrijf is zo'n wagen al lang niet meer betaalbaar. Wie is nog zo zot om een 340i in te schrijven op de zaak.
    Volgens mij is een 340i op de zaak nog steeds een minder kostelijke zaak dan dat geld uit te betalen naar je privé en daarvan een 340i te betalen.
    Maar idd je moet al heel erg liefhebber zijn om dat nog te willen betalen. Vadertje staat begint echt buitensporig veel te vragen voor leuke auto's.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zoals ik al even aanhaalde heel wat pagina's terug. Als je als autoliefhebber toch nog iets deftigs wil, dan kan dat serieus door tikken. Dan spreken we over geen tientallen euro's meer.

Maar als je dat dan privé wil doen gaat dit ineens vrij belachelijk worden om mee te bollen terwijl dit momenteel nog ergens te doen is ('t is ook niet voor niets, maar kom ... da WLTP gedoe gaat dat belachelijk maken).
    Idem voor gelijk welke wagen met wat fun factor natuurlijk. Of het nu een BMW is zoals aangehaald of een of andere random hot hatch.
    Ja als je als autoliefhebber toch nog een beetje plezier wil beleven aan autorijden dan zie ik eventueel een 330e, 530e, of als het echt groot moet een X5e als mogelijkheid.
    Deze vallen onder de WLTP grens van 50g uitstoot dus je betaalt je niet blauw en je beleeft iets of wat nog rijplezier aan je dagelijkse rit.

Pagina 593 van 645 Eerste ... 93493543583589590591592593594595596597603643 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten