GADGET's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    In een nieuwbouw woning is dat echt verwaarloosbaar. Er moet stroom naar de garage, is echt een kwestie van er een kabel bij te leggen he..
    afdekplaatje erop en klaar. Niemand zegt dat er effectief een laadpaal moet hangen. Aansluiting verzwaren moet niet, maar kan dan wel op vraag van de uiteindelijke bewoner nadien. (ik ga mijn aansluiting nu pas verzwaren, met een nieuwe teller te plaatsen is het wel de moment. Maar eigenlijk geen noemenswaardige problemen mee ondervonden hoor.)

In een app blok is dat iets meer gedoe, maar zoals ze de dag van vandaag high end blokjes zetten moet dat er toch bij aangeboden worden. Al is het in supplement. Je spreekt hier over 1000 eur/app max. Op 250-300k aankoop (minimum)

Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    149 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    In een appartement staan de tellers ook meestal beneden in de garage.
    Als je daar gewoon even een kastje 8 modules tussen stopt met een differentieel en een 5G6 voorziet naar de parkeerplek, ga je heus geen 1000 euro kwijt zijn.
    Er zou wel 1000 euro voor gevraagd kunnen worden, én graag betaald worden, denk ik. Dus ik vind het ook vreemd dat dit niet gedaan wordt.
    http://www.belivert.be - zonnepanelen - vraag naar Dieter of PM me!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Plannen die nu nog in ontwikkeling zijn zal weliswaar ten vroegste binnen een jaar of 2 beginnen bouwen. Laat staan opleveren.

Want eens de plannen finaal zijn begint de verkoop en de bouw aanvatten is pas na 60% verkocht (of soms meer).

Men is bv. op mijn site wat verder nog net aan een bouw gestart en daar zat het er toch ook ni bij dacht ik.
    Ze gaan nl. de resterende plaatsen bij ons onder de grond ook aanbieden en dan een verbinding maken met hun ondergrondse.
    Is dat dan zo moeilijk om dat er achteraf nog bij te steken bij de plannen?
    Ik kan me inderdaad inbeelden dat een plan van 2j geleden zoiets niet heeft. Maar als ze nu pas beginnen te bouwen, moet het toch wel nog er bij kunnen?

Is een kabel makkelijk te switchen tussen elektriciteitsmeters? Want niet iedereen koopt een parkeerplaats en sommige kopen er meerdere.
    Dus niet elke parkeerplaats is per se 1 op 1 gelinkt aan een appartement.

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    wij voorzien al 2 jaar standaard in elke woning een voeding voor een oplaadpunt, kost 2 keer niks, maar maakt wel indruk bij de meeste mensen.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caracalla Bekijk bericht
    In een appartement staan de tellers ook meestal beneden in de garage.
    Als je daar gewoon even een kastje 8 modules tussen stopt met een differentieel en een 5G6 voorziet naar de parkeerplek, ga je heus geen 1000 euro kwijt zijn.
    Er zou wel 1000 euro voor gevraagd kunnen worden, én graag betaald worden, denk ik. Dus ik vind het ook vreemd dat dit niet gedaan wordt.
    De aansluitkost voor 3-fase is al meer dan €1000...

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Je hebt toch een 3 fase aansluiting dus dat is toch geen kost speficiek voor de laadpaal. En is ook geen absolute must, alleen kan je dan minder snel laden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xcessive- Bekijk bericht
    Je hebt toch een 3 fase aansluiting dus dat is toch geen kost speficiek voor de laadpaal. En is ook geen absolute must, alleen kan je dan minder snel laden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
    Wij wel, maar merendeel van de huizen/appartementen hebben dat niet hoor . En een 1-fasige aansluiting in uw garage is al even erg als geen aansluiting, een Model S opladen duurt daar tussen de 21 en 27u mee...

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    It's all about the money. Always!

Zie maar wat ge voor uw 250/300K tegenwoordig 'maar' zitten hebt in uw bestek bij veel van die projecten.
    Meestal een keuken die ge me moeite een functionele keuken kunt noemen, vol met 'speciale stukken in bulk' die men goedkoper aanbied als ge bij de default blijft & zodra ge begint af te wijken is de 'échte' prijs er weer. Want meestal voor het budget dat in uw bestek zit hebt ge vrijwel niet eens een keuken zonder die 'deal'.
    Beperkingen hier, beperkingen daar. Wilt ge een TV/Coax aansluiting op die slaapkamer mr? -> Pay up.

Default vrijwel telkens gewone blote verfdeuren. 't Goedkoopste dat ge kunt krijgen.

Bij huizen dan onafgewerkte zolder, ongevloerde slaapkamers, gewoonweg géén keuken, etc.

Ik moet zeggen ... bij mij viel het al bij al nog mee. 't Was 100% afgewerkt.
    Maar toch ... keuken was een lachertje. Badkamer was niet volledig betegeld (muren). Douche kon geplaatst worden, plaats is er voor voorzien, maar zat niet mee in budget om die ook effectief te hebben (default enkel bad), uiteraard die stomme blote verfdeuren (i.p.v. toch al een gelakte).
    TV/UTP/... aansluitingen, jah, als IT minded persoon ging geen enkel bestek mijn noden kunnen 'defaulten'.

Dus uiteindelijk zelf nog veel 'updates' extra genomen. Maar zo zie je maar dat men écht wel kijkt op een paar duizend euro ze.
    Zo goedkoop mogelijk aanbieden. Dat is de boodschap. Wilt ge dan zelf verder 'afwerken' ... up to you. Maar de marketing prijs staat er en technisch gezien ... kunt ge daar bij blijven.

-> Ze marketen dan weliswaar als 'keuken hyper geïnstalleerd'. Hyper my ass ja.

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier nieuwbouw. Eigenlijk geen voorziening gemaakt voor een laadpaal, ook geen 3 fasen, maar teller staat in de garage dus ik kan het wel nog altijd voorzien.

OT: hier ook in het bestek onafgewerkte zolder, ongevloerde slaapkamers. Achteraf gezien nog veel te weinig stopcontacten laten plaatsen en lege buizen om kabels door te trekken.
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Wat extra stopcontacten is nooit een luxe, snap niet dat mensen daarop besparen.

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Wat extra stopcontacten is nooit een luxe, snap niet dat mensen daarop besparen.
    Ik dus ni. Ik heb gelijk al 10 UTP kabels liggen.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Kost best wel veel uiteindelijk he.
    Snelle berekening puur aan materiaal:
    Inbouwdoos: 0.61€
    Sokkel: 4,48€
    Afwerkingsset: 4.53€
    Afdekplaat: 3.79€
    = 13.41€ puur aan materiaal per stopcontact.
    Tel daar de kabel en werkuren nog bij, en je zal toch vlot tussen de 50 en 100€ per stopcontact zitten.
    En zoals je zegt, gaat het dan om "extra" stopcontacten, dus stopcontacten die ze niet echt nodig hebben. Het is bvb véél goedkoper om 1 stopcontact met stekkerblok in uw kast te leggen, dan er 10 stopcontacten te maken.

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    in een grote appartementsblok komt toch al 3 fase +N net binnen en de elektricien verdeelt deze verder over 2 fases per appartement.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    in een grote appartementsblok komt toch al 3 fase +N net binnen en de elektricien verdeelt deze verder over 2 fases per appartement.
    Maar wat je betaalt als aansluitkost is uw "vermogensrecht", ik vermoed dat je dat per meter gaat mogen betalen als uw aansluiting 3-fasig is.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Kost best wel veel uiteindelijk he.
    Snelle berekening puur aan materiaal:
    Inbouwdoos: 0.61€
    Sokkel: 4,48€
    Afwerkingsset: 4.53€
    Afdekplaat: 3.79€
    = 13.41€ puur aan materiaal per stopcontact.
    Tel daar de kabel en werkuren nog bij, en je zal toch vlot tussen de 50 en 100€ per stopcontact zitten.
    En zoals je zegt, gaat het dan om "extra" stopcontacten, dus stopcontacten die ze niet echt nodig hebben. Het is bvb véél goedkoper om 1 stopcontact met stekkerblok in uw kast te leggen, dan er 10 stopcontacten te maken.
    Ik heb het inderdaad niet over 2 stopcontacten naast elkaar of 4. Dan steek je maar een verdeelstekker.

Maar 1 punt in een kamer aan de deur in een kamer van 15m², dat snap ik niet.

Pagina 583 van 619 Eerste ... 83483533573579580581582583584585586587593 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten