SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MBoddin04 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wanneer snapt iedereen dat het afschaffen geen oplossing is..
    Nu hebben we allemaal een zuinige wagen met de nieuwste technologie. Als ik mijn wagen moet opgeven, koop ik gelijk een oudere 2de hands die waarschijnlijk 2x zoveel uitstoot.
    Hoeveel mensen zullen overschakelen naar trein/tram/bus als ze hun wagen moeten afgeven? Als je gelukt hebt 1, max 2%. Dit weegt echt niet op tegen de hogere uitstoot van oudere wagens.
    Stel je nu eens voor dat alle bedrijfswagens worden afgeschaft. Dan is het ook meteen gedaan met het grote aanbod van jonge occasies. Meer vraag op de 2de hands markt en de prijs zal daar uiteraard ook stijgen. Want laat ons eerlijk zijn, welke particulier koopt zijn wagen nu nog nieuw..
    Afschaffen gaat niet, er zijn mensen die hem effectief nodig hebben voor hun werk.
    Maar belasten zoals normaal loon zou al veel helpen

iTrader
    32 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Afschaffen gaat niet, er zijn mensen die hem effectief nodig hebben voor hun werk.
    Maar belasten zoals normaal loon zou al veel helpen
    Dan neem je mensen een stuk van hun loon af. PUNT het is niet meer en minder dan dat.
    Stel dat ze de bedrijfswagen echt enkel voor beroepsdoeleinden mogen gebruiken dan koopt de werknemer nog een 2de auto privé. Ik zie niet in hoe dat helpt naar het milieu toe..

België is gewoon echt een hypocriet land geworden. Ze belasten alles dat vervuilend is maar bieden geen enkel alternatief aan..
    voorzieningen voor elektrische wagens = nihil. Deze zijn trouwens nog steeds veel te duur.. de nieuwe volkswagen ID kost €30K voor de basisversie. Het is even groot als een golf en dus niet geschikt als familiewagen. Welk doorsnee gezin zal 30K geven voor dergelijke kleine wagen? Nihil..
    Openbaar vervoer in België? Is echt wel serieus ondermaats.. daar valt volgens mij echt wel niet over te discussiëren. Dan blijven we over met heel weinig alternatieven..
    Laatst gewijzigd door MBoddin04; Gisteren om 16:09

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Ik snap eigenlijk de discussie hier niet of heb ik iets gemist? Is de Overheid nu van plan om bedrijfswagen af te schaffen ofzo???

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Ik snap eigenlijk de discussie hier niet of heb ik iets gemist? Is de Overheid nu van plan om bedrijfswagen af te schaffen ofzo???
    Gewoon cyclische discussie in dit topic dat eigenlijk gewoon bedoeld is om je wagen te tonen.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MBoddin04 Bekijk bericht
    Dan neem je mensen een stuk van hun loon af. PUNT het is niet meer en minder dan dat.
    Stel dat ze de bedrijfswagen echt enkel voor beroepsdoeleinden mogen gebruiken dan koopt de werknemer nog een 2de auto privé. Ik zie niet in hoe dat helpt naar het milieu toe..
    Er wordt bedoeld dat je geen voordeel meer doet met een bedrijfswagen te hebben tegenover een privéwagen te kopen (dat verschil ga je nooit volledig wegkrijgen hoor), niet dat je een tweede wagen zou nodig hebben omdat je met de eerste niet zou mogen rijden.
    Nee hoor.

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Daar is een regering voor nodig, dus we zitten nog wel even safe...

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Gewoon cyclische discussie in dit topic dat eigenlijk gewoon bedoeld is om je wagen te tonen.
    Correctie. De wagen van uw werkgever

Ik ga er geen moeite meer insteken. Sommige willen precies niet begrijpen wat de essentie van het probleem is. Het is een deel van het loon, maar het wordt niet belast als loon. En dit aanpakken is net wel werken aan het milieu. Stellen dat elke bedrijfswagen gaat vervangen worden door een oudere wagen (waar je ook de volle mep aan taksen voor gaat moeten betalen) is gewoon goedgelovig. Er is ook een verschil tussen geen alternatieven en de alternatieven niet willen gebruiken.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Ja, ik heb een paar letters minder getypt, maar iedereen begrijpt al genoeg dat het om bedrijfswagen gaat he.

Het is een deel van het loon, maar het wordt niet belast als loon.
    Correctie, het wordt wel als loon belast. De waarde van het voordeel wordt echter onderschat.

Als je toch degene wil zijn die alles juist wil stellen, dan moet je het zelf ook doen he

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Sommigen zijn hun eigen werknemer
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Ik vind dit best een stevig standpunt, want dat kan heel wat implicaties hebben natuurlijk.

Geen financieel nadeel voor de WN betekent dan de volledige vergoeding van de eigenlijle waarde neem ik aan? In alle andere gevallen zoals bijvoorbeeld Mrkend54l wilt, is er financieel nadeel.
    Het punt is natuurlijk wat het financieel nadeel is.

Voor de ene ligt de nadruk op financieel (= eerder boekhoudkunding, dus het VAA-bedrag), voor de andere op nadeel (=reëel nadeel).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Volgens de definitie van de overheid ontstaat er een voordeel van alle aard omdat de werkgever iets gratis of voor een lage vergoeding ter beschikking stelt aan de werknemer. Dat "nauwelijks iets voor betalen" zit dus letterlijk vervat in de definitie.

Indien de werkgever de werkelijke kost doorrekent is er dus geen voordeel van alle aard. Dan gaat het gewoon om huren of kopen, afhankelijk van de constructie...
    Het voordeel is idd dat je iets gratis of voor een lage vergoeding krijgt. Dat lage vergoeding is om ervoor te zorgen dat een werkgever geen Ferrari voor 100 euro per maand geeft en zegt "ah, maar ik heb het niet gratis gegeven".

Het voordeel van alle aard wordt (volgens de wet) geraamd op een bepaald bedrag, het VAA is dus niet dat bedrag. Je kan altijd, indien je zo zot zou zijn, het voordeel van alle aard hoger inschatten dan het wettelijk geraamde vaste bedrag. Maar ook dan blijft er een voordeel van alle aard, dat eventueel via de werkelijke kost gerrekend kan worden. Ook in dat geval is er nog een financieel RSZ-voordeel.
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

Pagina 540 van 540 Eerste ... 40440490530536537538539540

Tags for this Thread

Regels voor berichten