ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik ken iemand met een I-PACE die voor Cronos werkt, die krijgen dat alvast terugbetaald.

Hier in Oost-Vlaanderen toch meer en meer te zien hoor. Parking Carrefour Sint-Denijs, parking Hubo in Gavere, veel bedrijfsparkings... Nu niet dat je hem overal kan parkeren en opladen maar om nooit te kunnen laden moet je toch al moeite beginnen doen.
    1) Bij mij dus niet het geval. Het is nog lang niet ingeburgerd bij ons die electric dingen. Hoe minder hoe liever nog steeds bij de patrons. Maar zij met wat budget beginnen er wel meer & meer naar te vragen wegens de gunstigere belastingsregimes.

2) Not really. Tot nog toe nog vrijwel nooit ergens moeten zijn dat er een paal stond (zonder er specifiek voor naar daar te gaan). Zeg nooit nooit, maar toch heel uitzonderlijk.
    Nu ja ... ik heb gewoonweg ook die kabel voor publieke laadpalen niet, dus jah. Dus in die uitzonderlijke gevallen dat het zou lukken.

Er staan bv. palen bij mijnen tantist. Ni da'k daar zo veel moet zijn of zo lang blijf, maar ze staan er wel. Maar kan toch niet laden.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik denk dat je gewoon niet op die laadpalen let, er zijn er echt wel heel veel te vinden.

Waarom zou een werkgever er eigenlijk tegen zijn? Een EV is toch veel voordeliger fiscaal gezien voor de WG?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    ..
    Maar je betaald wel een stuk minder belastingen als WN. De aankoopprijs is wel navenant, waardoor het als particulier op die manier nooit interessant is.
    Als nadeel moet je wel rekening houden met het feit dat het niet echt 'instappen & vergeten' is zoals een klassieke motor (je bent meer bezig met dat batterij gedeelte).
    Lijkt mij dat zo'n 530e enkel interessant is als zelfstandige, zodat je deze kwasi valledig kan inbrengen in uw belanstingen. Als werknemer zou ik niet weten waarom ik deze boven een benzine model zou verkiezen, je hebt er enkel nadelen aan. Kleinere koffer, extra gewicht en je zit constant achter laadpalen te zoeken. Uit ecologisch oogpunt begrijp ik het wel natuurlijk..

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door camerad Bekijk bericht
    Lijkt mij dat zo'n 530e enkel interessant is als zelfstandige, zodat je deze kwasi valledig kan inbrengen in uw belanstingen. Als werknemer zou ik niet weten waarom ik deze boven een benzine model zou verkiezen, je hebt er enkel nadelen aan. Kleinere koffer, extra gewicht en je zit constant achter laadpalen te zoeken. Uit ecologisch oogpunt begrijp ik het wel natuurlijk..
    Werknemer: veel lager VAA
    Werkgever: aftrekbaarheid

Als zelfstandige combineer je de 2 voordelen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    En de werknemer kan meer auto krijgen voor hetzelfde budget wegens de voordelen voor de werkgever.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Hier in Oost-Vlaanderen toch meer en meer te zien hoor. Parking Carrefour Sint-Denijs, parking Hubo in Gavere, veel bedrijfsparkings... Nu niet dat je hem overal kan parkeren en opladen maar om nooit te kunnen laden moet je toch al moeite beginnen doen.
    Maar geen kat gaat toch de stekker inpluggen als hij gaat winkelen. Je denkt dat je dat gaat doen, maar na 3x ben je dat beu. Zeker als het regent of koud is wil je niet eerst uw kabel afrollen, inpluggen, terug uitrekken en oprollen. En voor wat? Voor misschien 3% extra juice.

Dat laden is vooral als je langer stilstaat. Dan loont het de moeite en de inspanning.

Als je thuis niet kan laden en op het werk ook niet dan ben je er in feite al aan voor de moeite. Natuurlijk als je niet betaald krijgt voor uw stroom thuis dan snap ik dat mensen hem niet inpluggen. Maar dan op battery control gaan rijden, en extra verbruik generen daardoor is ook vrij belachelijk. Toch zeker uit het oogpunt dat je die wagen fiscaal voordelig hebt kunnen kopen uit milieustandpunt. Of überhaupt hebt mogen kiezen omdat deze milieubewust/ groen is. Vanuit dat oogpunt kan men beter belasten op reëel verbruik en uitstoot. Dan zal je ofwel uw gedrag moeten aanpassen, ofwel u een andere wagen moeten kopen.

Een X5 45e kopen en nooit opladen is Sander zegt niet slim. Maar wat je uitspaart door het groene karakter kan je dan wel pompen in meerverbruik en zo dus break-even draaien. En als je laad tijdens het rijden is het gemis van power een non-issue. Als je power nodig hebt dan is het er, en als je het niet nodig hebt laad uw batterij bij.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Hit Hard's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ken iemand met een I-PACE die voor Cronos werkt, die krijgen dat alvast terugbetaald.
    Dat zal wel ja, die kabel zit gewoon standaard bij de I-pace. En bij de meeste volledig elektrische auto's mag ik hopen.

Wat laadpalen betreft: ik heb er nog nooit ene gebruikt in de 3,5 maanden dat ik elektrisch rijd. Ik laad elke dag thuis op, en heb nog niet meer dan 300km op een dag gedaan. Op vakantie was met de tweede auto.

Het enige probleem gaat bijvoorbeeld onze jaarlijkse trip naar Reims zijn, omdat er ten zuiden van Charleroi een groot laadpalengat is. Aangezien we ons teveel gaan moeten aanpassen om ergens anders te gaan eten, of om te moeten rijden om te laden, zullen we voor zo'n reis een andere auto gaan gebruiken gok ik.

Voor 99% van de ritten is er geen probleem als ge thuis kunt opladen; maar de tijd dat ge zoals een benzine of diesel kunt rijden tot de tank bijna leeg is, om dan efkes na te denken waar ge kunt tanken (da's toch nooit verder dan 10km) is nog ver weg.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hit Hard Bekijk bericht
    Dat zal wel ja, die kabel zit gewoon standaard bij de I-pace. En bij de meeste volledig elektrische auto's mag ik hopen.
    Ik bedoel niet de kabel maar de laadkosten thuis (electriciteit).

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Maar geen kat gaat toch de stekker inpluggen als hij gaat winkelen. Je denkt dat je dat gaat doen, maar na 3x ben je dat beu. Zeker als het regent of koud is wil je niet eerst uw kabel afrollen, inpluggen, terug uitrekken en oprollen. En voor wat? Voor misschien 3% extra juice.
    Ik ben toch regelmatig 20 tot 45 minuten (grote inkopen, wekelijks) in de winkel hoor. Met een beetje deftige laadpaal laad je dan toch al gemakkelijk 30-75% gok ik even?

Mocht ik een hybride hebben, ik zou het toch doen. Spaart een pak op benzinekost, wat mijn derde grootste kost is denk ik.

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Goh ... Ben ze bij mijn supermarkten toch nog ni tegen gekomme.
    Maar ok ... Heb uiteindelijk toch de juiste kabel niet.

En uiteraard ... Laden op eigen kosten is een van de redenen dat ik die ook ni direct zal aanschaffen.
    Maar ook gewoon ... Voor die keren dat ik die nog maar zou kunnen gebruikt hebben gewoon 'where I am' ... Daar zijn we nog lang niet.

Stopcontact blijft nl. Geen optie zijn in de ondergrondse parking van het appartement.

Mor soit ... Het feit dat ik toch nog ongeveer break even kan draaien op een 20i geeft aan dat ge toch km kunt trekken met de e.
    Het kan nooit op tegen een D natuurlijk in verbruik. Als verbruik voornamelijk de focus is dan blijft diesel ongeslagen.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik ben toch regelmatig 20 tot 45 minuten (grote inkopen, wekelijks) in de winkel hoor. Met een beetje deftige laadpaal laad je dan toch al gemakkelijk 30-75% gok ik even?

Mocht ik een hybride hebben, ik zou het toch doen. Spaart een pak op benzinekost, wat mijn derde grootste kost is denk ik.
    Neem nu een 530e. Hang je die aan een publieke paal dan levert een half uurtje daar staan 12% lading op. De meeste publieke palen zijn maar 2,3kW op de stekker, stel nu dat je toch een 3,7kW paal zou hebben dan zou het 20% zijn.

Concreet spreken we dus over 3,6km of 6km elektrische range die je getankt hebt. En dat is dan zuiver elektrisch rijden. Ga je wat stevig vertrekken aan de lichten in hybride stand dan is 12% vrijwel onmiddelijk op.

Het is veel moeite doen om uiteindelijk weinig return te hebben. Ja je hebt misschien 6km elektrische range getankt. Maar daarvoor heb je wel de kabel uit uw wagen moeten pakken, inpluggen en alles terug in omgekeerde volgorde als je terugkomt. Misschien wil jij wel tijd hier in investeren. Maar voor veel mensen is dit gewoon veel moeite voor niks return.

Je moet uiteindelijk ook niet die range overschatten. Uiteindelijk is dat 30km (gemiddeld. In de hete zomer wat meer en in de ijskoude winter wat minder) elektrische range als je een volle batterij hebt. Dat is een mooie range. Maar ook niet waanzinnig. En in hybride modus is hij zuiniger dan de gelijkaardige full benzine. Maar hij verbruikt nog altijd wel in dezelfde lijn als de modale benzine. Sterk afhankelijk van hoe ver je rijdt en hoe je rijdt kan het voordelig zijn omdat je full electric kan rijden. Ofwel gewoon even duur zijn als een benzine met minder vermogen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik dacht dat publieke laadpalen wel wat sneller laadden, blijkbaar fout

Nu goed, de voornaamste bestaansreden voor hybrides is imo nog steeds de fiscaliteit he. Dat ga je me niet horen tegenspreken.

Kameraad van me heeft op zijn eerste 2 weken met zijn T8 wel een gemiddeld benzineverbruik van 5.2l/100km. Toch niet slecht.

whoopie's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Neem nu een 530e. Hang je die aan een publieke paal dan levert een half uurtje daar staan 12% lading op. De meeste publieke palen zijn maar 2,3kW op de stekker, stel nu dat je toch een 3,7kW paal zou hebben dan zou het 20% zijn.

Concreet spreken we dus over 3,6km of 6km elektrische range die je getankt hebt. En dat is dan zuiver elektrisch rijden. Ga je wat stevig vertrekken aan de lichten in hybride stand dan is 12% vrijwel onmiddelijk op.

Het is veel moeite doen om uiteindelijk weinig return te hebben. Ja je hebt misschien 6km elektrische range getankt. Maar daarvoor heb je wel de kabel uit uw wagen moeten pakken, inpluggen en alles terug in omgekeerde volgorde als je terugkomt. Misschien wil jij wel tijd hier in investeren. Maar voor veel mensen is dit gewoon veel moeite voor niks return.

Je moet uiteindelijk ook niet die range overschatten. Uiteindelijk is dat 30km (gemiddeld. In de hete zomer wat meer en in de ijskoude winter wat minder) elektrische range als je een volle batterij hebt. Dat is een mooie range. Maar ook niet waanzinnig. En in hybride modus is hij zuiniger dan de gelijkaardige full benzine. Maar hij verbruikt nog altijd wel in dezelfde lijn als de modale benzine. Sterk afhankelijk van hoe ver je rijdt en hoe je rijdt kan het voordelig zijn omdat je full electric kan rijden. Ofwel gewoon even duur zijn als een benzine met minder vermogen.
    Vanwaar haal je dat de meeste publieke laadpalen maar 2,3kw hebben?
    De meeste ac laadpalen die ik zie tegenwoordig bieden 11kw.
    Psn: whoopiemans

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Werknemer: veel lager VAA
    Werkgever: aftrekbaarheid

Als zelfstandige combineer je de 2 voordelen.
    Vanuit het standpunt van de werkgever/zelfstandige is het een logische keuze. Aals werknemer zijnde ga je het voordeel aan VAA terugbetalen aan de pomp door het extra verbruik. Tenzij je je route telkens zo uitstippelt dat je hem altijd aan de laadpaal kan hangen (wat gewoon niet mogelijk is). Of met een tankkaart van de zaak waardoor het verbruik niet meer uitmaakt.

GADGET's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Goh ... Ben ze bij mijn supermarkten toch nog ni tegen gekomme.
    Maar ok ... Heb uiteindelijk toch de juiste kabel niet.

En uiteraard ... Laden op eigen kosten is een van de redenen dat ik die ook ni direct zal aanschaffen.
    Maar ook gewoon ... Voor die keren dat ik die nog maar zou kunnen gebruikt hebben gewoon 'where I am' ... Daar zijn we nog lang niet.

Stopcontact blijft nl. Geen optie zijn in de ondergrondse parking van het appartement.

Mor soit ... Het feit dat ik toch nog ongeveer break even kan draaien op een 20i geeft aan dat ge toch km kunt trekken met de e.
    Het kan nooit op tegen een D natuurlijk in verbruik. Als verbruik voornamelijk de focus is dan blijft diesel ongeslagen.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
    Beter kijken ...

Delhaize lokeren heeft er bv 2

Pagina 579 van 619 Eerste ... 79479529569575576577578579580581582583589 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten