jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Denk niet dat daar het iemand oneens over is. De vraag is wat de compensatie moet zijn. En dan kan je enerzijds zeggen dat de kost van de wagen de vergoeding moet zijn, maar anderzijds ook gewoon "de mogelijkheid om die afstand" te doen. Het is maar hoe je het ziet, en uiteraard wil de werknemer er zoveel voor zien als kan, en zal die die wagen heel hoog inschatten.

En daar begon m'n eerste opmerking, dat je niet jaren akkoord kan zijn dat de VAA je kost is en dan nu zeggen dat die eigenlijk waarde €800 is.
    Het is geen kwestie van hoog of laag inschatten. Je kan perfect berekenen wat die wagen zou kosten voor hetzelfde gebruik voor een particulier. En dat is wat het waard is voor een WN.

iTrader
    0
    Dat ze het maar rap afschaffen en het geld steken in openbaar vervoer, fietsostrades, belastingskortingen op e-Bikes, thuiswerk, fietsvergoeding, sattelietkantoren, poolwagens bij het bedrijf, laat ze om dat te kunnen geven het vaa maar gelijk trekken met de echte waarde.

Ik ben bereid daar voor te ruilen, als iedereen mee moet en zodat de markt in evenwicht blijft uiteraard. En ik doe 100km per dag met bedrijfswagen.
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Ik denk dat je de mogelijke opbrengst wat overschat, zo veel geld gaat er niet zijn voor al die dingen die je opsomt hoor.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Het is geen kwestie van hoog of laag inschatten. Je kan perfect berekenen wat die wagen zou kosten voor hetzelfde gebruik voor een particulier. En dat is wat het waard is voor een WN.
    Dat kan perfect zo zijn. En dat is ook de realiteit.

Maar dat maakt nog niet dat je dit dan ook gaat kunnen afdwingen. Simpel omdat voor de overheid dat effectieve voordeel veel kleiner ingeschat wordt, en je daar ook jaren de vruchten van plukt. Het is nu eenmaal een mes dat langs twee kanten snijdt.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Dat kan perfect zo zijn. En dat is ook de realiteit.

Maar dat maakt nog niet dat je dit dan ook gaat kunnen afdwingen. Simpel omdat voor de overheid dat effectieve voordeel veel kleiner ingeschat wordt, en je daar ook jaren de vruchten van plukt. Het is nu eenmaal een mes dat langs twee kanten snijdt.
    True. Maar de WN moet ook niet opdraaien voor de fuckups van de overheid imo. En ik denk ook niet dat ze dat kunnen maken, want het gaat over veel mensen in de miserie duwen, die veel stemmen vertegenwoordigen. En waarschijnlijk niet eens alleen de bezitters, maar ook de aanhang.

De vraag is wie wel? Dat is een zeer moeilijke oefening.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    True. Maar de WN moet ook niet opdraaien voor de fuckups van de overheid imo. En ik denk ook niet dat ze dat kunnen maken, want het gaat over veel mensen in de miserie duwen, die veel stemmen vertegenwoordigen. En waarschijnlijk niet eens alleen de bezitters, maar ook de aanhang.

De vraag is wie wel? Dat is een zeer moeilijke oefening.
    In de problemen duwen? Op welke manier dan?

En de WN draait altijd op voor de fuckups van de overheid. Dat is gewoon een vaststaand feit.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    In de problemen duwen? Op welke manier dan?

En de WN draait altijd op voor de fuckups van de overheid. Dat is gewoon een vaststaand feit.
    500+ minder op de bankrekening elke maand omdat ze nu zelf voor een hoop kosten moeten opdraaien, is voor veel mensen problematisch.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Willen ze geen 6% btw op elektrische fietsen maar niet op koersfietsen? Nochtans is 2e milieuvriendelijker, goedkoper en je fiets daar ook 25 mee zonder veel moeite

Noctilucus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Noem het gelijk jullie willen, noem het zelfs zakgeld, dat zal de mensen zeer weinig interesseren.

Het feit is dat als de salariswagen afgenomen wordt er letterlijk aan het geld van de WN gekomen wordt en niet een klein beetje maar 500 voor de kleine auto's tot 800 en meer voor de grotere.

Dat vinden jullie tegenstanders misschien niet eerlijk, maar dat is wel de werkelijkheid. En daarom zal dit echt niet zonder slag of stoot verdwijnen.

Het enige wat ik vreemd vind aan deze discussie is dat ge de bonden hier weinig over hoort, maar als het over een wc pauze van een arbeider gaat dan staan ze op hun achterste poten
    Dat laatste is een hele terechte opmerking...
    "... who gnaws hungrily in inconceivable, unlighted chambers beyond time and space amidst the muffled, maddening beating of vile drums and the thin monotonous whine of accursed flutes"

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Als je de werkelijke kost van de wagen zou moeten dragen, dan zou er logischerwijze ook geen sprake zijn van een voordeel alle aard... Het is net omdat de werkgever wel een component toevoegt aan het lookpakket en daarvoor niet de werkelijke kost doorrekent, dat er een voordeel alle aard ontstaat.
    Tuurlijk zou er dan nog een voordeel van alle aard zijn. Het woord voordeel slaat op wat je krijgt (auto, gsm, pc,...), niet op het feit dat de vergoeding die je moet betalen per se een financieel voordeel oplevert.

Het is een voordeel omdat je iets krijt, niet omdat je er nauwelijks iets voor betaalt. Allez, in theorie toch . Ook voor een smartphone die maar 50 euro kost betaal je evenveel als ene van 1000 euro.
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    [QUOTE=jack|herrer;22088395.

Het enige wat ik vreemd vind aan deze discussie is dat ge de bonden hier weinig over hoort, maar als het over een wc pauze van een arbeider gaat dan staan ze op hun achterste poten[/QUOTE]

Ik zie even weinig standpunten over wc pauzes van een arbeider (of evengoed bediende, ik zie het verschil niet) als over bedrijfswagens. Je neemt immers geen standpunt over iets tot er een maatschappelijke nood aan is.

In individuele dossiers worden zowel de wc pauzes als de bedrijfswagens op gelijke manier verdedigd.

Het standpunt over bedrijfswagens is er trouwens: afschaffen, maar zonder financieel nadeel voor de werknemer. Het gemakkelijkste standpunt om zo neutraal mogelijk te blijven dus
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht

Het standpunt over bedrijfswagens is er trouwens: afschaffen, maar zonder financieel nadeel voor de werknemer. Het gemakkelijkste standpunt om zo neutraal mogelijk te blijven dus
    Ik vind dit best een stevig standpunt, want dat kan heel wat implicaties hebben natuurlijk.

Geen financieel nadeel voor de WN betekent dan de volledige vergoeding van de eigenlijle waarde neem ik aan? In alle andere gevallen zoals bijvoorbeeld Mrkend54l wilt, is er financieel nadeel.

iTrader
    32 (97%)
    Wanneer snapt iedereen dat het afschaffen geen oplossing is..
    Nu hebben we allemaal een zuinige wagen met de nieuwste technologie. Als ik mijn wagen moet opgeven, koop ik gelijk een oudere 2de hands die waarschijnlijk 2x zoveel uitstoot.
    Hoeveel mensen zullen overschakelen naar trein/tram/bus als ze hun wagen moeten afgeven? Als je gelukt hebt 1, max 2%. Dit weegt echt niet op tegen de hogere uitstoot van oudere wagens.
    Stel je nu eens voor dat alle bedrijfswagens worden afgeschaft. Dan is het ook meteen gedaan met het grote aanbod van jonge occasies. Meer vraag op de 2de hands markt en de prijs zal daar uiteraard ook stijgen. Want laat ons eerlijk zijn, welke particulier koopt zijn wagen nu nog nieuw..

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Noem het gelijk jullie willen, noem het zelfs zakgeld, dat zal de mensen zeer weinig interesseren.

Het feit is dat als de salariswagen afgenomen wordt er letterlijk aan het geld van de WN gekomen wordt en niet een klein beetje maar 500 voor de kleine auto's tot 800 en meer voor de grotere.

Dat vinden jullie tegenstanders misschien niet eerlijk, maar dat is wel de werkelijkheid. En daarom zal dit echt niet zonder slag of stoot verdwijnen.

Het enige wat ik vreemd vind aan deze discussie is dat ge de bonden hier weinig over hoort, maar als het over een wc pauze van een arbeider gaat dan staan ze op hun achterste poten
    Je vergeet hierbij wel dat als men privé zou moeten opdraaien voor die kost dat men dan andere financiële keuzes zou maken. Dat maakt het argument dat dit voordeel volledig gecompenseerd moet worden veel zwakker, aangezien de meeste mensen geen €800/maand aan hun wagen willen besteden als het uit eigen zak moet komen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MBoddin04 Bekijk bericht
    Wanneer snapt iedereen dat het afschaffen geen oplossing is..
    Nu hebben we allemaal een zuinige wagen met de nieuwste technologie. Als ik mijn wagen moet opgeven, koop ik gelijk een oudere 2de hands die waarschijnlijk 2x zoveel uitstoot.
    Hoeveel mensen zullen overschakelen naar trein/tram/bus als ze hun wagen moeten afgeven? Als je gelukt hebt 1, max 2%. Dit weegt echt niet op tegen de hogere uitstoot van oudere wagens.
    Stel je nu eens voor dat alle bedrijfswagens worden afgeschaft. Dan is het ook meteen gedaan met het grote aanbod van jonge occasies. Meer vraag op de 2de hands markt en de prijs zal daar uiteraard ook stijgen. Want laat ons eerlijk zijn, welke particulier koopt zijn wagen nu nog nieuw..
    Het is net goed dat mensen dan zaken beginnen kopen op basis van wat ze zelf belangrijk vinden. Oudere wagens worden ook langzaamaan de markt uitgeprijsd aangezien de jaarlijkse belasting afhangt van het CO2-verbruik en dan mag je aan de pomp nog eens langs de kassa passeren omdat je meer verbruikt. Als iets aan je portemonnee raakt dan ga je zuiniger zijn hoor, wees daar maar zeker van.

Pagina 539 van 539 Eerste ... 39439489529535536537538539

Tags for this Thread

Regels voor berichten